2024-09-13, 19:15
Medlem
Martensites avatar
Har han kommit ut med någon officiell förklaring om varför han fick kicken som VD? Att han ens anställdes från första början är bortom mitt förstånd. Han är ju fullständigt oduglig. Han är en jävla pajas!
Citera
2024-09-13, 20:00
Medlem
Rebali179s avatar
Var han inte belag med "munkavle" en tid eller så länge eller minns jag galet tro

Choklad-vd får sparken efter två månader
"Den 30 oktober tog dock drömmen slut, då han fick besked om att styrelsens syn på hur bolaget skulle drivas framåt skilde sig för mycket åt från hans egen vision för bolaget.
”Jag fick därför lämna mitt vd uppdrag omgående”, skriver Johan Hedberg idag på Facebook. "

https://www.realtid.se/choklad-vd-fa...r-tva-manader/
Citera
2024-09-26, 15:01
Medlem
Tycker Hårgeek varit ovanligt arg på sistone. Obalans i hjärnan eller någon som trängt sig före honom i matbutikskön? Verkar lättkränkt.
Citera
2024-09-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RotteyBonn
Tycker Hårgeek varit ovanligt arg på sistone. Obalans i hjärnan eller någon som trängt sig före honom i matbutikskön? Verkar lättkränkt.
Kanske pga denna tråd. Eller rent allmänt folk som ogillar honom och kommenterar på hans YT/Instagram.
Citera
2024-09-26, 17:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Var han inte belag med "munkavle" en tid eller så länge eller minns jag galet tro
Han har sagt följande:
"Nej, jag blev uppsagd för två veckor sen. Mitt avtal innebär att jag inte kan uttala mig om saken förrän 1 mars. Men vi hade för olika syn på hur företaget skulle nå de mål jag hade satt upp. Shit happens."

Såg fram emot att få höra hans syn på uppsägningen och VD-uppdraget, men verkar som att han har gått vidare. Håller iaf tummarna för att det kommer en video, förr eller senare.
Citera
2024-09-26, 20:11
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Han har sagt följande:
"Nej, jag blev uppsagd för två veckor sen. Mitt avtal innebär att jag inte kan uttala mig om saken förrän 1 mars. Men vi hade för olika syn på hur företaget skulle nå de mål jag hade satt upp. Shit happens."

Såg fram emot att få höra hans syn på uppsägningen och VD-uppdraget, men verkar som att han har gått vidare. Håller iaf tummarna för att det kommer en video, förr eller senare.
1 Mars 2024? Eller nästa år?
Citera
2024-09-26, 20:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
1 Mars 2024? Eller nästa år?
Jag tolkade inlägget som att det gällde mars i år, då kommentaren skrevs i november 2023. Tänker att man hade formulerat sig annorlunda om det gällde mars 2025, men vad vet jag.
Citera
2024-09-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RotteyBonn

Hans företag har typ halverat omsättningen senaste åren. Kanske därför.
Citera
2024-09-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hans företag har typ halverat omsättningen senaste åren. Kanske därför.
Nog är det så, desperat efter att synas online, då är bråk och konflikt ett bra sätt - tänker Jonte.
Citera
2024-09-27, 16:05
Hans video ger numera en tydlig känsla av en skamsen hund med svansen mellan benen. Han klev in i chokladfabriksbilen med ett sista, trött leende och vinkade adjö till sina trogna tittare. Tio år av YouTube-äventyr var över, och detta var hans avsked. Några meter senare krockade han med en lyktstolpe. Med en lätt haltning tog han sig tillbaka till provköket, borstade av sig missödet och laddade upp en ny video som inget hade hänt, denna gång om en pizzagrill. Måndag hela veckan.
Citera
2024-09-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Han har sagt följande:

Han har utvecklat det något mer än så. Kanske var det på instagram. Men budskapet var i princip samma. Enligt JH hade VDn ändrat sig hastigt och lustigt då han inte gillade hur bolaget skulle drivas framåt. JH menar att han varit väldigt tydlig med sina avsikter och planer vid anställningen men att VDn har då efter en kort tid fått kalla fötter och tagit tillbaka posten. JHs analys var att det kanske är sådant som händer om man är ett familjeföretag och har svårt att släppa kontrollen.

Om det nu var så eller inte kan man bara spekulera i. Men om jag tillåter mig själv att fantisera så kanske VDn upptäckt vem han anställt i efterhand. Kan ju vara så enkelt att han hittat denna tråden och tyckt att den idioten vill jag inte ska styra mitt fina lilla bolag.
Citera
2024-09-28, 02:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Han har utvecklat det något mer än så. Kanske var det på instagram. Men budskapet var i princip samma. Enligt JH hade VDn ändrat sig hastigt och lustigt då han inte gillade hur bolaget skulle drivas framåt. JH menar att han varit väldigt tydlig med sina avsikter och planer vid anställningen men att VDn har då efter en kort tid fått kalla fötter och tagit tillbaka posten. JHs analys var att det kanske är sådant som händer om man är ett familjeföretag och har svårt att släppa kontrollen.
.
Jo, såg också något inlägg där han var mer utförlig kring vad som skett. Och att han då i samma veva säger "Mitt avtal innebär att jag inte kan uttala mig om saken förrän 1 mars", så fick iaf jag känslan av att det fanns mer till historien, som han inte kunde uttala sig om där och då. Vilket fick mig att hålla tummarna för en potentiell video där han skulle gå igenom allt mer i detalj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in