Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det är väl knappast svenssons som sprider hat i det svenska samhället?
Det är hat på båda håll. Allt är totalt jävla splittrat .ändå går folk omkring och tror att det aldrig har varit bättre. Haha vilka totalt jävla dårar.
Citera
2018-08-18, 15:03
Medlem
StuGs avatar
Sundsvall!

Mycket bra att ignorera småflickorna från ung vänster i inledningen.
Men att anknyta till dem på ett otvunget sätt när man talade om våldtäktsimporten - och detta är enastående - påtala paradoxen i att de protesteterar mot kritik av hyperkapitalisten och globalisten George Soros!!
Vad hände med Attac?! Vad hände med EU-kritiken?! Kära vänster...
Denna paradox har jag aldrig tidigare sett någon konfrontera vänstern med på plats.
Fortsätt med det! Hver gang! 🙂
Tyckte ärligt talat vänstern såg lite moloken ut. Kanske någon där t o m började ifrågasätta vad de höll på med.
Rätt taktik av AfS - var inte hatisk och konfrontativ som vänstern utan visa medkänsla! 😁
Senast redigerad av StuG 2018-08-18 kl. 15:06.
Citera
2018-08-18, 15:09
Medlem
motarbetars avatar
Jeff Ahl gav ett par väl valda ord till Vänsterpöbeln som stod och gastade i Sundsvall.

Herregud vilka människor Vänstern drar till sig runt om i Sverige. Merparten utav fotfolket verkar vara 15-18 åriga tjejer som knappt fått sin första menstruation.

Komiska är när han väl ger sig på dom så blir de knäpptysta och vet inte hur de ska agera, och till slut börjar dom med den effektiva ramsan "inga rasister på våra gator"..

Vilket motstånd asså. Är det dessa som ska stå på barrikaden?
Citera
2018-08-18, 15:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hela den här judegrejen har gjort dig helt hysterisk. Har du någonsin reagerat lika starkt på svenskfientlighet? Självklart inte.

Nej, antisemitismen och tåflörtandet med brunhögern blev bara droppen som fick bägaren att rinna över. Du vet mycket väl att jag kritiserat delar av AfS politik hårt ända sedan de publicerade sitt partiprogram.

Vad gäller svenskfientlighet: den dagen det blir ett allvarligt problem här på Flashback eller ute i samhället kommer jag självfallet att reagera. Jag är ju själv svensk.

Men just nu har vi betydligt större problem att lösa än en upplevd svenskfientlighet. De som ältar detta tema gör det bara för att försöka provocera fram rasism och främlingsfientlighet bland oss svenskar.
Citera
2018-08-18, 15:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, antisemitismen och tåflörtandet med brunhögern blev bara droppen som fick bägaren att rinna över. Du vet mycket väl att jag kritiserat delar av AfS politik hårt ända sedan de publicerade sitt partiprogram.

Vad gäller svenskfientlighet: den dagen det blir ett allvarligt problem här på Flashback eller ute i samhället kommer jag självfallet att reagera. Jag är ju själv svensk.

Men just nu har vi betydligt större problem att lösa än en upplevd svenskfientlighet. De som ältar detta tema gör det bara för att försöka provocera fram rasism och främlingsfientlighet bland oss svenskar.

Svenskfientlighet är alltså inte ett allvarligt problem medan ett klistermärke gör dig helt hysterisk. Då vet vi det.
Citera
2018-08-18, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Jeff Ahl gav ett par väl valda ord till Vänsterpöbeln som stod och gastade i Sundsvall.

Herregud vilka människor Vänstern drar till sig runt om i Sverige. Merparten utav fotfolket verkar vara 15-18 åriga tjejer som knappt fått sin första menstruation.

Komiska är när han väl ger sig på dom så blir de knäpptysta och vet inte hur de ska agera, och till slut börjar dom med den effektiva ramsan "inga rasister på våra gator"..

Vilket motstånd asså. Är det dessa som ska stå på barrikaden?

Alla går på bidrag ser ut som skit och tror de är några ninjas...så patetiska människor så jag vet inte. Så där blir det när man aldrig har jobbat eller lyft några vikter.
Citera
2018-08-18, 15:28
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Alla går på bidrag ser ut som skit och tror de är några ninjas...så patetiska människor så jag vet inte. Så där blir det när man aldrig har jobbat eller lyft några vikter.

Som Jeff sa, pappa betalar.

I ett framtida inferno i landet så behöver man inte vara särskilt orolig för Vänstern. Det är inga blodstörstiga bolsjeviker vi har att göra med här, även om det är deras stora idoler.

Ni som är vänster och hänger i AFS-tråden. Ser ni det som positivt att dessa individer representerar er? Ser ni det som positivt att ni ens försöker göra något slags motstånd mot AFS? Kan det ge motsatt effekt när människor ser er stå och skrika på gator och torg?
Citera
2018-08-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Läs partiprogrammet. Lyssna vad företrädarna säger, finns hur mycket som helst på Youtube och Facebook. Dra dina slutsatser utifrån det.

Förväntar du dig offentliga avrättningar, knivar i ryggen på medarbetare, krypande för massmedia så är nog SD ett bättre val för dig.

Kräver ingen "offentlig avrättning", kräver dock någon form av kommentar eller tydliggörande av var man står.

Men jag vänder mig mot principen att man aldrig ska agera mot folk i ens parti som gör ideologiskt avvikande aktioner. Sen kan man ju naturligtvis diskutera varje enskilt fall, men själva principen.

Men du tycker inte man ska göra något om någon sätter upp klisterlappar där det står "slakta judarna"? Eller om någon ställer sig och heilar på torget och förkunnar att Hitler var en förjävla bra man som inte gjorde något fel? Finns det nån gräns, eller är det att "sätta kniven i ryggen"?

Hagwall har väl ett eget ansvar, uppenbarligen, så vet inte om det är nån "kniv i ryggen", riktigt.

Här inte partier en gräns för hur stolligt företrädare får bete sig kommer man inte komma långt, det är ett som är säkert.
Citera
2018-08-18, 15:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Som Jeff sa, pappa betalar.

I ett framtida inferno i landet så behöver man inte vara särskilt orolig för Vänstern. Det är inga blodstörstiga bolsjeviker vi har att göra med här, även om det är deras stora idoler.

Ni som är vänster och hänger i AFS-tråden. Ser ni det som positivt att dessa individer representerar er? Ser ni det som positivt att ni ens försöker göra något slags motstånd mot AFS? Kan det ge motsatt effekt när människor ser er stå och skrika på gator och torg?

Jag är inte vänster utan liberal. Jag tycker att alla ska ha rätt att hålla politiska tal utan att störas av skränande huliganer.

Detta sagt, så var det svårt att inte känna en viss sympati för den späda kvinnan med KARMA-plakatet som AfS självutnämnde ordningsman Dulny kastade sig över.
Citera
2018-08-18, 15:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Svenskfientlighet är alltså inte ett allvarligt problem medan ett klistermärke gör dig helt hysterisk. Då vet vi det.

Svenskfientlighet i vissa grupper kan bli ett allvarligt problem om hetsen mot invandrare och minorteter fortsätter.

Vad gäller de antisemitiska pajaserierna, så är det AfS ovilja att ta tag i problemet som är det allvarliga. Detta är dock främst ett problem för AfS som kommer att tappa demokratisk trovärdighet, inte ett problem för Sverige i stort.
Citera
2018-08-18, 15:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kräver ingen "offentlig avrättning", kräver dock någon form av kommentar eller tydliggörande av var man står.

Varför tillämpar du gamla etablissemangsregler på ett parti och en väljarkår som skiter i etablissemangets regler? Jag vet att det svider när "antisemitism"-vapnet som varit en jävla dödsstråle hela efterkrigstiden slutar att vara effektiv.

Ny tid. Nytt etablissemang. Nya regler. Än hur mycket du grinar så kommer du inte att få nåt besked. Och du kan vara hur säker som helst, så kommer AfS att komma nån vart, trots att du är säker på att det inte kommer hända.
Citera
2018-08-18, 15:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svenskfientlighet i vissa grupper kan bli ett allvarligt problem om hetsen mot invandrare och minorteter fortsätter.

Svenskfientlighet är redan ett stort problem. Och mycket av fientligheten kommer från människor med roliga hattar. Passive Agressive bashing och svenskfientligt concern-trollande är en paradgren.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-18 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in