2017-06-30, 12:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Mycket fina elvor du skapat men spontant så hade jag trots att vi nästan har varit grannar petat Kevin Volland till förmån för Timo Werner.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Intressant och jätteambitionsöst inlägg. Delar dina åsikter i huvuddragen. Du har ju använt den stora penseln liksom, att gå in på detaljer typ vilka som ska vara i första eller andra uppställningarna tycker jag är lite överkurs. ( Hej kalle!).

[..]

Anfallsbristen är välkänd, men Löw brukar inte ta ut speciellt många sådana i sina trupper, tror max två tas ut.
Även fast det är överkurs är det intressant att se uppfattningarna.

Om Leverkusen presterar som vanligt igen nästa säsong kommer Volland visa klass. Något jag inte tänkte på är att det är Werner som spelar internationellt med Redbull i CL. Båda kommer nog med i truppen iallafall, såvida inte Löw tar med Gómez för att ha med rutin. Det är alltså förvånansvärt jämnt mellan de tre!

Citat:
På mittfältet är konkurrensen däremot stenhård, vilka som kommer med beror i stor utsträckning på hur Joggi vill spela. Med en trebackslinje och ett slags tremannaanfall, som i ConFed, blir det en hel del mittfältare som kan få plats. Vill han ha kantspel eller centrera? Hur många defensiva behövs? O s v.

Men återigen, intressant inlägg och en bra utgångspunkt inför framtida diskussioner.
Trebackslinje är troligast i dagsläget, men vem vet hur mycket fotbollen kan förändras på ett år?

Spelare som Kimmich, Ginter och Höwedes kan vara smart för Löw att ha i VM-truppen bara för att de kan spela flera positioner i försvaret. På så sätt ges lite mer plats till mittfältarna.

Jag skulle nog säga att det är färdigexperimenterat med nya spelare nu. Det kommer bli oerhört svårt för en Stenzel eller Havertz att få en plats för att prova på under året.
Citera
2017-06-30, 13:49
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag skulle nog säga att det är färdigexperimenterat med nya spelare nu. Det kommer bli oerhört svårt för en Stenzel eller Havertz att få en plats för att prova på under året.
Instämmer i att det var ett ambitiöst och läsvärt inlägg och håller i stora drag med dig. Just här vill jag dock påminna om något du skrev strax före i samma inlägg - vem vet hur mycket fotbollen kan förändras på ett år?

En viss Thomas Müller debuterade i U21-landslaget i augusti 2009 och hade inför säsongen 2009/2010 spelat ungefär en halvlek i Bayerns a-lag. Hur han presterade i VM 2010 behöver jag nog inte gå in på.
Citera
2017-06-30, 14:39
Medlem
Oranginas avatar
Werner är solklar i den tyska startelvan. Går före både Volland och Müller.
Citera
2017-06-30, 15:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Werner är solklar i den tyska startelvan. Går före både Volland och Müller.
Du brukar skriva knäppa inlägg men att Werner skulle gå före Müller finns inte på kartan.
Müller har en spelstil som ingen i hela världen kan läsa så är han lagets viktigaste spelare.
Han gjorde flest assist i Bayern denna säsong så han är mer än en målgörare
Citera
2017-06-30, 16:46
Medlem
Lekmands avatar
Enligt Transfermarkt är Sveriges absolut mest värdefulla startelva värderad till 83 miljoner Euro, och då bär VNL och Forsberg (44 totalt) mer än hälften av den summan. Ha det i åtanke.

Här är värderingen av alla elvor jag skapade (allt i miljoner euro):
  1. 420
  2. 235
  3. 182
  4. 154
  5. 103
  6. 84
  7. 72

Sverige platsar alltså först som Tysklands sjundelag, om man ser det på detta sätt. Orkar inte göra en liknande jämförelse med Spaniens bredd, men imponerande är det oavsätt.
Citera
2017-06-30, 18:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Trebackslinje är troligast i dagsläget?
Känner så oxå, tycker inte att den varit så trygg som önskat i CC men saker kan ändras.

Citat:
Spelare som Kimmich, Ginter och Höwedes kan vara smart för Löw att ha i VM-truppen bara för att de kan spela flera positioner i försvaret. På så sätt ges lite mer plats till mittfältarna.

Framförallt ger sådana spelare valfriheter ifall något inte stämmer. Men Ginter? Har har varit kass i BVB, inte sett han så här bra på år.

Citat:
Jag skulle nog säga att det är färdigexperimenterat med nya spelare nu.
Det tror jag inte, om nu trebackslinje är modellen och detta "tremannaanfall" vi sett i Confed Cup.
Citera
2017-06-30, 21:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
7:e
Uth - Hahn
Younes - Bender - Amiri - Öztunali
Günter - Heintz - Vogt - Stenzel
Fährmann[/center]
[/spoiler]

Vad tror ni?

Vem fan är Uth? Måste vara det fulaste namn jag hört inom fotboll. Kan man ens heta så? Bara namnet gör att jag knappt skulle ta med honom i sjunde-elvan!

Tacka vet jag Weidenfeller & Augenthaler! Det är coola namn det.

Bender också!
Citera
2017-07-01, 10:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vem fan är Uth? Måste vara det fulaste namn jag hört inom fotboll. Kan man ens heta så? Bara namnet gör att jag knappt skulle ta med honom i sjunde-elvan!

Tacka vet jag Weidenfeller & Augenthaler! Det är coola namn det.

Bender också!
Uth är ju ett stenhårt tyskt namn weltklasse namn helt enkelt, nä jag heter inte så inte ens i närheten så det är inte därför jag gillar det.

Men någon Manta-fahrer är han nicht
Citera
2017-07-01, 17:24
Medlem
Oranginas avatar
Anastasios Donis är helt klar. På pappret mycket spännande värvning, tror mycket på honom.

Dock så behöver vi fortfarande få in några spelare på den defensiva sidan!
Citera
2017-07-01, 18:21
Medlem
Stivalis avatar
Bröderna Bender först i 6e & 7-elvan. Lite uppseendeväckande för en lekman att Lekmand rankar dem så pass långt ner. Är The Bender Boys over and out precis som 1860?
Citera
2017-07-01, 23:17
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Bröderna Bender först i 6e & 7-elvan. Lite uppseendeväckande för en lekman att Lekmand rankar dem så pass långt ner. Är The Bender Boys over and out precis som 1860?
Lite min personliga uppfattning Denna säsongen har de inte imponerat, och det är en otrolig konkurrens på de positionerna.
Citera
2017-07-02, 09:56
Medlem
Stivalis avatar
Inte många från FC Köln i Lekmands elvor. Men det är klart, tabellplaceringen ser ju bättre ut än vad den är. Det är väl ett defensivt knegelag som Peter Stöger styr. Man var rejält avhängda både poängmässigt & målmässigt gentemot Topp 4-lagen. Kölns femteplats är snarare att tolka som mittenlag.

Tre defensiva spelare i elvorna. Timo Horn (mv i 5e), Jonas Hector (hb i 1a) samt Dominique Heintz (mb i 7e). Var väl mest utländskt på offensiva nyckelpositioner & 13 färre gjorda mål än Hoffenheim skvallrar om att man levde mycket på att Anthony Modeste satte dit bollarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in