2019-12-31, 00:45
Medlem
Fläskfilén vid 5'27'' kan inte vara en tillfällighet.
Citera
2019-12-31, 09:38
Medlem
Scalpings avatar
Han är fan sämst på att laga mat. såg nyss en inbakad fläskfile till nyårsmiddag som såg helt för jävligt äcklig ut.

Har han öht någon erfarenhet från kockyrket? Eller är han bara en f.d. mellanchef på donken eller var fan kommer han ifrån. Knappast kock iaf. Ser mer ut som nån diskpojke från IKEAs personalrestaurang.
Citera
2019-12-31, 10:21
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Är "Gilla Gris" en veganförening som vill släppa ut alla grisar ur "fångenskapen"? För om de har någonting med svenska grisbönder att göra borde de kräva pengarna tillbaka för att han nu misshandlat råvaror i två videor på raken. De där jävla rätterna skulle möjligen duga för att få godkänt i hemkunskapen på särskolan, men som marknadsföring för hur gott griskött kan vara är de ju bara pinsamma.

Han skriver f.ö. i en av kommentarerna att han körde den till 70C för att han "inte kunde säkerställa att det var svenskt kött"
Citera
2019-12-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Det handlar ju i grund och botten inte om att Jonte inte kan något om matlagning, för det kan han, även om han inte är någon stjärnkock.

Detta handlar snarare dels om att han tagit på sig alldeles för mycket, i sin iver att tjäna så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt och har därmed alldeles för lite tid att ro i land saker.

Sen handlar det även om att han inte har någon respekt för sina tittare eller för sina sponsorer. Hans logik går ut på att "de där hjonen som kollar fattar ändå inte vad en pastasås är, till skillnad från MIG som lagat pasta med Fernando Di Luca"

Han har börjat skita i det mesta, gått upp i vikt och blivit allmänt likgiltig. Det skulle inte förvåna mig om han snart "kommer ut" som utbränd och/eller deprimerad och tar en paus.

Ja, han måste ha sett själv att den pastasås inte var färdig. Men han hade väl inte tid att vänta.
Citera
2019-12-31, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Han är fan sämst på att laga mat. såg nyss en inbakad fläskfile till nyårsmiddag som såg helt för jävligt äcklig ut.

Har han öht någon erfarenhet från kockyrket? Eller är han bara en f.d. mellanchef på donken eller var fan kommer han ifrån. Knappast kock iaf. Ser mer ut som nån diskpojke från IKEAs personalrestaurang.

Han har förflutet inom PR-branschen. Det är därför hans kanal handlar om samarbeten och spons, och inte om kunskaper eller färdigheter.
Citera
2019-12-31, 15:39
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Han skriver f.ö. i en av kommentarerna att han körde den till 70C för att han "inte kunde säkerställa att det var svenskt kött"
Han är en lögnhals
Citera
2020-01-02, 23:50
Medlem
Något jag funderar över är hur det kommer sig att matgeeks videor har så få visningar jämnt emot matkomas när de har i princip samma antal prenumeranter. Tänkte först att de kan vara eftersom matkoma är en nyare kanal och har fått fler personer som följer dom nyligen som är mer aktiva på youtube men dom har varit aktiva i tre år vilket jag ändå tycker är relativt långt tid på youtube.

En video som lades upp av matgeek för fyra dagar sedan där han gör inbakad fläskfilé har 30.000 visningar medans matkomas video som är tre dagar gammal har 120.000. Men de kanske har många faktorer som spelar roll.
Senast redigerad av andigo 2020-01-02 kl. 23:54.
Citera
2020-01-03, 09:39
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andigo
Något jag funderar över är hur det kommer sig att matgeeks videor har så få visningar jämnt emot matkomas när de har i princip samma antal prenumeranter. Tänkte först att de kan vara eftersom matkoma är en nyare kanal och har fått fler personer som följer dom nyligen som är mer aktiva på youtube men dom har varit aktiva i tre år vilket jag ändå tycker är relativt långt tid på youtube.

En video som lades upp av matgeek för fyra dagar sedan där han gör inbakad fläskfilé har 30.000 visningar medans matkomas video som är tre dagar gammal har 120.000. Men de kanske har många faktorer som spelar roll.

Ja det är ju roligare innehåll hos Matkoma, klassskillnad i kvalité. Matgeek slavsar ihop något och gapar och håller på. Helt värdelös!
Citera
2020-01-03, 14:19
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ja det är ju roligare innehåll hos Matkoma, klassskillnad i kvalité. Matgeek slavsar ihop något och gapar och håller på. Helt värdelös!

Matkoma är centrerat runt underhållning. Matgeek är centrerat runt "betalda samarbeten" (ren reklamverksamhet / TV-shop) i syfte att Johan Hedberg ska bli så förmögen som möjligt.

Tittarsiffrorna talar väl sitt tydliga språk ang. vad publiken faktiskt vill se.
Citera
2020-01-03, 16:08
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andigo

Sen får man väl i ärlighetens namn säga att Matkoma riktar sig till en yngre målgrupp som antagligen är mer aktiv på Youtube.
Citera
2020-01-03, 18:44
Medlem
thinkagains avatar
Hur länge kommer han kunna ha kvar sin kameraman Andreas? Med tanke på hur pass dåligt kanalen går just nu känns det inte som att intäkterna räcker till att finansiera en filmare.
Citera
2020-01-03, 19:01
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Hur länge kommer han kunna ha kvar sin kameraman Andreas? Med tanke på hur pass dåligt kanalen går just nu känns det inte som att intäkterna räcker till att finansiera en filmare.

Jag tror att Andreas får betalt i natura
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in