2018-08-21, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Vad händer om man skriver Alternativ för Sverige på en tom valsedel till kommunen. Räknas den som ogiltig eller finns den med i statistiken?
Någon som vet
Den lär räknas som ogitlig. Lika mycket värt som om du hade ritat en streckgubbe eller vad som helst.
Citera
2018-08-21, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Om du bor i en liten håla kan det hända det tar tid innan valsedlar finns i förtidsröstningslokalerna sannolikt biblioteket. AfS aktivisterna är inte jämt fördelade över landet. I Storstockholmsområdet tror jag det finns från dag 2 i vissa kommuner inom ett par timmar.

Ordinarie lokaler på valdagen är faktiskt en större utmaning för AfS eftersom det är så många fler platser och det är bara den dagen som gäller, det måste ut på en gång klockan 08.00

Lunka i väg och titta men du får räkna med att det är många som vill klara av sin röstning tidigt och hänger på låset. Fler och fler vill förhandsrösta. Jag tror att de snart tvingas göra en förändring på grund av det trycket är så stort. Ökat antal förhandsröstningslokaler och kanske utökade tider.

Systemet med att rösta en viss dag är i grunden förlegat, stinker sossigt 1930 tal.
Men jag beställde på AFS hemsida så den biten är lugn. Väntar bara på att lämnai in skiten nu.
Citera
2018-08-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Tror inte ens att jag kommer rösta på något anant än AFS till riksdagen så det är lugnt, jag vill bara undvika folk och slippa bli sedd det är det. Hade röstat på AFS till kommun och landstig om det gått och är inte sugen på att ge SD några röster.

Typ den främsta anledningen till att jag kommer att rösta på SD i kommun- och landstingsvalet är att jag misstänker att många kommer att gå över till AfS efter valet under nästa mandatperiod. Om AfS finns i hela riket så lär de även finnas i kommunerna och i landstingen. Sedan finns det nog fortfarande en och annan vettig SDare på lokal nivå. Men du gör givetvis som du vill.
Citera
2018-08-21, 13:22
Bannlyst
Det behövs ju mer småjournalister om något, som kan kontra den stora maskinen som eliterna äger. Det är ju småjournalister som är på plats i Syrien och alla ställen och ger den riktiga informationen.
Citera
2018-08-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Men jag beställde på AFS hemsida så den biten är lugn. Väntar bara på att lämnai in skiten nu.

Många är oroliga och beställer Jag kan förstå det. Samtidigt har nog AfS delat ut 100 000 kanske 200 000 valfoldar med röstsedlar och de sörjer nog för att det kommer att finnas i lokalerna under dagen.
Citera
2018-08-21, 13:24
Medlem
En grej med all denna uppmärksamhet kring Hanif Bali och "hoten" mot DN som har fått så extremt mycket spridning de senaste dagarna, varför börjar inte typ Jeff Ahl eller Gustav Kasselstrand göra samma sak? "Press E to destroy DN". "Press E to destroy Thomas Matsson" (På samma sätt som Thomas Matsson har förstört livet på extremt många svenskar). Garanterar att detta hade fått DN och Expressen att se rött och gett AfS någon publicitet? "Partiledare hotar Chefredaktör"
Citera
2018-08-21, 13:30
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, vad gäller tystning och mörkläggning så är det ju helt klart locket på och det är ju givetvis ledningen för Alternativ för Sverige fullt medvetna om. Det är ju möjligt att man hade hoppats på att nu ut mer i vanlig media med tanke på hur man drevat mot "rasister" tidigare, men sedan en bra tid tillbaka är man ju uppenbart på det klara med att media kör operation största möjliga tystnad. Man kommenterade i någon av de senaste grodan att Alternativ för Sverige skulle bli första partiet som kommer in bara genom sociala medier, till skillnad från Trump som använde sociala medier men ändå fick massiva mängder tid i vanlig media. Man har även någon gång under Almedalen kommenterat att man får lika lite uppmärksamhet (= ingen) som MED, trots att man är ett objektivt intressantare parti.

Jag satt också just nu och såg slutet på mötet i Örnsköldsvik där Kasselstrand höll en lång utläggning om att Socialdemokratin i Sverige tagit makten över institutionerna, vi har även haft Markus Jonsons tal om 68-vänstern och Jeff Ahl har pratat om globaliser. Alltså, att säga att man bara tror att etablissemanget är lallande idioter och att det inte finns en övergripande agenda är en överförenkling. Det man vill ha fram är rimligen att en stor del av etablissemanget inga övertygade ideologer som får direkta order från NWO, Bilderberggruppen och så vidare, och man är uppenbart inkompetenta. Se även grodanavsnitet Etablissemanget.

Vi ska också vara medvetna om att man kör livesända torgmöten utan redigering där man varje gång ändrar innehållet, det här är inga ideologiska principprogam där varje rad kan nagelfaras och analyseras i tre dimensioner. Jag ska se om vi kan få ner texten till det Gustav Kasselstrand sa, för det var också sagt i ett sammanhang där det finns en logik i att betona att etablissemanget består av en stor del fotsoldater.
Citera
2018-08-21, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Typ den främsta anledningen till att jag kommer att rösta på SD i kommun- och landstingsvalet är att jag misstänker att många kommer att gå över till AfS efter valet under nästa mandatperiod. Om AfS finns i hela riket så lär de även finnas i kommunerna och i landstingen. Sedan finns det nog fortfarande en och annan vettig SDare på lokal nivå. Men du gör givetvis som du vill.
Ja det är ju det man fundrerar på om det finns några vettiga SDare på den lokala nivån? jag har inte gjort min läxa och kollat ärligt talat men ska nog göra det. Det ska ju helst vara några som är missnöjda med SDs kovändnigar isånafall.
Citera
2018-08-21, 13:33
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
En grej med all denna uppmärksamhet kring Hanif Bali och "hoten" mot DN som har fått så extremt mycket spridning de senaste dagarna, varför börjar inte typ Jeff Ahl eller Gustav Kasselstrand göra samma sak? "Press E to destroy DN". "Press E to destroy Thomas Matsson" (På samma sätt som Thomas Matsson har förstört livet på extremt många svenskar). Garanterar att detta hade fått DN och Expressen att se rött och gett AfS någon publicitet? "Partiledare hotar Chefredaktör"

Kanske uppmärksamhet men inte lockat fler väljare än en meme-vana, flashbackläsande, politiskt inkorrekt Youtubegeneration.
Andra skulle inte fatta grejen. Dessa andra behövs för fyra procent.
Citera
2018-08-21, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Många är oroliga och beställer Jag kan förstå det. Samtidigt har nog AfS delat ut 100 000 kanske 200 000 valfoldar med röstsedlar och de sörjer nog för att det kommer att finnas i lokalerna under dagen.
Ja det här valet känns inte som dom andra gångerna man har röstat. minsta lilla grej man säger kan trigga världens emotionella åskväder typ.

Jag håller låg profil och attackerar i mörkret när ingen ser.
Citera
2018-08-21, 13:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Att vara så hyper-känslig är inte ett friskhetstecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Eklund1989
Överreagerar du inte lite nu? På gränsen till autistiskt?

Oaktat ens politiska preferenser eller åsikt i sakfrågan; så lägg av med era låga adjektiv, för den här korthuggne gamle flashbackräven har nog mer koll än vad ni skitnödiga ignorants någonsin haft.

/Just sayin’…

P.S.
I chatten (innan jag blev avstängd från JewTube) var det förut en vaken kommentator, som ansåg att vår omtyckte ledare Kasselstrand, t.o.m. gjorde ett secret society tecken...Så jag fortsätter vara vaksam. Fool me once, shame on you...etc...
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-08-21 kl. 13:39.
Citera
2018-08-21, 13:49
Medlem
baggebo1s avatar
Frågor till tråddeltagarna:

Varför, när AFA hänger ut nationalister i bostadsområden, skriver de att nationalisten är nazist, farlig, vill döda era barn osv? Varför skriver de inte att nazisten är korkad, dum och något att skratta åt?

Varför, när DN tar upp fåniga Bali-memer, skriver de att han hotar och hetsar journalister och drar paralleller till nazistiska mordförsök? Varför förlöjligar de inte memerna och skriver att Bali är en pajas?

Fundera på det. När ni har fattat, fattar ni också varför jag reagerar så på Kasselstrands uttalanden.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in