Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Man kan inte annat än imponeras av Hoffenheim dom har bara två förluster så här långt och är obesegrade hemma. Lite väl många kryss för att hota Bayern men igår så såg man hur bra dom kan spela.
Deras första halvlek var magnifik lika usel var våran och vi spelade från början riktigt nonchalant och det håller inte mot ett så välspelat lag och en målvakt som ofta håller världsklass.
Jag gillar dock Ancelotti han har fingerspitzengefühl men detta med att när han vilar Lahm låter Rafinha spela istället för Kimmich är för mig obegripligt.
Samma med att låta Alonso spela mot lag som är ruggigt kvicka han hänger inte med helt enkelt, dock så har han fortfarande en magiskt passningsfot.
Lustigt val att byta in Bernat när man jagar en kvittering han har nog ingen sett som en som kan komma in och avgöra en match.
Varnade redan i matchtrådens startinlägg för Hoffenheim, de imponerade stort matchen mot Hertha. Trodde aldrig på mer än en poäng.
Delar dina åsikter annars, men som du och jag påtalat. Är ett tufft spelschema framöver och sådant kostar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orangina
Helvete!
Matchen mot Dresden var något utöver det vanliga. Om ni ej såg matchen så missade ni verkligen något.
Fullsatt sedan länge och det började som en ren och skär mardröm för hemmafansen. Vfb ställde upp med en 3-backslinje och det syntes direkt att det var något som grabbarna ej var vana med. 3 mål på under 30 minuter för Dresden. Hattrick av Kutschke. Otroligt tungt för ett lag som är i slutspurten att återta sin BL-plats.
Det går att förklara detta 0-3 underläge på två sätt. Ovan backlinje och turen på Dresdens sida. Vid 0-1 underläge har Vfb ett skott som solklart stoppas av en Dresden hand i straffområdet. Straff tilldelas ej och i samma moment kontrar Dresden och trycker in 2-0.
Hade domaren varit lite mer vaksam så hade det kunnat stå 1-1.
Så var inte fallet, och istället gör Dresden 2-0 innan de blir tilldelade en straff när Langerak fäller Dresden-spelaren utanför straffområdet. 3-0!
Sedan följer väldigt nervösa och jobbiga minuter för Vfb-fansen och Vfb-spelarna. Ett snabbt och snyggt reduceringsmål görs av Torodde.
Efter detta har Vfb 4 ramträffar och 2 ej tilldelade straffsparkar innan Insua drar till med sitt första mål för Vfb och tillslut i den 94e får man en solklar straff, som inte ens detta blindstyre till domare kan döma bort.
3-3 och 1 poäng. Poängmässigt inget märkvärdigt, men på det sättet man kom tillbaka från 0-3 till 3-3 visar på kämparglöd och storhet.
Jo jag såg matchen och mina reaktioner/reflektioner kan du läsa i matchtråden. Välkommen att skriva i dessa. Var som sagt var en udda match, Dresden hade tre anfall på de första 25 minuterna och gjorde mål varje gång. Så missade VfB i princip allt tills slutminuterna och i de sista sekunderna fick man straff samt 3-3. T o m jag tyckte förbannat synd om Stuttgart tills dess.
Som den artade sig tror jag detta var en nyckelmatch för er att komma tillbaka. En förlust hade varit mycket jobbig och knäckande.