2018-05-01, 20:27
Medlem
banancools avatar
Tittar gärna på kanalen mest för att jag är i behov av tom underhållning när jag ex. har svårt att sova, men problemet jag har med honom och många av hans videos är att han har något av ett gudskomplex/är "holier than thou" och anser att det han säger är rätt. Inga om och men. Om han säger att en produkt är dålig så är den det och man får inte ha en annan åsikt. I hans ögon står han över allt annat. Orkar inte riktigt.
Senast redigerad av banancool 2018-05-01 kl. 20:53.
Citera
2018-05-08, 11:22
Medlem
.-.-.s avatar
Nån som följt fighten mellan vår vän matgeek och Sebastien Boudet, det är verkligen låg nivå på denna, som två tolvåringar som gnabbas.
Vad är det egentligen som matgeek stör sig på i detta inlägg av Sebastian så pass att han ägnat en hel video åt detta.
https://www.instagram.com/p/BiY2YZbA...ebastienboudet

Han fräser verkligen rejält matgeek så fort nån har en annan åsikt än vad han själv har, denne man verkar tro sig vara allvetande
Citera
2018-05-08, 17:55
Medlem
MassiveBs avatar
Tydligen så skall Brödmannen kallat Matgeek för sellout, vilket Matgeek tagit till sig så pass att han gått bananas, där han samlar sina trolltrupper som har gått till attack mot den franske brödmannen (instragraminlägget ovan är bortplockat efter folk kört med mordhot, kallat hans barn för könsord etc, tänkte själv att det var ett nytt bottenrekord.)

Visst, fjantig ”debatt” mellan de två, men brödmannen har ju alltid varit frispråkig och sagt som det är, även om jag kan tycka att han verkar göra det till ett signum att dissa matkändisar: Johan Jureskog; Leif Mannerström (som bjöd in sig själv i beefen); Stefano Catenacci; Jan Hedh och nu Matgeek. Nu när jag kollade tillbaks i hans fejder, så får jag väl lov och säga att jag att jag hållit med honom i sakfrågorna, men att han kanske inte måste skapa fejder för skitsaker hela tiden.
Senast redigerad av MassiveB 2018-05-08 kl. 17:57.
Citera
2018-05-08, 19:25
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Tydligen så skall Brödmannen kallat Matgeek för sellout, vilket Matgeek tagit till sig så pass att han gått bananas, där han samlar sina trolltrupper som har gått till attack mot den franske brödmannen (instragraminlägget ovan är bortplockat efter folk kört med mordhot, kallat hans barn för könsord etc, tänkte själv att det var ett nytt bottenrekord.)

Visst, fjantig ”debatt” mellan de två, men brödmannen har ju alltid varit frispråkig och sagt som det är, även om jag kan tycka att han verkar göra det till ett signum att dissa matkändisar: Johan Jureskog; Leif Mannerström (som bjöd in sig själv i beefen); Stefano Catenacci; Jan Hedh och nu Matgeek. Nu när jag kollade tillbaks i hans fejder, så får jag väl lov och säga att jag att jag hållit med honom i sakfrågorna, men att han kanske inte måste skapa fejder för skitsaker hela tiden.
Samlar trolltrupper? Visst, kids på youtube är batshit crazy men han säger ju till och med att ingen ska gå in på Boudets sociala medier för att ge skit tillbaka.
Citera
2018-05-09, 02:27
Medlem
JerryCottons avatar
Hela fejden mellan Boudet och Matgeek startade kanske här på allvar? En lång tråd som handlar om Saltå kvarn och antroposofi. https://www.facebook.com/MatgeekSE/v...%3A%22R9%22%7D

Fast han "älskar" Boudet, inledningsvis iaf: https://www.youtube.com/watch?v=LCFamTwhpCs
Senast redigerad av JerryCotton 2018-05-09 kl. 03:04.
Citera
2018-05-09, 10:58
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hela fejden mellan Boudet och Matgeek startade kanske här på allvar? En lång tråd som handlar om Saltå kvarn och antroposofi. https://www.facebook.com/MatgeekSE/v...%3A%22R9%22%7D

Fast han "älskar" Boudet, inledningsvis iaf: https://www.youtube.com/watch?v=LCFamTwhpCs

Typiskt Matgeek.
Först ryggen fri sedan messa ut sina sålda sanningar.
Och fan ta den som inte håller med honom.

Nä, geek var skön när han var ny och en inspirerad matgeek.
Nu är han en kompass som bara snurrar. Vad är hans kanal idag? Egentligen?
Ur funktion och själslös.

Citera
2018-05-09, 16:04
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Typiskt Matgeek.

Ja, han verkar vara en lättstött kille som bara lyssnar på sig själv. Att ta till sig kritik är inte riktigt hans grej.

Kanalen är helt lost. Ena dagen så lagar han en misslyckad pulled pork i sin Traeger, han kan inte bara säga rök han måste alltid nämna matredskapens märke, för att nästa dag göra en hatvideo om Sebastien Boudet eller dricka drinkar med Adam Alsing. Pulled pork var intressant 2008.

Allt som är dyrast, eller har en koppling till USA är bäst och fantastiskt i Johans värld. Han kontrar alltid snabbt med att hans svärfar är minsann från USA om man säger något negativt om hans vurm för Amerikat.
Senast redigerad av JerryCotton 2018-05-09 kl. 16:19.
Citera
2018-05-10, 03:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja, han verkar vara en lättstött kille som bara lyssnar på sig själv. Att ta till sig kritik är inte riktigt hans grej.

Kanalen är helt lost. Ena dagen så lagar han en misslyckad pulled pork i sin Traeger, han kan inte bara säga rök han måste alltid nämna matredskapens märke, för att nästa dag göra en hatvideo om Sebastien Boudet eller dricka drinkar med Adam Alsing. Pulled pork var intressant 2008.

Allt som är dyrast, eller har en koppling till USA är bäst och fantastiskt i Johans värld. Han kontrar alltid snabbt med att hans svärfar är minsann från USA om man säger något negativt om hans vurm för Amerikat.
Och att Obama var den bästa presidenten i USA någonsin måste han hela tiden framhålla - för han var så cool. Ja att det vara cool tillhör verkligen ämbetet sett till att han var en av mest misslyckade presidenterna i amerikansk historia sen 30 år tillbaka. Trump är såklart i Johans värld den värsta fascisten som fötts på jorden, trots att han genomfört mer på 2 år än Obama gjorde på 8 år, som faktiskt gynnar det amerikanska folket.
Citera
2018-05-10, 13:24
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Typiskt Matgeek.

Lagar han ens mat? Han gör ju inga direkt balla grejer när han väl lagar. Han testar ju bara färdigrätter, snabbmat osv. Besöker Pågen och äter Jureskogs burgare. Stör mig på hans ögon och hans röst samt hur han försöker låta som en jävla expert och utbilda folk.
Citera
2018-05-10, 19:27
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Lagar han ens mat? Han gör ju inga direkt balla grejer när han väl lagar. Han testar ju bara färdigrätter, snabbmat osv. Besöker Pågen och äter Jureskogs burgare. Stör mig på hans ögon och hans röst samt hur han försöker låta som en jävla expert och utbilda folk.
Ja, han lagar mat. Du kan kolla på hans youkanal om du vill veta mer.
Citera
2018-05-11, 09:45
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Ja, han lagar mat. Du kan kolla på hans youkanal om du vill veta mer.

Jag har kollat och det enda jag ser är när han testar färdiga produkter. Visserligen lagar han mat med partiledare men jag använder andra kanaler och medier när det kommer till politik. Tror jag har sett två avsnitt där han faktiskt lagar mat. Såg varken gott eller intressant ut (vilket är en helt annan fråga).
Citera
2018-05-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Jag har kollat och det enda jag ser är när han testar färdiga produkter. Visserligen lagar han mat med partiledare men jag använder andra kanaler och medier när det kommer till politik. Tror jag har sett två avsnitt där han faktiskt lagar mat. Såg varken gott eller intressant ut (vilket är en helt annan fråga).

Då kan du inte ha kollat särskilt mycket, han lagar mat i många videos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in