2017-05-30, 15:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Tack för tipset om hans kanal, verkar vara en asskön snubbe med kärlek till god mat. Den kommer jag se mycket på framöver.
Gillar allt med det jag sett. Musiken, stilen. Han skulle passa i tv!
Citera
2017-05-30, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Skämtar du? Stötta honom för att han ska kunna fortsätta? Han omsätter miljoner årligen och är ute och flyger helikopter och bor på lyxjakt på fritiden. Han är så självförsörjande man kan bli och det är både pinsamt och skamlöst att vara ute och tigga pengar av mindre bemedlade människor för att han ska kunna sprätta runt.

Jag gillar inte alls matgeek och skulle aldrig följa hans kanal än mindre stötta honom finansiellt.
Men det du säger kan man likna till fotbollslag som säljer tröjor. Dom tjänar redan miljarder varje år och behöver knappast mer pengar, men det är fans som vill stötta och se till att laget går framåt, alltså stöttar man för egen vinning.
Det här kallar jag inte tiggning utan mer "support" ller nåt :P
Citera
2017-05-30, 21:56
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack för tipset om hans kanal, verkar vara en asskön snubbe med kärlek till god mat. Den kommer jag se mycket på framöver.
Gillar allt med det jag sett. Musiken, stilen. Han skulle passa i tv!

Om det vore så att mat vore centrum....
Det kan det vara.
Som när han tipsar om salt på något grillat;
-Gärna det amerikanska saltet "blättan blättan" som är helt unikt.

Inget som varken Mathias Dahlgren eller Björn Frantzen skulle sagt.
Ej heller du och jag.
Salt. Kort och gott.
Utan: -Kort sagt. Han snöar som alltid in i "lyx" som en dimridå över huvudsaken.
Lite-bättre-typen. .....även om salt....

Detta är matgeek i ett nötskal. Sjukt pinsamt.

Snöa in på detaljer istället för slutresultat som om han vore Dahlgren/Frantzen.... etc.
Pinsamt!!
Och ett sätt att skölja över sina kunskaper om mat.
Precis på samma sätt som han gör med alla sjukt lyxiga tillbehör i köket.
Dölja sin okunskap över matlagning.

F.ö. en Matgeek är väldigt lite riktig mat.
Mest burgare. Eller grill/rökrelaterat.
McDonalds kass osponsrad - McDonalds grymma sponsrad... öhhh.. ??
Mat för "gamers"-enkelt.
Sina grillar (som alla grillare i Sverige kan) trots Stora ägget o röken....
Men Matgeek har de dyraste, största, svåraste, bästa.....

But. Hans mat är ju en enkel matskola. Mycket enkel mat.
Prylarna. Herregud.... alla dyra prylar.
Och prylar. Dyra. Riktigt dyra.

Och sen kommer Matgeek´s know how ang. allt annat än mat. Såklart.
F.ö är denna Johan mest sugen på livets goda, whats so ever. Prylar.
Mat är oviktigt.
Han plockar sina luftslott högt..... i sin matbod.
En bod med lyx är väl vad det är när han sitter i hamnen i Monaco och leker med de rika, ytliga.
En enkel grabb från Sala.

Snart hemma för att tuta i oss vikten av nya det provköket. Med eftertryck på "nya". (Nya dyra saker)
Det vackra, ytliga, lyxiga och dyra har en doft.... känner ni? God mat? Bra mat? Åsikter; -Ja!!!
-Inte för oss enkla... inte för oss. .. inte. För oss som kan ändå.
Utan.
För dom!

p.s.

Se där:
Finska kurvan!! Helikoptern och ... dom vackra o rika!!
CocaCola glasen för flera hundra kr.
Världens dyraste chips och..... nej... Nej för fan!!!! Inte mer.
Inga semlor. Inte världens dyraste med bladguld... nej nej... det vore för mycket..!!!

Skänk gärna matgeek pengar så han kan leva. (Johans egna ord)

Dahlgren /Frantsen
Mathias Dahlgren och Björn Frantzen är två stjärnkockar i Sverige som av många anses som Sveriges bästa eller åtminstone två av dom.

´
Senast redigerad av mjukmjukare 2017-05-30 kl. 22:02. Anledning: Namnförtydligande
Citera
2017-05-30, 22:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
*långt inlägg som osar av svenska avundsjukan*
Ja, jag förstår att det är så du, TS och eventuellt någon till vill att vi ska se på Johan. Tyvärr så biter det inte för jag är inte 13 år. Men fortsätt du hata de med annan livsstil än du själv. Det gör dig säkert gott i längden.

Jag tycker hans recept är roliga och tuffa och får mig att vilja testa. Punkt. De där Monte Carlo-vloggarna handlade väldigt lite om mat så de hoppade jag över. Men han har hittat sin nisch! Skön avslappnad loungig musik, samma lite flängiga stil på honom och några extra touches här och där.
Han kommer nog växa in i kock-kläderna.
Citera
2017-06-01, 17:34
Bannlyst
Besvarar nog många av era frågor/spekulationer.

https://www.youtube.com/watch?v=bkA4jBEgtN0
Citera
2017-06-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Besvarar nog många av era frågor/spekulationer.

https://www.youtube.com/watch?v=bkA4jBEgtN0

Oväntat att fittan söker spons hos UNIONEN för att göra avsnittet. Patetiskt...
Citera
2017-06-05, 09:38
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Oväntat att fittan söker spons hos UNIONEN för att göra avsnittet. Patetiskt...
Nu när många av belackarnas frågor blev besvarade så är ni inte nöjda ändå?
Ska man inte ge en människa chans att försvara och förklara sig?

Jag tycker det var en bra video, trots samarbetet med Unionen.
Och ja..."samarbeten" gör att den kritiska granskningen blir kantstött samtidigt som det är ens levebröd.
Helt enkelt är det inte.
Citera
2017-06-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nu när många av belackarnas frågor blev besvarade så är ni inte nöjda ändå?
Ska man inte ge en människa chans att försvara och förklara sig?

Jag tycker det var en bra video, trots samarbetet med Unionen.
Och ja..."samarbeten" gör att den kritiska granskningen blir kantstött samtidigt som det är ens levebröd.
Helt enkelt är det inte.

Ni? Och exakt vilka frågor blev besvarade som inte blivit besvarade tidigare? Klart han ska ha en chans att förklara sig och försvara sig, men han ljuger ju fortfarande.
Citera
2017-06-05, 16:08
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Ni? Och exakt vilka frågor blev besvarade som inte blivit besvarade tidigare? Klart han ska ha en chans att förklara sig och försvara sig, men han ljuger ju fortfarande.
Okej.
Vad ljuger han om mer specifikt?
Citera
2017-06-05, 17:55
Medlem
I hans senaste video har han specifikt konstaterat i titeln att videon inte är sponsrad. Han gör alltså så mycket reklam att han nu säger till när han INTE gör det..

Förstår att många gillar hans kanal; bra produktion, många videos, speciell personlighet osv. Men personligen är det jävligt avtändande att 90% av videorna är sponsrade. Hade hellre sett seriösa recept än 5 stk halv-äckliga maträtter i rad som han krystat fram bara för att inkludera Johnnys senap..

Om man jämför hans gamla grejer med senaste årets.. I början gjorde han ju nästan bara intressanta recept och tips. Nu är det ju bara tur om han hinner med något sådant när han inte gör reklam.
Citera
2017-06-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Okej.
Vad ljuger han om mer specifikt?

Att han kan vara oberoende samtidigt som han är sponsrad/gör reklam/visar upp produkter etc.
Citera
2017-06-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Hade hellre sett seriösa recept än 5 stk halv-äckliga maträtter i rad som han krystat fram bara för att inkludera Johnnys senap..

Exakt, söker spons på massa produkter eller blir kontaktad, utformar sedan en video kring det. Helt okej egentligen men finns ingen trovärdighet kring en sådan människa som bara ser pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Om man jämför hans gamla grejer med senaste årets.. I början gjorde han ju nästan bara intressanta recept och tips. Nu är det ju bara tur om han hinner med något sådant när han inte gör reklam.

Därför man fastnade för honom, en frisk fläkt som det gått helt åt helvete utför på senare tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in