2017-09-26, 20:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Någon som kollat på der Club (FC Nürnberg) denna säsong? Aldrig gillat dom och då fulstreama känns helfel. Orsaken till jag frågar är givetvis Mikael Ishak och att det går så bra för honom nu. Inte sett mycket av killen utom U-landslag sen han såg stor men valpig ut i Köln för fem år sedan.
Såg matchen mot St. Pauli som Nürnberg förlorade oturligt med 0-1. Annars har jag sett glimtar av laget under Konferenzsändningar och highlights från Zweite. Det jag sett av Ishak är att han är fysiskt stark och hugger som en kobra framför mål.
Citera
2017-09-26, 20:34
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg matchen mot St. Pauli som Nürnberg förlorade oturligt med 0-1. Annars har jag sett glimtar av laget under Konferenzsändningar och highlights från Zweite. Det jag sett av Ishak är att han är fysiskt stark och hugger som en kobra framför mål.
Något för vårt landslag av det du sett? Berg är i arabvärlden, Toivonen slö, Nyman vet du hur han spelar och "min" Hedlund får inte heller vara med. Stor och stark är Ishak i varje fall.
Citera
2017-09-26, 20:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Något för vårt landslag av det du sett? Berg är i arabvärlden, Toivonen slö, Nyman vet du hur han spelar och "min" Hedlund får inte heller vara med. Stor och stark är Ishak i varje fall.
Hmm, som inhoppare sista kvarten om Sverige ligger under kanske. En tung pjäs att slänga in då man börjar mata långa bollar mot motståndarnas mål för att få in en kvittering.

Tycker att både Nyman och Hedlund är bättre egentligen.
Citera
2017-09-26, 20:38
Medlem
Citat:
Har kikat lite. OM han kan hålla denna form är han given 3/4e anfallare imo. Förvaltar chanser väldigt väl och ett dugligt öga för passningar med. Stark dessutom. Tror han kan tas med imon istället för Nyman med tanke på Nymans skada & ARmenteros kaos i benevento
Citera
2017-09-26, 21:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hmm, som inhoppare sista kvarten om Sverige ligger under kanske. En tung pjäs att slänga in då man börjar mata långa bollar mot motståndarnas mål för att få in en kvittering.

Tycker att både Nyman och Hedlund är bättre egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Har kikat lite. OM han kan hålla denna form är han given 3/4e anfallare imo. Förvaltar chanser väldigt väl och ett dugligt öga för passningar med. Stark dessutom. Tror han kan tas med imon istället för Nyman med tanke på Nymans skada & ARmenteros kaos i benevento
Tack, känns lite desperat med honom i dagsläget tycker jag. Men en målgörare där framme är precis vad vi behöver. Gissar att de älskar honom i der Club för derbyvinsten, men de är inte oss.
Citera
2017-09-26, 21:35
Medlem
Citat:
Tack, känns lite desperat med honom i dagsläget tycker jag. Men en målgörare där framme är precis vad vi behöver. Gissar att de älskar honom i der Club för derbyvinsten, men de är inte oss.
Ja han lär ju inte gå in i start 11an men kan se honom få 4e plattsen imon med tanke på skador. Guidetti är inte i form nog att starta efter sin skada, nyman är skadad, armenteros iskall osv. Ishak kan mycket väl ta 4e slotten för anfallare p.g.a detta tror jag.
Citera
2017-09-26, 22:46
Medlem
motvalls avatar
Efter kvällen undrar jag om tränarna i båda lagen vet de vilken planet spelarna är på med så usla matchplaner? Detta är f-ing Champions League och inte pokalen som DFB delar ut. Byt båda så spelarna får göra vad man kan och inte vad en tränare tycker man ska kunna. Usel tysk afton.
Citera
2017-09-26, 22:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Efter kvällen undrar jag om tränarna i båda lagen vet de vilken planet spelarna är på med så usla matchplaner? Detta är f-ing Champions League och inte pokalen som DFB delar ut. Byt båda så spelarna får göra vad man kan och inte vad en tränare tycker man ska kunna. Usel tysk afton.
Jag tycker inställningen är otroligt usel precis som förra omgången. Och imorgon ska Bayern i dålig form möta PSG borta..Usch.
Citera
2017-09-28, 15:35
Medlem
Steff83s avatar
Och där fick Ancelotti sparken efter dagens krismöte. Skönt. Han funkade aldrig riktigt i Bayern såsom tex Pep gjorde. Spelet har aldrig riktigt lyft. Det har sett trögt ut och han har svårigheter att hålla hela truppen nöjd.
Citera
2017-09-28, 15:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Och där fick Ancelotti sparken efter dagens krismöte. Skönt. Han funkade aldrig riktigt i Bayern såsom tex Pep gjorde. Spelet har aldrig riktigt lyft. Det har sett trögt ut och han har svårigheter att hålla hela truppen nöjd.

Och folk här inne sa att det skulle bli bättre än Pep. '' Men man spelade ju roligare ''

Vem ska ta över nu? Känns som det är nu Bayern kommer få kämpa några år framöver, tycker även truppen ser alldeles för vek ut för att ens ta sig till en semi final i CL. Ligan kommer vara den tuffaste på år. Skönt dock att få slippa höra att det är en 1mans liga.
Citera
2017-09-28, 16:43
Medlem
foool13s avatar
Synd, jag tyckte de skulle gett honom mer tid... jag har alltid tyckt att Pep gjorde ett hästejob i Bayern men jag har alltid gillat lite mer kontrollerad fotboll så. Jag tycker dock det är mest är den naturliga utfasningen av Ribery och Robben som har ställt till det för den gode Carlo.. men den skulle alltid ha kommit ändå och hade blivit tufft för vilken tränare i världen.. även för Pep. De är 33, 34 nu och måste fasas ut, men de var ruggigt viktiga för Bayerns spel i nästan ett decennium.. inte lätt att ersätta.
Citera
2017-09-28, 16:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Trodde han skulle överleva säsongen iallafall ancelotti. Drastiskt beslut kan tyckas så tidigt in. Men klart var iallafall att han inte var rätt man för generationsväxlingen i bayern. Gissar att nagelsmann tar över nästa säsong. Frågan är om man låter sagnol sitta hela säsongen eller plockar in någon annan tillfällig tränare? För inte kan man lyckas sno åt sig nageslmann mitt i säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in