Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Idaaaag ska vi baka FOCCATJIIIIAAAAA!!11!
Pratar sedan 5 av 13 minuter om vilken utrustning man behöver för ändamålet. Det är såklart ett svindyrt mjöl, två väldigt speciella plastbunkar och en suuuupeeeerbra bakform. Till och med olivoljan har en affiliatelänk.
Vad kommer ur ugnen efter 13min av TV-shoppande? -Något som mer liknar något min 12-åring kommer hem med från hemkunskapen, snarare än Upplands bästa focaccia.
Sen passar han även på att plugga sin kommande webshop, som varit sååå efterfrågad av tittarna och som han givetvis startar för att tittarna ska få tillgång till en massa coola prylar, som de givetvis inte kan köpa någon annanstans.

En enkel focaccia gör man med få ingredienser på nolltid då resten av maten puttrar i grytan.
Nu har jag inte sett avsnittet så jag önskar inte döma honom för det. Men av det jag sett så tycker jag att han krånglar till saker i onödan. De mest enkla ting (som att koka ris) är enligt honom en vetenskap. Herregud.
Om ni vill se bättre alternativ, kolla in Adam Ragusea eller Food Wishes. Bara för att nämna två.