2023-02-25, 00:53
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Idaaaag ska vi baka FOCCATJIIIIAAAAA!!11!

Pratar sedan 5 av 13 minuter om vilken utrustning man behöver för ändamålet. Det är såklart ett svindyrt mjöl, två väldigt speciella plastbunkar och en suuuupeeeerbra bakform. Till och med olivoljan har en affiliatelänk.

Vad kommer ur ugnen efter 13min av TV-shoppande? -Något som mer liknar något min 12-åring kommer hem med från hemkunskapen, snarare än Upplands bästa focaccia.

Sen passar han även på att plugga sin kommande webshop, som varit sååå efterfrågad av tittarna och som han givetvis startar för att tittarna ska få tillgång till en massa coola prylar, som de givetvis inte kan köpa någon annanstans.

En enkel focaccia gör man med få ingredienser på nolltid då resten av maten puttrar i grytan.

Nu har jag inte sett avsnittet så jag önskar inte döma honom för det. Men av det jag sett så tycker jag att han krånglar till saker i onödan. De mest enkla ting (som att koka ris) är enligt honom en vetenskap. Herregud.

Om ni vill se bättre alternativ, kolla in Adam Ragusea eller Food Wishes. Bara för att nämna två.
Citera
2023-02-25, 08:45
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
En enkel focaccia gör man med få ingredienser på nolltid då resten av maten puttrar i grytan.

Nu har jag inte sett avsnittet så jag önskar inte döma honom för det. Men av det jag sett så tycker jag att han krånglar till saker i onödan. De mest enkla ting (som att koka ris) är enligt honom en vetenskap. Herregud.

Om ni vill se bättre alternativ, kolla in Adam Ragusea eller Food Wishes. Bara för att nämna två.
Har man lite koll så är det faktiskt lite vetskap att koka ris.
I senaste videon lagar han Chili. Bra video.
Citera
2023-02-25, 10:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Hittade en gammal tweet från Jonte-ponken: https://twitter.com/JohanHedberg/sta...49527285563393

Passar väl iofs perfekt in i hans shitlib-persona?

Citat:
Ursprungligen postat av sourcreamchips
Vad tror ni han har för lik i garderoben? Alltid fått så sjukt obehagliga vibes av honom sen första gången jag såg människan,något skit sitter han garanterat på.

Hans lik i garderoben är väl främst att han & kameramannen är älskare.

Men i dagens Sverige så är ju det inte särskilt kontroversiellt
Citera
2023-02-25, 16:33
Medlem
Martensites avatar
Nivån på hans matlagning är ju under hemkunskapsnivå. Han har haft kanalen i snart tio år, men allt han lagar ser ut som något som serveras på ett äldreboende. Någon sorts utveckling hade man kanske kunnat vänta sig, men Johan står och stampar på samma ställe år efter år. Hans focaccia var nog det sorgligaste jag sett i matväg på länge.
Citera
2023-02-26, 01:11
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Nivån på hans matlagning är ju under hemkunskapsnivå. Han har haft kanalen i snart tio år, men allt han lagar ser ut som något som serveras på ett äldreboende. Någon sorts utveckling hade man kanske kunnat vänta sig, men Johan står och stampar på samma ställe år efter år. Hans focaccia var nog det sorgligaste jag sett i matväg på länge.

Kanalens syfte är att sälja saker. Inte att lära ut matlagning. Ger du Jonte hundra lax så kommer han gladeligen att göra reklam för skottsäkra västar för barn, samtidigt som han vispar ihop pulvermos och steker denniskorv.

Han skiter fullständigt i publiken. Har du synpunkter på hans horande blir du omedelbart dumförklarad i kommentarsfälten.
Citera
2023-02-26, 01:20
Medlem
peterZiipens avatar
Snubbe på twitter skrev det här idag om Matgeek:
Citat:
"Han kallade mig ”white-trash klyscha” en gång för att jag sa att man inte behövde 6 grillar "
I vanliga fall hade jag tagit något som skrevs på internet med en nypa salt, men det här känns ändå fullt rimligt.
Citera
2023-02-26, 07:53
Medlem
12* grillar
Citera
2023-02-26, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrmrsir
12* grillar

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Snubbe på twitter skrev det här idag om Matgeek:

I vanliga fall hade jag tagit något som skrevs på internet med en nypa salt, men det här känns ändå fullt rimligt.

Till och med 12 grillar.
Citera
2023-02-26, 11:48
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrmrsir
12* grillar
Tror han har fler nu.
Citera
2023-02-27, 15:35
Medlem
JuniorDahlens avatar
Nu blir dumskallen nergjord på Twitter då han delat med sig av ett ”genialt” (men felaktigt tips) från sin frus kollega angående AI. Varenda dag tycks det som att han slår rekord i att göra bort sig genom att snacka om sånt han inte förstår sig på
Citera
2023-02-27, 17:44
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nu blir dumskallen nergjord på Twitter då han delat med sig av ett ”genialt” (men felaktigt tips) från sin frus kollega angående AI. Varenda dag tycks det som att han slår rekord i att göra bort sig genom att snacka om sånt han inte förstår sig på

Hahaha, the gift that keeps on giving!

Mr Superlativ också, men det är klargjort sedan gammalt.

Minns när han filmade en video i Stockholm och någon förbipasserande på cykel (?) tog med sig en flaska från restaurangen i farten och Mr Civilkurage räddade dagen!
Citera
2023-02-27, 22:27
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Minns när han filmade en video i Stockholm och någon förbipasserande på cykel (?) tog med sig en flaska från restaurangen i farten och Mr Civilkurage räddade dagen!

Han hade inte rört sig ur fläcken om inte kamerabögen varit där och filmat just då. Killen är en klockren narcissist, han gör inget för någon annan om han inte har något att vinna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in