Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 01:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har faktiskt läst deras partiprogram. De är inte tillräckligt tydliga, därav ställer jag som många andra, frågor och svar och diskuterar i den här tråden.

Att du inte orkar med att läsa det jag skriver beror på att du är en korkad idiot med låg attention span. Klarar du bara av att processa one-liners eller vad är ditt problem?

Vad handlar återvandringen om då? Kan AfS komma att deportera kriminella etniska svenskar till någon öde ö, Australien-style?

Som sagt, blandrasbarnen är ett BETYDLIGT större problem, än några kriminella babbar. För att tala i klarspråk så att du kanske förstår, så kan du lika gärna säga att AfS gärna vill utvisa kriminella tyskar och holländare (särskilt de haschrökande holländarna, dom jävlarna!) men behålla thaifruarna och deras rasblandade ungar, och de adopterade rasfrämmande ungarna också.

En kriminell arab i Sverige är bokstavligt talat mindre problematisk än en skötsam adopterad korean, ur ett rent rasligt/genetiskt perspektiv.

Så AfS är med andra ord ännu ett massinvandringsparti, så länge massinvandringen görs via kärleksvägen?

Att det är mer känsligt att stöta sig med gamla gubbars importerade knullpartners och föräldrars adoptivbarn än kriminella bidgragsblattar, är en sak.

Varför borde de inte ha varit här, och varför borde thaifruarna och adoptivbarnen vara här, menar du?

Fast gamla Front National var ju ganska hardcore, och mer eller mindre nazism Jean-Marie Le Pen är betydligt mer hardcore än hans dotter.

Fast det är inte en fråga om huruvida det skulle vara möjligt eller omöjligt. Det handlar om folkviljan. Visst finns det en hel del som är trötta på invandringen osv, men hade det verkligen funnits en folkvilja för att slänga ut några hundratusen till ett par miljoner icke-svenskar, då hade AfS varit ett betydligt större parti. SD hade legat på 20-30% redan på 90-talet liksom, och SD hade redan då framfört såna här åsikter som AfS framför idag. Politiker och deras partier går väldigt mycket efter vad vanligt folk tycker och tänker; de vill inte tappa väljare. I vissa fall händer det att mutade politiker inte gör detta, eftersom de tar order från bilderbergare osv, men man ska inte heller underskatta word-of-mouth effekten, och om nu AfS:s återvandringspolicy verkligen hade varit det alla etniska svenskar ville ha, då hade AfS haft betydligt större procent än vad de har fått i de senaste opinionsundersökningarna.

Nej, kriminella svenskar är vårt problem.
Citera
2018-07-06, 01:35
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Donerat. Uppmanar alla att göra detsamma - inte bara för att det är rätt utan även därför att en stor uppslutning bakom sådana här frågor demonstrerar att det finns en enorm potential i solidariteten svenskar emellan. Det sänder ett viktigt budskap både till alla svenskar och till våra fiender.
AfS borde täcka upp mellanskillnaden - ta ur deras partikampanjkassa för valet.
AfS hade vunnit en enorm PR på det. Inte bara visa på AfS:s medmänsklighet att stödja Bernt utan också en riktig väljarvinnare!
Citera
2018-07-06, 01:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
AfS borde täcka upp mellanskillnaden - ta ur deras partikampanjkassa för valet.
AfS hade vunnit en enorm PR på det. Inte bara visa på AfS:s medmänsklighet att stödja Bernt utan också en riktig väljarvinnare!

Gustav har sagt att alla AfSare ska donera och så blir det nog. Tror att Bernt kommer få sina kostnader täckta. SD bryr sig inte om Bernt men vi gör det.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-06 kl. 01:41.
Citera
2018-07-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, fel. AfS har en pragmatisk syn som bygger på sunt förnuft. I första hand ska vi tillse att alla arbeten tillsätts av svenskar. Finns en brist, utbilda fler. Om det är så att det tillfälligt eller strukturellt fattas arbetskraft då ska vi vara öppna för arbetskraft som företagen efterfrågar.

Varför ska Sverige t.ex. ha få platser på läkarlinjen men importera läkare? Är det då inte sunt förnuft att sänka intagningskraven något så att vi undviker bristen? Samma inställning gäller alla yrken.
Läkare är ett sådant yrke som är lämpligt att utbilda till i Sverige. Däremot finns mindre avancerade arbeten där det kan vara svårt att ge utbildning. Hur utbildar man arbetsvilja, god fysik och vilja att jobba med en konkurrenskraftig lön?
Citera
2018-07-06, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tillåter man lågutbildad arbetskraftsinvandring däremot kan det ju bli tal om "probleminvandring", med ex. undanträngningseffekter.
Att arbete skulle kunna vara ett problem är för mig främmande.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sedan får man väl lägga ihop det, har shariaförespråkande ahmed bara ett jobb så är ju inte inte allt ok.
Nej, verkligen inte. Dock brukar shariaförespråkare invandra för att bli arbetslösa. Arbetskraftsinvandrare brukar komma från östeuropa.
Citera
2018-07-06, 02:03
Medlem
Citat:
Det är, bokstavligt talat, exakt vad AfS är idag också. AfS är det nya ND. Lite radikalare än SD, men ändå inte fullt ut hardcore nazism. Historien upprepar sig.

Skillnaden då och nu är ändå gigantisk. Då var även det största invandringskritiska partiet SD (som även var hyfsat radikalt) litet, och något som folk samlades kring, så det är inte konstigt varför många valde det redan lilla SD i riksdagsvalen (som samtidigt hade viss grund och stabilitet jämfört med nyare radikalare initiativ). SD var som sagt radikalare än idag, och problemen på den tiden var betydligt mindre också. Säger sig självt tycker jag.

Idag är SD inte samma parti. Det är väldigt liberaliserat och kan inte ens kallas för ett nationalistiskt parti längre. Det har gått så långt att Åkesson förnekar etniska svenskars existens, är inte längre emot EU som tidigare (nu nöjer de sig med att reformera EU snarare än att helt gå ur) och vill öka asylinvandringen (kvot), samt vill tvångsintegrera svenskar med invandrare. Samtidigt är SD idag ett 25 procentsparti (vänta till valet om du inte tror mig), och missnöjet har aldrig varit större inom partiet än idag. Kasselstrand och övriga ledningen är hyfsat kända inom SD-sfären och har ett förtroendekapital av många... så det funkar verkligen inte att jämföra AfS med varken ND, SvP eller NMR. Det förstnämnda är betydligt mer accepterat bland SDare.

Sedan har vi minst två mätningar där de legat nära 2 %. En som YouGov officiellt meddelande strax efter AfS lansering (YouGov var ett av de närmaste av instituten att pricka in SDs valresultat, medan de flesta andra var helt ute och cyklade); och den andra mätningen är förvisso endast från en AfS-politikers egna ord efter samtal med en person från YouGov (så välj om du vill tro det eller ej) där en relativt ny undersökning från dem angav nästan exakt 2 %.

Jag säger inte att jag helt genuint tror att de faktiskt kommer att komma in. Men jag är däremot övertygad om åtminstone 2 % i valet (minst), vilket är enormt och siffror som ND, SvP eller NMR inte ens skulle kunna drömma om. ND och SvP är dock döda idag, officiellt eller ej, bara för att klargöra det.

Du verkar vara en envis person, så jag räknar inte med att du ska köpa mina resonemang, men det behövs inte. Nu har jag gett min bild av situationen.
Citera
2018-07-06, 02:03
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, fel. AfS har en pragmatisk syn som bygger på sunt förnuft. I första hand ska vi tillse att alla arbeten tillsätts av svenskar. Finns en brist, utbilda fler. Om det är så att det tillfälligt eller strukturellt fattas arbetskraft då ska vi vara öppna för arbetskraft som företagen efterfrågar.

Varför ska Sverige t.ex. ha få platser på läkarlinjen men importera läkare? Är det då inte sunt förnuft att sänka intagningskraven något så att vi undviker bristen? Samma inställning gäller alla yrken.
Är inte lönen och arbetsförhållandena största delen av problemet? Har själv träffat diverse läkare som utbildat sig här och jobbar t ex i Norge, eftersom det inte är värt det här i landet.

Citat:
Tror du att det går så bra för Centern med Annie Lööf som partiledare för att hon är så jävla kompetent och intellektuell och förstår hur världen fungerar, eller för att de flesta av Centerns väljare tycker att hon är en attraktiv kvinna? Personligen tycker jag inte att hon är något märkvärdigt rent utseendemässigt, men jämfört med Maud Olofsson är hon ju värsta MILFen liksom.

Looks matter!
Jag skulle snarare säga att C:s vinst är Mp:s förlust (precis som V:s uppgång är S nedgång). Hade inte Mp gjort bort sig med Sveriges i särklass mest korkade företrädare genom tiderna, då skulle C fortfarande skvalpa strax över 4% spärren. Rööf var ledare även vid valet 2014 och då gick det ju inte så särskilt bra. Men visst, i ett land med huvudsakligen ytliga iDioter är det inte helt otänkbart. Dock är ju Ebba Busch Thor mer attraktiv och förmodligen mer sexuellt mättad after all.

Citat:
För att klara av 4% spärren måste AfS sticka ut på alla punkter som de kan, och utseendefaktorn är en sådan punkt som inte direkt är deras starka sida. Ett bra utseende är betydligt viktigare för ett nationalistparti som AfS än vad det är för ett vanligt mainstreamparti. Det sänder ut signaler som, "vi är snyggare, starkare, bättre", om du inte har fattat det än. Det funkar givetvis inte lika bra att komma där med en partiledare som har ett mediokert utseende, om man nu verkligen har tänkt vinna.
BS. Är man ytlig är man PK. Är man PK saknar man förmåga till självständigt tänkande. Saknar man det läser man enbart mainstreammedia, och vägrar rösta "rasistiskt".

Jeff "Keff" Ahl sticker ut med humorn iallafall. Det är underhållande när han jagar upp sig som en tonåring i talarstolen
Citera
2018-07-06, 06:42
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Lol. Såssarna har plundrat svenska pensionärer in på bara skinnet under hela efterkrigstiden. Tjuvaktiga bolsjeviker och kontrollfreaks som de är. Allmosor via budgeten utgör inte ens småsmulor i sammanhanget.

Kan tycka att du har dålig tajming. Just i dag när du skriver detta annonserar S jätteförbättring för just pensionister. Löfven pratar om extra 1000:-/månad för varje pensionär. Fast prata går ju.

Min erfarenhet är att värst gnäller pensionärer som var "smarta" och jobbade svart under sina glans dagar. Dom tror att dom blåser staten men i slutändan blåser dom bara sej själva. Hur smart var det egentligen? I dag står dom där utan försörjning.

Ett par i Stockholm som inte visste hur de skulle överleva på mannens fattiga sekiner svalt ihjäl. Ni tror jag ljuger men det var mitt i Sthlm. Deras kulturella uppfostran förbjöd dem att tigga. Mötte dom flera gånger. Som gråa råttor som blev tunnare och tunnare. En dag var dom borta bara. Undrar om dom åt barkbröd på slutet?

Vi andra som gnetat, betalat skatt och jobbat vitt - vi överlever åtminstone när vi blir gamla. De enda som kan sätta käppar i pensionshjulet är oärliga arbetsgivare som inte betalar in lagstadgade summor åt dej i pensionsavgifter. Dom behåller pengarna själva. Kolla att din arbetsgivare inte fuskar med detta. Om du har nån. Ring pensionsmyndigheten eller skattemyndigheten och hör efter. Det kan gå år efter år på ren slentrian utan att den anställde anar oråd.
Senast redigerad av Starback 2018-07-06 kl. 06:57.
Citera
2018-07-06, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Eftersom AfS vill ta parti för svenskarna tror jag också att de omfamnar den urgamla uppfattningen om vem som automatiskt är svensk, nämligen ”barn inom äktenskapet till svensk fader” (däremot inte automatiskt barn till svensk moder). Så löd medborgarlagen som gällde i vårt land ännu på 1980-talet.

Det kommer de säkert att göra, så alla thai-torskar, gambia-tanter och batikhäxor kan ta det lugnt tillsvidare. AfS har inga planer på att ta era bruna sexleksaker ifrån er. Chilla.

För ett lite större, långsiktigare och mer vuxet perspektiv på frågan än "jag ska minsann få importera bruna människor om jag vill!" så hävdade thaigubben och AfS-aktivisten Byggnet att det finns 60 000 thailändska medborgare med uppehållstillstånd i Sverige. Jag har inte kollat upp detta men det stämmer säkert. Om det stämmer så finns det flera tiotusentals till som nu är svenska medborgare. Antalet barn som dessa kvinnor har fött under de senaste decennierna känner jag inte till men det skulle kunna vara så många som 100 000 eller fler. Hursomhelst så är det rimligt att uppskatta att det finns runt 150 000 - 200 000 människor i Sverige som är hel eller halv thai!

Det officiella antalet samer i Sverige är bara ca 20 000. Samer är en etnisk minoritet som har funnits i Sverige sedan nationens begynnelse. För inte ens 50 år sedan så var Sverige till långt över 99 % svenskt och vitt. Idag har vi plötsligt en etnisk thai-minoritet i landet med gulbruna människor från Sydostasien på 150 000 - 200 000 individer.

Det är helt otroligt mycket i ett litet land som Sverige och det är något som oåterkalleligt kommer förändra stora delar av det svenska folkets genpool på ett negativt sätt om det inte åtgärdas någon gång i framtiden.

Det finns ingen som på allvar värnar det svenska folkets överlevnad och fortbestånd som tycker det är ok att det om bara någon generation kommer finnas flera hundra tusen gook-hybrider i ett land som ganska nyligen var så gott som helt vitt och nordiskt. Det hela är ju tämligen absurt.
Citera
2018-07-06, 07:21
Medlem
Fris avatar
Jag anmäler mig som frivillig till Återvandringsverkets arkebössetionspluton. För de som behöver motivation på vägen. Inte för att jag var nån vidare skytt i lumpen, but thank God for the bayonet!
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vi andra som gnetat, betalat skatt och jobbat vitt - vi överlever åtminstone när vi blir gamla. De enda som kan sätta käppar i pensionshjulet är oärliga arbetsgivare som inte betalar in lagstadgade summor åt dej i pensionsavgifter. Dom behåller pengarna själva.
Jag har aldrig begripit hur någon kan trooo att man får pension genom att ge bort sina pengar. Staten har ju inte sparat till någons pension. Staten har konsumerat bort allting som alla betalat i skatt. Så ingen kommer att få någon statlig pension, det är ett matematiskt faktum. Hur kan någon inte förstå det?
Citera
2018-07-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Det var ju så lätt på den tiden: Svensk = svensk medborgare.

Du kan passa på att kolla upp den tyska motsvarigheten som fortfarande gällde på 1980-talet. Den lagen krävde tyskt blod för medborgarskap. Och den konspiratoriskt lagde kan skönja överrepresentation av en viss minoritet bland dem som högljutt slogs för att den lagen skulle avskaffas.

I Tyskland fanns det en lag som gällde fram till för några få år sedan som gav "folktyskar" i Östeuropa som kunde påvisa tysk etnisk bakgrund och tyska blodsband rätt att invandra till Tyskland och rätt till medborgarskap. Globalister och kosmopoliter rasade förstås mot detta. Det är ju en självklar lagstiftning och sunt förnuft. Medborgarskap ska alltid baseras på blodsband, inte på frimurarflum om "var man är född". En orch blir som sagt inte en alv, bara för att den av någon anledning kläcks i alvernas land.
Citera
2018-07-06, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Kanske du skulle lägga lite mindre tid på att skriva dina bluddriga wall of text-inlägg (som ingen orkar med) och lägga några minuter på att läsa partiprogrammet och själva tråden? När det nu har skrivits drygt 12 800 inlägg i tråden ska väl folk ändå inte behöva upplysa dig om vilka skillnader det finns mellan SD och AfS? Den frågan avklarades för länge sedan.

Jag håller med, men frågan väcks till liv igen av thaigubbar som Byggnet och Negroni som arbetar hårt för att AfS inte ska uppfattas som en millimeter mer nationalistiska än SD. Enligt dem är AfS kulturmarxistiskt, rasförnekande och anhängare av öppen svenskhet. Den enda skillnaden, enligt dessa herrar, är att AfS pratar mer om återvandringspolitiken, som ju SD faktiskt också har på programmet men inte pratar så mycket om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in