Citat:
(det fetade)
Johanna Möller har ju på egen hand besvarat din fråga. I förhören berättar hon att när hon kom in på socionomprogrammet på högskolan i Örebro, så kände hon att hon "kommit i hamn".
Om man vill göra en övertolkning av vad hon säger, så betyder det att hon kände att hon hamnat bland likasinnade. Nu menar jag givetvis inte att alla studenter på Sveriges alla socionomutbildningar är där för att de önskar bli utbildade till mördare eller våldtäktsmän/-kvinnor. En del av dem kanske drivs av genuint filantropiska skäl, vad vet jag?
Jag vet i alla fall såpass mycket att det finns skäl att tro att Johanna Möller hjälptes igenom utbildningen. Hon slank väl igenom pga att redovisningarna ofta skedde i grupp och att ingen ville "sänka henne". Gissar att hon parasiterade på andras arbete. Med tanke på hur Johanna Möller uttrycker sig, det extremt förflackade språk hon tillämpar och hur bedrövligt illa människan stavar, så är det för mig fullständigt obegripligt hur Johanna Möller på adekvat vis skulle ha kunnat skriva vårdnadsutredningar o likn. Har inte kollegerna i andra kommuner och som mottagit Johanna Möllers "utredningar" reagerat över den torftiga språkhanteringen? Jag skulle ge en bra slant för att få se hur en "Möller-utredning" ser ut irl.
Tråkigt att MSM väljer att inte skärskåda Johanna Möllers utbildning till socionom och hur den kan ha gått till. En hungrig och grävande journalist skulle ju kunna begära ut de arbeten som Johanna Möller inlämnat under tiden på socionomprogrammet.
Hade inte Johanna Möller -sannolikt mycket lättvindigt- släppts igenom socionomutbildningen, så hade antagligen Göran Möller idag varit i livet. Det var ju genom att Johanna Möller i kraft av sin socionomexamen blev flyktingbaronessa, som hon fick kontroll över de unga "sexarbetarna" (som Eskilstuna-Kuriren blev först med att berätta om) och det var genom sin "familjehemsverksamhet" hon fann den blivande mördaren Mohammad Rajabi.
Ak*i Paa*sila lyckades hon döda utan att behöva använda sig av sin högskoleutbildning, men mycket ont under 2016 hade kunnat förhindrats om inte Johanna Möller blivit Sveriges värsta socionom.
Just saying..