2018-11-07, 22:04
Medlem
Luftiss avatar
Han är så enormt slarvig och ointresserad numera. FoodSaver har säkert gett honom ett par 100k för att pusha deras vakuumpackare nu innan jul. Notera hur han klipper varje gång han ska packa något - han har inte ens koll på hur man använder maskinen. Slår vad om att han står där och svär och fumlar varje gång något ska köras i den.

Ofattbart att någon betalar för den typen av kvalité.
Citera
2018-11-07, 23:54
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Han är så enormt slarvig och ointresserad numera. FoodSaver har säkert gett honom ett par 100k för att pusha deras vakuumpackare nu innan jul. Notera hur han klipper varje gång han ska packa något - han har inte ens koll på hur man använder maskinen. Slår vad om att han står där och svär och fumlar varje gång något ska köras i den.

Ofattbart att någon betalar för den typen av kvalité.
Vad hände med alla "skolor" för övrigt?
Har väl startats "köttskola" med en ynka del, "Grunderna" med ett avsnitt lökhackning osv.
Känns som att det bara påbörjas en massa saker som aldrig kommer att fullföljas, stackars följarna.
Citera
2018-11-08, 05:05
Medlem
Nu har julost-chipsen från Estrella kommit. Ska han smaktesta dessa och kora dem till att vara godare än både julost och all annan julmat?
Citera
2018-11-08, 17:00
Medlem
Jag gillade Matgeek förut, men precis som flera andra i denna tråd tycker jag att all äkthet och känsla försvunnit. Att kalla honom sellout är faktiskt att göra sellouts en otjänst, eftersom de oftast bidrar med ett mervärde i form av sin karaktär eller image dessutom har så pass mycket yrkesskicklighet att det känns hyfsat genuint. Matgeek är en produktplaceringsrobot ingen tar på allvar längre. När han med sitt allt mer ansträngda fnittrande försöker få folk att tro att mikrorätter från Gooh i princip ger honom utlösning blir det bara parodiskt. Den senaste äggrörevideon var bara ytterligare ett exempel på det. Att kränga maskiner för tusentals kronor för att göra äggröra i som dels tar fyrtio (!) minuter och dels ger ett halvdåligt resultat är ju direkt pinsamt. Vore jag FoodSaver skulle jag begära pengarna tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nu har julost-chipsen från Estrella kommit. Ska han smaktesta dessa och kora dem till att vara godare än både julost och all annan julmat?

Givetvis kommer han det. Så här kommer det att låta "Mmmm hihhi åguvagott. Alltså det är helt sanslöst hihihi. Sjukt gott! På riktigt! Ni måste testa!"
Citera
2018-11-08, 18:27
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Jag gillade Matgeek förut, men precis som flera andra i denna tråd tycker jag att all äkthet och känsla försvunnit. Att kalla honom sellout är faktiskt att göra sellouts en otjänst, eftersom de oftast bidrar med ett mervärde i form av sin karaktär eller image dessutom har så pass mycket yrkesskicklighet att det känns hyfsat genuint. Matgeek är en produktplaceringsrobot ingen tar på allvar längre. När han med sitt allt mer ansträngda fnittrande försöker få folk att tro att mikrorätter från Gooh i princip ger honom utlösning blir det bara parodiskt. Den senaste äggrörevideon var bara ytterligare ett exempel på det. Att kränga maskiner för tusentals kronor för att göra äggröra i som dels tar fyrtio (!) minuter och dels ger ett halvdåligt resultat är ju direkt pinsamt. Vore jag FoodSaver skulle jag begära pengarna tillbaka.

Givetvis kommer han det. Så här kommer det att låta "Mmmm hihhi åguvagott. Alltså det är helt sanslöst hihihi. Sjukt gott! På riktigt! Ni måste testa!"
Tänk i slutet av månaden och hela nästa vad det ska prånglas ut skit inför jul också!
Citera
2018-11-08, 19:42
Medlem
Troubleholders avatar
Brukar inte kolla på han alls faktist, men blev nyfiken nu när jag läste tråden. Herrejävlar vad mycket samarbeten han gör. Jag förstår vad folk menar med sellout. Och den här "foodsaver" grejen? Att han ens gör ett samarbete med dom. Han borde skämmas.
Citera
2018-11-10, 17:00
Medlem
Frågan är hur länge han kan maxa samarbeten och göra PR innan folket sviker. Eller kan det vara så att världen vi lever i och de 12 åringar som i största allmänhet huserar på Youtube är så vana med samarbeten och PR att det helt enkelt är något som accepteras?

Senaste 2 veckorna går han + 35-180 prenumeranter per dag. Det är inga minussiffror men samtidigt inte något att jubla över när han var och varannan dag köpt in sig på populära klipp, visas som reklam och mycket annat.

Jag tror Geeken behöver ett nytt drama för att locka publik, länge sedan nu han hoppade på någon fjortis som inte levde som sig bör
Citera
2018-11-10, 21:42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Fan vad det klagas på snubben. Inget fel på hans kanal. Brukar kolla in hans videos lite då och då för tips.
Citera
2018-11-10, 21:57
Medlem
mjukmjukares avatar
Toppen m blekfes fläskfilé sous vide utan att steka på såsom man gör med kött.
Han kör utan peppar öht utan lite salt och ört. Gott till gris...
i vattenbad. Bada grisen i perfekt temp!!
För att efter en timma medium i stället för att steka på; smaka upp, brajja på med nån jävla eldkastare istället för konventionell steka på.

Eldkastartillagad efter sous vide kokt...

Med Hasselbackspotatisgratäng och isbergssalladsallad utan att visa en presentation på tallrik.
Sås? Nä.
Och som sagt, upplagt serveringsförslag...
Men han hittade (häpp!) en ny ugnsform av modell dyr som han inte ens visste om att han hade.
Och eldkastare och vaccmaskiner och annat dyrt I TEXTEN HÄRUNDER...!!!! Som vi ska köpa.
Så jävla Matgeek!! Prylar utan kärlek till mat.

Matlagningen. Pinsamt.
Syltrygg.

Citera
2018-11-10, 22:15
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Toppen m blekfes fläskfilé sous vide utan att steka på såsom man gör med kött.
Han kör utan peppar öht utan lite salt och ört. Gott till gris...
i vattenbad. Bada grisen i perfekt temp!!
För att efter en timma medium i stället för att steka på; smaka upp, brajja på med nån jävla eldkastare istället för konventionell steka på.

Eldkastartillagad efter sous vide kokt...

Med Hasselbackspotatisgratäng och isbergssalladsallad utan att visa en presentation på tallrik.
Sås? Nä.
Och som sagt, upplagt serveringsförslag...
Men han hittade (häpp!) en ny ugnsform av modell dyr som han inte ens visste om att han hade.
Och eldkastare och vaccmaskiner och annat dyrt I TEXTEN HÄRUNDER...!!!! Som vi ska köpa.
Så jävla Matgeek!! Prylar utan kärlek till mat.

Matlagningen. Pinsamt.
Syltrygg.

Hur hade du tillagat fläskfilén med sous vide, maestro?
Citera
2018-11-10, 22:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Fan vad det klagas på snubben. Inget fel på hans kanal. Brukar kolla in hans videos lite då och då för tips.

Helt ok.
Lagar du också mat med eldkastare?
Eller avser du att börja?

Matgeek skojade inte i filmen om hans "klassiska" fläskfilé.
Och det är det som är så jävla beklämmande.
Inslaget var på alla sätt seriöst.

Var det bra tycker du?
Gris utan riktiga kryddor blek som en dålig höstdag.

Vad exakt är bra med matdelen och helt utan alla jävla svindyra apparater som är omöjliga att köpa för gemene man och dessutom fullständigt onödiga?

Bokstavligt talat prylar med skärbrädor, kniv, kastruller samt övrig utrustning för i snitt 15.000:- för att tillaga nudlar i buljong. Exkl. råvaror.

Något stinker.

Vill gärna höra dina positiva ord. Utveckla.

Citera
2018-11-10, 22:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Hur hade du tillagat fläskfilén med sous vide, maestro?

Med eldkastare såklart.
Utan att putsa silverhinnor och krydda upp.
Vad trodde du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in