2019-11-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Vet inte riktigt varför jag ogillar honom så mycket.

Möjligen för han är så dålig på att spela teater när han "säljer" in produkter, samt att han påminner om den där idoten som i stort sett alla haft i sin närhet under uppväxten, under yngre skoltiden eller på första kontorsjobbet - En ögontjänare

Det har nog inget med hans "content" att göra, utan det är hans person som är oangenäm.

Tror det är att han är fjollig och har svårt att slappna av. Väldigt teatralisk!
Citera
2019-11-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tror det är att han är fjollig och har svårt att slappna av. Väldigt teatralisk!

Jag har utbildning inom psykologi/psykiatri. För mig är det helt uppenbart att Johan lider av svag självkänsla. Därav mindervärdeskomplex och hävdelsebehov. Även övertygad om vissa psykopatiska drag.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-11-19 kl. 23:44.
Citera
2019-11-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snartmat
Helt rätt! Kanske kommer ett nytt trevligt "flytta-hemifrån-kit" med en stekpanna, stekspade, kniv & skärbräde för sparsamma 12000kr 🙂

Vet inte vad jag skulle gjort utan en yaxell-kniv för 3 lök när jag flyttade hemifrån, det var prio på den ! (ironisk!)

Jag köpte själv en kniv för 2000 när jag flyttade hemifrån.. Kollar man på hans kanal så är man nog intresserad utav matlagning och gör det till en prioritet.
Vill man ej ha kniven så köper man den inte

F.ö har ni/hans hatare börjat ramla över till Filips poon's kanal vilket är jävligt synd, hälften av kommentarerna på senaste videon är just nu Matgeek hat, vilket är anledningen att jag lägger ännu en kommentar i tråden.. Sluta hata på Matgeek skit i honom och låt han köra sitt eget race.. Om hans följare flyr så går han tillbaka till vinnande koncept.
Citera
2019-11-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag har utbildning inom psykologi/psykiatri. För mig är det helt uppenbart att Johan lider av svag självkänsla. Därav mindervärdeskomplex och hävdelsebehov. Även övertygad om vissa psykopatiska drag.

Hur då? Tycker han är alldeles för osäker för att kunna vara psykopat. Han tycks ständigt oroa sig för vad folk tycker, kommer med nervösa skratt etc.

Psykopaterna brukar tvärtom vara självsäkra, karismatiska och orädda.
Citera
2019-11-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hur då? Tycker han är alldeles för osäker för att kunna vara psykopat. Han tycks ständigt oroa sig för vad folk tycker, kommer med nervösa skratt etc.

Psykopaterna brukar tvärtom vara självsäkra, karismatiska och orädda.

Kan det vara så att personen du citerade helt enkelt inte har en aning? Utbildning inom psykologi/psykiatri, kanske om han betalade för den utbildningen med tanke på den svaga kunskapen som han besitter.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Jag köpte själv en kniv för 2000 när jag flyttade hemifrån..

Jag har två knivar för cirka 1800 kr styck och det är en mardröm att vara hemma hos någon och använda en kniv från Åhlens för 199 kr. Fy fan. Men tydligen så köper inte folk en dyr kniv eftersom en kniv för 26 kr på Ica är lika bra. Tydligen.
Senast redigerad av Woozah 2019-11-20 kl. 10:07.
Citera
2019-11-20, 13:23
Medlem
Citat:
Jag köpte själv en kniv för 2000 när jag flyttade hemifrån.. Kollar man på hans kanal så är man nog intresserad utav matlagning och gör det till en prioritet.
Vill man ej ha kniven så köper man den inte

F.ö har ni/hans hatare börjat ramla över till Filips poon's kanal vilket är jävligt synd, hälften av kommentarerna på senaste videon är just nu Matgeek hat, vilket är anledningen att jag lägger ännu en kommentar i tråden.. Sluta hata på Matgeek skit i honom och låt han köra sitt eget race.. Om hans följare flyr så går han tillbaka till vinnande koncept.

Nu ska det väl sägas att vara intresserad av mat och matlagning och att spendera smått sanslösa (med min ekonomi i alla fall) 2000kr på en endaste kniv inte nödvändigtvis har med varandra att göra. Ingen BEHÖVER en kniv för det priset för att laga god mat, även om den säkerligen är jättetrevlig att använda.
Man skall inte falla i samma prylmanifälla som Matgeek och tro att man måste representera sina intressen genom att spendera mycket pengar på dem. Prylmänniskor sätter ofta vagnen framför hästen och köper den dyra utrustningen först för att sedan se om behovet av den finns, och om det faktiskt var nödvändigt. Detta gäller mer alla specialmaskiner för olika saker och inte just knivar som ju alltid behövs vid matlagning.

Detta var mer allmänna funderingar och inte menat att vara riktat mot dig direkt.

Dessutom, hur mycket får en matlagningsintresserad person egentligen ut av att titta på Matgeek? Det känns som att det finns ett mycket brett utbud av andra Youtubekanaler som är ett bättre val för den typen av innehåll.
Citera
2019-11-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Nu ska det väl sägas att vara intresserad av mat och matlagning och att spendera smått sanslösa (med min ekonomi i alla fall) 2000kr på en endaste kniv inte nödvändigtvis har med varandra att göra. Ingen BEHÖVER en kniv för det priset för att laga god mat, även om den säkerligen är jättetrevlig att använda.
Man skall inte falla i samma prylmanifälla som Matgeek och tro att man måste representera sina intressen genom att spendera mycket pengar på dem. Prylmänniskor sätter ofta vagnen framför hästen och köper den dyra utrustningen först för att sedan se om behovet av den finns, och om det faktiskt var nödvändigt. Detta gäller mer alla specialmaskiner för olika saker och inte just knivar som ju alltid behövs vid matlagning.

Detta var mer allmänna funderingar och inte menat att vara riktat mot dig direkt.

Dessutom, hur mycket får en matlagningsintresserad person egentligen ut av att titta på Matgeek? Det känns som att det finns ett mycket brett utbud av andra Youtubekanaler som är ett bättre val för den typen av innehåll.

Självklart har du rätt, menade bara att för vissa personer är det sinnessjukt, medan för andra är det helt normalt.. för många utav dem som tittar så är det nog inte en helt dum i idé med ett sådant köp.
Typ de flesta äldre personer (och många andra..) som anser man är helt dum i huvudet när man köper en dator för 25000kr när man får en laptop för 2000kr på rea

Håller helt med att hans kanal blivit helt sinnessjul (i min åsikt), därav jag inte längre följer den sedan säkert två år tillbaka och enbart tittar på några videor om året.
"Köp denna magnetremsa för knivarna, bara 1999kr, ett kap!" "Denna skärbräda är suverän, den kostade bara 3999kr" är nivån på hans videor nuförtiden, överprisade varor som inte fyller någon funktion egentligen.

Men just kniv tycker jag är en bra investering, en bra kniv håller hela livet ut och förenklar matlagning enormt, så där håller jag med honom! :-)
Citera
2019-11-20, 18:38
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Men just kniv tycker jag är en bra investering, en bra kniv håller hela livet ut och förenklar matlagning enormt, så där håller jag med honom! :-)

Kan hålla med här, absolut. Problemet är bara att han aldrig rekommenderar BRA knivar eller produkter i allmänhet - han rekommenderar bara saker som han fått betalt för att visa.

Därav min och många andras reaktioner på att han är en jävla sellout som gladeligen skulle sälja vad fan som helst till en publik som han inte ger fem ören för. De som tittar är för honom bara boskap som han ska berika sig själv genom.
Citera
2019-11-20, 18:46
Medlem
Dr.Katis avatar
Matgreed har bara intresse av att tjäna kosing, den som inte ser det måste vara näst intill blind!
Gillade honom i början men nu handlar allt bara om sell out.

Filip Poon har jag alldeles nyss "upptäckt".
Jäkligt bra och informativ kanal om matlagning, han hjälper och uppmuntrar mig som novis att våga göra rätter som jag inte skulle tänkt på att prova tidigare!
Citera
2019-11-20, 19:48
Medlem
dovAkins avatar
Snubben har typ 275 k följare men vissa klipp har inte ens 50 000 visningar
Citera
2019-11-21, 09:04
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Snubben har typ 275 k följare men vissa klipp har inte ens 50 000 visningar

Snubben lägger upp en 45 minuters oklippt film i sunkbelysning med Edward Blom (en riktig höjdargäst som Matgreed tydligen inte ville klippa bort en enda sekund av, girig som han är) och får dryga 100 tusen visningar.

Ett par dagar senare lägger Uppdrag Mat upp en proffsigt redigerad 15-minutersvideo med Edward Blom och en programledare som faktiskt är sympatisk, och får vips en halv miljon visningar.
Citera
2019-11-21, 13:54
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Snubben lägger upp en 45 minuters oklippt film i sunkbelysning med Edward Blom (en riktig höjdargäst som Matgreed tydligen inte ville klippa bort en enda sekund av, girig som han är) och får dryga 100 tusen visningar.

Ett par dagar senare lägger Uppdrag Mat upp en proffsigt redigerad 15-minutersvideo med Edward Blom och en programledare som faktiskt är sympatisk, och får vips en halv miljon visningar.

Blir lite missvisande att jämföra med en kanal som har Aftonbladet i ryggen. Men jo, Mauri är flera resor bättre än dåren här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in