Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Om 10 år kommer hon definitivt inte ut. Livstid ombedöms efter ett stort antal år, men hon lär sitta minst 20 år.
Hon kanske inte erkänner fler brott (eller ens mordet/mordörsöket), men hennes maniska pladdrande och brevskrivande kan fälla henne. Eller också att man hittar bevis för andra brott, vilket jag hoppas. Inte minst gällande fosterbarnet som dog iJMs "vård".
Samt den äldre mannen som mördades på en p-plats. Han var inblandad i flyktingbonde på något vis. Mördaren har man inte lyckats hitta - om man nu ens har brytt sig om att leta.
Jag vill minnas att man kan börja söka tidsbestämning efter tolv år, men kan ha fel. Det spelar inte så stor roll, för hon kommer ändå inte få tidsbestämt förrän hon visar på tydlig förändring i sitt sinnelag, vilket inbegriper att hon förstår det felaktiga i sina handlingar och inte längre utgör en fara för sina medmänniskor, vilket kommer ta tid. Eftersom alla vet att hon är involverad i mordet på AP så kommer rättvisan förvänta sig att hon kan handskas med sin skuld och sitt sonande även i det fallet. Hon måste bli fri från sin ondska innan hon kan släppas ut. Det kan visa sig särskilt svårt i hennes fall. Tro mig, hon kommer inte ut förrän hon har erkänt allt. Det är så man blir frisk, och värdig friheten. Det finns massor med människor som hon kan skada med sin blotta närvaro annars. Hon har ju en faiblesse för att mörda familjemedlemmar också, och vem skulle ta sig an henne utanför murarna? Hennes barn lär ju ha ärvt AM vid det laget, så de ligger ju särskilt illla till.
Hon får sitta trettio år, minst, är mitt tips. Annars blir jag fundersam kring hur rättvisan fungerar.
Jag överlåter med varm hand det där till närmast berörda myndigheter.
Jag hör ju till dem som inte tycker att mordet på AP inte gills. För att han är finne. Rättvisan har en hel j-a del att ta igen innan den byken är tvättad och manglad, och där AM/GM egentligen bara är en naturlig följd av anslaget på AP. Det får aldrig glömmas bort att motivlinjen från AP till AM/GM är rak och fet som summeringsstrecket hos en grosshandlare. Ta min själ.
Att ingen kvinna knivats ihjäl på anstalt i Sverige betyder inte att det inte kan hända. Finnar kunde inte drunkna med kranvatten i lungorna i midjehögt sjövatten tidigare heller. Men nån gång ska ju vara den första.