2017-11-23, 18:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JB har redan förökat sig, hon har ett barn med Jafar.

Jotack jag vet. Men det var ju innan då...
Eller med pistol mot huvet.
Eller utan att bli tillfrågad först.

Men det förändrar inte så mycket av mitt resonemang.
Citera
2017-11-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jotack jag vet. Men det var ju innan då...
Eller med pistol mot huvet.
Eller utan att bli tillfrågad först.

Men det förändrar inte så mycket av mitt resonemang.

Ja.
Citera
2017-11-23, 22:32
Medlem
På Måndag fortsätter HR gå igenom TRs förhör och videos. Inte mycket vi har fått veta därifrån förutom 7/11 men jag förmodar att det, som sagt, bara är gamla upprepningar. Åtskilliga dagar av de många rättegångsdagarna är avsatta för enbart HRs lyssnande.

Annat kommer visa sig senare, jag tror däremot 14/12 är ett intressant datum för oss på tråden och övriga allmämheten.

Någon som vet var man, utan betalväggar, kan få tillgång till rättegången på måndag 27/11?
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-23 kl. 22:37.
Citera
2017-11-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Funderade på en annan sak ang överklaganden.

Om nu även hovrätten dömmer henne för Aki mordet så utgår jag från att JM kommer överklaga det till HD. Om vi nu leker med tanken att HD tar upp fallet. Får hon då sitta fortsatt häktad med restriktioner, förutsatt att åklagaren tycker att det behövs då? Eller hur funkar det?

Den andra domen ang Görans mord lär ju inte överklagas (eller vad tänker jag med det är JM vi pratar om) men om den gör det så kommer HD aldrig ta upp den. Så då borde den vinna laga kraft och hon skulle kunna föras över till fängelse.

Men inte om den andra domen är påväg till HD och de tar upp den? Har svårt att se att åklagare skulle tycka att hennes restriktioner skulle upphöra i väntan? eller?
Aldrig att hennes restriktioner kommer upphöra.
Och HD kommer inte ta upp domen.
Hoppas att hovrätten fastställer straffet rakt av.
Citera
2017-11-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Aldrig att hennes restriktioner kommer upphöra.
Och HD kommer inte ta upp domen.
Hoppas att hovrätten fastställer straffet rakt av.

Om nu HR lyssnat på alla förhör i TR torde det inte vara så svårt.
Citera
2017-11-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad är det som inte är rättvist med att omvärlden slipper utsättas för JM? Det är ju det som är vitsen. Annars kan du ju ha henne hemma hos dig med fotboja, dumskalle.

Och vem har sagt att det inte går att lösa på ett legitimt sätt? Det kan väl rättvisan vara tillräckligt fiffig till att räkna ut.

Alla måste behandlas efter förtjänst. Det är en sida av saken med "likabehandling".

Vi skyddar henne mot omvärlden genom att låsa in henne, då är det väl inte mer än rätt att vi får skydda omvärlden från henne?

Det där kommer det finnas folk som sitter och utreder.
Hörrudu, Herr Kålrot! Kan du skippa din feminist-uber-alles-tone-som-alla-andra-bara-hatar, och förklara vad du egentligen menar?
Citera
2017-11-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De som får oönskade brev av JM kan skicka tillbaks dessa oöppnade till avsändaren...

Här värnas den kriminelle, medans offret får krypa undan.
Citera
2017-11-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tror du tolkar lite annorlunda här. Hon har inte gjort saker för att förstöra för folk utan för att göra det bättre för sig själv. Att det titt som tätt betyder att hon förstör för folk betyder inte att det är hennes syfte.
Johanna Möller är en djävul, (OCH MÄRK VÄL, EN SOCIONOM ÄR EN HATISK INDIVID VAD DET GÄLLER VITA, MEDELÅLDERS MÄN. VI MÅSTE SLITA VAPNET UR DERAS HÄNDER!) som hör hemma bakom lås och bom. Jo, hon har gjort och har sagt oförlåtliga saker,om sina närmaste.
Jag har lyssnat på Johanna Möllers mamma och syster, då det ligger ute på soundcloud.
Hennes familj, som bara velat väl har blivit duperad, å det grövsta. Johannas far köpte en lägenhet till henne för 1,5 miljoner! Det slutar med att Fröken Möller skickar ut ett mördarkomanndo för att ha ihjäl hennes mor och far, för pengars skull!
Johanna Möller måste spärras in, i minst trettio år.

Vad det gäller Aki Paasila så blev han garanterat mördad. Jag lider med Aki och hans familj. Det jag inte blir klok på är, hur det gick till?
1. Han måste varit olyckligt kär i Johanna Möller. Om inte,varför gifta sig?
Ingen arbetande man förtjänar en orm.
Citera
2017-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Johanna Möller är en djävul, (OCH MÄRK VÄL, EN SOCIONOM ÄR EN HATISK INDIVID VAD DET GÄLLER VITA, MEDELÅLDERS MÄN. VI MÅSTE SLITA VAPNET UR DERAS HÄNDER!) som hör hemma bakom lås och bom. Jo, hon har gjort och har sagt oförlåtliga saker,om sina närmaste.
Jag har lyssnat på Johanna Möllers mamma och syster, då det ligger ute på soundcloud.
Hennes familj, som bara velat väl har blivit duperad, å det grövsta. Johannas far köpte en lägenhet till henne för 1,5 miljoner! Det slutar med att Fröken Möller skickar ut ett mördarkomanndo för att ha ihjäl hennes mor och far, för pengars skull!
Johanna Möller måste spärras in, i minst trettio år.

Vad det gäller Aki Paasila så blev han garanterat mördad. Jag lider med Aki och hans familj. Det jag inte blir klok på är, hur det gick till?
1. Han måste varit olyckligt kär i Johanna Möller. Om inte,varför gifta sig?
Ingen arbetande man förtjänar en orm.

Lyssnar man på podden "en mörk historia del 1 - 5"] så får man sig en återblick av fallet och hur märkligt JM tänker, hur hon är. HON anser inte att hon har begått något brottsligt, hon har bara gjort "vad som krävdes". Ur sin egen synvinkel, alltså. Det är hemskt att lyssna på hur vriden hon är.
https://www.acast.com/enmorkhistoria
Citera
2017-11-24, 23:22
Medlem
Här är en tidslinje från VLT med flera tillhörande länkar till artiklar i fallet, för den som inte har hängt med från början. Tyvärr är den bara fram t.o.m våren 2017, men ändå...

https://cdn.knightlab.com/libs/timeline3/latest/embed/index.html?source=1Gw4qEKiIOkARS5PSzox04ZKJwzhTEK7 gMRdbYhm8Ufk&font=UnicaOne-Vollkorn&lang=sv&initial_zoom=2&height=100%
Citera
2017-11-24, 23:58
Medlem
Pearsagas avatar
Apropå podden en mörk historia. I sista delen lästes det upp av rätten att JM har en diagnos och "personlighetstyp". Vad syftar de på för diagnos och för personlighetstyp? Det framkom aldrig. Sekretess?
Citera
2017-11-25, 11:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Apropå podden en mörk historia. I sista delen lästes det upp av rätten att JM har en diagnos och "personlighetstyp". Vad syftar de på för diagnos och för personlighetstyp? Det framkom aldrig. Sekretess?
Ja, det viktigaste i RPU:n är sekretessbelagt. Framkommer däremot att hon b.la har "dysfunktionella personlighetsdrag". Skulle gissa att diagnosen lutar åt antisocial personlighetsstörning med hög grad av psykopatiska och narcissistiska drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in