Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 12:46
  #11677
Medlem
Alla som röstar på AfS detta val hatar Sverige på riktigt. AfS kan inte få något inflytande alls ännu, det kan däremot SD. Tror ni själva att Sverige har råd att vänta 4-8 år till på att göra något åt massinvandringen?

Slösa er röst på AfS istället för SD om ni hatar Sverige på riktigt.
Citera
2018-06-22, 12:50
  #11678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Alla som röstar på AfS detta val hatar Sverige på riktigt. AfS kan inte få något inflytande alls ännu, det kan däremot SD. Tror ni själva att Sverige har råd att vänta 4-8 år till på att göra något åt massinvandringen?

Slösa er röst på AfS istället för SD om ni hatar Sverige på riktigt.

Har SD nån återvandringsplan av invandrsre som AFS har?
Citera
2018-06-22, 12:52
  #11679
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Har SD nån återvandringsplan av invandrsre som AFS har?
Plan vet jag inte. Men det står om återvandring i deras partiprogram. Vilket dom inte pratade så mycket om innan AfS kom på banan.
Citera
2018-06-22, 12:53
  #11680
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Alla som röstar på AfS detta val hatar Sverige på riktigt. AfS kan inte få något inflytande alls ännu, det kan däremot SD. Tror ni själva att Sverige har råd att vänta 4-8 år till på att göra något åt massinvandringen?

Slösa er röst på AfS istället för SD om ni hatar Sverige på riktigt.

Bättre fler personer röstar på AfS. Om de når över 4% kommer du totalt att få fler invandringskritiska riksdagsplatser än om enbart SD kommer över 4%. SD-anhängare borde stödrösta på AfS. Det skulle också psykologiskt vara mycket bättre att ha två starkt invandringskritiska partier i debatter och likanande.
Citera
2018-06-22, 12:56
  #11681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Bättre fler personer röstar på AfS. Om de når över 4% kommer du totalt att få fler invandringskritiska riksdagsplatser än om enbart SD kommer över 4%. SD-anhängare borde stödrösta på AfS. Det skulle också psykologiskt vara mycket bättre att ha två starkt invandringskritiska partier i debatter och likanande.

Dummaste jag någonsin hört. SD har chans att bli det största partiet detta val. DET om något ger inflytande.
Citera
2018-06-22, 12:59
  #11682
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Alla som röstar på AfS detta val hatar Sverige på riktigt. AfS kan inte få något inflytande alls ännu, det kan däremot SD. Tror ni själva att Sverige har råd att vänta 4-8 år till på att göra något åt massinvandringen?

Slösa er röst på AfS istället för SD om ni hatar Sverige på riktigt.
Så insiktsfullt. Du är ensam om att påpeka det i tråden.
Citera
2018-06-22, 13:03
  #11683
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Alla som röstar på AfS detta val hatar Sverige på riktigt. AfS kan inte få något inflytande alls ännu, det kan däremot SD. Tror ni själva att Sverige har råd att vänta 4-8 år till på att göra något åt massinvandringen?

Slösa er röst på AfS istället för SD om ni hatar Sverige på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Dummaste jag någonsin hört. SD har chans att bli det största partiet detta val. DET om något ger inflytande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Så insiktsfullt. Du är ensam om att påpeka det i tråden.

Han är inte ensam. SD är den enda chans vi har i detta val. Ge SD chansen att visa var de står. AfS är inte moget vilket jag motiverat många gånger i tråden.
Citera
2018-06-22, 13:13
  #11684
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Bättre fler personer röstar på AfS. Om de når över 4% kommer du totalt att få fler invandringskritiska riksdagsplatser än om enbart SD kommer över 4%. SD-anhängare borde stödrösta på AfS. Det skulle också psykologiskt vara mycket bättre att ha två starkt invandringskritiska partier i debatter och likanande.

Ja, ni kan tänka er reaktionen inom vänstern.

Enbart SD får ju vissa inom vänstern att koka av ilska eller gråta av olycka. I synnerhet inom Miljöpartiet. Men tänk om det kommer in ytterligare ett invandringskritiskt parti i riksdagen, som dessutom är mer radikalt än SD?

Vi kan nog inte föreställa oss hur dåligt många inom vänstern kommer att må då.
Citera
2018-06-22, 13:13
  #11685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
1. Partiets inställning är icke-interventionistisk, det finns ingen kovändning. Inställningen som icke-interventionistisk är att vi inte tar ställning i komplexa frågor som inte rör oss. Om fler länder hade den inställningen hade Israel/Palestina-frågan löst sig, det är jag helt övertygad om.

2. Då vill jag att du tar klargör din ställning i alla världens konflikter, annars är du emot folkrätten.

3. Ingen israel eller palestinier skulle bry sig om oss i en liknande situation, så varför skulle vi?

4. Hur menar du i praktiken att Sveriges ställningstagande skulle göra skillnad? Det är löjligt med diplomatiska markeringar, enbart praktisk hjälp i form av vapen, frivilligkårer eller direkt militär intervention gör någon praktisk skillnad.

5. SD:s utrikespolitik kommer självklart inte bli rådande, de visar redan att de är redo att lägga sig platt när de ska samarbeta med andra. Dina insinuationer är löjliga, varför skulle vi låta deras Israelvurmande få stå oemotsagt?

Om de får lösa sina egna problem så kommer det lösa sig snabbare, vilken ställning tog det Ottomanska riket i Sverige och Danmarks krig som varade i hundratals år? Vad hade deras ställning gjort för skillnad om de också inte bistod aktivt med någon form av militär hjälp? De brydde sig inte - eftersom konflikten inte berörde dem. När vi var i konflikt med Ryssland brydde de sig emellanåt om deras intressen konvergerade med våra.

Sammanfattningsvis, individer som du och Torssell bryr sig om icke-frågor, icke-frågor som 98% av svenskarna skiter högaktningsfullt i. Ni blåser upp denna fråga till proportioner som inte är av denna värld. Ni bryr er knappt om andra konflikter, däremot - vilket gör er agenda kan ifrågasättas. Vad gäller USA:s värdspolislek så visar den tydligt på att stormakter är opålitliga, de kan få för sig att göra vad som helst mot suveräna stater. Världen är en hemsk plats, acceptera det och försök överleva.

Jag tror inte att det egentligen finns något större dispyt här.

En nationalistisk PRINCIP måste vara att unna båda folk sina suveräna stater - vilket jag uppfattade var SDU:s gamla linje som var så "kontroversiell" inom SD. Som jag ser det är det folkrättsliga inte alls avhängigt FN, utan en klassiskt nationalistisk grundtanke om det önskvärda att varje nation är suverän.

PRAGMATISKT är det inte svenska nationalisters sak, liksom både skottars och katalaners EU-vurmande, invandringsliberala separatism måste behandlas mycket njuggt. Andra europeiska nationalistiska partier är däremot värdefulla allierade. Det är alltså situationsbaserat om det ligger i svenskt nationellt intresse att "intervenera" i andra nationers angelägenheter. En familj av europeiska folk både bör och måste agera internationellt och i samförstånd -vilket jag uppfattar att AfS förstår mycket bättre än insulära SD.

Det värdefulla att notera här är att detta är en mycket svag SD-position. Den där israeliska flaggan är själva sinnebilden för en inkonsekvent och cuckig "nationalism" som ytterst få SD-sympatisörer accepterar - om frågan väl ställs på sin spets.
Citera
2018-06-22, 13:26
  #11686
Medlem
Tråkigt att se att tråden har spårat ut till att handla om Israel/Palestina-frågan. Enbart detta är ju ett exempel på att deras position är rätt, dvs att vi bör inte lägga fokus där över huvud taget. Det är deras problem och AfS har bättre saker för sig, t ex valarbetare och dylikt.
Citera
2018-06-22, 13:36
  #11687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Tråkigt att se att tråden har spårat ut till att handla om Israel/Palestina-frågan. Enbart detta är ju ett exempel på att deras position är rätt, dvs att vi bör inte lägga fokus där över huvud taget. Det är deras problem och AfS har bättre saker för sig, t ex valarbetare och dylikt.

SD är ju ett levande bevis för hur farligt det är att ducka frågor. Att vara "smart" och "välja rätt frågor":

För vad händer när ett parti inte vill prata om svenskhet eller Israel? De får bara prata om svenskhet och Israel.

Om Åkesson suttit heltaggad och VILLE prata om varför bara svensk kultur/etnicitet/nationalism ifrågasätts av andra partier och journalister - då hade han snart inte fått frågorna längre.

Om AfS hemskt gärna kontrasterar sin konsekventa syn på Israel/Palestina med SD:s ganska motbjudande underordning av svensk folkrätt och nationalism under judisk - då kommer Torssell och andra vilja byta ämne illa kvickt.

"Jobbiga" frågor är där energin finns, konfliktlinjer är där man erövrar mark.
Citera
2018-06-22, 14:04
  #11688
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du skriver att Israel har oerhört mycket makt och driver på en global utveckling. Samtidigt skriver du att nästan alla länder kritiserar Israel. Hur går detta ihop?

Jag lämnar denna fråga nu. Har fört fram min synpunkt. Tycker Jeff Ahls svar var tillräckligt för mitt vidkommande och vill inte att frågan ska flytta fokus från Sverige och det ödesval vi nu står inför vad gäller återvandringen.

Samtidigt är Ahls debattinlägg en så tydlig förflyttning att den var nödvändig att lyfta fram. Jag hoppas fortfarande att det bara var just ett debattinlägg och att sista ordet inte är sagt i denna för världen viktiga principiella fråga. Jag har dock gjort mitt nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback