Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett.
Jag är vänster och gillar egentligen inte en hel del saker med AfS politik. Så jag var rätt skeptiskt när några av mina vänner sa att de skulle rösta på dem, även om det är folk som annars brukar ha bra koll. Visserligen hade jag faktiskt hört talas om dem, eftersom jag är ganska politiskt intresserad själv, men jag trodde att det bara var ett nytt borgerligt liberalt parti i stil med SD och MED.

Så långt så gott. Men när jag sen följde partiet några månader och såg hur de (till skillnad från alla andra som har minsta chans att komma in i riksdagen) faktiskt står upp för den vanlige arbetaren mot finansmaffian och deras importerade kriminella klass så började jag så smått ändra mig. Och nu efter Nyköping har jag bestämt mig. Det blir Alternativ för Sverige i år. Vi behöver modiga och kompetenta politiker som Kasselstrand. Folk som kan ta fajten.

Även om jag sen kanske inte älskar AfS som många av er gör så älskar jag svenskarna. Sverige ÄR fortfarande, trots att de rotlösa kosmopoliterna har lyckats förgifta och förstöra så mycket, ett alldeles underbart land! Det har varit bättre (och kan bli bättre igen), men jämför man med mardrömsländer som Frankrike och England så är det än idag rena paradiset. Till och med storstäderna (utom kanske Malmö) känns civiliserade. I Stockholm möter man reserverade, men mestadels trevliga och hederliga människor på gatorna. Det finns nästan inga tiggare och rånare. Inga pansarfordon och tungt beväpnade maskerade soldater på torgen, för det behövs inte. Man kan ta tunnelbanan ensam utan att behöva vara rädd. Och så vidare. Det finns så mycket man tar helt för givet här, när det faktiskt nästan inte finns någon annanstans i världen.

Det är värt att kämpa för. Det är så mycket viktigare än partipolitik. Så därför säger jag till er, alla hemska rasister och fascister och dödsknarkarnazister: Stort tack till alla i tråden som engagerar sig för Sverige och det svenska folket! Det gör mig så glad att se att det finns så många som bryr sig och inte bara rycker på axlarna åt förfallet och skurkaktigheterna. Kanske gör det er lite glada också att det finns folk som håller med er om de stora sakerna på oväntade ställen ute i samhället.

Så ge järnet! Alla index pekar just nu uppåt: Facebook, opinionsmätningarna, plutokraternas tilltagande panik. AfS kommer att skrälla, frågan är bara hur mycket. Själv tror jag faktiskt ni klarar spärren. Och en seger för Alternativ för Sverige blir, åtminstone i år, verkligen en seger för alla oss som bryr oss om svenskarna och Sverige.
Tack själv. Jag har adlat 3 barn och delar dina åsikter om Sverige.
Citera
2018-09-07, 19:48
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Jag är vänster och gillar egentligen inte en hel del saker med AfS politik. Så jag var rätt skeptiskt när några av mina vänner sa att de skulle rösta på dem, även om det är folk som annars brukar ha bra koll. Visserligen hade jag faktiskt hört talas om dem, eftersom jag är ganska politiskt intresserad själv, men jag trodde att det bara var ett nytt borgerligt liberalt parti i stil med SD och MED.

Så långt så gott. Men när jag sen följde partiet några månader och såg hur de (till skillnad från alla andra som har minsta chans att komma in i riksdagen) faktiskt står upp för den vanlige arbetaren mot finansmaffian och deras importerade kriminella klass så började jag så smått ändra mig. Och nu efter Nyköping har jag bestämt mig. Det blir Alternativ för Sverige i år. Vi behöver modiga och kompetenta politiker som Kasselstrand. Folk som kan ta fajten.

Även om jag sen kanske inte älskar AfS som många av er gör så älskar jag svenskarna. Sverige ÄR fortfarande, trots att de rotlösa kosmopoliterna har lyckats förgifta och förstöra så mycket, ett alldeles underbart land! Det har varit bättre (och kan bli bättre igen), men jämför man med mardrömsländer som Frankrike och England så är det än idag rena paradiset. Till och med storstäderna (utom kanske Malmö) känns civiliserade. I Stockholm möter man reserverade, men mestadels trevliga och hederliga människor på gatorna. Det finns nästan inga tiggare och rånare. Inga pansarfordon och tungt beväpnade maskerade soldater på torgen, för det behövs inte. Man kan ta tunnelbanan ensam utan att behöva vara rädd. Och så vidare. Det finns så mycket man tar helt för givet här, när det faktiskt nästan inte finns någon annanstans i världen.

Det är värt att kämpa för. Det är så mycket viktigare än partipolitik. Så därför säger jag till er, alla hemska rasister och fascister och dödsknarkarnazister: Stort tack till alla i tråden som engagerar sig för Sverige och det svenska folket! Det gör mig så glad att se att det finns så många som bryr sig och inte bara rycker på axlarna åt förfallet och skurkaktigheterna. Kanske gör det er lite glada också att det finns folk som håller med er om de stora sakerna på oväntade ställen ute i samhället.

Så ge järnet! Alla index pekar just nu uppåt: Facebook, opinionsmätningarna, plutokraternas tilltagande panik. AfS kommer att skrälla, frågan är bara hur mycket. Själv tror jag faktiskt ni klarar spärren. Och en seger för Alternativ för Sverige blir, åtminstone i år, verkligen en seger för alla oss som bryr oss om svenskarna och Sverige.

Wow! Vad glad jag blev när jag läste dina ord!
Citera
2018-09-07, 19:50
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:

Även jag är vänster egentligen, fast nationalistisk vänster om man säger så, typ. Nu har jag dålig koll på t.ex. Frankrike, men skillnaden är väl att i Frankrike och England finns det fortfarande många väldigt homogena småstäder. I Sverige har ju en hel del städer fått en mångkulturell förvandling på bara några år. I Frankrike koncentreras allt i Paris, Marseille och andra storstäder, men jag har en vän som bor i en liten håla i Alsace och där finns det väldigt få invandrare.

Storbritannien känns väldigt kört dock, på grund av deras valsystem. Tories lär ju inte vakna även om det finns en del någorlunda vettiga (Jacob Rees-Mogg) och UKIP har kollapsat totalt efter Farage. Belgien är ett annat land som känns mer kört än Sverige.
Citera
2018-09-07, 19:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nu tittar jag på Adam Bergs tal från början och det är ju rena rama Adolf Hitler så fort han sätter igång.
Polerad Hitler i början, teatralisk Söderman i slutet. Det är skillnad på början och slut.
Citera
2018-09-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Vad vill du att Ohlson ska göra i sin situation då? Börja leka rebell i juristbyrån?
Vad sägs om att sluta ta asylförordnanden? Finns gott om andra juridiska verksamhetsområden för en nationalist som tror all asylinvandring är skadlig för landet. Men som sagt, "plånboken före nationen".
Citera
2018-09-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Storbritannien känns väldigt kört dock, på grund av deras valsystem. Tories lär ju inte vakna även om det finns en del någorlunda vettiga (Jacob Rees-Mogg) och UKIP har kollapsat totalt efter Farage. Belgien är ett annat land som känns mer kört än Sverige.
Storbritannien är framförallt ett specialfall eftersom London (City of London Corporation) är hela den globala finanselitens maktcentrum. Det blir det sista landet som kommer räddas. Förutsätter i princip att hela Europa och Nordamerika redan har klarats upp och gör en gemensam insats för att rädda britterna, och även då kommer globalisterna inte vika sig utan att köpa in varenda legoknekt som kan fås för ockerpengar. Men det är så det måste bli.
Citera
2018-09-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Och publiken bestod dessutom både av barn, tonåringar, medelålders och äldre. Även asiater och mörkhyade och funktionshindrade. Människor som älskar Sverige och inte vill se vårt land förfalla ytterligare, helt enkelt.

Jag tyckte inte det var som ett tvärsnitt av befolkningen. Men det jag reagerade på var att william stod och skanderade som ett jävla brandtal. Plakat med "Sverige åt svenskarna" ger bara dålig smak i munnen.
Citera
2018-09-07, 20:07
Medlem
CougheeBrothas avatar
Otroligt att få vara med om detta, efter idag kan vad som helst hända känns det som. Erik Berglund visade verkligen att han har mer att erbjuda än podda.
Citera
2018-09-07, 20:08
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Jag tyckte inte det var som ett tvärsnitt av befolkningen. Men det jag reagerade på var att william stod och skanderade som ett jävla brandtal. Plakat med "Sverige åt svenskarna" ger bara dålig smak i munnen.
Om du tycker att svenskarnas äganderätt av Sverige ger dålig smak är du demoraliserad. Det finns inget fel med den frasen eller dess innebörd. Vad som borde ge dig en dålig smak i munnen är att man spottar på våra förfäders slit med dagens politik.
Citera
2018-09-07, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Nej det ger bra smak. Mint-smak.
Turkiet år turkarna. Afghanistan åt afghanerna. Somalia åt somalierna.

SVERIGE ÅT SVENSKARNA!
Citera
2018-09-07, 20:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
1000-1500 åhörare i Kungsan idag

http://www.friatider.se/afs-samlade-fler-n-1-000-i-kungstr-dg-rden

Total succé med andra ord

Vad är det där för jävla artikel? Har Fria tider något emot AfS helt plötsligt?
dsfsfsfsdf
Citera
2018-09-07, 20:14
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Vad sägs om att sluta ta asylförordnanden? Finns gott om andra juridiska verksamhetsområden för en nationalist som tror all asylinvandring är skadlig för landet. Men som sagt, "plånboken före nationen".

Men varför ska hon göra det?

Vad är det du hänger upp dig på så förbannat? "plånboken före nationen" stämmer in på Bert Karlsson, inte Jessica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in