Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 12:29
  #1153
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Du lyckas inte få ett enda rätt förutom på floskeltoppen.
Talar du i egen sak, rimligtvis är du gummimannen på cirkus eftersom du lyckas motsäga dig själv i inlägg efter inlägg.
Citera
2016-12-28, 12:32
  #1154
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Ja se där. Där visar du ju att du inte alls följer vad som händer på nätet. Tror du att allt prat om näthat och mobbning på nätet är en konspiration?

Och att kalla invandrare (som det tyvärr oftast handlar om i den typen av näthat) för ohyra, råttor, kackerlackor osv. Det ser jag då inte vad det har för plats eller funktion i en diskussion överhuvudtaget.
Så upplys mig gärna varför rasistiska uttryck som dessa behövs för att hålla liv i debatten.
Hur ofta kallas invandrare för ohyra och kackerlacka? Snarare så spammar ni sönder trådar där islamisering diskuteras sakligt. Eller där invandringens kostnader diskuteras sakligt.

Ordförande Mao hade varit stolt, Stalin nöjd.
Citera
2016-12-28, 13:05
  #1155
Medlem
Säga vad man vill om toppstyrning och vänster-agenda. Det är inte särskilt
djup debatt som #jagärhär försöker kväva här:

https://www.facebook.com/friatider/p...75500112466944

*Poppar popcorn*
Citera
2016-12-28, 13:21
  #1156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Om du vill ha en saklig diskussion så kan du väl börja med att sanera dina egna inlägg?
Du får gärna utveckla lite, vad är det som skall saneras?

- Jag har gått igenom några av Facebook artiklarna som JÄH har haft aktioner mot (se mina inlägg högre upp) jag hittade inget hat eller utryck som kackerlackor eller råttor i dessa.

- När du tycker att Sonnenwende skall sanera sina inlägg så antar jag att du avser referenserna till Mao och Stalin. Jag antar att Sonnenswede menar att JÄH toppstyrda aktioner kan liknas vid hur totalitära regimer hanterar opinionsbildningen. Jämförelsen med Mao är definitivt relevant då det skapades en personkult kring honom som ledde till att hans politik antogs vara "rätt" och all kritik krossades obönhörligt av de "rättrogna"!

- Jag undrar dessutom om Greeder verkligen riktar sin kritik åt rätt håll i sitt påstående om att invandrare kallas råttor och dyl.- Jag har hört att "Bruna Råttor" har använts om meningsmotståndare, fast det är Cecilia Hagen och Anne Ramberg som använt uttrycket om invandringskritiker.

Min kritik mot JÄH är främst att man utger sig för att vilja stoppa hat, rasism, sexism och mobbing. Men tittar man på aktionerna som visar det sig att det inte stämmer. I de tre aktioner jag tittade på lyckades man inte stoppa något hat. Istället vädrade man fördomar om hemlösa och gav stöd åt kvinnoförtryck
Citera
2016-12-28, 14:15
  #1157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackermann
Säga vad man vill om toppstyrning och vänster-agenda. Det är inte särskilt
djup debatt som #jagärhär försöker kväva här:

https://www.facebook.com/friatider/p...75500112466944

*Poppar popcorn*
Som vanligt är det viktigare att få vara med i det vinnande laget än att förstå frågan
Citat:
Anita Johansson Hur mår man sen, när man tänkt till? Viktigt att försöka sätta sig in i de hemlösas situation. Inte frivilligt att bli hemlös. "Allt vad ni vill att människor ska göra er, det ska ni också göra!" Var rädd om er! #jagärhär#

Citat:
Agneta Laudon Bra att det finns övervakningskameror. Bra att sex av de sju överlämnade sig till tysk polis och att den sjunde togs senare av civilpolis. Ett mycket allvarligt brott som ska lagföras på sedvanligt vis. Ingen annan ska givetvis beskyllas för brottet än de som har gjort det. Gudskelov att den hemlöse klarade sig utan skador. #jagärhär
Agneta Laudon tillhör de intellektuella giganterna. Hon har annamat att man skall ta var på de positiva sakerna. Man kan hitta något bra i allting. Frågan är om det till och med kan vara bra att få utlopp för ilska och frustration över människor som tagits emot och fått skydd och som visar sin tacksamhet genom att begå vidriga brott?

Jag undrar verkligen hur JÄH medlemmarna skulle reagerat på om de själva eller någon anhörig blivit utsatt för ett grovt brott och en stor grupp människor hade agerat för att dämpa kritiken mot brottslingen!

Citat:
Annika Duàn Fria Tider - jag är skeptisk till deras nyheter. De vinklar hur f-n som helst. Viss självbehärskning från vissa här skulle vara av godo. #jagärhär
Annika vill rikta sitt "hat" mot Fria Tider

Citat:
Erika Tegström Jag fördömer givetvis händelsen i sig men läser man artiken ser man att "förbipasserande lyckades släcka elden och en lokförare använde en brandsläckare för att förhindra att lågorna spreds. Tack vare ingripandet klarade sig mannen utan skador".

Det handlar alltså inte om att 'väcka någon till liv' etc. Låt den tyska polisen utreda och ha tilltro till det tyska rättsväsendet, vi kan inte och ska inte döma andra människors handlingar utan enbart ta ansvar för våra egna. #jagärhär
Erika verkar mena att det viktiga var att man lyckades släcka branden, samt att man inte har rätt att döma andra människors handlande, även om det handlar om att tända eld på en värnlös människa

Som vanligt lyckas JÄH förstöra en debatt. En debatt som visserligen hade en del inslag av frustrerad ilska. Ingen funderar över varför 7 unga män som mottagits som flyktingar av Tyskland får för sig att tända eld på en hemlös människa. Det är ju inget vanligt brott precis. Ingen vågar säga sanningen, dessa unga män är inte normala, hur ser vi till att detta inte upprepas. I Sverige förekommer också grova övergrepp som utförs av "flyktingbarn". Är de bästa verkligen att låtsas som det är normalt eller bör man vidta åtgärder som minskar risken för att det upprepas?
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-28 kl. 14:37.
Citera
2016-12-28, 14:35
  #1158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
ALLA SDare utesluts från gruppen,


Säkerligen är det så. Men användaren Ullipersson hävdade att ALLA partier var representerade i gruppen....jag ville bara känna henne på pulsen om varför hon ljög.

Men, hon har inte vågat sig tillbaka till tråden; hon kanske tycker att hon blivit näthatad när hon blivit ifrågasatt?
Citera
2016-12-28, 15:22
  #1159
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Du får gärna utveckla lite, vad är det som skall saneras?
- När du tycker att Sonnenwende skall sanera sina inlägg så antar jag att du avser referenserna till Mao och Stalin.
Exakt. Om man efterlyser en saklig debatt så är det bra om man själv försöker leva upp till sina egna krav. Det borde inte vara för mycket begärt?
Citera
2016-12-28, 15:40
  #1160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Exakt. Om man efterlyser en saklig debatt så är det bra om man själv försöker leva upp till sina egna krav. Det borde inte vara för mycket begärt?
Ja fast jämförelsen mellan en centralstyrd propaganda organisation som jagärhär och en totalitär regims sätt att tillrättalägga information är inte helt irrelevant! Det handlar i båda fallen om att ledningen bestämmer vilka åsikter som skall få framföras och att ett stort kollektiv blint lyder ledningen.
Citera
2016-12-28, 15:43
  #1161
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Exakt. Om man efterlyser en saklig debatt så är det bra om man själv försöker leva upp till sina egna krav. Det borde inte vara för mycket begärt?
Det #jahärjär ägnar sig åt är att försöka kväva debatter med nonsenskommentarer.
De vill helt enkelt inte ha någon debatt om invandringspolitiken och dess konsekvenser för samhället.

Om rasistiska kommentarer var problemet så hade det räckt att konsekvent anmäla dessa och få dem bortplockade och svara på dessa specifikt.
Nu kör man som du med goddag yxskaft argumentation som helt saknar mening för att driva en debatt, tvärtom är syftet att dränka misshagliga åsikter i en kör av kakafoni.

Likheten med ungdomens agerande under Kinas kulturrevolution är stor.
Citera
2016-12-28, 18:21
  #1162
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ackermann
Säga vad man vill om toppstyrning och vänster-agenda. Det är inte särskilt
djup debatt som #jagärhär försöker kväva här:

https://www.facebook.com/friatider/p...75500112466944

*Poppar popcorn*

Mupparna gör enbart bort sig med en massa menlöst nonsens. Men underhållande.
Citera
2016-12-28, 20:35
  #1163
Medlem
Här är en intressant analys av JÄH kommentarerna till artikeln i FriaTider om de sju flyktingarna som tände eld på en hemlös i Berlin!

#jagärhär utger sig vilja lyfta debatten och bemöta hat, rasism och mobbing. Fast här slår det slint ordentligt. Flera av JÄH aktivisterna anklagar FriaTider för att ljuga, man frågar efter källa, trots källan tydligt finns angiven i artikeln. Man använder en nedsättande ton mot de som undrar vari FriaTiders lögner består i. Är det det här som Mina Dennert o co menar med att lyfta debatten

I mina ögon så verkar det som om man inte alls är intresserade av debatten, man vill i stället misstänkliggöra FriaTiders trovärdighet. Och man vill tala om för FriaTider att man inte bör skriva om sådana händelser. Man har till och med så brått att stödja jag är här, så att man inte bryr sig om att läsa artikeln innan man beslutar sig för en JÄH stödjande kommentar...

https://www.facebook.com/friatider/p...75500112466944

Citat:
Markus Almroth Konstigt att det bara verkar vara friatider, avpixlat och liknande kärlekssajter som skrivit om det.
Markus Almroth Det brukar ofta vara mer eller mindre fejk.
Markus antyder att Friatider ljuger. Samtidigt noterar han att det är ingen annan skrivit om händelsen. Fast nu råkade det ju vara sant... Jag undrar vad Markus drar för slutsatser av att han inte kunnat läsa om detta i MSM. Fast Marcus kan knappast ha läst artikeln, för då hade han hittat källan.
Citat:
Göran Carlsen Lyckligtvis klarade sig mannen oskadd och det är bra.
Något att tänka på om artikeln:
1. Fria Tider förvränger fakta och det mesta som skrivs av dem ska tas med en stor nypa salt
2. De sju är nu under polisutredning och rättsinstanserna har sin gång, det är bra att brottet klaras upp
3. Sluta skriva hatiska inlägg
Göran anklagar FriaTider för att förvränga fakta... Han anger inte vilka fakta som är förvrängda

Citat:
Liisa Korvenranta En tråkig händelse, vet dock inte om det är sant, har inte gjort källkontroll.
Rättsväsendet tar hand om detta, men som alltid är det inte kollektiv skuld som gäller.
#jagärhär
Liisa litar inte heller på FriaTider, men verkar tycka att skulle det vara sant så bör man låta rättsväsendet sköta om det, jag förmodar att Liisa menar att man inte bör skriva om det. Lite dåligt av Liisa att inte läsa artikeln, hade hon gjort det hade hon inte kunnat missa källan

Citat:
Pernilla Lemvall Att källgranska får iaf mig ibland att fundera över sanningshalten på vissa saker man läser på nätet. Detta är ett sånt fall.... OM detta har hänt är det helt fruktansvärt. Att ungdomarna själv lämnat över sig till polisen så att dom kan göra sitt jobb är ju ett steg i rätt riktning. Låt dom göra sitt jobb och skänk era sympatier till mannen som drabbats istället för påhopp och hat kring saker ni faktiskt inte vet något om.

Johan Brinkman Källan står ju klart och tydligt länkad i artikeln, Berliner Morgenpost.

Pernilla Lemvall Jag valde att källgranska via Google och där får man enbart träff här och på nyheter idag. Tyvärr inga källor som visat sig helt tillförlitliga förut.
Pernilla är också skeptisk till FriaTider, hon väljer att "källgranska" via Google, istället för via den länk som finns i artikeln, hon har uppenbart inte läst den innan hon beslutar sig för att kommentera den Sedan berättar Pernilla att hon har erfarenhet av FriaTider och Nyheter idag inte är tillförlitliga. Dock reagerar inte Pernilla på att hon inte får andra träffar än FriaTider och Nyheter Idag. Kanske det säger mer om MSM än om FriaTider

Citat:
Björn Hasselblad Det är sällan något är sant på Fria Tider. Om det är sant, så handlar det om barn, som dessutom är krigsflyktingar. Har det verkligen hänt så tror jag att det tyska rättsystemet kan hantera det bättre än hatiska svenskar på en svensk hatsajt. #jagärhär

Johan Brinkman Hur menar du att det "sällan är sant det som skrivs på Fria Tider"? Har du några konkreta exempel? Gällande artikeln så står ju källan klart och tydligt i artikeln med länk, Berliner Morgenpost. Fria Tider har ju en klar agenda, de är tydliga invandringskritiker och sidans syfte är att lyfta nyheter relaterade primärt till immigration och invandring. Men det betyder ju knappast att nästan allt är falska nyheter vilket du tycks hävda, och jag skulle gärna vilja se exempel som bekräftar detta?

Björn Hasselblad "Invandringskritiker"? Jo, man tackar. Det fanns en gång en tidning som hette En ding ding ding ding värld. Fria Tider är väl något åt det hållet.
Problemet är väl att vissa människor blandar ihop de här hatsajterna med någon slags journalistik. Men visst, alla blir saliga på sin tro! Du vill se bevis och fakta. Och samtidigt tror du på det Fria Tider skriver. Du inser inte det absurda i det...?
Björn Hasselblad Populism, inte journalistik.
Fakta är inte riktigt deras grej...

Björn Hasselblad Att vuxna människor kan tro på sånt dravel som hatsajter som Fria Tider sprider är för mig helt obegripligt...
Björn påstår att det är sällan något är sant som FriaTider skriver. Han blir bemött av Johan, men istället för att förklara vad han menar, försöker han förlöjliga Johan. Han kan sen inte sluta med sitt uppdrag att "lyfta debatten" och går loss med med sin "kärlek"

Citat:
Bernt-Olov Andersson Hemskt, men jag skulle gärna vilja ha en källa på det.
Bernt-Olof missar också länken till källan... Det bekymrar inte honom att han inte läst artikeln, han skriver sin skeptiska kommentar ändå

Citat:
Jimmy Sjöblom Enligt logiken hos Fria Tiders läsare verkar alla svenska män vara thailandpedofiler, massmördare genom vapenförsäljning, skattesmitare och knarksmugglare. Kan det verkligen stämma? Hitta de kriminella individerna och lås in dem - ungefär som det ska gå till i ett sekulärt samhälle, till skillnad från de religiösa dito där kollektiv skuld lätt tar över från förnuftet. #jagärhär.
Jimmy lyfter debatten till en ny nivå, frågan är om det är detta Mina Dennert vill ha

Citat:
Heidi Brandtner Är det någon som hittat en bra källa här, är det en fejk nyhet för att få igång fan clubben efter jul vilan?

Johan Brinkman Källan står ju i artikeln, tyska Berliner Morgenpost.
Heidi har uppenbart inte läst artikeln men är fast besluten att misstänkliggöra nyheten ändå!

Lite om mig: - Jag är medveten om att FriaTider är en nättidning som huvudsakligen ägnar sig åt invandringskritik. Normalt sett skulle jag anse att en sådan nättidning inte hade ett berättigande. Tyvärr så har MSM gjort sådana här nättidningar nödvändiga genom sin censur. Även om jag tycker illa om rasism så tycker jag ännu mer illa om åsiktsförtryck och antidemokrati. #jagärhär sysslar faktisk med både censurförsök, åsiktsttyrning, politisk aktivism och hat. Att ta sig själva rätten att kritisera och misstänkliggöra en nättidning för en artikel som man inte ens läst måste nog tyvärr vara en form av hat.

Media som stödjer JÄH borde nog undersöka vad de stödjer. Ingen seriös journalist kan på allvar stödja en grupp av "nätaktivister" (man skulle kunna skriva näthatare) som falskeligen anklagar en nättidning för lögner.
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-28 kl. 20:53.
Citera
2016-12-28, 20:46
  #1164
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Säkerligen är det så. Men användaren Ullipersson hävdade att ALLA partier var representerade i gruppen....jag ville bara känna henne på pulsen om varför hon ljög.

Men, hon har inte vågat sig tillbaka till tråden; hon kanske tycker att hon blivit näthatad när hon blivit ifrågasatt?

Ullipersson och även andra jag stött på vid diskussion på facebook kör ofta med den:
"" -vi gruppen #jagärhär innehåller folk från alla politiska läger höger till vänster""

Den bluffen avslöjas väldigt lätt enbart genom att kolla på vilka ämnen och vems parti gruppen tar = identitetsvänster och globalism/antisvenskt.

Kan det vara så att de menar att = vi finns INFILTRERADE i alla politiska läger från höger till vänster (förutom sd?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback