2017-10-16, 22:25
Medlem
Ishak nätar återigen när man vinner med 4-3 mot Darmstadt. Även 1 assist om jag såg rätt.
Han är pigg. Väldigt farlig i anfallen och kommer ofta rätt.

2a i skytteligan i Zweite nu på 7mål. 1 herre på 8mål över honom. Inte dåligt med 7 mål och 2 assist på 10 omgångar!
Senast redigerad av znorlax 2017-10-16 kl. 22:46.
Citera
2017-10-17, 05:32
Medlem
Germanofils avatar
Imponerande publiksiffra i Regionalliga Bayern i söndags när Augsburgs andralag mötte 1860 München. 23.000 åskådare fick bevittna när Sechzig fick pisk med 3-2. Inte illa för en match i fjärdeligan!
Citera
2017-10-17, 19:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Imponerande publiksiffra i Regionalliga Bayern i söndags när Augsburgs andralag mötte 1860 München. 23.000 åskådare fick bevittna när Sechzig fick pisk med 3-2. Inte illa för en match i fjärdeligan!
Måste vara tyskt publikrekord för den nivån. Internationellt gissar jag att enda klubben som kan slagit det är när Glasgow Rangers tvångsnedflyttades för ett par år sedan. Sechzig lever i varje fall och lär komma tillbaka med sådana supportrar.
Citera
2017-10-17, 20:41
Medlem
Steff83s avatar
CL i kväll. För tysk del så är det viktigt att Dortmund tar sina sex "givna" poäng i dubbelmötet med cyprioterna för att vara med i matchen igen i gruppen. Tror det är stor chans att Real M slår Tottenhem två gånger.

Leipzig måste ta chansen nu hemma för att vara med i gruppen. Man borde rimligen ha växt in i kostymen nu i hur det är att spela CL.
Citera
2017-10-18, 22:26
Medlem
motvalls avatar
Gick väl sådär igår, tänker då främst på BVB, men mycket bättre idag. Resultatet är en sak det är skillnaden hos spelarna som gör en riktigt glad. Som jag skrev i matchtråden kan man undra om det är samma Thomas Müller, Coman eller Alaba som man såg för ett par veckor sedan som varit på planen.

Man blir så j-vla lycklig av att se dagens Bayern spela, var länge sen sist det hände. (Peps första år för mig.)
Citera
2017-10-19, 00:51
Avstängd
Halloween2s avatar
Hoppas Bayern håller hårt i Kimmich! Har jupp någon plan för James? Rykte om att det var dags för MSL snart..
Citera
2017-10-19, 19:50
Medlem
cyberkalles avatar
Jag är försiktigt optimistisk men även om vi inte vinner ett skit denna säsong så okej men spelet är så mycket roligare att se på.

Jupp den äldsta tränaren genom tiderna i CL.

Müller där har vi en spelare som verkligen kommer till sin rätt under Jupp och Coman har varit helt magisk.
Citera
2017-10-19, 20:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är försiktigt optimistisk men även om vi inte vinner ett skit denna säsong så okej men spelet är så mycket roligare att se på.

Jupp den äldsta tränaren genom tiderna i CL.

Müller där har vi en spelare som verkligen kommer till sin rätt under Jupp och Coman har varit helt magisk.
Kul att se dig i tråden efter din paus. Men försiktigt optimistisk låter lite löjlig, är väl bara gilla bollen som spelats nu och jämföra? Det konstiga är hur kort tid allt tog så fort Jupp dök upp, för det är samma spelare som spelar. Visst kanske inte motståndet varit det tuffaste, jag njuter ändå.
Citera
2017-10-19, 20:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kul att se dig i tråden efter din paus. Men försiktigt optimistisk låter lite löjlig, är väl bara gilla bollen som spelats nu och jämföra? Det konstiga är hur kort tid allt tog så fort Jupp dök upp, för det är samma spelare som spelar. Visst kanske inte motståndet varit det tuffaste, jag njuter ändå.
Just det du skriver om den korta tiden gör att jag är försiktigt optimistisk.
Citera
2017-10-19, 20:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Just det du skriver om den korta tiden gör att jag är försiktigt optimistisk.
Då fattar jag, din evige pessimist

Ärligt sagt bryr jag mig inte så mycket om hur det går denna säsong så länge jag får se vacker fotboll. För det vore nyttigt om FCB inte vinner BL och det även för klubben. Men inte gråter jag för en tallrik till.
Citera
2017-10-19, 20:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jo. Det blir intressant hur det kommer se ut mot starkare lag. Men man ser ju konturer för det. Under Ancelotti..trots att man vann ligan konfortabelt så såg det väldigt trögt ut nästan hels tiden. Och han var en väldigt dålig utnyttjare av truppen. Alla kan inte spela jämt men i en klubb som Bayern måste man kunna hålla folk nöjda så mycket som det går. Det kunde Heynckes.

Sen tror jag att hans bristande kunskaper i tyska låg honom i fatet som inte blev bättre efter hand vad det verkade. Det var något nytt för klubben med. Jmf med Pep som omedelbart satte igång och lärde sig så fort han kunde.
Senast redigerad av Steff83 2017-10-19 kl. 20:37.
Citera
2017-10-19, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Då fattar jag, din evige pessimist

Ärligt sagt bryr jag mig inte så mycket om hur det går denna säsong så länge jag får se vacker fotboll. För det vore nyttigt om FCB inte vinner BL och det även för klubben. Men inte gråter jag för en tallrik till.
Om jag inte missminner mig så har Grus-Kalle skrivit om den tyska Pessimismus och därför har jag rotat mig så bra här uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in