2017-04-04, 15:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vilar och vilar både Neuer och Müller har ju opererat sig och speciellt Neuer är ett frågetecken mot Madrid.
Edit: Nu är det klart att Müller missar matchen mot Real, vår viktigaste spelare i sådana matcher som nu är i kanonform dessutom.
Tittade på spelschemat framöver för ”vårt” FCB och det är riktigt tufft. Samma sak gäller för BVB.

Denna vecka är ju engelsk och i helgen spelas Bayern – Dortmund. Nästa och nästnästa är det CL-kvartsfinaler (samt EL dito för S04). Veckan därpå DFB-pokal, Bayern mot Dortmund igen. Får verkligen hoppas att Neuer, Müller och Thiago kryar på sig snabbt samt att inga andra blir skadade.
Citera
2017-04-04, 18:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tittade på spelschemat framöver för ”vårt” FCB och det är riktigt tufft. Samma sak gäller för BVB.

Denna vecka är ju engelsk och i helgen spelas Bayern – Dortmund. Nästa och nästnästa är det CL-kvartsfinaler (samt EL dito för S04). Veckan därpå DFB-pokal, Bayern mot Dortmund igen. Får verkligen hoppas att Neuer, Müller och Thiago kryar på sig snabbt samt att inga andra blir skadade.
Jupp riktigt tufft schema framöver och dessa tre är ju faktiskt mer än givna i startelvan så som det sett ut sista månaderna.
Citera
2017-04-04, 18:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Jupp riktigt tufft schema framöver och dessa tre är ju faktiskt mer än givna i startelvan så som det sett ut sista månaderna.
Vad jag fattat så blev både Thiago och Müller skadade av Augsburgspelare i en match som redan tidigt var körda för dem. Har aldrig fattat din faiblesse för den klubben, de vill inget gott mot "oss".
Citera
2017-04-04, 19:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vad jag fattat så blev både Thiago och Müller skadade av Augsburgspelare i en match som redan tidigt var körda för dem. Har aldrig fattat din faiblesse för den klubben, de vill inget gott mot "oss".
Det ska ta ont att spela ett derby detta är ett sånt.
Nu var smällen på Müller inte meningen för fem öre smällen på Thiago såg jag inte.

Självklart så har jag känslor för Augsburg då dom kommer från Schwaben likt jag gör.
Men det går fortare att ta Autobahn in till München från mig så dom ligger närmast
Citera
2017-04-04, 20:58
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Skönt att se Bremen i form. 5 matcher, 13 poäng, och 13:4 i målskillnad.
Riktigt roligt, man vinner även när man inte är bra (som mot Wolfsburg och Freiburg). Frågan är hur länge det kan hålla i sig?

Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Borussia Mönchengladbach byter från 2018 till Puma som tröjsponsor...

Dessutom så kom deras siffror ut 196,8miljoner € i omsättning... 26.8 miljoner € i vinst efter skatt. Man meddelar också att även året 2017 kommer sluta positivt rent ekonomiskt.
Någon uppgift om vad Puma betalar? Enligt uppgifter byter även Bremen tröjor 2018, till Umbro som betalar 3,5 miljoner € per säsong, 500 000 € mer än vad Nike betalar nu.
Citera
2017-04-04, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Riktigt roligt, man vinner även när man inte är bra (som mot Wolfsburg och Freiburg). Frågan är hur länge det kan hålla i sig?

Någon uppgift om vad Puma betalar? Enligt uppgifter byter även Bremen tröjor 2018, till Umbro som betalar 3,5 miljoner € per säsong, 500 000 € mer än vad Nike betalar nu.

8 miljoner € betalar Puma om jag minns rätt
Citera
2017-04-05, 06:24
Medlem
cyberkalles avatar
Man kan inte annat än imponeras av Hoffenheim dom har bara två förluster så här långt och är obesegrade hemma. Lite väl många kryss för att hota Bayern men igår så såg man hur bra dom kan spela.
Deras första halvlek var magnifik lika usel var våran och vi spelade från början riktigt nonchalant och det håller inte mot ett så välspelat lag och en målvakt som ofta håller världsklass.

Jag gillar dock Ancelotti han har fingerspitzengefühl men detta med att när han vilar Lahm låter Rafinha spela istället för Kimmich är för mig obegripligt.

Samma med att låta Alonso spela mot lag som är ruggigt kvicka han hänger inte med helt enkelt, dock så har han fortfarande en magiskt passningsfot.

Lustigt val att byta in Bernat när man jagar en kvittering han har nog ingen sett som en som kan komma in och avgöra en match.
Citera
2017-04-05, 09:58
Medlem
Oranginas avatar
Helvete!

Matchen mot Dresden var något utöver det vanliga. Om ni ej såg matchen så missade ni verkligen något.

Fullsatt sedan länge och det började som en ren och skär mardröm för hemmafansen. Vfb ställde upp med en 3-backslinje och det syntes direkt att det var något som grabbarna ej var vana med. 3 mål på under 30 minuter för Dresden. Hattrick av Kutschke. Otroligt tungt för ett lag som är i slutspurten att återta sin BL-plats.

Det går att förklara detta 0-3 underläge på två sätt. Ovan backlinje och turen på Dresdens sida. Vid 0-1 underläge har Vfb ett skott som solklart stoppas av en Dresden hand i straffområdet. Straff tilldelas ej och i samma moment kontrar Dresden och trycker in 2-0.

Hade domaren varit lite mer vaksam så hade det kunnat stå 1-1.

Så var inte fallet, och istället gör Dresden 2-0 innan de blir tilldelade en straff när Langerak fäller Dresden-spelaren utanför straffområdet. 3-0!

Sedan följer väldigt nervösa och jobbiga minuter för Vfb-fansen och Vfb-spelarna. Ett snabbt och snyggt reduceringsmål görs av Torodde.

Efter detta har Vfb 4 ramträffar och 2 ej tilldelade straffsparkar innan Insua drar till med sitt första mål för Vfb och tillslut i den 94e får man en solklar straff, som inte ens detta blindstyre till domare kan döma bort.

3-3 och 1 poäng. Poängmässigt inget märkvärdigt, men på det sättet man kom tillbaka från 0-3 till 3-3 visar på kämparglöd och storhet.

Orangina's notiser:

*Super Mario håller ännu, fint hattrick!

*Ulreich gör ett grovt misstag i sin blott andra BL-match för säsongen. Alldeles för passiv positionering vid målet. Tar han ett stag framåt så räddar han den bollen utan problem, istället står han nästanpå linjen och lyckas styra in bollen i egen kasse.

*Toppenstriden i BL.2 kan man inte annat än berömma. Helvete vad spännande det kommer bli. Lite jobbigt att vi är inblandande i denna enormt stressande situation. Skulle vara mycket skönare om vi hade ett bättre läge, men för utomstående så rekommenderar jag verkligen att ni följer de kvarvarande omgångarna av Zweite.

*Bottenstriden i BL är även den spännande, men då det endast handlar om en kvalplats så anser jag från ett opartiskt perspektiv att det är långt ifrån lika spännande som kampen i Zweite där det handlar om 2 direktplatser och 1 kvalplats.

Omgång ikväll! Gött som fan!

Over and out - Vfb ein Leben lang
Citera
2017-04-05, 10:40
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Man kan inte annat än imponeras av Hoffenheim dom har bara två förluster så här långt och är obesegrade hemma. Lite väl många kryss för att hota Bayern men igår så såg man hur bra dom kan spela.
Deras första halvlek var magnifik lika usel var våran och vi spelade från början riktigt nonchalant och det håller inte mot ett så välspelat lag och en målvakt som ofta håller världsklass.

Jag gillar dock Ancelotti han har fingerspitzengefühl men detta med att när han vilar Lahm låter Rafinha spela istället för Kimmich är för mig obegripligt.

Samma med att låta Alonso spela mot lag som är ruggigt kvicka han hänger inte med helt enkelt, dock så har han fortfarande en magiskt passningsfot.

Lustigt val att byta in Bernat när man jagar en kvittering han har nog ingen sett som en som kan komma in och avgöra en match.

Håller med om Hoffenheim. Kan det bero på att de har Bundesligas yngsta tränare genom tiderna? (Nagelsmann, 29 år).
Citera
2017-04-05, 11:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Varnade redan i matchtrådens startinlägg för Hoffenheim, de imponerade stort matchen mot Hertha. Trodde aldrig på mer än en poäng.

Delar dina åsikter annars, men som du och jag påtalat. Är ett tufft spelschema framöver och sådant kostar.
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Helvete!

Matchen mot Dresden var något utöver det vanliga. Om ni ej såg matchen så missade ni verkligen något.

Fullsatt sedan länge och det började som en ren och skär mardröm för hemmafansen. Vfb ställde upp med en 3-backslinje och det syntes direkt att det var något som grabbarna ej var vana med. 3 mål på under 30 minuter för Dresden. Hattrick av Kutschke. Otroligt tungt för ett lag som är i slutspurten att återta sin BL-plats.

Det går att förklara detta 0-3 underläge på två sätt. Ovan backlinje och turen på Dresdens sida. Vid 0-1 underläge har Vfb ett skott som solklart stoppas av en Dresden hand i straffområdet. Straff tilldelas ej och i samma moment kontrar Dresden och trycker in 2-0.

Hade domaren varit lite mer vaksam så hade det kunnat stå 1-1.

Så var inte fallet, och istället gör Dresden 2-0 innan de blir tilldelade en straff när Langerak fäller Dresden-spelaren utanför straffområdet. 3-0!

Sedan följer väldigt nervösa och jobbiga minuter för Vfb-fansen och Vfb-spelarna. Ett snabbt och snyggt reduceringsmål görs av Torodde.

Efter detta har Vfb 4 ramträffar och 2 ej tilldelade straffsparkar innan Insua drar till med sitt första mål för Vfb och tillslut i den 94e får man en solklar straff, som inte ens detta blindstyre till domare kan döma bort.

3-3 och 1 poäng. Poängmässigt inget märkvärdigt, men på det sättet man kom tillbaka från 0-3 till 3-3 visar på kämparglöd och storhet.
Jo jag såg matchen och mina reaktioner/reflektioner kan du läsa i matchtråden. Välkommen att skriva i dessa. Var som sagt var en udda match, Dresden hade tre anfall på de första 25 minuterna och gjorde mål varje gång. Så missade VfB i princip allt tills slutminuterna och i de sista sekunderna fick man straff samt 3-3. T o m jag tyckte förbannat synd om Stuttgart tills dess.

Som den artade sig tror jag detta var en nyckelmatch för er att komma tillbaka. En förlust hade varit mycket jobbig och knäckande.
Citera
2017-04-05, 11:58
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Håller med om Hoffenheim. Kan det bero på att de har Bundesligas yngsta tränare genom tiderna? (Nagelsmann, 29 år).
Är väl snarare mycket förvånande och mycket ovanligt att en så ung tränare är så duktig. Inte konstigt att många större klubbar håller ett öga på grabben. Resultaten är en sak, det är den fina fotbollen laget spelar som är det mest intressanta. Att spelartruppen är ett mittenlags och den till stor del helt ny för säsongen gör hans gärning ännu mer imponerande.
Citera
2017-04-05, 12:37
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Varnade redan i matchtrådens startinlägg för Hoffenheim, de imponerade stort matchen mot Hertha. Trodde aldrig på mer än en poäng.

Delar dina åsikter annars, men som du och jag påtalat. Är ett tufft spelschema framöver och sådant kostar.

Jo jag såg matchen och mina reaktioner/reflektioner kan du läsa i matchtråden. Välkommen att skriva i dessa. Var som sagt var en udda match, Dresden hade tre anfall på de första 25 minuterna och gjorde mål varje gång. Så missade VfB i princip allt tills slutminuterna och i de sista sekunderna fick man straff samt 3-3. T o m jag tyckte förbannat synd om Stuttgart tills dess.

Som den artade sig tror jag detta var en nyckelmatch för er att komma tillbaka. En förlust hade varit mycket jobbig och knäckande.

Verkligen. Med tanke på hur laget har agerat tidigare och på det sättet vi åkte ut, så tror också jag att en förlust hade varit totalt förödande. Samma sak gäller ikväll. Vi måste ta 3 pinnar, annars kommer det vara extremt mentalt krävande för spelarna.

Mané som har varit otroligt bra för oss är borta resten av säsongen, tungt avbräck då han är självklart i startelvan.

Blir en tuff match ikväll, men jag ser framemot den som fan.

Ska försöka börja masa mig tillbaka till matchtråden för övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in