2019-11-21, 17:45
Medlem
mjukmjukares avatar
Men Herregud, Mauri höll riktigt hög mediakvalitet på alla plan med Edward Blom.
Vilket tydligt visar att Allt går att göra bra om man vill alt. kan.
Och som redan har sagts. Matgeek visade på lågvatteninslag. Gjorde något torftigt med Edward Blom när han verkligen hade en matlegend till buds. Knepigt.

Citera
2019-11-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Blir lite missvisande att jämföra med en kanal som har Aftonbladet i ryggen. Men jo, Mauri är flera resor bättre än dåren här.

Det spelar ingen roll, hittade du Mauris kanal via aftonbladet?

Enda fördelen med att det är Aftonbladet som står bakom är att Mauri kan göra det på heltid vilket gör det till just en bra produktion.

Men vänta, gör inte Matgeek det också?
Jag tycker inte att matgeeks produktion är dålig bara mannen framför kameran och hans sjukt dåliga content.

Mauri får tittare genom humor, för han är sympatisk och ödmjuk människa och att produktionen är bra är ett plus bara.
Citera
2019-11-21, 22:22
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Blir lite missvisande att jämföra med en kanal som har Aftonbladet i ryggen. Men jo, Mauri är flera resor bättre än dåren här.

Mauri verkar ju as skön och trevlig så inte så konstigt heller
Citera
2019-11-21, 22:43
Medlem
Som någon skrev tidigare: Johans största problem är just hans persona. Hans personlighet. Passivt aggressivt 99% av tiden. Mästrande, girig, osympatisk.
Citera
2019-11-22, 09:11
Medlem
Dessutom är det bara Mauri samt hans fotograf som gör jobbet, där Mauri även klipper så att han har Aftonbladet i ryggen spelar nog inte så stor roll i denna jämförelsen.

Till Matgeek.. jag har följt honom sedan typ 300 prenumeranter och har nog sett mer eller mindre varenda klipp och alltid gillat oavsett vad jag tyckt då han var värd det.. men de senaste året så tycker jag med det blir fel fokus.. i början fick man härliga och enkla recept på allt möjligt som gav någonting.. nu finns det ingen röd tråd tycker jag utan det är allt möjligt som såklart handlar om pengar för hans del så det är hans jobb men jag tappade intresset totalt.

Ja ogillade klippet med dammsugaren då det bara blev fel, och han har legat på ungefär samma pren antal i säkert över ett år nu.. tror de flesta är som mig , man vill inte avfölja men samtidigt orkar man inte kolla längre.. därav de låga siffrorna som borde ligga på 100-200k per klipp och inte 15k.

Förstår dock inte hur stora företag kan gå in i ett samarbete med honom typ Eon när de måste sett hans statistik?
Citera
2019-11-22, 17:07
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Jämföra Uppdrag Mat med Matgeek går såklart, men blir inte helt rättvist då Johan laddar upp omkring 4-5 filmer i veckan. Mauri snittar väl mindre än en video i veckan? Jämför istället totala antalet visningar veckovis med ex Socialblades statistik.

Går inte i försvar för Matgeek, håller med om att kvaliteten sjunkit på sistone, men jag kollar fortfarande då jag tycker att mycket är intressant. Sen får man filtrera rekommendationer och hyllanden av produkter på samma sätt som överallt där reklam är involverat!
Citera
2019-11-23, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men Herregud, Mauri höll riktigt hög mediakvalitet på alla plan med Edward Blom.
Vilket tydligt visar att Allt går att göra bra om man vill alt. kan.
Och som redan har sagts. Matgeek visade på lågvatteninslag. Gjorde något torftigt med Edward Blom när han verkligen hade en matlegend till buds. Knepigt.

Skulle dock inte förvåna mig om Matgeek tjänar betydligt mycket mer än Mauri.

Citat:
Ursprungligen postat av mackegsson
Förstår dock inte hur stora företag kan gå in i ett samarbete med honom typ Eon när de måste sett hans statistik?
Matgeek har ju en hel karriär inom PR bakom sig. Med den erfarenheten och kontakter i branschen som han har är det inte konstigt att han lyckas få till det så bra trots det medelmåttiga innehållet.
Citera
2019-11-25, 19:24
Medlem
Blorkums avatar
Måste slå ett slag för kanalen "Ett Gott Land" som drivs av Mästerkock-vinnaren Gabriel Jonsson. Upptäckte kanalen genom Filip Poon och jag tycker den håller väldigt hög nivå. Trevlig blandning av matlagning, jakt, studiebesök och gäster.

Förtjänar mer än 15K prenumeranter.
Citera
2019-11-26, 13:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
Måste slå ett slag för kanalen "Ett Gott Land" som drivs av Mästerkock-vinnaren Gabriel Jonsson. Upptäckte kanalen genom Filip Poon och jag tycker den håller väldigt hög nivå. Trevlig blandning av matlagning, jakt, studiebesök och gäster.

Förtjänar mer än 15K prenumeranter.

Håller med.
Bra innehåll. Sympatisk kille.
Förtjänar tittare.

Citera
2019-11-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Håller med.
Bra innehåll. Sympatisk kille.
Förtjänar tittare.

Han är med i kommande video med Matkoma så förhoppningsvis kommer fler upptäcka honom då. Håller med om att han är bra.
Citera
2019-11-27, 20:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Och.
Igen igen.
Och igen. I tusen kostymer lagar han nu ribs... igen. Och igen. Oj vad jag har tappat räkningen.

Hans komfortzon när han ska sälja ännu en ny apparat.
S Ä L J A D Y R A P P A R A T !
Bah...

No More Words.

Citera
2019-11-27, 20:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Han är med i kommande video med Matkoma så förhoppningsvis kommer fler upptäcka honom då. Håller med om att han är bra.

Detta verkar missuppfattas från Ett Gott Land ist för Matgrääk!!!
Ingen Grääk hoppas jag som är svart rakt igenom ...!!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in