2017-10-19, 21:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Om jag inte missminner mig så har Grus-Kalle skrivit om den tyska Pessimismus och därför har jag rotat mig så bra här uppe.

Men han är ju självplågare, dvs Sechziger. Och jag tror du bara bor däruppe eftersom du gillar att frysa och skotta snö, det är inte pessimism utan ren dumhet.

Skämt åsido, så kul se Bayern just nu. Det som händer imorgon händer imorgon, men åt helvete kommer det inte gå som för 1860 eller gjort för mitt Hammarby.
Citera
2017-10-19, 22:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Men han är ju självplågare, dvs Sechziger. Och jag tror du bara bor däruppe eftersom du gillar att frysa och skotta snö, det är inte pessimism utan ren dumhet.

Skämt åsido, så kul se Bayern just nu. Det som händer imorgon händer imorgon, men åt helvete kommer det inte gå som för 1860 eller gjort för mitt Hammarby.

Jag har ett vagt minne av att jag skrev om tysk pessimism som får rätt många att mest se de svårigheter som kanske kommer att finnas. Pga. att man fokuserar på risker så har man dessutom svårt att glädjas när något trots allt går en lycklig och oftast inte helt oväntad väg.

Jag har inte hittat inlägget bland de 898 som jag skrivit, men andemeningen var ungefär så.

Som jag skrev tidigare, Sechzigs fans struntar i vilken liga man spelar i så länge man har framgång och på söndag kl. 15.00 spelar man årets match hemma på Grünwalder Stadion; Ligatolvan FC Bayern möter ligaledarna!

Hade det varit c:a femtio år tidigare så hade det varit 1.BL, nu är det FC Bayern II och Regionalliga Bayern. Utgången är inte helt given, påminner en hel del om Sverige-Finland i ishockey.
Citera
2017-10-20, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Vem hade kunnat tro att Tysklands heder skulle försvaras av förutom Bayern i vanlig ordning men då av RB Leipzig och Hoffenheim kanske det inte är så dumt med köpelag trots allt.

Skulle jag vara Herthasupporter så hade jag övervägt att byta klubb alternativt hänga mig.
Citera
2017-10-20, 07:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Vem hade kunnat tro att Tysklands heder skulle försvaras av förutom Bayern i vanlig ordning men då av RB Leipzig och Hoffenheim kanske det inte är så dumt med köpelag trots allt.

Skulle jag vara Herthasupporter så hade jag övervägt att byta klubb alternativt hänga mig.
Dortmund lär väl gå till EL till slut och kan kanske få till bättre resultat där. Eller borde.
Citera
2017-10-20, 07:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Dortmund lär väl gå till EL till slut och kan kanske få till bättre resultat där. Eller borde.

Hertha och Köln är ju helt fel klubbar just nu att spela i Europa. Dom har nog med ligan.
Citera
2017-10-20, 09:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Hertha och Köln är ju helt fel klubbar just nu att spela i Europa. Dom har nog med ligan.

Dortmunds insats avstår jag från att kommentera.

Huvudstadslagets ambitioner är mycket högre än deras prestationer kan jag lova.

Köln däremot dom presterar efter vad jag trodde att dom skulle göra, det är tyvärr ett lag som inte borde få representera Tyskland i Europa.
Citera
2017-10-20, 16:55
Medlem
cyberkalles avatar
Lite nostalgi på fredagen.

Första gången som Heynckes var tränare för den finaste klubben så blev..

Bremen mästare
Klinsmann vann skytteligan
Hamburg var regerande cup-mästare
Citera
2017-10-20, 17:07
Medlem
motvalls avatar
Äntligen händer något angående TV-sändningar från BL.

Expressen (!!) sänder dels 3 livematcher dels ett sammandrag med målen varje omgång. Detta sker i samarbete med http://www.laola1.tv/en-int/channel/football-german-bundesliga-free-video.

Hur allt funkar i praktiken har jag givetvis noll koll på, vi får väl testa i kväll. Matcher som visas;
Fredag 20.30 Schalke 04 - Mainz 05
Lördag 18.30 Hamburg - Bayern München
Söndag 15.30 Freiburg - Hertha Berlin

Trodde aldrig jag skulle skiva detta - men förbannat stort tack Expressen, funkar det ska jag skaffa konto hos er bara för glädjen att kunna betala för Bundesliga i Sverige!
Citera
2017-10-20, 17:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Expressen (!!) sänder dels 3 livematcher dels ett sammandrag med målen varje omgång. Detta sker i samarbete med http://www.laola1.tv/en-int/channel/football-german-bundesliga-free-video.

Hur allt funkar i praktiken har jag givetvis noll koll på, vi får väl testa i kväll. Matcher som visas;

Trodde aldrig jag skulle skiva detta - men förbannat stort tack Expressen, funkar det ska jag skaffa konto hos er bara för glädjen att kunna betala för Bundesliga i Sverige!
Das war aber ein sehr guter Nachricht
Citera
2017-10-20, 19:29
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

Jag provkör med Fortuna-Darmstadt, halvtid just nu, gratis, utan registrering, med mycket men relativt diskret Interwetten-reklam.

Bättre än alla alternativ hittills, Unibet begränsar bildytan till 16 x 9 cm dvs ser alltid ut som på en mobil.
Citera
2017-10-20, 19:35
Medlem
Citat:

Om du använder dig av Laola1 direkt och inte via Expressen verkar du i princip kunna se alla matcher i omgången. Står så här på matcherna "Available in Denmark, Finland, Norway, Sweden and Romania only" så borde ju funka. Men oavsett tack för infon

Edit: osäker på om det jag skrev ovan stämmer, det kan ju behövas något konto eller dylikt och eventuell betalning men kan ju vara värt att kolla upp oavsett.
Senast redigerad av kusagwa 2017-10-20 kl. 19:39.
Citera
2017-10-20, 19:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Dortmunds insats avstår jag från att kommentera.

Huvudstadslagets ambitioner är mycket högre än deras prestationer kan jag lova.

Köln däremot dom presterar efter vad jag trodde att dom skulle göra, det är tyvärr ett lag som inte borde få representera Tyskland i Europa.
Apropå BVB så har de förlängt med Bürki till 2021, sånt tackar man för

Hertha hör inte hemma i Europa, fiasko två år i rad är minst ett för mycket. Att Köln skulle prestera utan Modeste någonstans var självklart så fort han stack. Så har "vi" Freiburg som inte ens lyckades kvalificera sig mot nått helt okänt bonngäng från Slovenien eller var det Slovakien.

Så det är bara för alla som gillar en Bundesligaklubb att göra som förr vid Europaspel, hoppas på Bayern för bra rankningspoäng och att Dortmund/Schalke/Leverkusen kvalificerar sig eftersom de aldrig skämmer ut ligan samtidigt som de aldrig egentligen når någonstans där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in