2018-02-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja "galenskapen" verkar löpt amok. O som vi i tråden funderat tidigare, hur kunde hon klara socionomexamen öht? Skönt att det snart är över o då tänker jag främst på de anhöriga. Äntligen kommer det till ett avslut för dem.

(det fetade)
Johanna Möller har ju på egen hand besvarat din fråga. I förhören berättar hon att när hon kom in på socionomprogrammet på högskolan i Örebro, så kände hon att hon "kommit i hamn".
Om man vill göra en övertolkning av vad hon säger, så betyder det att hon kände att hon hamnat bland likasinnade. Nu menar jag givetvis inte att alla studenter på Sveriges alla socionomutbildningar är där för att de önskar bli utbildade till mördare eller våldtäktsmän/-kvinnor. En del av dem kanske drivs av genuint filantropiska skäl, vad vet jag?

Jag vet i alla fall såpass mycket att det finns skäl att tro att Johanna Möller hjälptes igenom utbildningen. Hon slank väl igenom pga att redovisningarna ofta skedde i grupp och att ingen ville "sänka henne". Gissar att hon parasiterade på andras arbete. Med tanke på hur Johanna Möller uttrycker sig, det extremt förflackade språk hon tillämpar och hur bedrövligt illa människan stavar, så är det för mig fullständigt obegripligt hur Johanna Möller på adekvat vis skulle ha kunnat skriva vårdnadsutredningar o likn. Har inte kollegerna i andra kommuner och som mottagit Johanna Möllers "utredningar" reagerat över den torftiga språkhanteringen? Jag skulle ge en bra slant för att få se hur en "Möller-utredning" ser ut irl.

Tråkigt att MSM väljer att inte skärskåda Johanna Möllers utbildning till socionom och hur den kan ha gått till. En hungrig och grävande journalist skulle ju kunna begära ut de arbeten som Johanna Möller inlämnat under tiden på socionomprogrammet.
Hade inte Johanna Möller -sannolikt mycket lättvindigt- släppts igenom socionomutbildningen, så hade antagligen Göran Möller idag varit i livet. Det var ju genom att Johanna Möller i kraft av sin socionomexamen blev flyktingbaronessa, som hon fick kontroll över de unga "sexarbetarna" (som Eskilstuna-Kuriren blev först med att berätta om) och det var genom sin "familjehemsverksamhet" hon fann den blivande mördaren Mohammad Rajabi.

Ak*i Paa*sila lyckades hon döda utan att behöva använda sig av sin högskoleutbildning, men mycket ont under 2016 hade kunnat förhindrats om inte Johanna Möller blivit Sveriges värsta socionom.
Just saying..
Citera
2018-02-01, 12:13
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Johanna Möller har ju på egen hand besvarat din fråga. I förhören berättar hon att när hon kom in på socionomprogrammet på högskolan i Örebro, så kände hon att hon "kommit i hamn".
Om man vill göra en övertolkning av vad hon säger, så betyder det att hon kände att hon hamnat bland likasinnade. Nu menar jag givetvis inte att alla studenter på Sveriges alla socionomutbildningar är där för att de önskar bli utbildade till mördare eller våldtäktsmän/-kvinnor. En del av dem kanske drivs av genuint filantropiska skäl, vad vet jag?

Jag vet i alla fall såpass mycket att det finns skäl att tro att Johanna Möller hjälptes igenom utbildningen. Hon slank väl igenom pga att redovisningarna ofta skedde i grupp och att ingen ville "sänka henne". Gissar att hon parasiterade på andras arbete. Med tanke på hur Johanna Möller uttrycker sig, det extremt förflackade språk hon tillämpar och hur bedrövligt illa människan stavar, så är det för mig fullständigt obegripligt hur Johanna Möller på adekvat vis skulle ha kunnat skriva vårdnadsutredningar o likn. Har inte kollegerna i andra kommuner och som mottagit Johanna Möllers "utredningar" reagerat över den torftiga språkhanteringen? Jag skulle ge en bra slant för att få se hur en "Möller-utredning" ser ut irl.

Tråkigt att MSM väljer att inte skärskåda Johanna Möllers utbildning till socionom och hur den kan ha gått till. En hungrig och grävande journalist skulle ju kunna begära ut de arbeten som Johanna Möller inlämnat under tiden på socionomprogrammet.
Hade inte Johanna Möller -sannolikt mycket lättvindigt- släppts igenom socionomutbildningen, så hade antagligen Göran Möller idag varit i livet. Det var ju genom att Johanna Möller i kraft av sin socionomexamen blev flyktingbaronessa, som hon fick kontroll över de unga "sexarbetarna" (som Eskilstuna-Kuriren blev först med att berätta om) och det var genom sin "familjehemsverksamhet" hon fann den blivande mördaren Mohammad Rajabi.

Ak*i Paa*sila lyckades hon döda utan att behöva använda sig av sin högskoleutbildning, men mycket ont under 2016 hade kunnat förhindrats om inte Johanna Möller blivit Sveriges värsta socionom.
Just saying..
Jag tror det hade gått illa i alla fall (även utan socionomexamen). kan ju vara så också att när hon säger att hon kom i hamn så var det så att hon hamnade bland människor som hjälpte henne hela tiden... Precis det hon tycker att hon behöver.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-02-01 kl. 12:17.
Citera
2018-02-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag tror det hade gått illa i alla fall (även utan socionomexamen). kan ju vara så också att när hon säger att hon kom i hamn så var det så att hon hamnade hon bland människor som hjälpte henne hela tiden... Precis det hon tycker att hon behöver.

(det fetade)
Har du fog för det du skriver?
Jag har inte sett någonstans att Johanna Möller signalerat att hon behöver hjälp. Inte annat än när hon tycker att folk skall mördas.
Var det du syftade på när du skriver som du gör?

Att hon under utbildningen fick massor av hjälp betvivlar jag inte för ett ögonblick. Det var ju det som var min tes i inlägget jag postade ovan.
Citera
2018-02-01, 12:31
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
(det fetade)
Har du fog för det du skriver?
Jag har inte sett någonstans att Johanna Möller signalerat att hon behöver hjälp. Inte annat än när hon tycker att folk skall mördas.
Var det du syftade på när du skriver som du gör?

Att hon under utbildningen fick massor av hjälp betvivlar jag inte för ett ögonblick. Det var ju det som var min tes i inlägget jag postade ovan.
JM behöver hjälp för att betala sina räkningar för annars blir de liggande.
JM behöver hjälp med pengar för hon har inte ens till mat, säger hon.
JM behöver hjälp med en lägenhet så pappa köper en.
JM behöver hjälp med en ny bil så pappa köper en.
JM behöver hjälp med en lägenhet till DB så att hon kan ha flyktingar hos sig och pappa köper en.
JM behöver hjälp att betala en skatteskuld (och pengarna går till plastikoperation)
Etc...
då är det inte långt till att snälla människor hjälper henne med skolarbetet.
Jag menade inte att JM insett att något är fel och hon behöver DEN typen av hjälp.
Så jo, hon har ju signalerat att hon vill ha hjälp för att komma åt materiella saker.
Senast redigerad av EndastJag01 2018-02-01 kl. 12:36. Anledning: x
Citera
2018-02-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
JM behöver hjälp för att betala sina räkningar för annars blir de liggande.
JM behöver hjälp med pengar för hon har inte ens till mat, säger hon.
JM behöver hjälp med en lägenhet så pappa köper en.
JM behöver hjälp med en ny bil så pappa köper en.
JM behöver hjälp med en lägenhet till DB så att hon kan ha flyktingar hos sig och pappa köper en.
JM behöver hjälp att betala en skatteskuld (och pengarna går till plastikoperation)
Etc...
då är det inte långt till att snälla människor hjälper henne med skolarbetet.
Jag menade inte att JM insett att något är fel och hon behöver DEN typen av hjälp.
Så jo, hon har ju signalerat att hon vill ha hjälp för att komma åt materiella saker.

Ok, ok, ok -jag ger mig.
Men de där exemplen är i min bok inte något som visar att man behöver hjälp. Det visar på en parasiterande livsstil. Det är inte detsamma som att be om hjälp.
I min bok, alltså..

Edit: Vill lägga till att de exemplen du räknar upp (och som Johanna Möller "behöver hjälp med") är ju anmärkningsvärda när man betänker att det är en socionom som behöver "hjälp" med detta. Denna människa skall ju i kraft av sin utbildning kunna fungera som rådgivare till personer som söker t ex försörjningsstöd. Då möter de en människa som inte kan ta hand om ens sin egen ekonomi, utan tvingas parasitera på bl a sin far. Som iskallt ser sig tvingad att döda sin make, tillika pappan till de två yngsta barnen, bara för att genom mord och bedrägeri försöka roffa åt sig miljoner.
Johanna Möller saknar motstycke.
Tack och lov!
Senast redigerad av Carinah78 2018-02-01 kl. 13:01.
Citera
2018-02-01, 12:54
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ok, ok, ok -jag ger mig.
Men de där exemplen är i min bok inte något som visar att man behöver hjälp. Det visar på en parasiterande livsstil. Det är inte detsamma som att be om hjälp.
I min bok, alltså..
Håller med dig och så parasiterar vi på de andra under utbildningen... Parasitera är rätt ord.
Citera
2018-02-01, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Åh Majj Gadd!!

I hennes "idéer" finns alltid en skenhelig, osmaklig bakomliggande agenda som går ut på att HON ska framstå som oskyldig och kärleksfull - mot sin far som hon mördat.
Helt skamlös är hon. Dessutom korkad och korttänkt, t.o.m ett barn genomskådar hennes tilltag.

Som när hon skrev att hon skulle starta en fond – i sin mördade pappas namn – för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.

Och det här nu med kokboken i brev till både Expressen och Aftonbladet. Förutom de sedvanliga lögnerna om hur oskyldig hon är och så tärande det är på häktet så inflikar hon med:
"Jag skriver en kokbok just nu. Min pappa och jag delade ett stort matintresse. Vissa av rätterna är pappas favoriter."

Så rubbat osmaklig och skamlös hon är!

Ha ha ha. Vem skulle våga eller vilja använda den?

Första rätten: Min egen vidbrända aphjärna.

– Fru Möller, man försöker skaffa sig ett gott namn genom att vara en god och strävsam människa, som andra människor kanske kan och vill anknyta till. Sen ger man, om Gud vill, spridning åt detta goda namn. Sitt dåliga namn sprider man inte alls. Eller bakom uthuset.

Är det ABladet som driver med henne igen? Det är lite ohederligt, hon kan ju inte läsa tidningen. Alltså, har inte tillgång till den. Läsa kan hon kanske.
Citera
2018-02-01, 13:12
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ja, det skulle vara rättvist! Så mycket dynga hon skrivit som så många tvingats läsa så vore det på sin plats att hon får veta lite om vad folk i allmänhet anser om henne och hennes verk. Vore ju hemskt om hon lever i villfarelsen att någon tar till sig och tror på det hon framfört i sina brev och skrivelser. Jag hoppas att det framgått på något vis så att hon inte tror att det bara är den "elaka" åklagaren och polisen som velat sätta dit henne.

Det borde fan skickas en tjock lunta med printade inlägg härifrån till henne, så kanske poletten trillar ner.
Eller, den kanske aldrig gör det på en sådan människa som hon? Men, å andra sidan så blir hon ju otroligt förnärmad och argsint när någon är "dum" mot henne.
Det har vi märkt på i hur hon beskriver både Wenna och Mohammad.

Så, lite galen ilska skulle nog några inlägg härifrån ge utlopp för.
Ang. det fetade: Det tror jag absolut att hon gör.
Och hon är även övertygad om att HR kommer fria henne (de måste ju efter den där 73-sidiga mästerverket som hon jobbat på så länge). När domen faller, så kommer hon säkert göra hätska utfall mot Wenna, domaren och Hikes ända tills hon skrikande förs ut ur rättssalen.
Citera
2018-02-01, 13:15
Medlem
Citat:
Åh Majj Gadd!!

I hennes "idéer" finns alltid en skenhelig, osmaklig bakomliggande agenda som går ut på att HON ska framstå som oskyldig och kärleksfull - mot sin far som hon mördat.
Helt skamlös är hon. Dessutom korkad och korttänkt, t.o.m ett barn genomskådar hennes tilltag.

Som när hon skrev att hon skulle starta en fond – i sin mördade pappas namn – för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.

Och det här nu med kokboken i brev till både Expressen och Aftonbladet. Förutom de sedvanliga lögnerna om hur oskyldig hon är och så tärande det är på häktet så inflikar hon med:
"Jag skriver en kokbok just nu. Min pappa och jag delade ett stort matintresse. Vissa av rätterna är pappas favoriter."

Så rubbat osmaklig och skamlös hon är!

Fy f*n, rent ut sagt. Jag mår illa. Hon saknar allt vad skamkänslor och empati heter, så mycket är klart. Hoppas hon aldrig kommer ut och hoppas att tidningarna lämnar henne åt sitt öde och låter henne tyna bort i total tystnad.
Citera
2018-02-01, 15:08
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
När faller hovrättsdomen i detta fall?

.... inte snabbt nog?
Citera
2018-02-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, hon slutar aldrig att förvåna. En vidrig människa. Jag lider med JMs mamma, enligt min åsikt är det som att hon får ett knivhugg till.

Javisst, det är uppenbart. Skulle gissa att pappans favoritrecept kommer från hustrun Anki.

Men JM är totalt oförmögen att skriva ens en felfri kort mening, så någon kokbok kommer aldrig se dagen ljus.

Hon kommer vara fullt sysselsatt med att försöka överleva dagen på Hinseberg.
Citera
2018-02-01, 17:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ang. det fetade: Det tror jag absolut att hon gör.
Och hon är även övertygad om att HR kommer fria henne (de måste ju efter den där 73-sidiga mästerverket som hon jobbat på så länge). När domen faller, så kommer hon säkert göra hätska utfall mot Wenna, domaren och Hikes ända tills hon skrikande förs ut ur rättssalen.
Att få bevittna detta vore ju en önskedröm! ÄNTLIGEN liksom.

En galen, blekfet, skrikande JM som med våld förs ut, efter att hon helt tappat fattningen och försökt attackera "elaka" Wenna med sin kulspetspenna. Pennan hon trodde var rätta vapnet när hon skrev ner sin avslutande skrivelse får nu en mer, för JM, passande användning.
Hon fälls snabbt till marken av två muskulösa, hatiska vakter.

Idiooooter, idiooooter, ekar gällt i trappan ner från förhandlingssalen, när hon förs iväg. Ljudet avtar mer och mer tills det helt tystnar....
Tystnad råder även i rättssalen, där övriga fortfarande sitter kvar, som om de inte riktigt tror på vad de nyss beskådat. Amanda Hikes bläddrar i sina papper och försöker se oberörd ut.
Tystnaden bryts sedan med ett kollektivt "puuuh!"
Som avslutas med ett kollektivt "äntligen!".
Hikes smyger sen ut genom en sidoutgång.
Wennas kommentar om JM:s misslyckade attack, till de väntande journalisterna är kort och gott:
Vad hade ni förväntat er? Vi var väl förberedda. Vi vet hur Möller fungerar.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-02-01 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in