2019-10-28, 02:51
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Någon som fått påringning idag eller övergav Jonte den idén så fort lördagsfyllan gått ur kroppen?

Lär eventuellt ta ett par dagar att få ut loggarna om han nu väljer att kontakta sin operatör och den som ringer bara använt #31# och inget mer avancerat.

Sen kommer samtalet gå till såhär:

Johan: "konfronterar och hotar en 8åring"
Andra personen: Det var min kompis
Johan: ......
Citera
2019-10-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
"Jag skulle inte lägga en sekund av mitt liv på att läsa vad några avundsjuka snorungar anonymt skvallrar om kring mig på en tråd på Flashback. De är bara vidriga."
https://twitter.com/JohanHedberg/sta...83305017024523

Det komiska är ju att han till en början var aktiv i Flashback-tråden och svarade på användares inlägg, men så fort tonen blev mer kritisk försvann han

Så jävla tråkigt attityd han har! Lättstött till tusen!

Något man märker väldigt tydligt i hans videos, hur han är oförmögen att ta till sig kritik. Som en omogen 7-åring vevar han med armarna och skriker om hur fel alla andra har.
Citera
2019-11-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Så jävla tråkigt attityd han har! Lättstött till tusen!

Något man märker väldigt tydligt i hans videos, hur han är oförmögen att ta till sig kritik. Som en omogen 7-åring vevar han med armarna och skriker om hur fel alla andra har.
Det känns lite som att Matgeek blev mobbad som barn. Nu när han är stor och stark, och känner sig överlägsen tack vare sina pengar och status så hugger han direkt när någon försöker ge sig på honom.

En normalt funtad människa hade fattat att det är troll som driver och tagit det med en klackspark, t.om. tyckt att det är lustigt. Det Matgeek inte inser är att när han reagerar på detta sättet kommer han bara att dra till sig fler och värre troll. Tror han att folk ska bli rädda för honom och lämna honom ifred?

Det är precis som med alla andra busstreck - får man ingen reaktion är det knappast roande. Men det inser inte mobboffret Johan, som aldrig fick vara med och busa. I grund och botten är detta Matgeeks problem - han är en tönt med mindervärdeskomplex som ständigt måste hävda sig.
Citera
2019-11-06, 14:24
Medlem
mjukmjukares avatar
Att han har en förmåga att samarbeta (bli sponsrad) av så provocerande aktörer...
Nu senast en film om hur jävla billigt det egentligen är på Arlanda.

Skitsnack. Totalt.
Att Arlanda är Världens dyraste flygplats på mycket, allt ifrån parkering t mat och taxfree är Välkänt och går att kontrollera.
Nu senast slog man Heathrow London på p-platser och övrigt toppar man sen länge.

Varför ställer sig då MatGräcken och låtsas något helt annat som inte är något annat än förbannad lögn?

Citera
2019-11-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Det känns lite som att Matgeek blev mobbad som barn. Nu när han är stor och stark, och känner sig överlägsen tack vare sina pengar och status så hugger han direkt när någon försöker ge sig på honom.

En normalt funtad människa hade fattat att det är troll som driver och tagit det med en klackspark, t.om. tyckt att det är lustigt. Det Matgeek inte inser är att när han reagerar på detta sättet kommer han bara att dra till sig fler och värre troll. Tror han att folk ska bli rädda för honom och lämna honom ifred?

Det är precis som med alla andra busstreck - får man ingen reaktion är det knappast roande. Men det inser inte mobboffret Johan, som aldrig fick vara med och busa. I grund och botten är detta Matgeeks problem - han är en tönt med mindervärdeskomplex som ständigt måste hävda sig.

Det kan mycket väl ligga någonting i detta.
Jag har sagt det förut i tråden, men för att vara en person med förlutet inom PR-branschen så är det nästan imponerande hur exceptionellt usel han är på att förstå när och hur han ska kommunicera med sin tittarskara. Han infantiliserar alla sina kritiker, det är mycket "snorunge" och "koncentrera dig på lektionerna i skolan i stället" osv. Det kanske är ett tecken på att han får flashbacks till sin egen skoltid så fort någon irriterar honom.
Citera
2019-11-07, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Att han har en förmåga att samarbeta (bli sponsrad) av så provocerande aktörer...
Nu senast en film om hur jävla billigt det egentligen är på Arlanda.

Skitsnack. Totalt.
Att Arlanda är Världens dyraste flygplats på mycket, allt ifrån parkering t mat och taxfree är Välkänt och går att kontrollera.
Nu senast slog man Heathrow London på p-platser och övrigt toppar man sen länge.

Varför ställer sig då MatGräcken och låtsas något helt annat som inte är något annat än förbannad lögn?

Han skulle kunna äta barn, bara han fick betalt
Citera
2019-11-10, 09:06
Medlem
Grankulas avatar
Stör mig på hur han alltid blir passiv aggresiv när han ska svara på kommentarer på sin Youtube när det är någon som inte håller med honom.
Citera
2019-11-11, 03:26
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
"Jag skulle inte lägga en sekund av mitt liv på att läsa vad några avundsjuka snorungar anonymt skvallrar om kring mig på en tråd på Flashback. De är bara vidriga."
https://twitter.com/JohanHedberg/sta...83305017024523

Det komiska är ju att han till en början var aktiv i Flashback-tråden och svarade på användares inlägg, men så fort tonen blev mer kritisk försvann han

Ärligt talat, hur många här känner avundsjuka när det gäller Johan? Skulle typ tro att det är noll personer, eller åtminstone väldigt få personer. Jag kan i alla fall inte vara avundsjuk när det gäller honom. Varför skulle jag?

Man blir liksom inte en avundsjuk snorunge för att man ogillar Johan, eller för att man kritiserar vissa saker. Han tycks heller inte förstå att han förvärrar situationen och det "vidriga skvallret" genom att fortsätta bete sig som han gör.
Citera
2019-11-11, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Stör mig på hur han alltid blir passiv aggresiv när han ska svara på kommentarer på sin Youtube när det är någon som inte håller med honom.

I know!

Men så vill han ge sken av att han "minsann tar kritik eller feedback på ett lättsamt sätt..."
När man i själva verket ser att han kokar över i ögonen
Citera
2019-11-12, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
I know!

Men så vill han ge sken av att han "minsann tar kritik eller feedback på ett lättsamt sätt..."
När man i själva verket ser att han kokar över i ögonen
Man skulle nästan kunna tro att Matgeek läser här och överdriver för att jävlas med oss. Ett twitter-konto med 200 följare twittrar att Matgeeks GW-avsnitt är skit, Matgeek svarar:
Citat:
du är så klart fri att gilla vad du vill, men när 167.000 sett videon känns det som att du mest vill visa på din egen unikitet. Eller kanske du vill utveckla lite varför du känner som du gör?
https://twitter.com/JohanHedberg/sta...70233081008128

Det lustiga är att tweeten innehöll inte ens @JohanHedberg, har fyra likes och har inte blivit retweetad. Så hur hittade Matgeek denna tweet? Sitter han och letar frenetiskt efter elaka kommentarer?

Givetvis har Matgeek all rätt att svara på tweeten, men det säger en hel del om hans personlighet. Han måste ha riktigt lågt självförtroende för att ta så illa upp av en kommentar från en helt okänd, obetydlig person.
Citera
2019-11-12, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Man skulle nästan kunna tro att Matgeek läser här och överdriver för att jävlas med oss. Ett twitter-konto med 200 följare twittrar att Matgeeks GW-avsnitt är skit, Matgeek svarar:

https://twitter.com/JohanHedberg/sta...70233081008128

Det lustiga är att tweeten innehöll inte ens @JohanHedberg, har fyra likes och har inte blivit retweetad. Så hur hittade Matgeek denna tweet? Sitter han och letar frenetiskt efter elaka kommentarer?

Givetvis har Matgeek all rätt att svara på tweeten, men det säger en hel del om hans personlighet. Han måste ha riktigt lågt självförtroende för att ta så illa upp av en kommentar från en helt okänd, obetydlig person.

Det tragiska är ju att Matgeek i sitt svar likställer kvantitet med automatisk kvalité.

167 000 må ha sett klippet - men det betyder knappast att det är bra och kvalité per automatik.
Citera
2019-11-12, 08:10
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Ärligt talat, hur många här känner avundsjuka när det gäller Johan? Skulle typ tro att det är noll personer, eller åtminstone väldigt få personer. Jag kan i alla fall inte vara avundsjuk när det gäller honom. Varför skulle jag?

Exakt. Vem är egentligen avundsjuk på en hyfsat men långt ifrån mycket framgångsrik YouTuber? Hela ens levebröd är avhängig en utländsk plattform, man måste hetsjaga sponsorer, har noll trygghet och alla ens inkomster kan försvinna imorgon om man blir passé eller råkar säga något anstötligt. En fast anställning på ICA är en bra mycket bättre framtidsutsikt sett på 30-40 år än vad Matgeek har.

De som möjligen är avundsjuka är samma 12 till 14-åringar som ser upp till Harakirigubben och hänger i hans chatt på Twitch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in