Citat:
Ursprungligen postat av
IvyJulep
Nu ska det väl sägas att vara intresserad av mat och matlagning och att spendera smått sanslösa (med min ekonomi i alla fall) 2000kr på en endaste kniv inte nödvändigtvis har med varandra att göra. Ingen BEHÖVER en kniv för det priset för att laga god mat, även om den säkerligen är jättetrevlig att använda.
Man skall inte falla i samma prylmanifälla som Matgeek och tro att man måste representera sina intressen genom att spendera mycket pengar på dem. Prylmänniskor sätter ofta vagnen framför hästen och köper den dyra utrustningen först för att sedan se om behovet av den finns, och om det faktiskt var nödvändigt. Detta gäller mer alla specialmaskiner för olika saker och inte just knivar som ju alltid behövs vid matlagning.
Detta var mer allmänna funderingar och inte menat att vara riktat mot dig direkt.
Dessutom, hur mycket får en matlagningsintresserad person egentligen ut av att titta på Matgeek? Det känns som att det finns ett mycket brett utbud av andra Youtubekanaler som är ett bättre val för den typen av innehåll.
Självklart har du rätt, menade bara att för vissa personer är det sinnessjukt, medan för andra är det helt normalt.. för många utav dem som tittar så är det nog inte en helt dum i idé med ett sådant köp.
Typ de flesta äldre personer (och många andra..) som anser man är helt dum i huvudet när man köper en dator för 25000kr när man får en laptop för 2000kr på rea
Håller helt med att hans kanal blivit helt sinnessjul (i min åsikt), därav jag inte längre följer den sedan säkert två år tillbaka och enbart tittar på några videor om året.
"Köp denna magnetremsa för knivarna, bara 1999kr, ett kap!" "Denna skärbräda är suverän, den kostade bara 3999kr" är nivån på hans videor nuförtiden, överprisade varor som inte fyller någon funktion egentligen.
Men just kniv tycker jag är en bra investering, en bra kniv håller hela livet ut och förenklar matlagning enormt, så där håller jag med honom! :-)