2021-12-06, 23:43
Medlem
De två tonårspojkarna och äldsta dottern är så sanslöst dåliga skådespelare att man nästan tappar tråden när man tittar, finns det verkligen inte bättre att tillgå i hela Sverige. Och varför blir dom inte bättre, borde ju vara omöjligt att inte lära sig nåt under dessa år?😳

Gäller även den nya inkvoterade kollegan till Martin, hur liksom?
Citera
2021-12-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Helt OK avsnitt, blev lite tagen på sängen av att Sima dumpade Martin. Hade visserligen från början tyckt att det var märkligt att en yngre ganska snygg tjej utan barn skulle bli ihop med en äldre man med låglönejobb och två odrägliga tonårsbarn som dessutom bor hemma hos sin mamma, men att hon skulle dumpa honom bara sådär kom ändå lite oväntat.
Ja, någon gång under säs.3 kunde gärna någon karaktär hinta om den lilla solskenshistorien om HUR Sima & Martin blev ett par. Plötsligt var de inte bara sambos, i en familj som redan levde tre generationer tillsammans, utan var dessutom gravida.
Men på samma sätt som Henrik charmades av William före hans mamma Katja, hade väl Sima fått ett starkt band till sin elev Eddie (även om det bandet tycks vara bortglömt nu.)

Och. Riktigt orättvist att Sima varken tar eller ger chansen att göra ett försök i Malmö. Martin var villig att göra en riktigt stor omställning i sitt liv så att Sima skulle bli lycklig, för huvudsaken är att de är tillsammans. Så nu ska båda vara olyckliga i Stockholm, på varsitt håll?

Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Det märks att det är kvinnliga manusförfattare på hur de framställer den här otrohetsaffären. Patrik beter sig som en otrogen kvinna, inte en otrogen man.
Hur menar du? Oavsett om det är otrohet eller någon annan shady business, vet jag ingen kvinna som inte självklart skulle agera efter wattfords checklista för smartphone-användning.
Fast det skulle inte behövas i det här fallet. Varför skickar Elin "Tänker på dig <3 <3" till en gift man? Det är inte upp till henne att bestämma på vilket sätt hans fru ska få reda på att deras familj förstörts.
Citera
2021-12-07, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
De två tonårspojkarna och äldsta dottern är så sanslöst dåliga skådespelare att man nästan tappar tråden när man tittar, finns det verkligen inte bättre att tillgå i hela Sverige. Och varför blir dom inte bättre, borde ju vara omöjligt att inte lära sig nåt under dessa år?😳

Beror antagligen på att barnskådespelarna är någon de plockat in från umgängeskretsen. Tycker framförallt att William är fruktansvärt dåligt spelad. Men man ser att han gör så gott han kan så han förtjänar cred för det iaf.
Citera
2021-12-07, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate

Gäller även den nya inkvoterade kollegan till Martin, hur liksom?
Håller inte alls med angående tonårspojkarna. Tycker de håller sina karaktärer i utveckling med stabil koppling till de ursprungliga karaktärsegenskaperna. Enda invändningen skulle från mitt håll vara Williams peruk😬
Citera
2021-12-07, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna

Och. Riktigt orättvist att Sima varken tar eller ger chansen att göra ett försök i Malmö. Martin var villig att göra en riktigt stor omställning i sitt liv så att Sima skulle bli lycklig, för huvudsaken är att de är tillsammans. Så nu ska båda vara olyckliga i Stockholm, på varsitt håll?

Eller hur! Martins karaktär är väl för övrigt den som har mest utrymme för utveckling. Hoppas manusförfattarna gör något clever av det. Snabbmognad som resulterar i att båda flyttar till Malmö trots uppbrott, Martin finner slutligen lycka och stabilitet i kärleksförhållande med dansk transperson och är pappa varannan vecka? Alla glada.
Citera
2021-12-07, 10:09
Medlem
Ochotnyryads avatar
Superbra avsnitt! Bonusfamiljen blir bara bättre å
Bättre 👍
Han som spelar martin är galet bra!
Alla är faktiskt bra, även ungarna

Min pappa (80 plus) säger att han också vill hyra ett rum hos farmorn å Christer Lindarw 😁😁😁
Han tycker de har så mysigt 🥰
Citera
2021-12-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Har du något exempel på någon skönhet i Tuva Novotnys klass som gift sig med en medioker man?
Det finns många, men i det här fallet ska man nog inte stirra sig blind på utseenden. Elin är ensamstående mamma med ett mongobarn, inte direkt högvilt på dejtingmarknaden. Patrik å andra sidan har många alpha traits (lärare, engagerad pappa, och visade rejält med stake i att våga stå upp mot rektorn). Jerka är dessutom en hyfsat snygg karl. Jag tycker inte alls att det är otroligt att Elin faller för Patrik.

Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Smärtsamt att se vilken total amatör Patrik är på att vara otrogen. Skyll dig själv.
I praktiken tror jag att folk (både män och kvinnor) oftast är otrogna för att "känslorna tar över", och inte på ett särskilt utstuderat sätt. Därmed blir de också rätt korkade i hur de hanterar det. Det är väl det som ska återspeglas i Patriks beteende.

Fortfarande en bra säsong. Dock undrar jag fortfarande om det verkligen luktar blöjor på dagis...
Citera
2021-12-07, 14:40
Medlem
Tycker att han som spelar Eddie gör ett bra jobb med att spela en jobbig och dryg tonåring eftersom varje gång han dyker upp i rutan vill jag slå någonting.
Citera
2021-12-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Håller inte alls med angående tonårspojkarna. Tycker de håller sina karaktärer i utveckling med stabil koppling till de ursprungliga karaktärsegenskaperna. Enda invändningen skulle från mitt håll vara Williams peruk😬

Du menar att bara för att dom varit lika kassa från början till nu så är det stabilt?🙈😂

Känns som att manus ev. manus hjälper till att stjälpa dom, allt känns så basic och ytligt, även resten i resten av serien. Lite som att ett barn skrivit det.
Citera
2021-12-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Tycker att han som spelar Eddie gör ett bra jobb med att spela en jobbig och dryg tonåring eftersom varje gång han dyker upp i rutan vill jag slå någonting.

Men det verkar mest vara hans egen personlighet som han med även den har lite svårt att förmedla på ett naurligt sätt, det gör inte honom till en bra skådespelare?
Citera
2021-12-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Superbra avsnitt! Bonusfamiljen blir bara bättre å
Bättre 👍
Han som spelar martin är galet bra!
Alla är faktiskt bra, även ungarna

Min pappa (80 plus) säger att han också vill hyra ett rum hos farmorn å Christer Lindarw 😁😁😁
Han tycker de har så mysigt 🥰

Håller med om Martin och även din pappa.
Citera
2021-12-07, 16:02
Medlem
Tycker det är friskt vågat av Patrik att leva lite. Tror han skulle trivas att ha det lite lugnare med Elin, ofta han varit sur och tvär när det kommer till Lisas barn.
Sen kanske Lisa och Martin hittar tillbaka till varandra i långfilmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in