2018-05-11, 10:56
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Då kan du inte ha kollat särskilt mycket, han lagar mat i många videos.

Antagligen. Kollar ibland när han dyker upp i flödet, tittar in på hans kanal ibland. Men det jag har sett har varit ganska tråkigt och mest test grejer. När han testade kfc så blev jag riktigt trött på honom.

När det väl kommer till kritan så gillar jag honom helt enkelt inte. Tycker han säljer sig ganska så hårt, tar sig själv på för stort allvar (snacka om hybris), pratar och berättar jobbigt.

Äsch jag borde bara sluta titta på honom. Eller om nån vänlig själv här inne kan skicka ett PM på ett bra avsnitt där han lagar god mat så kanske jag iaf får en positiv bild av människan.
Citera
2018-05-11, 10:59
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Jag har kollat och det enda jag ser är när han testar färdiga produkter. Visserligen lagar han mat med partiledare men jag använder andra kanaler och medier när det kommer till politik. Tror jag har sett två avsnitt där han faktiskt lagar mat. Såg varken gott eller intressant ut (vilket är en helt annan fråga).
Det är ju fullständigt irrelevant vad du har sett och inte sett.
Citera
2018-05-11, 17:07
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Han tar sig själv på för stort allvar (snacka om hybris).

Detta.

I början av hans Youtube-karriär var han definitivt mer ödmjuk och "down to earth".

Håller tyvärr med om att han tar tar sig själv på för stort allvar.

Dessutom får jag känslan numera, om att 90% av de videos han gör numera enbart handlar om att få ut nya videos. Det genuina intresset är allt som oftast som bortblåst. "Han gör filmerna bara för att producera och få inkomster".
Citera
2018-05-11, 23:54
Medlem
Luftiss avatar
Det mest komiska är att han inte själv drar sig för att idiotförklara folk, i sin ideliga jakt på nya tittare. Men det är väl OK när han gör, som brukar vara storyn med dessa narcissister.

Sen är det väl även ett tecken på att fransosbagaren träffat en öm punkt, när Hedberg känner att han måste förklara sig i en kvartslång video. På köpet får han dessutom ett litet YouTube-drama som kan bära inflödet av nya tittare ett tag till.

Hela Hedbergs personlighet äcklar mig verkligen. Han är så full av självbeundran och falskhet, att det för mig är en gåta hur så många människor kan finna honom både genuin och relevant.
Citera
2018-07-04, 10:55
Medlem
.-.-.s avatar
Matgeek har 220000 prenumeranter. Men på de flesta videos har han bara 20 till 30000 tittare.
Det är alltså bara en tiondel av prenumeranterna som tittar på hans videos.

Folk börjar väl va less på all reklamsmörja och att han ska försöka lura på folk en stekpanna klädd i diamanter för 78000kr och tandpetare gjorda av guld.
Citera
2018-07-04, 13:22
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Antagligen. Kollar ibland när han dyker upp i flödet, tittar in på hans kanal ibland. Men det jag har sett har varit ganska tråkigt och mest test grejer. När han testade kfc så blev jag riktigt trött på honom.

När det väl kommer till kritan så gillar jag honom helt enkelt inte. Tycker han säljer sig ganska så hårt, tar sig själv på för stort allvar (snacka om hybris), pratar och berättar jobbigt.

Äsch jag borde bara sluta titta på honom. Eller om nån vänlig själv här inne kan skicka ett PM på ett bra avsnitt där han lagar god mat så kanske jag iaf får en positiv bild av människan.

Det finns inget att visa!
Såg i vimlet att nu kör han Stridsbåt 90 (!) vilket jag antar att han slänger ut av två orsaker:
-Något bra matrelaterat finns inte i hans "arkiv". Absolut inget som är av klass eller där han får pröjs.
-Och han är jävligt angelägen med om att han har gjort utlandstjänst för 100 år sen. Och soldat till soldat så får han såklart köra Stridsbåt 90 när andan faller på.

Nej fy f*n vilken sell out den mannen har blivit!!

Citera
2018-07-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det finns inget att visa!
Såg i vimlet att nu kör han Stridsbåt 90 (!) vilket jag antar att han slänger ut av två orsaker:
-Något bra matrelaterat finns inte i hans "arkiv". Absolut inget som är av klass eller där han får pröjs.
:

Visst är det så, han har nog semester nu. Klippet med stridsbåt 90 är inspelat i början av maj när försvarsmakten hade sponsrat honom, amfibieregementet bjöd in för att titta på vad för mat soldaterna får.
De närmaste veckorna blir det en massa arkiv, kanske mer drinkar och grillande.
Orkar han så lär det försökas profitera på VM-framgångarna med något snacksklipp.
Citera
2018-08-05, 12:40
Medlem
Luftiss avatar
Ser man på hans tittarsiffror så är de kraftigt vikande, men inte undra på när ett klipp på tio minuter är 3 reklamsnuttar och 2,5 minuters prat om en produkt som inte har den minsta anknytning till mat och matlagning. Stå och vifta med en sponsrad surfplatta och sen göra en trött chokladglass, är inget annat än brist på respekt för tittarna.
Citera
2018-08-07, 13:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu har Youtube kommit med en funktion så att man kan vara betalande medlem till t.ex. Matgeeks kanal så man får vissa förmåner. 49 kr i månaden. Givetvis pushar Matgeek detta som ett "public service announcement".
Citera
2018-08-07, 19:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu har Youtube kommit med en funktion så att man kan vara betalande medlem till t.ex. Matgeeks kanal så man får vissa förmåner. 49 kr i månaden. Givetvis pushar Matgeek detta som ett "public service announcement".

Håller med x 100.000. (detta har Johan "Matgeek" Slutstycke byggt upp under l å n g tid)

Där står han dagen innan och "skojar" om några få onödiga prylar som han har köpt. Kul... eller...
Vissa eller, ärligt talat många många lever och går back på livet varje månad)
Grejen är bara den att varje enstaka grej är en högstatuspryl inom sin genre för många tusenlappar/st.
Några tiotusentals kronor ..... missköp som åter åker in i någon vrå. Skäms för helvete ditt ego som inte vet vad hållbarhet är (mjölk från Danmark kan få Matgeek att kräkas... -men detta då?)
-Snacka går ju Johan, snacka... och som bedrar sig själv med det ständiga argumentet "behöver jag i jobbet"...
När då i jobbet?? När får vi får se?
Prylkåt kallas resten av oss andra när vi köper på oss..!!

Och nu någon dag efter detta "tiggeriäckel " denna fullständigt ekonomiskt frånvända idiot rena stålar (50:-/mån) genom något skithokus pokus:"Public service announcement" för att få bli Matgeek Special och då få se en kul emoji och något annat skit som inte kostar ett skit!!!

Och runt 250.000:- prenumeranter och hans hundögon och urplojiga spontana tokärliga stil kan och kommer locka en andel att önska att vara "speciella"!! Matgeek Speciella såklart.

Räkna själva.... Lek med tanken att halva gänget av pren. hänger på ... 125.000:- x 50.- // 6. 250.000:- /månad....(månad) räkna om en bråkdel går med. Stor månadslön. Och allt är redan betalt via sponsring. Årsinkomst... tja. Till en ostronhandske till vänster hand.

Här snackas hela Sveriges Youtube mest giriga och pengakåta prylidiot som utan skrupler kan dra in sjukt mycket större pengar än vad någon egentligen förstår...... P Å I N G E N T I N G !!!!
Och visst. Bra jobb. Bra betalt. Självklart.
Men... hallå...

Kejsaren är ju naken!!!!

Och BARA PÅ DETTA kan Matgeek dra in många miljoner / år. Bokstavligt!!

För helvete... Jockiboy... allt är förlåtet!!
Alla andra söta Influencers och t.o.m Bianca Ingrosso.

Och framför allt,
Alla goda medborgare;
Följ de goda på Youtube som dessutom kan något. Som vill något i detta reklamkladd.
1.Amir. RättRätt
2.GillisMat
3.Grillbloggen

Mfl. m.fl.....
Bojkotta och släck ner Johan Hedbergs jävla Matgeek!!!
Inte aktivt. Utan att genom söka upp alla de bra och skickliga och verkligen matintresserade / matutrustningsintresserade Youtubers.
Ni kommer märka skillnad.
Och Geek kommer tvingas styra skutan mot annat än sina eviga rev.

Svenska Youtubes våta fläck.

Citera
2018-08-07, 19:14
Medlem
apanola IIs avatar
Förstår inte allt Hat i tråden mot Johan Hedberg, tycker han verkar väldigt trevlig, kunnig och brinner för det han gör. Sen har jag all förståelse att han slänger in lite reklam här och där, han måste ju leva också.

sen gillar jag Gillis lagar mat, han är en kul kille.
Senast redigerad av apanola II 2018-08-07 kl. 19:17.
Citera
2018-08-07, 19:53
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Förstår inte allt Hat i tråden mot Johan Hedberg, tycker han verkar väldigt trevlig, kunnig och brinner för det han gör. Sen har jag all förståelse att han slänger in lite reklam här och där, han måste ju leva också.

sen gillar jag Gillis lagar mat, han är en kul kille.
Jag har sett totalt 5 sekunder av "Matgeek" och det jag såg var ett självupptaget rövhål som skulle må bra av lite curb stomping för att landa på jorden. Jag har nog aldrig någonsin sett eller träffat en person som jag så omedelbart känt ett instinktivt hat gentemot som till "Matgeek".
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-07 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in