Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Men han är ju självplågare, dvs Sechziger. Och jag tror du bara bor däruppe eftersom du gillar att frysa och skotta snö, det är inte pessimism utan ren dumhet.
Skämt åsido, så kul se Bayern just nu. Det som händer imorgon händer imorgon, men åt helvete kommer det inte gå som för 1860 eller gjort för mitt Hammarby.
Jag har ett vagt minne av att jag skrev om tysk pessimism som får rätt många att mest se de svårigheter som kanske kommer att finnas. Pga. att man fokuserar på risker så har man dessutom svårt att glädjas när något trots allt går en lycklig och oftast inte helt oväntad väg.
Jag har inte hittat inlägget bland de 898 som jag skrivit, men andemeningen var ungefär så.
Som jag skrev tidigare, Sechzigs fans struntar i vilken liga man spelar i så länge man har framgång och på söndag kl. 15.00 spelar man årets match hemma på Grünwalder Stadion; Ligatolvan FC Bayern möter ligaledarna!
Hade det varit c:a femtio år tidigare så hade det varit 1.BL, nu är det FC Bayern II och Regionalliga Bayern. Utgången är inte helt given, påminner en hel del om Sverige-Finland i ishockey.