Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-12, 00:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Lite från hans Twitter

Standard PK-ryggdunkande alltså.. Chang Frick svarade själv på tweeten om Nyheter Idag. Tyst från Matgeek dock, svara på kritik är ju inte riktigt hans grej.
Tackar. Då går jag och många med mig över till att avsky honom istället för att följa. Han verkar inte förstå att vi i är väldigt många som avskyr allt som har med PK att göra.
Citera
2017-11-12, 11:12
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tackar. Då går jag och många med mig över till att avsky honom istället för att följa. Han verkar inte förstå att vi i är väldigt många som avskyr allt som har med PK att göra.

Han är numera helt fast i sin egen förträfflighet och tror att det är viktigt att ha en åsikt om allt. Ett ganska vanligt drag hos narcissister som får lite framgång i livet.
Citera
2017-11-14, 09:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Lite från hans Twitter

Citat:
Du å andra sidan är en anonym looser som ägnar dina dagar åt att gräva ner dig i skit. Du kommer dö ensam. Jag kommer dö lycklig.

Standard PK-ryggdunkande alltså.. Chang Frick svarade själv på tweeten om Nyheter Idag. Tyst från Matgeek dock, svara på kritik är ju inte riktigt hans grej.

[det fetmarkerade]

Intressant. Jag skulle säga att den där retoriken (Jag kommer att dö lycklig) är väldigt typisk för folk som innerst inne hyser djupa tvivel om sig själva och går omkring med ständig frustration som de försöker dölja med en glättig och ytlig fasad. Prylar och ständigt glappande käft kompenserar för själslig tomhet.

När någon skrapar lite på fasaden kommer ilskan och försvaret och gråten snabbt i dagen.

"Jag kommer att dö lycklig!!"

Man riktigt ser hur tårarna tränger fram i ögonvrån.

"Jag kommer att dö lycklig!!"

Vilken fantastiskt patetisk oneliner att vräka ur sig. Jisses!
Citera
2017-12-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hallå han måste göra sponsrade videos för att kunna jobba med Youtube, och alla som använder adblocker är idioter som försvårar för honom att ha tak över huvudet och mat på bordet.
Enligt mr matgeek själv då han är en fattig youtuber.

Viss ironi i inlägget.

Brukade titta på mobilen förut men han har reklam innan ALLA videos, ingen annan kanal jag följer gör så, standard är väl reklam runt var tredje klick kanske.
Citera
2017-12-07, 17:58
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Brukade titta på mobilen förut men han har reklam innan ALLA videos, ingen annan kanal jag följer gör så, standard är väl reklam runt var tredje klick kanske.
Men är det Matgreed själv som bestämmer det?
Citera
2017-12-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Men är det Matgreed själv som bestämmer det?

Jodå, det är uppladdaren som har full kontroll över reklamen på en video så längde den är godkänd för monetizing. Vilken typ, om den ska gå att hoppa över, overlay ads, om det ska vara flera i klipp över 10 minuter m.m.
Citera
2017-12-07, 20:24
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Jodå, det är uppladdaren som har full kontroll över reklamen på en video så längde den är godkänd för monetizing. Vilken typ, om den ska gå att hoppa över, overlay ads, om det ska vara flera i klipp över 10 minuter m.m.
Åh fan, hade ingen aning om det!
Kanske passar namnet "Matgreed" bättre än nånsin då!
Citera
2017-12-10, 20:29
Medlem
.-.-.s avatar
Denne man har verkligen sålt ut sig totalt
senaste videon, en av hans klassiker. Fem saker du inte ska köpa i affären, julspecial
https://www.youtube.com/watch?v=hQ7G6SkGzBo

Mitt i alltihopa så tar han upp en förpackning knäck som han köpt för att skälla ut tillverkaren för att dom kallar den för "julens godaste knäck", först läser han upp innehållsförteckningen och konstaterar att den innehåller precis samma ingredienser som om han själv gjort knäck. Sen provsmakar han en och den är helt fantastisk, precis som hemmagjorda.
Lite senare i videon dyker det upp en hägges saffranskaka, även där försöker han låta lite skeptisk i början innan börjar rabbla upp ingredienslistan med lite konstiga konserveringsmedel och annat smått och gott, men då börjar han förklara varför kakan måste innehålla dessa grejer för att kunna hålla sig länge. Sen provsmakar han och märker då att den är ju riktigt saftig och har en bra saffranssmak. En kaka som han själv skulle kunna tänka sig att ställa fram på fikabordet.

Han kan verkligen inte göra en endaste liten video längre utan att klämma in nån form av reklam.
Intressant också att han i samma video dömer ut ischoklad för att den kan man så enkelt göra själv men sen hyllar den färdiga knäcken, som är ungefär lika enkel att göra själv.
Citera
2017-12-12, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Denne man har verkligen sålt ut sig totalt
senaste videon, en av hans klassiker. Fem saker du inte ska köpa i affären, julspecial
https://www.youtube.com/watch?v=hQ7G6SkGzBo

Mitt i alltihopa så tar han upp en förpackning knäck som han köpt för att skälla ut tillverkaren för att dom kallar den för "julens godaste knäck", först läser han upp innehållsförteckningen och konstaterar att den innehåller precis samma ingredienser som om han själv gjort knäck. Sen provsmakar han en och den är helt fantastisk, precis som hemmagjorda.
Lite senare i videon dyker det upp en hägges saffranskaka, även där försöker han låta lite skeptisk i början innan börjar rabbla upp ingredienslistan med lite konstiga konserveringsmedel och annat smått och gott, men då börjar han förklara varför kakan måste innehålla dessa grejer för att kunna hålla sig länge. Sen provsmakar han och märker då att den är ju riktigt saftig och har en bra saffranssmak. En kaka som han själv skulle kunna tänka sig att ställa fram på fikabordet.

Han kan verkligen inte göra en endaste liten video längre utan att klämma in nån form av reklam.
Intressant också att han i samma video dömer ut ischoklad för att den kan man så enkelt göra själv men sen hyllar den färdiga knäcken, som är ungefär lika enkel att göra själv.

Om det inte är någon slags reklam så är det ju en helt löjligt dålig video. 5 saker man inte ska köpa, som slutar med att att 3 är bra produkter? Va??

Det märks verkligen att han inte orkar lägga ner nån tid/arbete alls på icke sponsrade videos längre.. Dom enda ”recept” han gör nu är mackor med random pålägg, inget man behöver se på video för att kunna göra direkt..

Hans två senaste videos är ju helt sjuka.. 20 minuters reklam för Bingo Lotto? Herregud.. Och tips på billiga julklappar, såklart bara grejer han får betalt av att folk köper..
Citera
2017-12-29, 00:58
Medlem
ManJuices avatar
Har följt "Matgeek", Johan sen några år tillbaka. Men kollar mer o mer sällan på hans videor.

Innan Youtube så jobbade Johan med PR (står på hans Twitter). När han smått och diskret började med Youtube insåg han vilken guldgruva det kan vara med rätt verktyg.

Sagt som var, så gick han successivt från genuina matrelaterade videoklipp till renodlad smygreklam, uppenbar reklam och inbakad reklam.

Att han ständigt ska rekommendera den dyraste prylen till köket är också fascinerande. Spelar ingen roll om man tjänar 5k eller 58k i månaden. Man behöver verkligen inte den dyraste prylen av allt. Hade vanligt folk handlat som honom är de väldigt bra kandidater till Lyxfällan.

Majoriteten av hans dyra kökstillbehör är antingen gratis eller sponsrade, det har han själv sagt flera gånger. T.ex: "Den här sauteusen har jag fått från XXXX", "Det här är ett samarbete med XXX".

Så att han rekommenderar en kastrull för 2000kr eller en skärbräda av bosnisk Ek för en fantasisumma, ska man ta med en stor nypa salt. Ett besök på ett stort svenskt varuhus duger för de flesta!
Citera
2017-12-29, 11:44
Medlem
Han har börjat podda med "Kamera-Andreas" nu också, två avsnitt släppta. Ganska trevlig lyssning faktiskt.
Citera
2017-12-29, 11:48
Medlem
Men "matgeek" är ju så himla präktig. Vad är det värsta han har gjort? Parkerat fel? Som att skvallra om Ernst Kirschteiger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in