2016-12-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Morgonens aktion är intressant nog inte inriktad mot hat utan mot förlöjligande av sexualiteter.

Finns det något exempel på när godhetsonanisterna faktiskt väljer någon utsatt utöver sitt smala urval av korrekta åsikter? Såsom när SDU näthatades av mörka kränkta arga män (säkert hetrosexuella) som inte uppskattade att en skäggig figur hade omfamnat lucia?
Citera
2016-12-22, 21:00
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Ja för de enda som vågar ta fighten mot högern måste ju vara ultra-extrem-lenin-vänstern.
Ta och gör nåt själv istället för att gnälla. ;D

Du, det är rätt många här i tråden som gör något, dvs försöker diskutera sakligt med dig. Men det är svårt när du bara hoppar in för att droppa en one-liner för att sedan vänta på nästa ofarliga inlägg.

Nu tror jag iofs inte att du har något intresse av diskussion, utan är fullt tillfredsställd med att "reta rassarna", "hålla huvet högt" eller vad du nu tror händer här. Men om du faktiskt är en medlem i #jagärhär och är villig och kapabel att ärligt och hederligt svara på de för diskussionen om#jagärhär väldigt relevanta frågorna ställda till dig, upprepade gånger, skulle det vara toppen för debattklimatet och diskussionen.

Eller måste Ledaren kommendera dig innan det blir aktuellt? Beklagar, men er sekt är väldigt gåtfull för en som vant sig vid anonym diskussion om sakfrågan, utan den där rättrogna euforin hundratals likars likes framkallar.
Citera
2016-12-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Tack för länken!

Det verkar ju vara någonting liknande ja, beträffande de falska gräsrotsrörelserna mot "incendiary rhetoric". Men finns det något konkret om uppmaningar att spamma forum och andra sociala medier för att tysta oliktänkande?

Soros kanske experimenterar här i Sverige? Kostnadseffektivt.

https://www.theguardian.com/media/2016/nov/06/troll-armies-social-media-trump-russian
Senast redigerad av zebmaca 2016-12-22 kl. 21:12.
Citera
2016-12-22, 21:06
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ja för de enda som vågar ta fighten mot högern måste ju vara ultra-extrem-lenin-vänstern.
Jag vet inte jag. En samling som inte gillar misstänksamhet mot en religöst reaktionär typ och som känner stolthet av att få en utmärkelse av en organisation som sysslar med hudfärgskategorisering av människor... Känns inte precis som en normalvänstersamling som tar kamp mot högerextremism. Snarare en sekt som inte gillar mainstreamåsikter.
Citera
2016-12-22, 21:46
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Du, det är rätt många här i tråden som gör något, dvs försöker diskutera sakligt med dig. Men det är svårt när du bara hoppar in för att droppa en one-liner för att sedan vänta på nästa ofarliga inlägg.

Nu tror jag iofs inte att du har något intresse av diskussion, utan är fullt tillfredsställd med att "reta rassarna", "hålla huvet högt" eller vad du nu tror händer här. Men om du faktiskt är en medlem i #jagärhär och är villig och kapabel att ärligt och hederligt svara på de för diskussionen om#jagärhär väldigt relevanta frågorna ställda till dig, upprepade gånger, skulle det vara toppen för debattklimatet och diskussionen.

Eller måste Ledaren kommendera dig innan det blir aktuellt? Beklagar, men er sekt är väldigt gåtfull för en som vant sig vid anonym diskussion om sakfrågan, utan den där rättrogna euforin hundratals likars likes framkallar.

Jag är faktiskt en av få som faktiskt suttit här och svarat på en del av de frågor folk haft om gruppen och förklarat. Du själv har ju inte direkt varit aktiv just här så tycker inte du ska dra på för stora växlar om huruvida andra skriver nåt eller inte innan du kollat på dig själv
Sedan att många här vägrar acceptera vissa saker jag skrivit och förvrider vissa saker, det får stå för dom. Men just nu tar jag lite vila från skrivandet här då det mesta bara är att rabbla samma saker om och om igen. Extremt tråkigt ;D

Så just nu nöjer jag mig med att hålla koll på er och dra till med något enstaka bara för att sedan se er panika över att jag inte har svar på precis allt.
Citera
2016-12-22, 22:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag är faktiskt en av få som faktiskt suttit här och svarat på en del av de frågor folk haft om gruppen och förklarat.

Dina svar har varit väldigt informativa.
Det ger en bra inblick i hur ett JÄH-mind opererar.

Jag har haft extra roligt åt er "uteslut de som röstar fel"-policy.
Priceless.

Citat:
Så just nu nöjer jag mig med att hålla koll på er och dra till med något enstaka bara för att sedan se er panika över att jag inte har svar på precis allt.

Tur för dig att det inte är förbjudet att Trolla på Flashback då.
You're learning the troll-biz quite expertidly.

Ve den dag du läst nog på Flashback för att även våga bemöta något av mina senaste inlägg.
Citera
2016-12-23, 09:22
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag tror bara vi retar upp folk som faktiskt ägnar sig åt näthat och som inte kan hantera att det numera försvinner i mängden argument som läggs fram i alla aktioner som #jagärhär går in i. Och det ser jag inget problem med. Näthatare ska inte kunna agera ostört.
Och om du väljer att tolka näthatare som någon som bara har en annan åsikt så får det stå för dig. Det är inte det vi siktar in oss på.

Citat:
Sedärja, nu kröp det till slut fram som vi här har sagt hela tiden och som envist förnekats. Det är ingen generell grupp mot "näthat" utan det är en politisk aktionsgrupp som gärna omhuldar näthatare och rasister om de är vänstersympatisörer, i "fighten mot högern" där man saboterar diskussioner med fel åsikt.

Häpp.
Citera
2016-12-23, 10:23
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt en av få som faktiskt suttit här och svarat på en del av de frågor folk haft om gruppen och förklarat. Du själv har ju inte direkt varit aktiv just här så tycker inte du ska dra på för stora växlar om huruvida andra skriver nåt eller inte innan du kollat på dig själv
Sedan att många här vägrar acceptera vissa saker jag skrivit och förvrider vissa saker, det får stå för dom. Men just nu tar jag lite vila från skrivandet här då det mesta bara är att rabbla samma saker om och om igen. Extremt tråkigt ;D

Jag antar att det är "extremt tråkigt" att inte bara kunna tysta den kritik mot #jagärhär:s odemokratiska metoder som finns här, med en attack från tiotusentals lättledda icke självständiga anhängare.

Så du nöjer dig med att hålla koll på oss? Jag tycker du klarar det dåligt! Ingen av de inlägg jag har skrivit har blivit bemötta. Kan det bero på att det faktiskt är så att #jagärhär inte har sakliga argument för att tillbakavisa kritiken mot en odemokratisk toppstyrd organisation, som utnyttjar osjälvständiga människor för att tysta kritik som man inte gillar av ideologiska skäl.

Jag tror inte du kommer att lyckas hålla koll på Flashback, du kanske skulle hålla koll på #jagärhärs Twitterkonto istället. Där behöver ni uppenbart hjälp. Inlägg som dessa:
Citat:
Reaktionären ‏@Reaktionaren
Ansvaret för Berlinattacken vilar på förrädarna bland politiker och media. Mångkultur fungerar inte!

#svpol #JagÄrHär #migpol #BerlinAttack
Citat:
motvalls ‏@motvalls1
Tyvärr kan vi inte erbjuda våra barn någon ljus framtid.
Förljugenheten har fått verka alltför länge.
Nu är det för sent.
#jagärhär
Citat:
@Genusfrenologen
12 dec.
@Genusfrenologen ‏@spanarlid
Mellan inslagen om knivslagsmål på skola i invandrarghettot Bergsjön och terrorism sjunger Maud och Reinfeldt gränslöshetens lov #jagärhär
Bemöts av intelligenta #jagärhär anhängare på detta sätt
Citat:
Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar
Måste säga det igen: jag ÄLSKAR #JagÄrHär på Facebook. De finaste människorna vi har i Sverige. Är så glad för det här initiativet.
Citat:
Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar
Jag ÄLSKAR #jagärhär! Fantastiska människor!
Citat:
Jacob Möllstam ‏@jacobmollstam
Det här med att #jagärhär - ett anti-rasistiskt facebook-nätverk - trendar på Twitter säger något om dess genomslagskraft.
Inte ett enda sakligt argument som bemöter oron över terrorism och våld orsakat av en aningslös invandringspolitik. Istället en massa fullständigt meningslösa hyllningar till jagärhär!

De som med all rätt utrycker sin oro över terror, våld i skolor och sina barns framtid bemöts inte med sakliga argument, utan med "kärleksbudskap" som med en sekteristisk envishet hyllar jag är här.

Det är lite symptomatiskt, när frustrerade människor utrycker sin frustration, så försöker #jagärhär dränka frustrationen i kärleks till #jagärhär. Det är faktiskt riktigt motbjudande att agera på det sättet.

Jag föreslår att du håller lite koll på Twitter istället för där behöver ni uppenbart all hjälp ni kan få
Citera
2016-12-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag antar att det är "extremt tråkigt" att inte bara kunna tysta den kritik mot #jagärhär:s odemokratiska metoder som finns här, med en attack från tiotusentals lättledda icke självständiga anhängare.

Så du nöjer dig med att hålla koll på oss? Jag tycker du klarar det dåligt! Ingen av de inlägg jag har skrivit har blivit bemötta. Kan det bero på att det faktiskt är så att #jagärhär inte har sakliga argument för att tillbakavisa kritiken mot en odemokratisk toppstyrd organisation, som utnyttjar osjälvständiga människor för att tysta kritik som man inte gillar av ideologiska skäl.

Jag tror inte du kommer att lyckas hålla koll på Flashback, du kanske skulle hålla koll på #jagärhärs Twitterkonto istället. Där behöver ni uppenbart hjälp. Inlägg som dessa:

Bemöts av intelligenta #jagärhär anhängare på detta sätt

Inte ett enda sakligt argument som bemöter oron över terrorism och våld orsakat av en aningslös invandringspolitik. Istället en massa fullständigt meningslösa hyllningar till jagärhär!

De som med all rätt utrycker sin oro över terror, våld i skolor och sina barns framtid bemöts inte med sakliga argument, utan med "kärleksbudskap" som med en sekteristisk envishet hyllar jag är här.

Det är lite symptomatiskt, när frustrerade människor utrycker sin frustration, så försöker #jagärhär dränka frustrationen i kärleks till #jagärhär. Det är faktiskt riktigt motbjudande att agera på det sättet.

Jag föreslår att du håller lite koll på Twitter istället för där behöver ni uppenbart all hjälp ni kan få
Ha ha ha... #jagärhär Ehsan Fadakar aktivisten som jag råkade citera av en slump är tydligen känd sedan tidigare (FB) Skvaller om journalisten Ehsan Fadakar? (Nyheter24 och f.d. Aftonbladet) med sådant stöd behöver #jagärhär inget motstånd
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-23 kl. 12:03.
Citera
2016-12-23, 12:30
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria

Damn, du sa det!

Tyvärr tror jag inte du kommer få ett svar.
Jag tror att man måste trycka in hela sitt budskap i EN mening hos dessa JÄH-får, för att de ska förstå.

Lite som sms-språk, det är liksom den nya grejen, eller något kort nog för twitter.
Jag tror på riktigt inte att dessa människor förmår läsa HELA stycken, det fungerar liksom inte i deras hjärnor, då knakar det och huvudvärken smyger på, nej stopp!

Det är enkelt att kopiera en slogan på nätet utan att verkligen göra någonting, att ta på sig att vara Sveriges internetpolis måste väl bryta mot några sorts regler iaf?

Jag menar, ingen har BETT dem "höja" nivån, haha hur höjer man ens en nivå utan att komma med något eget?

Finns ingen vettig människa som inte skrattar åt dessa nötter! Någon sorts pseudomix av förkärlek för V för Vendetta och ytligt skrapande på en yta av en djupare analys angående rasism som påtvingats av filmvisning i skolbänken av American History X.

Inte ens invandrarna gillar dom, tro mig! Dom är trötta på detta fokus på rasism och antirasism, dom vill bara vara, allt detta gör är att öka strömningarna mot högerextremism, det lustiga är att dom är högerns egna topprekryterare.

Detta är såklart när det är en så stor polarisering och nedtystning i debatten att det inte finns något mellanläger att lägga sig i. Blir man trött på censuren finns bara ett annat dåligt alternativ.

Vi vettiga människor som faktiskt bara vill diskutera sakfrågan får inget utrymme pga. alla "JÄH" idioter samt andra sidan...
Citera
2016-12-23, 15:46
Medlem
Morgonrodnads avatar
Dan före dopparedan så handlar aktionerna om att försvara att få hit fler invandrare till Sverige samt försvara dem som redan kommit hit och börjat begå brott.

Direktlänkar:
https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/1462463693763828
https://www.facebook.com/expressen/posts/10154365556410345
https://www.facebook.com/kvallsposten/posts/1208093429266206
https://www.facebook.com/svenskadagbladet/posts/10154016949736174

Citera
2016-12-23, 16:20
Medlem
Efter att ha fått lite mer kött på benen kan jag inte komma till någon annan slutsats att gruppen är oseriös, (vänster-)politisk, destruktiv och framförallt extremt toppstyrd. Jag ville länge hoppas annorlunda och var väl en av få som inte dömde ut projektet omgående. Tyvärr tillåter inte det svenska klimatet något mer sofistikerat i dagsläget, och det är flera parters förtjänst. Redan för flera år sedan kritiserade jag framförallt de större medierna för att misslyckas uppbära plattformar för informationsutbyte mellan aktörer utanför redaktionerna, och sedan dess har det bara blivit sämre.

Utifrån nämnda förutsättningarna är idén om "kommer inte berget till Muhammed, får Muhammed komma till berget" och bredda debatten i alla de smala kanaler som bildats vid sidan av inte helt dum. Det kräver dock mycket egenansvar av de enskilda medlemmarna, vilket med facit i hand inte kunnat levereras. Om det handlar om mänsklig enfald eller ointresse vet jag inte, men #jagärhär är inte på något sätt annorlunda än den mobbmentalitet man sa säg vilja motverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in