2021-12-07, 16:19
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

I praktiken tror jag att folk (både män och kvinnor) oftast är otrogna för att "känslorna tar över", och inte på ett särskilt utstuderat sätt. Därmed blir de också rätt korkade i hur de hanterar det. Det är väl det som ska återspeglas i Patriks beteende.

Fortfarande en bra säsong. Dock undrar jag fortfarande om det verkligen luktar blöjor på dagis...

Nej, många (de flesta?) som är otrogna vet precis vad de håller på med och är väldigt måna om att dölja det. Att känslorna tar över är något annat. För en vuxen person vet man vad man känner sedan kan man välja hur man agerar på det, göra slut med sin partner och byta, starta en affär men behålla sin partner, fråga sin partner om ett öppet förhållande mm.

Att göra som Patrik gör, vara otrogen utan någon som helst framförhållning eller plan och sen med gråten i halsen förklara för sin tjej att han fått känslor för en annan känns inte trovärdigt med hans karaktär i övrigt, han är, eller var i början av serien i alla fall, en ganska fyrkantig, disciplinerad och principfast person.

En vuxen icke-autistisk gift man vet precis vad det betyder att vara ensam med en kvinna i hennes hem och bli bjuden på ett glas vin och försätter sig inte i den situationen om han har respekt för sitt äktenskap.
Citera
2021-12-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Man har förövrigt sett på Simas ögon i flera avsnitt att hon tröttnat på Martin. Bra skådespeleri. Flytt till Malmö har varit hennes "ursäkt" för att göra slut så hon fick panik när Martin sa att han ville flytta med.

Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Riktigt orättvist att Sima varken tar eller ger chansen att göra ett försök i Malmö. Martin var villig att göra en riktigt stor omställning i sitt liv så att Sima skulle bli lycklig, för huvudsaken är att de är tillsammans. Så nu ska båda vara olyckliga i Stockholm, på varsitt håll?

Varför skickar Elin "Tänker på dig <3 <3" till en gift man? Det är inte upp till henne att bestämma på vilket sätt hans fru ska få reda på att deras familj förstörts.
Sima har naturligtvis träffat en ny man i Malmö. Så länge Martin höll sig i Stockholm så gick det bra att dubbelspela. Det blev lite panik när han ville flytta ner, men hon kommer kanske på en annan lösning eller får ändrade förhållande.

Kvinnans list att få mannen för sig själv. Hon hjälper verkligheten genom att avslöja hans otrohet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
... sanslöst dåliga skådespelare ... Gäller även den nya inkvoterade kollegan till Martin, hur liksom?
Hon kör även typisk hata och anmärk på män så är du en duktig feminist-flata. Som om det räcker i längden. Det blir även väldigt fattig handling av det. Men det roar säkert just samma målgrupp som hon själv tillhör.
Citera
2021-12-07, 17:06
Medlem
Många loose ends, bra! Detta borgar för en säsong till kanske. Gärna UTAN Bianca som i denna säsong varit totalt menlös, totalt. Skriv bort henne ur serien omedelbums. Och med dåligt skådespeleri så blir det +1 på Martins just inkvoterade komiker-kollega. Smärtsamt att se. Vafan liksom.. skådespela inte om du inte har rätt skolning. Kör inte buss utan rätt körkortsbehörighet, lek inte doktor utan 5 år på läkarhögskolan. Men FLX verkar vara duktiga på att kvotera in kompisar och kollegor och deras barn hej vilt.

Fredrik Hallberg är f.ö.riktigt bra.
Citera
2021-12-07, 17:37
Medlem
Ochotnyryads avatar
Citat:
Håller med om Martin och även din pappa.

Hahaha
Ni kanske kan starta ett nytt kollektiv ihop? 🥰
Citera
2021-12-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Tycker det är friskt vågat av Patrik att leva lite. Tror han skulle trivas att ha det lite lugnare med Elin, ofta han varit sur och tvär när det kommer till Lisas barn.
Sen kanske Lisa och Martin hittar tillbaka till varandra i långfilmen?

Om inte annat så är det ju trevligt att ha en kvinna som inte ser ut som en rugguggla?
Citera
2021-12-07, 18:30
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Tycker att han som spelar Eddie gör ett bra jobb med att spela en jobbig och dryg tonåring eftersom varje gång han dyker upp i rutan vill jag slå någonting.

Han känns verkligen som en jobbig tonåring. Man blir lite sugen på att slå honom på käften när man ser honom.

Citat:
Men det verkar mest vara hans egen personlighet som han med även den har lite svårt att förmedla på ett naurligt sätt, det gör inte honom till en bra skådespelare?

Jag hoppas att han bra spelar och inte är så jobbig i verkligen.
Citera
2021-12-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Han känns verkligen som en jobbig tonåring. Man blir lite sugen på att slå honom på käften när man ser honom.

Jag hoppas att han bra spelar och inte är så jobbig i verkligen.

De som förtjänar stryk är Erik J och Vera Vitali. De blir bara sämre och sämre. Kanske beror på dålig regi också. Men de är onaturliga, stela, stönande/suckande när pratar.

Katja är däremot suverän.

Jag tror också Sima egentligen inte vill flytta till Malmö, har varit sätt att göra slut med Martin.
Senast redigerad av bohonos 2021-12-07 kl. 20:57.
Citera
2021-12-07, 22:17
Medlem
Riktigt bra och trovärdig serie. Så här ser det ut i många familjer mellan pulvermoset , fiskpinnarna och träningar av olika slag för att få barnen att röra på sig.
Vill hellre ha sex nya avsnitt än en långfilm.

Jag siar lite om handlingen i framtiden.
Lisa får ihop det med Biancas riktiga pappa ...de hittar äntligen varandra.
Patriks fling är inte seriös ,en tjej som har som nöje att förstöra andras förhållande......fick stalkingvibbar av henne. .....

Patrik går tillbaka som lärare och på fritiden super han ihop med Martin som tappar greppet totalt.

Katja och Henrik gifter sig .Jag saknar Petra Mede dock.

Psykologparet skiljer sig och på börjar ett nytt mer innehållsrikare liv.
Bosätter sig på Söder i Stockholm.

Rektorn får sparken för att han kan inte organisera arbetsmiljön ,vilken tönt.

Martins Malmöböna har redan hittat ny man i Malmö .Flyttar dit med sonen som Martin inte kommer ha kontakt med.
Citera
2021-12-07, 22:42
Medlem
Citat:
>alpha traits
>lärare
Ganska säkert det dummaste jag hört. Och då har ändå någon påstått att Anna/Mia Skäringer är ”snygg och smart”

God förälder kan jag ge dig, och stake mot rektorn. Men det är ju å andra sodan första gången på fyra säsonger som han visat sig ha något annat än äppelmos i ryggraden.

Vacker är han inte, även om han kanske inte är direkt anskrämlig som frugan.
Citera
2021-12-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Tuva är fan inte heller speciellt het längre. Patrik är dessutom inte ful. Är det någon som är ful rent ytligt så är det katjas man.

För övrigt ser hon jävligt kåt ut.
Het vet jag inte, men exceptionellt vacker. Garanterat vackrare än någon kvinna som tagit i dig ens med tång.
Citera
2021-12-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
God förälder kan jag ge dig, och stake mot rektorn. Men det är ju å andra sodan första gången på fyra säsonger som han visat sig ha något annat än äppelmos i ryggraden.
Sådan tur då att Elin inte har sett de första tre säsongerna.

Attraktion skapas i stunden, och en drivande kraft för otrohet är ofta att få sin självbild bekräftad. Patrik har mycket riktigt varit en toffel i tre säsonger, men iom uppsägningen har han i någon mening hittat sina testiklar och sytt tillbaka dem. Lisa är upptagen med att stajla söderlägenheter och därmed helt blind, och fortsätter att trampa på honom. Elin ser dock något helt annat.

Nåja. En annan förklaring är ju att Elin (som sannolikt har en rätt pissig tillvaro för det mesta) helt enkelt upplever Patrik som trygg och snäll. Även sådant kan faktiskt vara en turnon när man passerat 40.

Eller så är folk bara kåta. Ärligt talat, otrohetsaffärer är liksom det vanligaste som finns. I min värld räcker det (nästan) med att Patrik och Elin är på samma plats samtidigt för att det ska bli trovärdighet.
Citera
2021-12-08, 10:44
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Nåja. En annan förklaring är ju att Elin (som sannolikt har en rätt pissig tillvaro för det mesta) helt enkelt upplever Patrik som trygg och snäll. Även sådant kan faktiskt vara en turnon när man passerat 40.

Eller så är folk bara kåta. Ärligt talat, otrohetsaffärer är liksom det vanligaste som finns. I min värld räcker det (nästan) med att Patrik och Elin är på samma plats samtidigt för att det ska bli trovärdighet.

Jag menar det, hon bor ju ensam med ett barn med Downs på heltid, kan inte vara jättefett och framförallt lär det inte finnas mycket utrymme för Tinder-dejtande så hon har nog inte speciellt höga krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in