2017-02-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Såvitt jag minns har jag aldrig använt ordet papperslös i några sammanhang. Och en thailändsk massös med pass och utgånget visum är inte papperslös. Däremot vistas hon illegalt i Sverige då visumet gått ut.
Du kan sova lugnt. Antalet papperslösa thailändskor i Sverige är ett minimalt antal.
Citera
2017-02-09, 00:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du kan säkert lära mig mycket om Thailand men uppenbarligen var du ute och cyklade omkring prostitution och synen på den i Thailand. Detsamma om att trafficking skulle vara vanligt från Thailand. Enligt BRÅ är majoriteten av trafficking i Sverige östeuropeisk, ganska logiskt. Thaimassagerna är en varböld i röven på en feministisk elit, thaitjejer överhuvudtaget, och tillslaget är säkerligen av politisk art.

Att vår polis trotsresursbrist där man inte klarar att utreda brott mot medborgarna ägnar resurser åt denna typ av "moralbrott" utan brottsoffer är skamligt.

Sätt dit ligor som ägnar sig åt trafficking istället, mördare, våldtäktsmän, pedofilgrupper etc.

Jag tror seriösa massagesalonger lider mer av dagens läge än tjejerna som vill tjäna pengar på extra. Kan inte vara helkul att bara vilja ge seriös massage och ha flämtande gubbar som tjatar om extra hela tiden.

I övrigt har vi lite olika människosyn ja. Lite kul är det med någon som bekymrar sig för thaimassösernas väl och ve för att senare uppvisa ett förakt för dessa och använda sig av det feministiskt lanserade och avhumaniserande begreppet importfruar.

(det fetade)

Du tycks vara trådens Batman som vill förhindra all brottslighet i godhetens tecken men kom ihåg en sak, koppleri är inget bagatellartat brott och koppleri är dessutom förbjudet i en rad länder ute i Europa så du kan inte köra skitsnacket om att det är tack vare feministmaffian som det finns ett sånt här förbud i Sverige, koppleri var dessutom förbjudet långt innan sexköpslagen kom till -99 och det var bla genom kopplerilagen myndigheterna fick stopp på föregångarna till thaisalongerna som var helt vanliga små företag som erbjöd massage genom småannonser i bla DN där man erbjöd massage fast egentligen var det små minibordeller.

Det är jättebra att du vill att polisen ägnar sig åt brottslighet men koppleri är brottslighet som tex i det aktuella misstänkta fallet som tråden handlar om, faktum är du svävar iväg och forlorar fokus på sakfrågan i din iver att försvara din och de andra gubbarnas i ert tycke självklara inställning att ni ska kunna köpa happy ending och andra sexuella tjänster när det faller er på läppen.
Citera
2017-02-09, 11:10
Medlem
Tr4mss avatar
Host!

Topic, någon?

Lägg ner allmäna diskussioner om horeri, trafficing och om det Thailändska samhället då ni verkar sakna grundläggande kunskaper i ämnet thailand, "spenderat några månader i thai under fyra år".. du är verkligen insatt 😩 du kan lika mkt om thai och dess folk och kultur som en ordningsvakt kan om juridik så var försiktig att läxa upp folk om hur det thailändska samhället är uppbyggt och dess kultur, etik och moral. Men det du egentligen ville säga var ju att du är en framstående samhällsmedborgare som umgås med den thailändska "överklassen", dock gissar jag att motsatsen ligger närmare sanningen, right?

Så vänligen återgå till ämnet, har det kommit fram vem som sitter eller vilka fler som är officiella horhus i polisens utredning?
Citera
2017-02-09, 11:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Vi tar ditt svavelosande nattliga inlägg i spoiler igen, TOPIC i den här tråden är den 38-åriga kvinnan som är häktad misstänkt för grovt koppleri och då är det rätt naturligt att fortsätta diskussionen om det här möjligtvis kan vara en vanlig företeelse på de andra 300 massagesalongerna runt om i Stockholm, TOPIC är inte dina besök i dom där salongerna och din "vänskap" med diverse tjejer och ägarinnor, redan här kan vi alla se att du har anledning att engagera dig i debatten med troligtvis dunkla motiv, får du rabatt på dom där ställena för att du försvarar verksamheten mot ondsinta spekulationer? Eller är du involverad på nåt sätt i kommersen? Det finns faktiskt anledning att misstänka att du kan vara jävig här?

Och det här är dessutom ett debattforum där var och en får spekulera i hur många salonger där det kan förekomma försäljning av sexuella tjänster, om polisen uppskattar antalet till minst 40 så kan vi nästan räkna med att det verkliga antalet är bra mycket större och det grundar sig delvis på information som jag har fått höra av vissa personer som har insyn i den kommers som försiggår i salongerna. Jag har också hört siffran 20% av en viss källa som är insatt i handeln på salongerna och det var en siffra som troligen ligger i underkant. Vad är ditt problem med detta?

Och vad är det jag ska bevisa? Kan du bevisa att du känner 7 tjejer varav två ägarinnor som arbetar på salonger som är 100% seriösa och att extratjänster är bannlysta? Att du rantar runt på diverse salonger gör nog inte dig till något annat än en av dom där skalliga farbröderna som brukar springa runt och se nervösa ut innan dom gör entre i någon salong

Om du vill skriva inlägg om salongerna och diskutera allmänna ting runt dessa och skryta om dina många besök så finns de faktiskt en tråd för det. (FB) Thaimassage i Sverige (Inga PM-requests eller recensioner!)
Mitt problem börjar bli att jag får kraftiga Kapten Klänningvibbar av ditt närmast fanatiska intresse av denna tråden. Du drar den i stort sett på egen hand, med lika lite fakta om den eller företeelsen som en Amish har om ett Dreamhack.
Du är skum.
Citera
2017-02-09, 12:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Mitt problem börjar bli att jag får kraftiga Kapten Klänningvibbar av ditt närmast fanatiska intresse av denna tråden. Du drar den i stort sett på egen hand, med lika lite fakta om den eller företeelsen som en Amish har om ett Dreamhack.
Du är skum.

Anser snarare att det är du och övriga faranger (?) som är skumma, så fort det ligger uppe en tråd på aktuella brottsfall med misstänkt koppleri på en thaisalong så börjar en liten skara skribenter att försvara den vanligt förekommande sexhandeln på de sunkiga källarsalongerna med alla möjliga tokiga argument, varför utgår du från att alla män tycker att den där sunkiga businessen är ok? Du är väldigt trångsynt och ser bara allt utifrån ditt eget perspektiv som köpare av olika tjänster på salongerna, alla män resonerar inte som du gör, det måste du väl ändå fatta?

Alla män gillar förresten inte thailändska kvinnor och thailändsk "kultur" i kombination med helt uppenbara element som koppleri, köp av sexuella tjänster och misstankar om människohandel, försäljning av sexuella tjänster tycks faktiskt vara satt i system på väldigt många av thaisalongerna och det är bara att läsa en viss tråd för de som är relativt oinsatta så faller alla bitarna på plats.

Vill bara inflika en sak, eftersom du tycks ha ett närmast fanatiskt intresse själv för verksamheten i salongerna och då du också köper tjänster av tjejerna som jobbar på "vissa salonger" så förstår jag ditt uppenbara intresse för det aktuella fallet, kanske är det en salong du brukade besöka, kanske finns du med i det kundklientel som köpte tjänster där? Jag kan till viss del förstå din oro men räta gärna ut alla frågetecken, jag tror faktiskt att du har en hel del intressant information att delge tråden om sexkommersen på salongerna?

Och du oroa dig inte, Kapten klänning fick nog vad han förtjänade och jag har inga böjelser åt det hållet
Citera
2017-02-12, 01:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
För de läsare som betvivlar att både polisen och skattemyndigheterna håller koll på thaisalongerna sen en rätt lång tid tillbaka så finns en mkt läsvärd länk här

Rätt så intressant att skatteverket haft koll på den där verksamheten hela tiden

"– Antalet salonger har ökat och blivit oerhört många fler på bara några år. Vi har ögonen på det hela tiden, säger Conny Svensson som är Skatteverkets samordnare för kontanthantering.

– De som jobbar där har ofta oklara arbetsförhållanden, i många fall handlar det om människohandel. Det är fruktansvärt, säger han
"

När jag tidigare förde fram tanken att salongerna tycks vara en grogrund för prostitution, koppleri och svarta pengar så blev genast en del skribenter väldigt sura och otrevliga men artikeln vars länk finns ovan bekräftar bara att många salongerna tycks ett nav i en rätt sunkig affärsverksamhet.

"För fyra år sedan granskade polisen och Skatteverket thaimassagesalonger i hela landet. Resultatet var nedslående.

Skatteverket besökte 100 salonger och så gott som alla fick anmärkningar. Förutom fusk med kassaregister och svart arbetskraft kunde man avslöja att det förekom förtäckta bordeller på vissa salonger.

Sedan granskningen 2012 har det inte gjorts någon liknande insats, men Conny Svensson på Skatteverket anser att det är det en fråga som borde prioriteras.
"
Citera
2017-02-12, 12:46
Medlem
Återigen undfallenhet från Public service när det gäller neutral samhällsbevakning och att stå upp för mänskliga rättigheter som skydd från faktiska övergrepp:

Citat:
– De som jobbar där har ofta oklara arbetsförhållanden, i många fall handlar det om människohandel. Det är fruktansvärt, säger han

Inga följdfrågor om varför polisen inte ingripit mot den människohandel de hävdar kännedom om. Reportaget forsätter istället med att okommenterat återge en tydligt evidensbrist hos sociala myndigheters uppfattning:

Citat:
– En del personer sade då att de hade fått frågan om sexuella tjänster men det var ingen som ville ta vidare kontakt med oss, säger Yvonne Karlsson som är socialsekreterare på Mikamottagningen i Göteborg.

– Det betyder inte att det inte förekommer men vi har ingen koll alls på hur det ser ut egentligen.

I reportaget återges okritiskt att myndigheten enligt socialsekreteraren helt saknar koll på hur det egentligen ser ut. Utan evidens om verkliga förhållanden framför socialsekreteraren en politiskt undfallande åsikt om prioritering där faktiskt tvång av individer utsatta för trafficking ska stå tillbaka för en morallagstiftnig som per definition kriminaliserar frivilligt samtycke mellan myndiga vuxna:

Citat:
– De vi behöver stoppa är de som begår brott, de som köper de här sexuella tjänsterna. Och det är en polisiär fråga.

Staten äger inte medborgarnas sexualitet eller kroppar, och morallagstiftning hör inte hemma i ett öppet, dynamiskt demokratiskt samhälle där varje medborgare har rätten till en annan moraluppfattning än den lagstiftande maktens.

Citat:
Men hos polisen är det ingen prioriterad fråga just nu. Människohandelsgruppen har de senaste åren fått lägga sina resurser på gängkriget i Göteborg.

Public service har ett grundläggande ansvar att vara både sakliga och neutrala i nyhetsrapporteringen, men frågan är om det är en politiskt anpassad bild av verkligheten som medieras med begreppet "gängkrig" i detta fall: valt begrepp klargör inte faktiska förhållanden där det finns motstridiga politiska intressen kring att mörka eller överdriva invandringsrelaterade samhällsproblem. Människohandelsgruppens omnämnande i sammanhanget väcker frågan om public service tagit politisk hänsyn i reportaget.
Citera
2017-02-12, 14:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Anser snarare att det är du och övriga faranger (?) som är skumma, så fort det ligger uppe en tråd på aktuella brottsfall med misstänkt koppleri på en thaisalong så börjar en liten skara skribenter att försvara den vanligt förekommande sexhandeln på de sunkiga källarsalongerna med alla möjliga tokiga argument, varför utgår du från att alla män tycker att den där sunkiga businessen är ok? Du är väldigt trångsynt och ser bara allt utifrån ditt eget perspektiv som köpare av olika tjänster på salongerna, alla män resonerar inte som du gör, det måste du väl ändå fatta?

Alla män gillar förresten inte thailändska kvinnor och thailändsk "kultur" i kombination med helt uppenbara element som koppleri, köp av sexuella tjänster och misstankar om människohandel, försäljning av sexuella tjänster tycks faktiskt vara satt i system på väldigt många av thaisalongerna och det är bara att läsa en viss tråd för de som är relativt oinsatta så faller alla bitarna på plats.

Vill bara inflika en sak, eftersom du tycks ha ett närmast fanatiskt intresse själv för verksamheten i salongerna och då du också köper tjänster av tjejerna som jobbar på "vissa salonger" så förstår jag ditt uppenbara intresse för det aktuella fallet, kanske är det en salong du brukade besöka, kanske finns du med i det kundklientel som köpte tjänster där? Jag kan till viss del förstå din oro men räta gärna ut alla frågetecken, jag tror faktiskt att du har en hel del intressant information att delge tråden om sexkommersen på salongerna?

Och du oroa dig inte, Kapten klänning fick nog vad han förtjänade och jag har inga böjelser åt det hållet
Och jag tycker du har ett skumt behov av att kommentera i trådar av den här typen. Varför inte engagera dig i trådar där det är solklart att det finns ett brottsoffer. Jag är också ganska insatt i thaimassage verksamheten och är tämligen säker på att det inte finns ett brottsoffer här och det borde vara självklart att polisen hellre skulle vara ute och göra jobbet där det uppenbart finns brottsoffer.
Citera
2017-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och jag tycker du har ett skumt behov av att kommentera i trådar av den här typen. Varför inte engagera dig i trådar där det är solklart att det finns ett brottsoffer. Jag är också ganska insatt i thaimassage verksamheten och är tämligen säker på att det inte finns ett brottsoffer här och det borde vara självklart att polisen hellre skulle vara ute och göra jobbet där det uppenbart finns brottsoffer.

Lika väl som du avfärdar förekomsten av brottsoffer är följande hypotes möjlig.
Bordell ägaren inviter ar damer från Thailand...lånar ut pengar till biljetten...mot skyhög ränta.
De får hyra rum i salongen att bo i..mot hög hyra.
Det får endast behålla hälften av extra inkomsten.
De får inget betalt för bara massage..
Hur bra koll har du?...tror du inte detta är trafficking och hallik verksamhet?
Citera
2017-02-12, 22:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Med din konstiga logik så ska alltså myndigheterna helt sluta utreda fusk med kassaregister, svart arbetskraft/svarta löner på thaisalonger eftersom det inte finns något "brottsoffer" här förutom staten då kanske som går miste om skatteintäkter?

Vi kan utvidga det hela med att du tydligen anser att koppleri i form av förtäckta bordeller på vissa thaisalonger inte är något brott eftersom det inte verkar finnas något tydligt "brottsoffer"?

Har en fråga, är människohandel ett brott enligt dig?

Citera
2017-02-13, 05:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Med din konstiga logik så ska alltså myndigheterna helt sluta utreda fusk med kassaregister, svart arbetskraft/svarta löner på thaisalonger eftersom det inte finns något "brottsoffer" här förutom staten då kanske som går miste om skatteintäkter?

Vi kan utvidga det hela med att du tydligen anser att koppleri i form av förtäckta bordeller på vissa thaisalonger inte är något brott eftersom det inte verkar finnas något tydligt "brottsoffer"?

Har en fråga, är människohandel ett brott enligt dig?

De thaimassage jag har besökt har godkänd kassa och det är inte lätt att fuska om man har företag vilket man bör ha för att få hyra lokalen. Koppleri för mig är inte att man aktivt skaffar sig en inbjudan för visum och sen köper en reguljärbiljett ToR Bangkok-Stockholm och fortsätter att göra resan fler gånger helt frivilligt.
Citera
2017-02-13, 08:31
Medlem
berra77s avatar
Brukar regelbundet besöka massagesalonger för mina rygg-/axel-/nack-besvär. (Host-host)
Vanligtvis har man en konversation med thaimassösen, man pratar om var hon kommer ifrån, hur länge hon varit i Sverige osv. Många har varit i Sverige flera år, ibland träffar man på någon som varit kortare tid i Sverige.

En massös jag talade med hade arbetat i 13 år inom hemtjänsten men slutade då det var för dåligt betalt och ofta jobbigt med tafsande gubbar som skulle hjälpas i duschen och ha hjälp med andra otrevliga hygieniska göromål.

Hon tyckte det var betydligt trevligare på massagesalong där hon kunde ge massage och få en grundinkomst samt för utvalda trevliga män ge lite mer service som var avklarat på någon minut och gav ett rejält tillskott till kassan.

Min bedömning är

80% av massöserna har varit i Sverige minst ett år och jag ser det som mindre troligt att dessa är utsatta för trafficking.
20% har varit kortare tid i Sverige, några av dessa skulle möjligen kunna vara traffickingoffer.

Om polisen nu skall lägga resurser på detta så bör det vara fokus på den svarta arbetskraften som ju också kan vara traffickingrelaterat. De som är här på 3-månaders turistvisa och utför "arbeten" skall eftersökas. Om de ger massage, knullar, plockar bär, arbetar på ett bygge eller städar är egalt. Lika illa i alla dessa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in