2017-02-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
De thaimassage jag har besökt har godkänd kassa och det är inte lätt att fuska om man har företag vilket man bör ha för att få hyra lokalen. Koppleri för mig är inte att man aktivt skaffar sig en inbjudan för visum och sen köper en reguljärbiljett ToR Bangkok-Stockholm och fortsätter att göra resan fler gånger helt frivilligt.

Du får nog kolla upp vad koppleri i detta sammanhang är....till och med hyresvärden kan åtalas om man kan bevisa att vederbörande känt till att sexköp förekommer i lokalerna han hyr ut.
Citera
2017-02-13, 11:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
De thaimassage jag har besökt har godkänd kassa och det är inte lätt att fuska om man har företag vilket man bör ha för att få hyra lokalen. Koppleri för mig är inte att man aktivt skaffar sig en inbjudan för visum och sen köper en reguljärbiljett ToR Bangkok-Stockholm och fortsätter att göra resan fler gånger helt frivilligt.

Hur fan vet du att de thaimassage du har besökt har godkänd kassa? I den tidigare länkade artikeln så besökte skatteverket 100 salonger och resultatet var rätt nedslående då i princip alla fick anmärkningar av olika slag.

Menar du att också du har besökt hela 100 salonger och kan gå i god för att allt går korrekt till på dessa? Har du ens verktyg att kolla upp personalens arbetsförhållanden?

Och du, det där med koppleri och människohandel får nog du ta och läsa på lite mer om hur det funkar i praktiken.
Citera
2017-02-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur fan vet du att de thaimassage du har besökt har godkänd kassa? I den tidigare länkade artikeln så besökte skatteverket 100 salonger och resultatet var rätt nedslående då i princip alla fick anmärkningar av olika slag.

Menar du att också du har besökt hela 100 salonger och kan gå i god för att allt går korrekt till på dessa? Har du ens verktyg att kolla upp personalens arbetsförhållanden?

Och du, det där med koppleri och människohandel får nog du ta och läsa på lite mer om hur det funkar i praktiken.
Det står ju också att inga sådana kontroller har gjorts sedan 2012 och var det inte efter denna kontroll som salongerna blev varse om att de måste ha en godkänd kassa då det visade sig att de flesta körde med ett vanligt kassa skrin och inga kvitton, jag vill minnas att man kunde läsa snyftreportage i tidningarna då om seriösa salonger som hade svårt med denna investering.

OnkelBenny kanske vet att de som han besöker har godkända sådana eftersom han betalar med kort eller swish eller helt enkelt för att han får kvitto, ska man förutsätta att det är fråga om olagligheter trots kassa och kvitto så blir det ju svårt att handla överallt tex i alla hassan tobaksaffärer osv.
Citera
2017-02-13, 15:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Det står ju också att inga sådana kontroller har gjorts sedan 2012 och var det inte efter denna kontroll som salongerna blev varse om att de måste ha en godkänd kassa då det visade sig att de flesta körde med ett vanligt kassa skrin och inga kvitton, jag vill minnas att man kunde läsa snyftreportage i tidningarna då om seriösa salonger som hade svårt med denna investering.

Man kan tänka sig vilken djungel av fiffel och skumraskaffärer dessa salonger utgör idag om det inte varit några kontroller sen 2012

Ibland undrar man om det ens finns några fullt seriösa salonger, vid de senaste kontrollerna av rätt många thaisalonger så var det ju tydligen nästan ingen som var fri från anmärkning?

Citat:
OnkelBenny kanske vet att de som han besöker har godkända sådana eftersom han betalar med kort eller swish eller helt enkelt för att han får kvitto, ska man förutsätta att det är fråga om olagligheter trots kassa och kvitto så blir det ju svårt att handla överallt tex i alla hassan tobaksaffärer osv.

Ja det går inte att utesluta att herr OnkelBenny betalar med kort men hen erkänner samtidigt i en annan tråd att han skulle nog inte betala mer än 300 kr för en HE och då är det nog inte swish som gäller

Och jag tror nog att debatten tjänar på att vi håller oss till thaisalongerna där all möjlig brottslighet tycks frodas, inte bara ekonomisk brottslighet utan även misstankar om koppleri och människohandel och inte minst förbjudna sexköp.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-13 kl. 15:45.
Citera
2017-02-13, 16:47
Medlem
Gizurs avatar
Klart att polisen ska utreda sådant. Det är inte bra att ha lagar som folk inte bryr sig om och där lagbrott inte utreds. Ogillar man lagarna så är det ju lagstiftarna som ska stå till svars, inte polisen.

Till skillnad mot lägenhetsinbrott så borde det här vara betydligt enklare att utreda, av vad som framgår av annan tråd här på FB så är det här ganska vanligt förekommande. Det finns då fasta adresser där lagbrott eventuellt pågår hela tiden, så det är ju snarare konstigt att det inte är fler tillslag.

Sedan är det förstås viktigt att se till att det inte finns människohandel inom det här. Vad säger att den här kvinnan inte lockat hit thailändskor med löften om seriöst arbete, där det senare visar sig att lönen inte går att leva på såvida det inte utförs sexuella tjänster? Och hur klarar sig ett seriöst massageställe i konkurrensen, där överetablering kan hanteras genom att stora svarta pengar omsätts genom försäljning av sexuella tjänster.

Hoppas polis och åklagare går grundligt tillväga här.
Citera
2017-02-13, 16:55
Medlem
Citat:
Man kan tänka sig vilken djungel av fiffel och skumraskaffärer dessa salonger utgör idag om det inte varit några kontroller sen 2012

Ibland undrar man om det ens finns några fullt seriösa salonger, vid de senaste kontrollerna av rätt många thaisalonger så var det ju tydligen nästan ingen som var fri från anmärkning?

Ja det går inte att utesluta att herr OnkelBenny betalar med kort men hen erkänner samtidigt i en annan tråd att han skulle nog inte betala mer än 300 kr för en HE och då är det nog inte swish som gäller

Och jag tror nog att debatten tjänar på att vi håller oss till thaisalongerna där all möjlig brottslighet tycks frodas, inte bara ekonomisk brottslighet utan även misstankar om koppleri och människohandel och inte minst förbjudna sexköp.
Ja det finns nog många oseriösa men man kan ju inte anta att alla är det bara för att de flesta fick anmärkningar eftersom vi inte vet exakt vad de fick anmärkningar på, en hel del anmärkningar kan ju tex bestå av en så enkel sak som missförstånd vilket ju inte skulle vara helt otroligt med tanke på språkproblem, olika system etc.

När det gäller Onkelbenny så var det ju frågan hur han kunde veta att kassan är ordentlig och inte om hans eventuella köp av he..

Det är möjligt att debatten tjänar på att det handlar om salongerna, å andra sidan handlar inte denna tråd om alla möjliga salonger utan om det senaste tillslaget mot en salong och frågan är ju hur man kan vara så säker på att det inte frodas all möjlig brottslighet inom andra brancher.
Tiggarna är väl ett ganska bra exempel och dessutom enklare att att få bukt med rent spanings tekniskt och ändå har det inte hörts att någonting har gjorts där trots människohandel och trafficking.
Citera
2017-02-13, 17:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ja det finns nog många oseriösa men man kan ju inte anta att alla är det bara för att de flesta fick anmärkningar eftersom vi inte vet exakt vad de fick anmärkningar på, en hel del anmärkningar kan ju tex bestå av en så enkel sak som missförstånd vilket ju inte skulle vara helt otroligt med tanke på språkproblem, olika system etc.

När det gäller Onkelbenny så var det ju frågan hur han kunde veta att kassan är ordentlig och inte om hans eventuella köp av he..

Det är möjligt att debatten tjänar på att det handlar om salongerna, å andra sidan handlar inte denna tråd om alla möjliga salonger utan om det senaste tillslaget mot en salong och frågan är ju hur man kan vara så säker på att det inte frodas all möjlig brottslighet inom andra brancher.
Tiggarna är väl ett ganska bra exempel och dessutom enklare att att få bukt med rent spanings tekniskt och ändå har det inte hörts att någonting har gjorts där trots människohandel och trafficking.
Vad det gäller kassaapparaterna så har jag hjälpt till att installera några stycken och det är svårt att fuska, har till och med fått byta ut en för att skatteverket i efterhand ändrat sig och inte ansett den vara godkänd längre. Tack för påpekandet om 2012, det var efter det som de hårdare kraven trädde ikraft.

Lawnmoverman2011, det mördas och våldtas, det skjuts och knivas, varför är du så besatt av just de här brotten? Har någon thaikvinna svikit dig?
Citera
2017-02-13, 17:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad det gäller kassaapparaterna så har jag hjälpt till att installera några stycken och det är svårt att fuska, har till och med fått byta ut en för att skatteverket i efterhand ändrat sig och inte ansett den vara godkänd längre. Tack för påpekandet om 2012, det var efter det som de hårdare kraven trädde ikraft.

Lawnmoverman2011, det mördas och våldtas, det skjuts och knivas, varför är du så besatt av just de här brotten?

Ett tiotal inlägg i olika trådar gällande salongerna och den brottslighet som många av dessa tycks skapa kan väl knappast sägas vara besatthet? Varför är du så besatt av de här salongerna så att du till och med hjälper till att installera kassaapparater? Vad är din vinning i det hela? Äger du några salonger eller vad och vill inte att den brottslighet som frodas runt dessa ska uppmärksammas mer?

Eftersom koppleri, svart arbetskraft, köpa av sexuella tjänster och människohandel florerar inom massagebranschen så kan ju inte du helt plötsligt komma med invändningar mot engagemanget hos de skribenter som anser att det här är åt helvete fel?
Citera
2017-02-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ett tiotal inlägg i olika trådar gällande salongerna och den brottslighet som många av dessa tycks skapa kan väl knappast sägas vara besatthet? Varför är du så besatt av de här salongerna så att du till och med hjälper till att installera kassaapparater? Vad är din vinning i det hela? Äger du några salonger eller vad och vill inte att den brottslighet som frodas runt dessa ska uppmärksammas mer?

För att han kanske har behörighet att installera sådana?
Citera
2017-02-13, 17:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Låt oss göra det lätt för oss alla nu och enbart diskutera de brott som har anknytning till thaimassagebranschen och det aktuella fallet med en salong på Östermalm.

Jag gissar på rätt goda grunder att koppleri är väldigt vanligt på dessa salonger och att det tillhör undantagen att ägarna eller mamasan inte har vetskap om att de anställda massöserna säljer extratjänster och att dom inte tar del av de pengar som extratjänsterna genererar.

Och det går inte att skylla på olika språk eller olika system (missförstånd jo tjena ) för i Sverige gäller svenska lagar, ungefär som att svenska medborgare får respektera de lagar som råder i Thailand, annars kan det stå dessa turister väldigt dyrt.

Kan vi inte enas om att massagebranschen verkar vara samlingsplats för väldigt många oseriösa aktörer och att det är dags att myndigheterna sätter stopp för det här nu?
Citera
2017-02-13, 18:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att han kanske har behörighet att installera sådana?

Ingen aning, men han har då i vart fall ingen behörighet att inhandla HE för max 300 bagis om det nu skulle falla honom på läppen

Jag tror faktiskt att vi ska förhålla oss rätt avvaktande till såna där skribenter som verkar besöka många salonger och är väl bevandrade i den branschen, Onkel må installera kassamaskiner men ingen inbillar sig väl på fullt allvar att extratjänster som HE stämplas in i dessa? Salongerna kommer alltid att vara en grogrund för prostitution/svartarbete/koppleri/ så länge de oseriösa salongerna tillåts hålla öppet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-02-13 kl. 18:08.
Citera
2017-02-13, 18:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Eftersom koppleri, svart arbetskraft, köpa av sexuella tjänster och människohandel florerar inom massagebranschen så kan ju inte du helt plötsligt komma med invändningar mot engagemanget hos de skribenter som anser att det här är åt helvete fel?
Jag provar att svara en sista gång. För 8 år sedan provade jag på massage på ett ställe som inte erbjöd HE men hon som masserade gjorde underverk med min rygg som inte svensk sjukvård kunnat lösa. Vi pratade en del och när hon blev bostadslös lät jag henne bo hos mig tills det löste sig för henne. Vi blev samtidigt goda vänner och hon har därefter hjälp mig minst lika mycket som jag hjälpt henne.
Jag har även fått kontakt med hennes släktingar och vänner som jobbar på andra thai ställen med massage och restaurang och alla är lika seriösa vad det gäller skatt och sex. De gav min pappa massage som nyligen dog och han fick trots att han knappt var talbar en skön upplevelse in i det sista.

Jag har via henne även fått kontakt med de som sysslar med HE och kunderna handlar oftast om män som är 70-80 år och inte får några sexuella kontakter längre och betalar gladeligen för lite kvinnlig kontakt på sina sista år.

Jag frågar återigen, varför är du så besatt av detta icke brott som saknar brottsoffer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in