Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej det vet jag med 100% säkerhet att man inte styrs av yttre eller inre påverkan. Garanterat. Man har fokus på svenska folket och vad som är bra för dem konkret och i närtid. Ett parti är en organism och det har stor betydelse vilka som utgör den. Det kommer alltid finnas element som av egenintresse vill dra åt det ena eller andra hållet. Just nu finns inga sådana tendenser som jag bedömer det.

Utanför partiet har vi Thorsell-galningar som vill dra partiet åt det "Israelvänliga" hållet och inom såväl som utom partiet verkar det finnas individer som har import av bruna kvinnor och barn från tredje världen samt motverkande av etnisk nationalism som främsta särintresse.
Citera
2018-07-05, 23:20
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du tror alltså på fullaste allvar att AfS har tänkt slänga ut alla araber och negrer, men inte thailudren? Rent tekniskt sett, alltså rent genetiskt, är dessa importerade thaikvinnor och deras halv-svenska barn, betydligt mer rasfrämmande än valfri arab, eller de flesta afghaner också för den delen. Att thaifruarna och adopterade koreaner osv inte är våldsamma islamoterrorister är en annan femma, men deras avkomma med svenskar har ett betydligt större avtryck rent genetiskt (alltså modifiering av den svenska/skandinaviska genetiska profilen, så att säga), än låt oss säga, halvaraben Steve Jobs:

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs

Detta helt oavsett om Jobban hade en framgångsrik karriär eller inte; han var verkligen inte lika rasfrämmande som låt oss säga, halvkinesen Kristin Kreuk (att många tycker att hon är snyggare spelar ingen roll; hon har ett större genetiskt avstånd till européer än vad Steve Jobs hade).

Så antingen får AfS vara konsekventa i den här frågan och även slänga ut thaikvinnorna och adoptionsbarnen, eller så får de specificera vad exakt deras återvandringspolitik bygger på, alltså vilka etniska/rasliga eller religiösa kriterier den går ut på. Bygger återvandringspolitiken strikt på rasliga kriterier eller handlar den om hur skötsam och produktiva, integrerade/assimilerade invandrarna är, osv? Är rasfrågan viktig för AfS?

Dessutom beror thaifruarna på all fanatisk feminism också (faktiskt mer än något annat), vilket har lett till att svenska män och män generellt, har fått det svårare att skaffa kvinnor, därav import av thaifruar och liknande kvinnor från fattiga u-länder som har låga krav på män och gärna gifter upp sig till en högre levnadsstandard.
Eftersom AfS vill ta parti för svenskarna tror jag också att de omfamnar den urgamla uppfattningen om vem som automatiskt är svensk, nämligen ”barn inom äktenskapet till svensk fader” (däremot inte automatiskt barn till svensk moder). Så löd medborgarlagen som gällde i vårt land ännu på 1980-talet.
Citera
2018-07-05, 23:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
AfS har i nuläget 27K likes på Facebook. Som nytt parti har man ofta likes betydligt högre än det egentliga valresultatet (Facebook ligger så att säga "före" i detta avseende).

Feministiskt initiativ, som ligger på ca 1.7% i opinionen, har 137K likes på Facebook.

Båda är partier som är mycket aktiva på sociala medier, skulle säga jämförbara i detta avseende. Detta skulle ge 0.33% för AfS. Om man ponerar att ALLA som gillar AfS på Facebook också röstar på partiet så får de 0.54%.

Mitt tips i nuläget blir 0.40%
Citera
2018-07-05, 23:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Eftersom AfS vill ta parti för svenskarna tror jag också att de omfamnar den urgamla uppfattningen om vem som automatiskt är svensk, nämligen ”barn inom äktenskapet till svensk fader” (däremot inte automatiskt barn till svensk moder). Så löd medborgarlagen som gällde i vårt land ännu på 1980-talet.

Intressant, det visste jag inte. Tack för informationen. Hur definierades "svensk fader" i denna medborgarlag på 80-talet? Var det att fadern var svensk medborgare, eller gick det på någon etnisk grund?
Citera
2018-07-05, 23:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bestämma sig? Någon etnisk grund för återvandring finns inte i AfS partiprogram.
Okej, så vad exakt handlar deras återvandringspolitik om? Och hur är AfS annorlunda från SD i sådana fall? Skiljer sig AfS från SD bara på en enda punkt, att de vill ha storskalig återvandring?

Det är klart att det finns en etnisk grund för deras återvandringsprogram: alla som inte är etniska skandinaver (och finnar antar jag), kan få komma att återvandra. Men då är frågan, vilka grupper ingår i återvandringsprogrammet, och varför? Det finns absolut ingen logik, rent rasligt sett, att tvinga ut t.ex. juggar och låta thaifruarna få stanna. Faktum är att om man måste välja så är det betydligt bättre att ha kvar juggarna än thaifruarna, rent rasligt/genetiskt, bara så du förstår. Om inte AfS fattar sådana självklarheter och verkligen kommer att trycka på för att slänga ut sydeuropeiska invandrare i den politiska korrekthetens namn, men låta landet fyllas med thaifruar och adoptionsbarn, då är AfS inget annat än idioter och det vore bättre om de inte kom någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
AfS har ingen officiell raspolitik överhuvudtaget och har ingen återvandringspolitik baserad explicit på etnicitet och ras.
Är det här bara en taktik tillsvidare?

Citat:
I Danmark så har ju dock mainstreampartier i riksdag och regering pratat om att det är vissa folkgrupper som utmärker sig negativt (olika sorters negrer och araber, typ) och att man bör fokusera på att stoppa fortsatt invandring av dessa grupper och dessutom rikta in återvandringspolitik mot detta klientel.

Med bl.a. detta i åtanke så bedömer jag det som sannolikt att AfS kommer ta upp liknande tankegångar. Thaifruar och adoptivbarn kommer man nog helt undvika att ta upp inom överskådlig framtid. Original-SD hade ju dock detta på programmet pch det är ju.öite mesigt att vara mesigare än vad SD var en gång i tiden, haha.
Personligen tycker jag att muslimer och negrer bör vara största fokus just nu (bra där av Danmark!). Thaifruarna är nog i de flesta fall infertila vid det här laget, och de föder ju inte så många ungar så sett. I de flesta fall kan man nog ordna så att deras rasblandade ungar får invandra till ett välordnat liv och ekonomi USA, Brasilien eller liknande rasblandat New World Coca Cola land, om man nu tycker att det är en så akut fråga som du verkar tycka

Citat:
Så är det ju naturligtvis. Feminismen är nog en.av huvudanledningarna till thai-importen till norra Europa (det är stort även i Norge och en del andra länder). Samtidigt så är många av de svenska män som importerar thai män som ofta hade blivit utan kvinnligt sällskap även innan feminismens genombrott.
Ja, feminismen är precis som vänsterhanden den ofta associeras med (både i modern politik, och traditionellt/kulturellt/filosofiskt/teologiskt), svaghet och ondska

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Fast det här är ju gamla patriarkala normer som gällde förr i tiden, när etniska grupper och samhällen överlag var mer homogena. Då var det ganska naturligt att ungarna präglades av faderns etnicitet, säg, om pappan var svensk och modern norsk, finsk eller något, då "bestämde" man att ungarna också var svenska, trots att de rent tekniskt faktiskt var halv-svenska, halvnorska, och det funkade bra rent socialt eftersom det inte är några enorma genetiska skillnader mellan skandinaver. Idag vet vi bättre tack vare vetenskapen, att om pappan är svensk, så kommer ungarna verkligen inte att bli svenska (rent genetiskt/rasligt; kulturellt kan de säkert ta till sig svenska språket och svensk kultur väldigt bra) om mamman är säg, nigerian eller japan.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-05 kl. 23:36.
Citera
2018-07-05, 23:35
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant, det visste jag inte. Tack för informationen. Hur definierades "svensk fader" i denna medborgarlag på 80-talet? Var det att fadern var svensk medborgare, eller gick det på någon etnisk grund?
Det var ju så lätt på den tiden: Svensk = svensk medborgare.

Du kan passa på att kolla upp den tyska motsvarigheten som fortfarande gällde på 1980-talet. Den lagen krävde tyskt blod för medborgarskap. Och den konspiratoriskt lagde kan skönja överrepresentation av en viss minoritet bland dem som högljutt slogs för att den lagen skulle avskaffas.
Citera
2018-07-05, 23:35
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
AfS har i nuläget 27K likes på Facebook. Som nytt parti har man ofta likes betydligt högre än det egentliga valresultatet (Facebook ligger så att säga "före" i detta avseende).

Feministiskt initiativ, som ligger på ca 1.7% i opinionen, har 137K likes på Facebook.

Båda är partier som är mycket aktiva på sociala medier, skulle säga jämförbara i detta avseende. Detta skulle ge 0.33% för AfS. Om man ponerar att ALLA som gillar AfS på Facebook också röstar på partiet så får de 0.54%.

Really? du vet väl om att de köpte sig runt 50k likes tidigare, va?
Citera
2018-07-05, 23:46
Medlem
Citat:
Okej, så vad exakt handlar deras återvandringspolitik om? Och hur är AfS annorlunda från SD i sådana fall? Skiljer sig AfS från SD bara på en enda punkt, att de vill ha storskalig återvandring?

Kanske du skulle lägga lite mindre tid på att skriva dina bluddriga wall of text-inlägg (som ingen orkar med) och lägga några minuter på att läsa partiprogrammet och själva tråden? När det nu har skrivits drygt 12 800 inlägg i tråden ska väl folk ändå inte behöva upplysa dig om vilka skillnader det finns mellan SD och AfS? Den frågan avklarades för länge sedan.
Citera
2018-07-05, 23:51
Medlem
Citat:

Feministiskt initiativ har ju köpt massa likes så du kan knappast utgå ifrån deras resultat. I övrigt är det ju bara spekulationer, att nya partier har högre likes än det egentligen valresultatet. Det skulle kunna vara tvärtom, att de får fler röster än vad som gillar dem på facebook. Jag använder själv inte facebook längre och troligtvis finns det fler som mig. Sedan finns ju skämsfaktor osv, man kanske inte vill skylta med att man stöder AfS.
Citera
2018-07-05, 23:55
Medlem
Citat:
Det vore en total sensation för AfS om de fick 0.65%. Jag tror inte det är möjligt, och mätningarna visar ju inte heller på det, men där någonstans skulle sensationsstämpeln slå in.

Vi ska tänka på att högsta värde någonsin för ett parti av AfS typ har varit 0.06%.

Jag säger bara det för att vissa som babblar om "riksdagen 2018" ska besinna sig, partiet kommer sannolikt inte att få ens 1/10 av spärren.

15-20% chans enligt spelmarknaden att man klarar spärren men du vet säkert bättre med dina gissningar.. Stofil-instituten kommer inte mäta AfS bättre än vad dom gör med SD (snarare sämre) så Yougovs 1-2% i nuläget är rimligt.
Citera
2018-07-06, 00:16
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Du menar att övrig skulle vara mkt större än vad det är i undersökningen för att dölja AFS egentliga storlek?

Varje OI har en betalare. Expressen betalar Demoskop. Varje undersökning är ett urval, 0,00025 procent av alla väljare. Resten får du fundera på.

Citat:

Det är klart att det finns en etnisk grund för deras återvandringsprogram: alla som inte är etniska skandinaver (och finnar antar jag), kan få komma att återvandra. Men då är frågan, vilka grupper ingår i återvandringsprogrammet, och varför? Det finns absolut ingen logik, rent rasligt sett, att tvinga ut t.ex. juggar och låta thaifruarna få stanna. Faktum är att om man måste välja så är det betydligt bättre att ha kvar juggarna än thaifruarna, rent rasligt/genetiskt, bara så du förstår. Om inte AfS fattar sådana självklarheter och verkligen kommer att trycka på för att slänga ut sydeuropeiska invandrare i den politiska korrekthetens namn, men låta landet fyllas med thaifruar och adoptionsbarn, då är AfS inget annat än idioter och det vore bättre om de inte kom någonstans.

Personligen tycker jag att muslimer och negrer bör vara största fokus just nu (bra där av Danmark!). Thaifruarna är nog i de flesta fall infertila vid det här laget, och de föder ju inte så många ungar så sett. I de flesta fall kan man nog ordna så att deras rasblandade ungar får invandra till ett välordnat liv och ekonomi USA, Brasilien eller liknande rasblandat New World Coca Cola land, om man nu tycker att det är en så akut fråga som du verkar tycka

Ja, feminismen är precis som vänsterhanden den ofta associeras med (både i modern politik, och traditionellt/kulturellt/filosofiskt/teologiskt), svaghet och ondska

Fast det här är ju gamla patriarkala normer som gällde förr i tiden, när etniska grupper och samhällen överlag var mer homogena. Då var det ganska naturligt att ungarna präglades av faderns etnicitet, säg, om pappan var svensk och modern norsk, finsk eller något, då "bestämde" man att ungarna också var svenska, trots att de rent tekniskt faktiskt var halv-svenska, halvnorska, och det funkade bra rent socialt eftersom det inte är några enorma genetiska skillnader mellan skandinaver. Idag vet vi bättre tack vare vetenskapen, att om pappan är svensk, så kommer ungarna verkligen inte att bli svenska (rent genetiskt/rasligt; kulturellt kan de säkert ta till sig svenska språket och svensk kultur väldigt bra) om mamman är säg, nigerian eller japan.

Nej, någon etnisk grund finns inte. Ja, återvandring är en tydlig skillnad mot SD. AfS har sunt förnuft som ledstjärna så den som har funnit sin kärlek i Thailand, Gambia eller någon annanstans eller adopterat ett barn från t.ex. Korea omfattas självklart inte. Det handlar om probleminvandring.

Något etniskt homogent Sverige erbjuder inte AfS. Det man erbjuder svenska folket är återvandring av en halv miljon som inte borde vara här och totalstopp för ytterligare asylinvandring.
Citera
2018-07-06, 00:17
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Jag tror att man kan betrakta AfS som en sorts modern svensk version av det gamla Front National, alltså innan Marine Le Pen förstörde partiet. Enligt mig är/var dem det bästa försöket hittills i Europa (okej, finns säkert exempel i "Ungern" eller "Slovakien" som lyckats bättre men jag talar nu om relevanta länder) i grenen att kombinera ideologi och populism i syfte att nå en bred massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in