Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 17:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Uttrycket "tusen gånger" är inte ett bokstavligt statement. Det betyder bara "ganska mycket".

Du är bibellärd ser jag.

Citat:
Ja, 0.5% känns ganska rimligt. Givetvis hade det gått mycket bättre för AfS om inte SD fanns.

Är inte så säker på att AfS skulle lyckas bättre om SD inte fanns. SD har legitimerat de åsikter som AfS delvis också står för. Det tog 30 år.
Citera
2018-07-04, 17:44
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Har AfS fått runt 2% i någon annan opinionsundersökning? Att partiet fick det av YouGov i samband med lanseringen kan mycket väl vara en temporär effekt som beror på hype, men att intresset kanske avtar efter några månader.

Det är inte svammel, och "fult träsktroll" anser jag inte att han är. Kasselstrand är varken ful eller fin, men han ser absolut inte tillräckligt bra ut, och påstår du något annat så är det du som svamlar. Att se bra ut, är verkligen ett viktigt övertag man behöver om man vill popularisera en i dagsläget mycket impopulär politisk ideologi som nationalism. När man försöker komma någonstans i ett politiskt val med en sådan kontroversiell politik som AfS representerar och befinner sig i det totala underläget som AfS är i, då är det bäst att man har politiker som ser riktigt bra ut, långt bättre än genomsnittet bland övriga politiker. Du vill trots allt associera din ideologi med inte bara "kompetens" och "kolla, vi har utbildning och arbetserfarenhet", utan med rikedomar, skönhet och helt enkelt kvalitet, och denna kvalitet måste glänsa från alla håll: partiledaren bör helst vara så ekonomiskt framgångsrik som möjligt, intelligent och intellektuellt bevandrad och så attraktiv som möjligt. Tror du att det är en slump att Trump dygnet runt satt och skröt om hur rik han är och hur hög IQ han har? Trump förstod dessa självklarheter, och han tryckte verkligen in det i skallen på folk. Nu är Trump rätt gammal idag och han är väl inte direkt ögongodis så att säga, men när han var i Kasselstrand's ålder, då såg han hundra gånger bättre ut:

http://media3.s-nbcnews.com/i/MSNBC/Components/Video/201607/a_flashback_trump80s_160706a.jpg

^^ Där har du en stilig man.

Sedan sa Trump ganska klockrent, när Carly Fiorina försökte bli president:
In the interview with Rolling Stone, Trump took a tone of "disgust" describing Fiorina's appearance during a television interview.

"Look at that face," he said, according to Rolling Stone. "Would anyone vote for that?"

"Can you imagine that, the face of our next president?"
he added.

It's far from the first time Trump has made inflammatory remarks during his three-month-long presidential campaign — especially regarding women.
http://www.businessinsider.com/donald-trump-carly-fiorina-face-insult-2015-9?r=US&IR=T&IR=T
^^ Detta är som sagt självklarheter, och Trump förstår dessa självklarheter som ni AfS-väljare tydligen inte förstår: utseende är viktigt om du ska leda ett land, och Trump totalt släckte ner Fiorina's politiska karriär genom att klockrent, kort och koncist, påpeka det alla tänkte: hon är för ful för att bli USA:s president. Allt hänger såklart inte på en politikers utseende, men Carly Fiorina är verkligen skitful. Kasselstrand är självklart inte lika ful som Carly Fiorina, men han ser verkligen inte tillräckligt bra ut för att uppnå de ändå ganska ambitiösa mål som AfS har lagt fram. Hahne ser bättre ut än Kasselstrand så sett, men han verkar vara lite blygare än Kasselstrand. Jimmie Åkesson är inte heller någon supermodell, men till skillnad från Kasselstrand ser han faktiskt tillräckligt bra ut för att bli en framgångsrik politiker.

Dessa självklarheter uttrycktes ganska perfekt av Minne Riperton, i en av hennes låtar:
Lovin' you is easy 'cause you're beautiful
Makin' love with you is all I wanna do
Lovin' you is more than just a dream come true
And everything that I do is out of lovin' you
^^ Har en vacker politiker enklare för att bli folkkär än en ful politiker?

Jag menar också att det inte heller är en slump att Afrobladet valde just den här bilden på Kasselstrand, titta på den igen:

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/2498b152-6343-43ce-90e0-a7301ce1aaf6?fit=crop&h=757&w=1100&fb8ef263
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgbpLo/riksdagsforvaltningen-vill-fa-bort-afs-film

^^ Afrobladet kunde ha valt vilken annan bild som helst på Kasselstrand, där han ser betydligt bättre och normalare ut. De valde just den bilden, eftersom han ser ut som en dåre där. Med detta försöker Afrobladet påverka opinionen bland vanligt folk genom att tänka, "rösta inte på det här dårpartiet". Hade det varit lika lätt för Afrobladet att sända ut sådana subtila signaler, ifall Kasselstrand var en solklar tia rent utseendemässigt? Jag tror inte det.

Är du autist? Uttrycket "tusen gånger" är inte ett bokstavligt statement. Det betyder bara "ganska mycket".

Ja, 0.5% känns ganska rimligt. Givetvis hade det gått mycket bättre för AfS om inte SD fanns.

Trump ser inte bra ut idag, men ärligt talat ser han faktiskt fortfarande bättre ut än Kasselstrand. Och nej, det beror inte på håret.

Jag trollar faktiskt inte. Jag är helt seriös när jag säger att utseende är i grund och botten vad rasism/rasmedvetenhet handlar om, mer än något annat. Eller menar du att M_A_R trollade och härmade Arnstad, när han skrev detta för exakt 15 år sedan?

Den estetiska komponenten är vad rasmedvetenhet handlar om mer än något annat, som sagt. Ni tror alltså på fullaste allvar att så många europeiska nationalistpartier hade velat slänga ut araber/negrer, om varenda arab och neger såg ut som gudar och gudinnor? Retorisk fråga förstås.

Och du missade tydligen första raden i det inlägget. Det spelar ingen roll att Reinfeldt eller Göran Persson hade flint; deras ideologier anses inte vara "elaka" av allmänheten, men AfS vill slänga ut folk som inte uppfyller etniska krav ("elak" politik), och då kommer minsta lilla skönhetsfläck eller andra personliga brister bland AfS:s politiker att klankas ned på förr eller senare, om nu AfS skulle lyckas bli stora. Du vet, ungefär som att SD-politiker ofta framställs som kriminella av mainstreammedia.

Det är möjligt att svenskar är mindre utseendefixerade än amerikaner, men att en politikers utseende skulle vara totalt irrelevant och att folk bara går på retorik, kompetens, partiprogram osv, om ni tror att det är så det fungerar, ja då har ni verkligent inte förstått hur man vinner demokratiska val.

Jag bryr mig givetvis inte om vad mainstreamtänkare tycker och tänker, eller hur de resonerar osv. Vanligt folk är liksom ganska efterblivna. Men nu försöker AfS komma någonstans i det här valet, och då får de väl helt enkelt försöka snygga till sig lite som parti. Du kan liksom bara komma så långt genom att självaggrandisera din utbildning.

Vad M_A_R ansåg för 15 år sedan är nog inte särskilt representativt för de som du idag kallar för rasister. Jag skulle aldrig gifta mig med eller skaffa barn med Halle Berry, som av de flesta anses vara ganska snygg. Hon är ju negress.

Jag vill ha mindre främlingar i samhället, oavsett hur de ser ut på skönhetsskalan.

Sen vet jag inte riktigt om jag kan ta någon som tycker att Trump ser bättre ut än Kasselstrand seriöst.
Citera
2018-07-04, 17:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du är bibellärd ser jag.
Faktiskt

Citat:
Är inte så säker på att AfS skulle lyckas bättre om SD inte fanns. SD har legitimerat de åsikter som AfS delvis också står för. Det tog 30 år.
Kanske, kanske inte. Poängen hur som helst är att AfS cockblockas av SD, inte av sjuklövern. Till och med Åkesson har sagt i någon TV4-intervju att SD fungerar som en buffert mot radikalare partier (han snackade visserligen om nazistpartier, men det gäller även för AfS i allra högsta grad). Man kan kalla SD, "kontrollerad opposition" osv, men faktum kvarstår att det är SD som håller ute AfS, inte sjuklövern.

Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vad M_A_R ansåg för 15 år sedan är nog inte särskilt representativt för de som du idag kallar för rasister.
Fast det M_A_R skrev för 15 år sedan är liksom en självklar sanning: tribalism, rasism osv, beror i allra högsta grad på att man uppfattar andra etniska grupper och raser, som fulare än ens egen. Tror du att folk fattade vad genetik och genetiska kluster var på 1500-talet? Det handlade om utseende då lika mycket som idag.

Citat:
Jag skulle aldrig gifta mig med eller skaffa barn med Halle Berry, som av de flesta anses vara ganska snygg. Hon är ju negress.
Halle Berry kan se rätt bra ut ibland men hon är faktiskt rejält överskattad som skönhet. Dessutom är hon minst 50% vit, så det räknas inte riktigt. Och du vill inte ha barn med henne eftersom hennes utseende inte är någon garanti för att dina blandrasungar med henne skulle bli vackra, eller hur? Troligtvis skulle dina ungar med Halle Berry få negerkrull och andra nedgraderade ansiktsdrag.

Citat:
Jag vill ha mindre främlingar i samhället, oavsett hur de ser ut på skönhetsskalan.
Om främlingarnas kvinnor alla såg ut som Doutzen Kroes, då hade du varit av en annan åsikt

Citat:
Sen vet jag inte riktigt om jag kan ta någon som tycker att Trump ser bättre ut än Kasselstrand seriöst.
Fast det gör han. Jag förväntar dock inte att du ska vara objektiv i sakfrågan eftersom du är AfS-väljare, men Kasselstrand ser verkligen inte tillräckligt bra ut, för att ta ett nationalistiskt parti till seger. Så är det bara, oavsett vad du eller andra partiska AfS-väljare tycker.

Om man bara på rent utseende och inte fick veta något annat om utbildning, retorisk förmåga osv, hade fått välja mellan ett gäng snubbar som man trodde på rent utseendemässiga kvalifikationer, hade varit en "home run" för AfS eller vilket annat nationalistparti som helst som försöker ta sig in i riksdagen, då hade ingen valt Kasselstrand som förstahandsval, så mycket kan jag säga dig.

Nåja, ska inte kritisera hans utseende mer, jag önskar honom lycka till! Men jag har inte direkt höga förväntningar på att han eller AfS kommer att komma någonstans i det här valet.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-04 kl. 18:11.
Citera
2018-07-04, 17:58
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Du är bibellärd ser jag.

Det var länge sedan SD slutade driva opinion. Det är bl.a. därför AfS behövs.
Citera
2018-07-04, 18:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Om främlingarnas kvinnor alla såg ut som Doutzen Kroes, då hade du varit av en annan åsikt

Eh, hon är ju vit, blond och avlad av två vita av germansk börd.

Citat:
Fast det gör han. Jag förväntar dock inte att du ska vara objektiv i sakfrågan eftersom du är AfS-väljare, men Kasselstrand ser verkligen inte tillräckligt bra ut, för att ta ett nationalistiskt parti till seger. Så är det bara, oavsett vad du eller andra partiska AfS-väljare tycker.

Tycker att jämförelsen är helt wack, och givetvis kan jag vara objektiv. Gustav kanske inte är någon Danny Saucedo, men fräschare än Trump helt klart.

Tror du underskattar väljarna markant.
Citera
2018-07-04, 18:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Eh, hon är ju vit, blond och avlad av två vita av germansk börd.
Spelar ingen roll. Nu var det ett hypotetiskt scenario, men rent tekniskt är det vilket Fst-avstånd olika populationer har sinsemellan, som avgör om man tillhör en annan etnisk grupp eller ras. Det skulle faktiskt kunna vara som så, att hela mänskligheten var vit, blond och blåögd, och hade typiska germanska ansiktsdrag osv, men ändå var helt olika raser. Att negrer är en annan ras beror inte på att de är mörka utan att deras Fst-avstånd är långt mycket större än Fst-avståndet mellan germaner och slaver, som exempel. Fortsätter du att isolera slaver och germaner i tiotusentals år till, så kommer de vara två helt olika raser till slut trots att båda är blonda/blåögda och vita, och liknar varandra väldigt mycket.

Citat:
Tycker att jämförelsen är helt wack, och givetvis kan jag vara objektiv. Gustav kanske inte är någon Danny Saucedo, men fräschare än Trump helt klart.
I den utsträckningen som Kasselstrand är fräschare så beror det enbart på åldern; när Kasselstrand är 70 så kommer han se långt värre ut än Trump.

Citat:
Tror du underskattar väljarna markant.
Knappast. Den genomsnittliga väljaren går verkligen mer på utseende än kompetens och annat som man tycker borde vara det som prioriteras i första hand. Om inte mer på utseende så är det i alla fall en mycket viktig faktor som man inte bara kan vifta bort hur som helst. Ordspråket "don't judge a book by its cover", används så mycket just eftersom folk faktiskt dömer efter utseende i så hög utsträckning.

Tror du att det går så bra för Centern med Annie Lööf som partiledare för att hon är så jävla kompetent och intellektuell och förstår hur världen fungerar, eller för att de flesta av Centerns väljare tycker att hon är en attraktiv kvinna? Personligen tycker jag inte att hon är något märkvärdigt rent utseendemässigt, men jämfört med Maud Olofsson är hon ju värsta MILFen liksom.

Looks matter!

För att klara av 4% spärren måste AfS sticka ut på alla punkter som de kan, och utseendefaktorn är en sådan punkt som inte direkt är deras starka sida. Ett bra utseende är betydligt viktigare för ett nationalistparti som AfS än vad det är för ett vanligt mainstreamparti. Det sänder ut signaler som, "vi är snyggare, starkare, bättre", om du inte har fattat det än. Det funkar givetvis inte lika bra att komma där med en partiledare som har ett mediokert utseende, om man nu verkligen har tänkt vinna.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-04 kl. 18:35.
Citera
2018-07-04, 18:27
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Knappast. Den genomsnittliga väljaren går verkligen mer på utseende än kompetens och annat som man tycker borde vara det som prioriteras i första hand. Om inte mer på utseende så är det i alla fall en mycket viktig faktor som man inte bara vifta bort hur som helst.

Tror du att det går så bra för Centern med Annie Lööf som partiledare för att hon är så jävla kompetent och intellektuell och förstår hur världen fungerar, eller för att de flesta av Centerns väljare tycker att hon är en attraktiv kvinna? Personligen tycker jag inte att hon är något märkvärdigt rent utseendemässigt, men jämfört med Maud Olofsson är hon ju värsta MILFen liksom.

Looks matter!

För att klara av 4% spärren måste AfS sticka ut på alla punkter som de kan, och utseendefaktorn är en sådan punkt som inte direkt är deras starka sida. Ett bra utseende är betydligt viktigare för ett nationalistparti som AfS än vad det är för ett vanligt mainstreamparti. Det sänder ut signaler som, "vi är snyggare, starkare, bättre", om du inte har fattat det än. Det funkar givetvis inte lika bra att komma där med en partiledare som har ett mediokert utseende, om man nu verkligen har tänkt vinna.

Hoppas du har fel där. För hon är verkligen inte särskilt attraktiv. Jävla hästfejs.
Citera
2018-07-04, 18:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Säger snubben som hyllar Anders Breivik...
Breivik har inget parti vad jag vet Men som sagt bra att han håller på såhär, ju mindre röster stjäl de från SD. Men ni som tror på riksdagsinträde är väl samma folk som hypade ND 2010 och SvP 2014. Det kommer gå lika uselt för AFS.
Citera
2018-07-04, 18:52
Medlem
smoerreboms avatar
Det var ett envetet tjat om Kasselstrands sex appeal och hårfäste

Det är bra att de tar mkt plats och flyttar åsiktskorridoren. En dag går det upp för etablissemangshororna att om de inte lägger ner sandlådefasonerna mot SD så kommer det ett betydligt otrevligare lag som blir än svårare att ha att göra med. SD har daltat i över ett decennium nu.

Det är oxå bra att de börjar komma med rent konkreta grejer, det gör den framtida debatten lättare när folk har sagt konkret hur de ska få ut de här människorna. Här har SD en svag historia.

Jag tycker dock att det är mkt som är lite för låg nivå för att funka i en riksdag. Uppställningen över de 500+ som ska ut reser hur många nya frågor som helst kring hur man ska välja ut de som ska ut. Det är oxå rätt uppenbart att de saknar grundläggande kunskaper om rättsläget kring hur man får ändra på gynnande förvaltningsbeslut. Att säga att man "bryr sig" lika lite om Palestinafrågan som om vad som sker i Somalia ger ett halvfärdigt intryck. Om de är så välutbildade som fansen här säger måste de kunna skaka fram nån som kan uttrycka detta mer diplomatiskt och professionellt. Vi kan inte ha en utrikesminister som säger att han inte bryr sig om vissa konflikter, det ligger för långt bort helt enkelt
Citera
2018-07-04, 18:57
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Jeff Ahl har förstått judefrågan. Han pratar om att ”söndra och härska” samt så pratar han om en ”globalistisk klick” precis som hitler pratade om den ”internationella clique” dvs juden.

Sveriges bästa riksdagsledamot.
Bra att han åker ur riksdagen då den 9:e september. Och AFS skiter ju inte alls i Israel/Palestinafrågan. Kasselstrand och Hahne skrev ju en artikel om att de vill se en tvåstatslösning. Det var ju bla det osm bidrog till att de blev utsparkade ur SD. Men AFS, ni får gärna säga judar istället för globalistklick.
Citera
2018-07-04, 18:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Det där diskuterades hejvilt ett tag här i tråden. AfS tar inte ställning i frågan vilket framgår i denna debattartikel från Jeff Ahl:

https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/
Tusen tack för ditt svar/info!
Bara kollat head-linen än så länge men där går de inte in i den sionism man sett inom svensk nationalism via Sverigedemokraterna utan ser ut att ifrågasätta det. Det ser positivt ut. (Headlinen är Jeff Ahl: Torssell får gärna förklara varför Israel är viktigare än Sverige")

Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Kasselstrand har tidigare uttalat sig om att han är för en tvåstatslösning, men att partiet inte har någon officiell hållning i frågan då den inte gynnar Sverige eller Svenskarna. AfS kommer att föra en icke-interventionistisk politik.
En utmärkt hållning då nationalister inte har råd att splittras över en sådan betydelselös fråga när Sverige står vid ruinens brant.
Palestina-frågan säger ganska mycket om hur infekterat ett parti är av de så kallade "Globalisterna" och jag har i bakhuvudet att det var en stor spricka mellan SD och SDU om just frågan att ersätta Pelstina som stat (vilket Sverige redan har gjort).
Men jag är riktigt dåligt insatt i svensk politik numera.

Min grundinställning är dock likadan som alltid, jag är har inget i mot folk som är genuina och inte drivs av någon dold Agenda och liknande, typ amerikanska Alt-Right rörelsen som jag anser vara helt infiltrerar av sionistiska judar.

Jag förstår att många nationalister inte håller med mig med det finns många orsaker till att detta är en viktig fråga även i svenskt val. (tack för svar du med btw!)

EDIT
Svarar volvo 240 också:
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Bra att han åker ur riksdagen då den 9:e september. Och AFS skiter ju inte alls i Israel/Palestinafrågan. Kasselstrand och Hahne skrev ju en artikel om att de vill se en tvåstatslösning. Det var ju bla det osm bidrog till att de blev utsparkade ur SD. Men AFS, ni får gärna säga judar istället för globalistklick.
Jag är i regel för att kalla en Spade för Spade och "Name the Jew" - men de känns som en stor del av svenskarna är skräckslagna för judarna och blir rädda när de nämns, och föredrar "Globalister" och liknande.
Antar att det är det är en del av det svenska mentaliteten med hur vi är, tillsammans med en viss rädsla för judarna, som jag tolkar det.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-04 kl. 19:07. Anledning: svar till volvo 240 om namge Schlomo eller ej
Citera
2018-07-04, 19:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
De vägrar att ta i frågan, vilket är realpolitiskt vettigt. https://www.nordfront.se/sionist-pa-samhallsnytt-kraver-att-alternativ-for-sverige-blir-sionister.smr
Vilken sjukt creepy sionistisk gubbe!
Citat:
"Torssells artikel innehåller gigantiska logiska glapp, däribland påståendet att AfS ”för alltid kommer att vara dömt att stå utanför riksdagen” om de förespråkar en tvåstatslösning. Detta trots att Sveriges regering erkänt Palestina och Socialdemokraterna knappast är på väg att åka ur riksdagen på grund av det. Sionism är ett särintresse i Sverige, inte något svenska folket brinner för.

Men enligt Torssell var regeringsbeslutet om att erkänna Palestina 2014 ”vidrigt” ”högmod” som ”river upp gamla antisemitiska tongångar”.

Debattartikeln är dessutom lömsk och Torssell antyder att Gustav Kasselstrand och William Hahne 2011 var unga och dumma när de skrev en debattartikel där de krävde att SD skulle erkänna Palestina. Torssell menar alltså att de borde veta bättre idag och även om partiledaren och den vice partiledaren själva inte ändrat åsikt menar Torssell att partiets andra riksdagskandidater borde få vara med och bestämma hur partiet ska se på Israel-frågan"

Bra journalistisk av Nordfront!

Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Gamla SDU förordade en tvåstatslösning. AfS har valt att inte ta aktiv ställning i Palastinafrågan.
Oki då mindes jag korrekt om SDU ställning i Palestinafrågan. Jag vill även minnas att jag lyssnade på Kasselstrands podcast Den Kokta Grodan nångång, och att hans ställning för Palestina var ganska klar där.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Ur det större perspektivet så för man en kraftfull retorik riktad mot globalismen (mot EU, mot Nato och mot Usraels krig i Mellanöstern) och mot kulturmarxismen. Så för tillfället ser jag att risken är väldigt låg för att AfS ska komma ut som pro-sionister.
För mig är det helt sanslöst hur nationalister kan stödja folk som den där gubben, Torsell.
Anyway, tack för svar, är inte insatt i svensk politik längre men fått frågan om SD vs. AfS gånger flera nu, och då måste jag ju rekommendera AfS (även om jag inte själv skulle rösta på dem)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in