2017-12-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Absolut. Min favorit också.

Tydligen blev MR undersökt i GBG, kom jag på. Men inget säger att inte MK var där och träffade honom ändå. Men JM har hon garanterat träffat och henne kan inte JM lura.
Citera
2017-12-30, 21:46
Medlem
Citat:
Åren i fängelse lämnar sina spår. Dessutom sker inga plastikoperationer innanför murarna. Hon ser lite tärd ut redan. Men som sagt, ränderna går aldrig ur. Hon studerar säkerligen till jurist ...!

Hon kanske kan be nån där hjälpa henne köpa brunkräm :-)? Hon ser lika blek ut som det spöke hon kommer fortsätta vara. Snart är hon kanske glömd och förvarad och den arma släkten slipper hennes påverkan.

Men det måste krävas att hon förbjuds skicka brev till dem som inte vill ha kontakt, så att hon inte kan fortsätta terrorisera på det viset - och att media inte svarar på hennes skriverier.

Fast garanterat kommer någon succe'hungrig journalist skriva en bok om henne. Storyn är ju superintressant för sådana att skriva.....karriären.
---------
Ja, liksom Jackie Arklöv kommer hon säkert att plugga till jurist, eller något annat på hög nivå. Psykolog kanske ;-)?
Citera
2017-12-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon kanske kan be nån där hjälpa henne köpa brunkräm :-)? Hon ser lika blek ut som det spöke hon kommer fortsätta vara. Snart är hon kanske glömd och förvarad och den arma släkten slipper hennes påverkan.

Men det måste krävas att hon förbjuds skicka brev till dem som inte vill ha kontakt, så att hon inte kan fortsätta terrorisera på det viset - och att media inte svarar på hennes skriverier.

Fast garanterat kommer någon succe'hungrig journalist skriva en bok om henne. Storyn är ju superintressant för sådana att skriva.....karriären.
---------
Ja, liksom Jackie Arklöv kommer hon säkert att plugga till jurist, eller något annat på hög nivå. Psykolog kanske ;-)?

Tänkte mera på att när soc gjorde utredning gällande Julias hemförhållanden och det påpekades att JM och pappan brast i sin omvårdnad. Då såg JM till att - hur i himlen det gick till? - läsa till socionom för att få den Makten.

Nu har JM ett incitament att slänga sig över lagboken .... rättigheter inom Kriminalvården, Arvsrätt .... mm.

Inget förvånar mig längre.
Citera
2018-01-01, 18:46
Medlem
Citat:
Tänkte mera på att när soc gjorde utredning gällande Julias hemförhållanden och det påpekades att JM och pappan brast i sin omvårdnad. Då såg JM till att - hur i himlen det gick till? - läsa till socionom för att få den Makten.

Nu har JM ett incitament att slänga sig över lagboken .... rättigheter inom Kriminalvården, Arvsrätt .... mm.

Inget förvånar mig längre.

Självklart kommer JM utbilda sig till jurist nu. Hon har ju fått ett nytt intresse.
-----------
I BUP-utredningen om JB, som tyvärr har försvunnit på min dator (vet ej varför), så kunde man läsa bland annat att JB är väldigt manipulativ...
Citera
2018-01-01, 20:49
Medlem
Bewitcheds avatar
Gott Nytt!...

Eller så är inte nedan nytt...

Är det möjligt att hon blir frisläppt. Låter ju som de är osäkra

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-liv-bland-sveriges-farligaste-kvinnor/
Citera
2018-01-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Gott Nytt!...

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-liv-bland-sveriges-farligaste-kvinnor/

Det kommer inte ske. Det finns alldeles för många bevis på att hon är skyldig. Inte minst lapp-skrivandet och avlyssningarna - och hela hennes uppträdande och hållning i polisförhören. Man beter sig inte och gör inte och säger inte som hon har gjort om man är oskyldig.

Det värsta som skulle kunna ske är väl om hon skulle få typ 16-18 års fängelse, men själv tror jag att Hovrätten går på Tingsrättens linje med livstid.

Johanna Möller gör bort sig själv varenda gång hon öppnar truten.
Citera
2018-01-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Gott Nytt!...

Tvivlar på att HR skulle ändra på TRs beslut avseende brotten mot sina föräldrar. Vad gäller Aki domen är jag mer osäker, men jag skulle bli mäkta förvånad om inte åklagarna lagt ner en hel del arbete på just den delen.
Om det håller vet vi snart.
Citera
2018-01-01, 23:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Det kommer inte ske. Det finns alldeles för många bevis på att hon är skyldig. Inte minst lapp-skrivandet och avlyssningarna - och hela hennes uppträdande och hållning i polisförhören. Man beter sig inte och gör inte och säger inte som hon har gjort om man är oskyldig.

Det värsta som skulle kunna ske är väl om hon skulle få typ 16-18 års fängelse, men själv tror jag att Hovrätten går på Tingsrättens linje med livstid.

Johanna Möller gör bort sig själv varenda gång hon öppnar truten.

Ja, så är det med allra största sannolikhet. Hon är rökt och ser fram emot ett långt frihetsberövande straff som förhoppningsvis är livstid. Då kommer hon kanske ut efter i runda slängar tjugo år.
Som jag för några månader sedan var inne på, skulle det vara intressant om åtalet för mordet på Aki nu lades ner och återupptogs då hennes livstidsstraff för mordet på sin pappa var på väg att avslutas. Skulle man då döma henne för detta mord skulle hon riskera ytterligare ett livstidsstraff i form utav ytterligare cirka tjugo år, vilket hon med all rätt förtjänar. Då är hon en bra bit över åttio år om hon fortfarande lever vill säga. Förhoppningsvis inte.
Citera
2018-01-02, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja, så är det med allra största sannolikhet. Hon är rökt och ser fram emot ett långt frihetsberövande straff som förhoppningsvis är livstid. Då kommer hon kanske ut efter i runda slängar tjugo år.
Som jag för några månader sedan var inne på, skulle det vara intressant om åtalet för mordet på Aki nu lades ner och återupptogs då hennes livstidsstraff för mordet på sin pappa var på väg att avslutas. Skulle man då döma henne för detta mord skulle hon riskera ytterligare ett livstidsstraff i form utav ytterligare cirka tjugo år, vilket hon med all rätt förtjänar. Då är hon en bra bit över åttio år om hon fortfarande lever vill säga. Förhoppningsvis inte.

Tror inte det går till på det sättet. Läggs Aki-delen ner i brist på bevis nu, så kommer det inte tas upp igen. Kan hända någon överklagar till Högsta Domstolen, men utan fler bevis som hittills har kommit så tvivlar jag på att de ens får prövningstillstånd dit.
Citera
2018-01-02, 10:59
Medlem
Citat:
Tror inte det går till på det sättet. Läggs Aki-delen ner i brist på bevis nu, så kommer det inte tas upp igen. Kan hända någon överklagar till Högsta Domstolen, men utan fler bevis som hittills har kommit så tvivlar jag på att de ens får prövningstillstånd dit.
Utredningen av Aki-mordet kommer säkert inte att läggas ner - det är ju ouppklarat. Men ett nytt mål blir det inte förrän polisen gjort avgörande framsteg. Däremot kan inte JM lagföras för samma brott en gång till, om hon skulle frikännas nu. Om hon skulle kunna prövas för mord, om bevisning för detta framkommit, vet jag däremot inte.
Citera
2018-01-03, 01:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

---------
Jag tror inte på någon bok om JM. Hon är för ointressant. Alla har redan läst för mycket om henne i media. Hon framstår som en mördarpsykopat som är korkad, enkelspårig, ljuger och tycker oändligt synd om sig själv. Vad mer vill någon veta liksom? Hon är ju så tom, finns inget av intresse innanför pannbenet. Inlåsning och tystnad för det ondskefulla, korkade stycket är vad som önskas.

Jag tror inte att hon skulle klara av att plugga till något på högre nivå. Absolut inte.
Hon har en underbegåvad tonårings sätt att uttrycka sig och stava t.ex.
Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde klara socionomutbildningen.
Kanske hon mutade eller låg med någon ansvarig, vetefan vad jag ska tro?
Mysko är det allt...
Citera
2018-01-03, 09:58
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Det är väl bara i USA bl.a. som det kan utdömas flera livstidsstraff?I Sverige spelar det ingen roll om en eller fem mördas - det döms väl bara till Livstid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in