2023-01-25, 15:16
Medlem
Är matgeek fortfarande en riktig fitta privat eller har han blivit trevlig på gamla dar??
Citera
2023-01-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är matgeek fortfarande en riktig fitta privat eller har han blivit trevlig på gamla dar??

Vet ibte men har du träffat honom och han betett sig illa eller?
Citera
2023-01-28, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun

Kan verkligen tänka mig att det är en högfärdig och präktig liten jävel! En rak höger rätt i det fula nyllet skulle flintskallen behöva!
Citera
2023-02-14, 10:33
Medlem
Luftiss avatar
Idaaaag ska vi baka FOCCATJIIIIAAAAA!!11!

Pratar sedan 5 av 13 minuter om vilken utrustning man behöver för ändamålet. Det är såklart ett svindyrt mjöl, två väldigt speciella plastbunkar och en suuuupeeeerbra bakform. Till och med olivoljan har en affiliatelänk.

Vad kommer ur ugnen efter 13min av TV-shoppande? -Något som mer liknar något min 12-åring kommer hem med från hemkunskapen, snarare än Upplands bästa focaccia.

Sen passar han även på att plugga sin kommande webshop, som varit sååå efterfrågad av tittarna och som han givetvis startar för att tittarna ska få tillgång till en massa coola prylar, som de givetvis inte kan köpa någon annanstans.

Citera
2023-02-14, 13:28
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Idaaaag ska vi baka FOCCATJIIIIAAAAA!!11!

Pratar sedan 5 av 13 minuter om vilken utrustning man behöver för ändamålet. Det är såklart ett svindyrt mjöl, två väldigt speciella plastbunkar och en suuuupeeeerbra bakform. Till och med olivoljan har en affiliatelänk.

Vad kommer ur ugnen efter 13min av TV-shoppande? -Något som mer liknar något min 12-åring kommer hem med från hemkunskapen, snarare än Upplands bästa focaccia.

Sen passar han även på att plugga sin kommande webshop, som varit sååå efterfrågad av tittarna och som han givetvis startar för att tittarna ska få tillgång till en massa coola prylar, som de givetvis inte kan köpa någon annanstans.

Han låter mer som en säljare än en kock.
Citera
2023-02-14, 13:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi

Precis det han är. I grunden är han en PR-snubbe som gör videos om mat.
Citera
2023-02-14, 13:34
Medlem
Jag tycker Matgeek är lite rörande. Han vill så uppenbart vara kultiverad, kreativ, sensibel. Men han lärde sig först gilla öl efter 40 och har av allt att döma ganska oförfinade smaklökar, saknar förmågan att snappa upp smaknyanser.

Han är en fin symbol för medelklassens yrvakna intresse för matkultur!
Citera
2023-02-15, 19:29
Medlem
Fenotyps avatar
Hittade en gammal tweet från Jonte-ponken: https://twitter.com/JohanHedberg/sta...49527285563393
Citera
2023-02-15, 19:34
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnothiseauton
Jag tycker Matgeek är lite rörande. Han vill så uppenbart vara kultiverad, kreativ, sensibel. Men han lärde sig först gilla öl efter 40 och har av allt att döma ganska oförfinade smaklökar, saknar förmågan att snappa upp smaknyanser.

Han är en fin symbol för medelklassens yrvakna intresse för matkultur!

Och sättet han ser fakeintresserad ut är så sjukt störande. Ett bra exempel är videon när han äter julbord med Edward Blom.
Citera
2023-02-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Hittade en gammal tweet från Jonte-ponken: https://twitter.com/JohanHedberg/sta...49527285563393

Jäklar vad märkligt. Är detta ett klumpigt försök till ironi? Ganska svårbegripligt.
Citera
2023-02-19, 22:59
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi

Det är för att han inte är en kock och aldrig någonsin kommer bli det heller. Matlagningsmässigt utklassas Matgeek av en 16-åring som går första året på hotell och restaurang.
Citera
2023-02-25, 00:21
Medlem
sourcreamchipss avatar
Vad tror ni han har för lik i garderoben? Alltid fått så sjukt obehagliga vibes av honom sen första gången jag såg människan,något skit sitter han garanterat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in