Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Behöver du ens fråga?
Ja. Om inte annat för att se hur du resonerar kring frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
ND var ett utbrytarparti av utkastade/missnöjda SDare.
Det är, bokstavligt talat, exakt vad AfS är idag också. AfS är det nya ND. Lite radikalare än SD, men ändå inte fullt ut hardcore nazism. Historien upprepar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
SD var vid NDs födelse rejält större än ND samt var tillräckligt radikalt för svensken att gå och rösta på. Sedan var SD givetvis mer känt redan då än det precis nybildade och mindre ND.
ND bildades 2001, och i 2002-valet fick de 9,248 röster (0.17%), medan SD då fick 76,300 röster (1.44%). Alltså fick SD då, 8.25 gånger fler röster än ND. Om nu AfS i det här valet får cirka 120k röster, då kommer AfS fortfarande vara i ungefär samma position som ND var då i förhållande till SD (SD lär få lite över en miljon väljare). Tittar vi däremot på 2006-valet (Åkesson's första val), där SD dubblade deras väljare, fick SD 162,463 röster (2.93%) medan ND bara fick 3,064 röster (0.06%). SD fortsatte med andra ord att öka, medan ND backade. Tittar vi på ND:s sista val, 2010-valet, där SD fick 339,610 röster (5.70%), och ND fick 1,141 röster (0.01%). Tittar vi på 2014 valet, där SD fick 781,195 röster (12.9%), och ND hade upplösts vid den här tiden och var alltså inte med. SD har alltså dubblat deras väljare för varje val. Det är ganska sannolikt att SD dubblar deras väljare detta valår också.
Med andra ord, SD bara fortsatte dubbla deras väljare, medan ND:s väljare i proportion till SD bara fortsatte sjunka med astronomiska mått. Man skulle väl kunna säga att SD cockblockade ND, men frågan är om ND hade varit annorlunda än SD, om ND var i samma position som SD? Det är liksom inte säkert att ND hade fortsatt radikaliseras ju fler väljare de fick. Det är lätt att vara frasradikal när man är ett litet parti, det är en helt annan grej att vara radikal på riktigt när man får mycket inflytande och har alla ögon på en.
En annan grej jag vet av egen erfarenhet (alltså inte när det kommer till politiska partier osv), är att off-shoots, sällan blir framgångsrika. Det spelar ingen roll om det är ett utbrytarparti eller övrig konkurrerande verksamhet det gäller, utan folk fortsätter köra med originalet eller den produkten som är störst, just eftersom den har flest användare (grupptänk). Det är mycket svårt för en off-shoot att slå ut dess föregångare. Mainstreammänniskor bara fortsätter köra på det de känner till eftersom de känner sig tryggare så, eller för att det redan finns en tillräckligt stor skara användare osv. Det är mycket sällan utbrytarna eller de nybildade konkurrenterna lyckas uppnå en tillräckligt kritiskt stor skara användare/klienter/kunder/väljare, för att komma någonstans. Oftast blir det dödfödda projekt som lägger ner efter en viss tid eftersom de inte klarar av att utmana den stora utmanaren. ND:s historia är alltså inte ett undantag eller så, utan snarare ett mycket vanligt ocj normalt öde för utbrytarverksamheter.
Vad får dig att tro att det kommer vara annorlunda med AfS? Det är lätt att snacka om "kompetens" osv, men det är en helt annan sak att faktiskt attrahera den riktiga kompetensen som krävs, för att bli ett stort parti/företag/produkt. Dessutom hänger det som sagt inte bara på "kompetens", "utbildning" och "arbetserfarenhet" som Kasselstrand ofta snackar om; betydligt viktigare, är att du har karisma (något han helt saknar), retoriska och oratoriska skickligheter (talets gåva alltså) och utseende, om du ska bli en framgångsrik politiker. Du måste verkligen utstråla vitalitet, intelligens och statsmannalika egenskaper, och inget av detta ser jag från Kasselstrand. Att predika till kören räcker inte. Vem som helst på Flashback som är lite insatt i politik skulle kunna säga det Kasselstrand säger (i en del fall betydligt bättre också), och alla i den här tråden som sympatiserar med AfS skulle hålla med och lovorda honom hur bra han är osv, men du måste som sagt ha andra egenskaper också om du ska nå ut till och attrahera en betydelsefull andel av 6 miljoner väljare. Det är viktigt att förstå att vi som postar på Flashback inte är "normies". Vad som funkar på Flashbackare funkar inte nödvändigtvis lika bra på vanliga människor.
Jag skriver inte allt detta för att trycka ner Kasselstrand eller för att få honom att känna sig oduglig eller otillräcklig, faktum är att jag känner mig lite taskig mot snubben här, men jag säger detta för att han och/eller AfS ska förstå hur de ska gå tillväga i nästa val, om AfS nu finns kvar som parti tills dess.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Sade aldrig att hon var en tiopoängare, men fortfarande snyggare än Annie Lööf.
Nej det är hon inte; varken Annie Lööf eller Ebba Busch Thor är snygga, men Annie Lööf ser ut som en svensk eller åtminstone nordvästeuropé, medan EBT ser ut som en halvkines eller något. Alltså ser Annie Lööf bättre ut än EBT.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Fråga runt lite så tror jag nog att majoriteten kommer att hålla med mig om att Ebba är snyggare. Varför inte starta en poll om det på Flashback. Säker på att min åsikt kommer att vinna nämligen.
Det finns säkert en beundrarskara för EBT:s utseende. Vad majoriteten tycker är ofta ganska irrelevant (ad populum). Vad som räknas är om man har bra smak och kan korrekt bedöma objektiv skönhet (det är inte alla som kan detta). Nu är som sagt varken Annie eller Ebba särskilt snygga, men Annie ser absolut bättre ut, och hon är betydligt attraktivare än hennes föregångare Maud Olofsson. Grejen med politiker är att de ska se lagom attraktiva ut; Jimmie Åkesson är verkligen inte någon hunk, men han ser tillräckligt bra ut för att vara en framgångsrik politiker, samma med Annie Lööf. Det är ju ganska uppenbart att man inte kan nominera någon Brad Pitt eller Anna Nicole Smith till partiledare (de hade inte tagits på allvar som politiker då).
Ett annat bra exempel som jag tog upp tidigare i tråden, är Gustav Fridolin. Han är inte heller någon tia, men han ser tillräckligt bra ut och har en lite söt pojkaktig look,
perfekt politikerutseende, för att linda in och leverera en så ondskefull ideologi som vänsterpolitik faktiskt är; hans babylook tar genast bort alla Mordor/orch-associationer som Miljöpartiets demografiska politik med musliminvandring faktiskt handlar om (det är inget miljöparti nuförtiden; de har länge gjort ett uselt jobb i miljöfrågan, och Miljöpartiet har de senaste åren varit en muslimsk intresseorganisation mer än något annat). Hur säljer du en skadlig politik till folket? Genom att paketera det med en attraktiv budbärare, såklart. Hur kommer det sig att Miljöpartiet förstår dessa självklarheter men inte AfS?
Nu säger jag inte att Kasselstrand är ond, men han uppfattas nog som en ond folkmördande nazist av rätt många väljare, säkert majoriteten. Hjälper det då hans sak, hans parti, att se ut så här?
https://cdn02.nyheter24.se/8f480ba301d8020000/2018/04/11/1491302/nordisk-afs3.png
^^ Sådana vit sharia memer med en allvarlig min är visserligen roliga från ett rent humoristiskt perspektiv, men rent PR-mässigt är de nog allt en katastrof för AfS. Hade Kasselstrand sett bättre och snällare ut, hade det inte varit lika lätt att göra sådana islam/nazist kopplingar/associationer. Att stå och orera med en allvarlig min kan funka för en del politiker, men det är väldigt få som lyckas med det.
Kasselstrand ser som sagt inte tillräckligt bra ut för att ta ett nationalistparti till seger, och tills nästa val lär han ha tappat ännu mer hår.
Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
Hade jag varit rädd för att kommentera andra mäns attraktivitet, så hade jag väl inte just kommenterat Gustav? Dock är det ett faktum att jag varken är kvinna eller bög, så jag kan aldrig fullt ut tala för kvinnor eller bögar (även om jag tror mig ha en mycket god uppfattning om det).
Som sagt, det finns "smaken är som baken" trams, och sedan finns det
objektiv skönhet. Ett vackert utseende är matematiskt objektivt, och vissa har helt enkelt sämre smak, rent matematiskt alltså. Att du tycker att Ebba Busch Thor är vacker får stå för dig, men jag kan säga dig rent objektivt, att hon inte ser vidare bra ut, och ja, hennes väljarunderlag har ju inte direkt tagit fart med henne som partiledare. Givetvis är det inte helt hennes fel och allt beror inte på att hon inte är tillräckligt attraktiv (precis som Miljöpartiet inte är mycket till miljöparti, är Kristdemokraterna inte ett särskilt kristet parti nuförtiden; SD har fångat upp många kristna väljare), och det finns säkert de som tycker att hon är snygg osv, men jag är helt övertygad om att det hade gått bättre för KD med Sarah Havneraas vid rodret (som dessutom inte bara är rejält snyggare men verkar också vara vettigare än EBT rent politiskt).
Ta bara som exempel, den här debatten mellan Jimmie och Uffe:
Jimmie Åkesson vs Ulf Kristersson Agenda 2018-04-29:
https://www.youtube.com/watch?v=9BBNZxHAt98
^^ Ulf Kristersson ser ut som en omanlig cuck. Han snackar som om han vore en böghora. I Ulf Kristersson's fall handlar det inte om att han inte är tillräckligt attraktiv, utan snarare om att han snackar som en feminiserad bög eller kvinna. Detta förstår nog många väljare även om de inte tänker i exakt sådana termer. Jag tror inte att det kommer gå särskilt bra för Moderaterna med Ulf Kristersson.
Annars hade The Golden One varit betydligt bättre än Kasselstrand som partiledare för AfS, ur en ren optics-synvinkel, men problemet med TGO är att det inte längre går att ta honom på allvar pga hans svengelska som är mycket rolig att lyssna på, och sedan Varg Vikernes dramat osv. Göran Persson hade också en mycket skrattretande swenglish så sett, men han stod inte och spännbögade sig dygnet runt.