Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Äh! Det där sa ni ju om SD också. Hur många gånger har ni inte ältat om det där taket för SD? Vadå V "växer som satan"? Hur mycket har dom gått upp sen valet? 4%? Då ska man ha i åtanke att det går skitdåligt för S, MP och FI. Ynka 4 procent är nog tack vare för att V hållit sig i bakgrunden så jäkla länge.
Ett språng från ca 5 till kanske över 10% är ett ganska enormt språng, särskilt för ett så litet parti som V.
Detta är bara min åsikt, offshootpartier som växer fram tack vare missnöjda medlemmar ur moderpartiet tenderar att dö ut så småningom. Titta bara på Nationaldemokraterna som dog ut förra valet. Enda anledningen till varför AFS åtnjuter en så positiv utveckling i nuläget beror på att partiet är uppbyggt av prominenta f.d. politiker inom SD, vilket ger mer cred. Ju mer SD växer, desto mer irrelevanta blir AFS, och SD kommer växa.
Finns en massa fler exempel, inte minst på vänsterkanten, där små mer extrema offshoots totalt nonchaleras i moderpartiets favör. (V-->SKP, KP, FI)
Citat:
Ursprungligen postat av
HVU
Din åsikt är noterad..
Så V är orignalet och kommunisterna är framtiden..
De manliga feministerna utgör ryggraden i det svenska samhället där alla lever i harmoni och förespråkar "world peace".
Det har jag aldrig påstått, jag noterade bara förhållandet mellan "originalpartierna" och deras offshoots.