2018-01-30, 16:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Det 73-sidiga dokumentet som lämnades in i dag
https://minfil.org/j9Ja32d8b7/Svea_HR_B8032-17_Aktbil_137-142.pdf
Stort tack!
Citera
2018-01-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neptunas
Ska de tilltalade fortsätta att vara häktade i väntan på dom?
Det borde de vara, annars hade det kommit fram i SVT Nyheters liverapportering.
Citera
2018-01-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det borde de vara, annars hade det kommit fram i SVT Nyheters liverapportering.

Ja så borde det förstås vara. Tack!
Citera
2018-01-30, 16:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Nu har jag läst JMs brev till HR.
Samma tjat om och om igen, det känns som att hon lämnade över det här för att hon kände att det inte går hennes väg. Då drar man allting ett varv till och försöker tjata hål i huvudet på övriga tills dom ger sig. Igen och igen och igen...
Citera
2018-01-30, 16:30
Medlem
Reimers avatar
Då är det bara att vänta tills den 27/2 klockan 14:00 då domen släpps, att det är generaltorsk på mordet på GM och mordförsöket på AM är glasklart, frågan är hur det går i A*i-delen, kanske fastställer HR domen även i den delen och då är allt i sin ordning.

Hinseberg kan börja förbereda sig, snart kommer Johanna Möller.
Citera
2018-01-30, 17:41
Medlem
Hade hovrätten ansett henne oskyldig hade hon försatts på fri fot... skyldig som f-n och Hinseberg väntar på avskummet. Gott gott gott
Citera
2018-01-30, 17:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Nu har jag läst JMs brev till HR.
Samma tjat om och om igen, det känns som att hon lämnade över det här för att hon kände att det inte går hennes väg. Då drar man allting ett varv till och försöker tjata hål i huvudet på övriga tills dom ger sig. Igen och igen och igen...

Hon är onekligen hyfsat manisk. Ett jävla tjatande om samma saker, därtill uttryckt på mellanstadiesvenska.
Övertygnadsgrad: nada. Ingen oskyldig skriver på det där konstruerade, distanserade sättet. Hon har verkligen ingen aning om hur en normal (icke-psykopat) och oskyldig person skulle tänka och argumentera.

Jaji. Hon är en one-trick-pony, och man är ganska färdig med henne nu, intressemässigt. Fastställ dom, lås in, glöm bort. Lär väl bli någon form av årlig vals i tidningarna när dom publicerar utdrag ur nya, lika tjatiga brev. Och avslagna resningsansökningar med jämna mellanrum. I övrigt tror jag att media kommer att noncha rätt hårt. Vilket så klart blir extremt provocerande för JM.
Citera
2018-01-30, 19:12
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Hon är onekligen hyfsat manisk. Ett jävla tjatande om samma saker, därtill uttryckt på mellanstadiesvenska.
Övertygnadsgrad: nada. Ingen oskyldig skriver på det där konstruerade, distanserade sättet. Hon har verkligen ingen aning om hur en normal (icke-psykopat) och oskyldig person skulle tänka och argumentera.

Jaji. Hon är en one-trick-pony, och man är ganska färdig med henne nu, intressemässigt. Fastställ dom, lås in, glöm bort. Lär väl bli någon form av årlig vals i tidningarna när dom publicerar utdrag ur nya, lika tjatiga brev. Och avslagna resningsansökningar med jämna mellanrum. I övrigt tror jag att media kommer att noncha rätt hårt. Vilket så klart blir extremt provocerande för JM.
Man skall inte glömma att media inte glömmer.
Det kan finnas samband med attacken på de journalister som skrev om asylsexet. Så media glömmer nog snart.
Fastställ dom och släpp aldrig ut henne igen.
Citera
2018-01-30, 19:48
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är delvis fascinerande läsning. Totalt faktaresistent och ...galen. Jag tror det kan vara en last ditch attempt att bli klassad. Om inte så ett bra försök!
Citat:

Att historien kommer både dramatiseras och dokumenteras på film är nog en lågoddsare. Likaså att Johanna kommer bli rätt arg när hon ser sig porträtteras som en stockdum psykopat och mördare. Men det lär dröja ett tag innan JM kan se det...
Citera
2018-01-30, 20:18
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är delvis fascinerande läsning. Totalt faktaresistent och ...galen. Jag tror det kan vara en last ditch attempt att bli klassad. Om inte så ett bra försök!
Att historien kommer både dramatiseras och dokumenteras på film är nog en lågoddsare. Likaså att Johanna kommer bli rätt arg när hon ser sig porträtteras som en stockdum psykopat och mördare. Men det lär dröja ett tag innan JM kan se det...

Njae lågoddsare vette fasen...

https://m.imgur.com/a/9MurG
Citera
2018-01-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men herregud har hon ritat hjärtan i en skrivelse till Hovrätten? Hon blir mer o mer bisarr rent ut sagt. Nog för att alla begriper att något är allvarligt fel hos henne men va fan, hjärtan.... Ja säger då det o inte lär Hikes ha kunnat hejda henne heller.
Det finns uppenbarligen många sjuka människor här i vårt kära land. Möller är verkligen galen. Hon försöker spela på "kärlek", och det har hon ju lyckats med förr när hon duperat hela sin familj och pojkvännen. Fast jag tvivlar på att Hovrätten faller för det. Billy ritade en hand med långfingret upp, när han satt mitt i förhandlingen. Och visade upp det för kamerorna. Vi får se vad terroristen Akilov resp Madsen åstadkommer med sina pennaor
Citera
2018-01-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns uppenbarligen många sjuka människor här i vårt kära land. Möller är verkligen galen. Hon försöker spela på "kärlek", och det har hon ju lyckats med förr när hon duperat hela sin familj och pojkvännen. Fast jag tvivlar på att Hovrätten faller för det. Billy ritade en hand med långfingret upp, när han satt mitt i förhandlingen. Och visade upp det för kamerorna. Vi får se vad terroristen Akilov resp Madsen åstadkommer med sina pennaor
Ja "galenskapen" verkar löpt amok. O som vi i tråden funderat tidigare, hur kunde hon klara socionomexamen öht? Skönt att det snart är över o då tänker jag främst på de anhöriga. Äntligen kommer det till ett avslut för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in