2017-02-23, 16:25
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fastighetsägarna borde vara mer vaksamma då de hyr ut till verksamheter som innefattar "thaimassage", om inte annat så borde dom veta sen tidigare från massmedialt uppmärksammade razzior att polisen misstänker att väldigt många salonger bedriver sexkommers, det handlar inte heller om att klämma åt fastighetsägarna utan att klämma åt de som driver salonger som säljer extratjänster.

Vi får se vad som händer med Östermalmssalongen, kanske blir dom utkastade av fastighetsägaren pga misstankarna om grovt koppleri som kanske kan ledas i bevis?

Är det en salong på Östermalm också som fått påhälsning?
Den som 38åringen har skött ligger inte på Östermalm.
Citera
2017-02-23, 16:29
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Fastighetsägarna borde vara mer vaksamma då de hyr ut till verksamheter som innefattar "thaimassage", om inte annat så borde dom veta sen tidigare från massmedialt uppmärksammade razzior att polisen misstänker att väldigt många salonger bedriver sexkommers, det handlar inte heller om att klämma åt fastighetsägarna utan att klämma åt de som driver salonger som säljer extratjänster.
Det är mycket som går att sortera in under "borde"! Jag BORDE t ex tvätta bilen, men jag går nog och får mig en massage i stället. :-)

Citat:
Vi får se vad som händer med Östermalmssalongen, kanske blir dom utkastade av fastighetsägaren pga misstankarna om grovt koppleri som kanske kan ledas i bevis?
Eller kanske inte....
Citera
2017-02-24, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman

Jo men visst gör den väl det
Citera
2017-02-24, 04:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Den ska ligga på Östermalm enligt flera källor och är bara en av flera suspekta salonger i Stockholms innerstad.

Känner du denna kvinna rent personligen förresten? Besökt den aktuella salongen? Dina kunskaper från thaimassagevärlden i Stockholm intresserar mig och med all säkerhet resten av tråden också, berätta gärna lite mer tack
Citera
2017-02-24, 04:50
Medlem
Citat:
Den ska ligga på Östermalm enligt flera källor och är bara en av flera suspekta salonger i Stockholms innerstad.

Känner du denna kvinna rent personligen förresten? Besökt den aktuella salongen? Dina kunskaper från thaimassagevärlden i Stockholm intresserar mig och med all säkerhet resten av tråden också, berätta gärna lite mer tack

Det har redan tvistats om var den ligger i början av tråden och det bästa är väl att säga att den ligger i gränslandet, beror helt enkelt på hur länge man bott i sthlm och hur pass genuin man är gränsdragningarna ser lite olika ut mellan folk en del håller noga på dem medan andra inte är så noga en del använder sig av gamla uttryck osv.

Du hade nog fått reda på mer om thaimassagevärlden om du inte hade spammat sönder tråden med ditt mantra, skulle ha kunnat bli en mycket intressant tråd där en hel del kunskap, konstiga detaljer misstankar osv hade kunnat komma fram, men nu har du ju jagat iväg de flesta som vet något om branchen genom ditt mässande om samma sak hela tiden, och jag tvivlar på att herr thaiman känner sig manad att lära dig något om detta eftersom du mer eller mindre har kallat honom idiot eller om det var tomte. Så tyvärr du hade chansen att lära dig något och kanske med lite tur få reda på vilken salong som möjligen står på tur att undersökas samt vilken salong tråden handlar om men du tog den inte och samtidigt dödade du tråden så att den egentligen borde flyttas till någon moral och etik del i forumet som den den har utvecklats.
Citera
2017-02-24, 09:15
Medlem
Tråden består mest av Copy/Paste av Gräsklipparmannen så den är ju tyvärr fördärvad. Kanske har han nattskiftet på Bergsgatan då nattliga inlägg postas, eller så har han inget liv
Bara sluta att kommentera honom, vi vet ju hans åsikter vid det här laget.
Citera
2017-02-24, 09:37
Avstängd
thaimans avatar
Är det någon som vet om flickan fortfarande hålles häktad?
Citera
2017-02-25, 01:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Kom igen nu, en 38-årig kvinna kan knappast kallas för flicka? Hur tänkte du där? Och ja, enligt mina källor som brukar vara trovärdiga så är hon fortfarande misstänkt för grovt koppleri. Vi håller givetvis tummarna för att polisen lyckas komma vidare i sin utredning gällande det här fallet. Stockholm och stockholmarna är inte förtjänta av förtäckta hemliga bordeller i skydd av påstått legal verksamhet.
Citera
2017-02-25, 01:44
Medlem
Fan, jag måste våga gå dit innan polisen stänger ned alla. Bara tanken av att missa hela denhär "eran" som varit gör lite ont.

Det finns en i mitt kvarter. Finns även en vid mörby centrum som jag ofta gått förbi. Någon gång skall man våga ta steget. Blir extra pirrigt eftersom det är olagligt, utöver att det är läskigt att ta kontakt med kvinnor i sexuellt syfte.
Citera
2017-02-25, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Fan, jag måste våga gå dit innan polisen stänger ned alla. Bara tanken av att missa hela denhär "eran" som varit gör lite ont.

Det finns en i mitt kvarter. Finns även en vid mörby centrum som jag ofta gått förbi. Någon gång skall man våga ta steget. Blir extra pirrigt eftersom det är olagligt, utöver att det är läskigt att ta kontakt med kvinnor i sexuellt syfte.
Det är inte olagligt att gå på massage vad du sedan gör där inne är upp till dig om det blir olagligt eller inte.
Citera
2017-02-25, 04:34
Medlem
Citat:
Kom igen nu, en 38-årig kvinna kan knappast kallas för flicka? Hur tänkte du där? Och ja, enligt mina källor som brukar vara trovärdiga så är hon fortfarande misstänkt för grovt koppleri. Vi håller givetvis tummarna för att polisen lyckas komma vidare i sin utredning gällande det här fallet. Stockholm och stockholmarna är inte förtjänta av förtäckta hemliga bordeller i skydd av påstått legal verksamhet.
Du har inte tänkt tanken att fler kanske sitter häktade?
Därmed kan vi då konstatera att dina källor som du hänvisar till antingen inte finns eller suger.
Stockholmarna är inte förtjänta av mycket som pågår i staden ska du nu hänvisa till vad de är förtjänta av eller inte så finns det bra mycket värre saker än salonger att reta sig på, kanske dags att öppna ögonen.
Citera
2017-02-25, 04:44
Medlem
Citat:
Ja det verkar så och om inte tråden hade spammats så skulle vi kanske ha haft reda på när förhandlingen skulle vara och om det blev omhäktning vilket i sin tur betyder att saken inte är utredd ordentligt än för att åklagaren ska ha tillräckligt på fötterna när det gäller det där andra brottet du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in