2017-11-03, 18:21
Medlem
cyberkalles avatar
En av våran bästa spelare Kimmich saknas tyvärr mot Dortmund imorgon.
Kimmich har på ett imponerande sätt axlarna Lahms roll som högerback.
Han kan nog bli minst lika bra som Lahm om inte ännu bättre.
Frågetecken kring Boateng start är det också.

Kimmich Boateng und Neuer hade lyft vilket lag som helst, grymt att vi ändå är i toppen när dessutom Vidal är svag Lewandowski missar kopiöst och Müller är borta.
Citera
2017-11-04, 09:08
Medlem
cyberkalles avatar
Kicker tror att lagen i kvällens stora drabbning startar så här.

Bürki - Bartra, Sokratis, Toprak, Schmelzer - Castro, Weigl, M. Götze - Yarmolenko, Aubameyang, Philipp

Ulreich - Rafinha, J. Boateng, Hummels, Alaba - Javi Martinez, Rudy - Robben, Thiago, Coman - Lewandowski

Skadade spelare i bägge lagen.
Borussia Dortmund:
Reimann (nicht berücksichtigt), Durm (Hüft-OP), Piszczek (Außenbandanriss im rechten Knie), Zagadou (Rote Karte), Reus (Reha nach Kreuzbandteilriss), Rode (Stressreaktion am Schambein)

Bayern München:
Früchtl (nicht berücksichtigt), Neuer (Haarriss im Mittelfuß),. Götze (nicht berücksichtigt), Juan Bernat (Trainingsrückstand), Kimmich (Magenverstimmung), Benko (nicht berücksichtigt), Dorsch (nicht berücksichtigt), T. Müller (Muskelfaserriss), F. Ribery (Außenbandriss im Knie), Pantovic (nicht berücksichtigt)

Min hobbyanalys är att Bosz begår självmord om han inte ändrar taktik ikväll.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-11-04 kl. 09:14.
Citera
2017-11-04, 15:54
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
3-0 igår mot Freiburg. Matchen var redan över efter 15 minuter när VAR gav Freiburg rött kort.

Riktigt tråkig match utan någon spänning. Promenadseger för Vfb, vilket man definitivt ej är bortskämd med. Därav en väldigt väldigt viktig seger. Positivt att vinna mot ett lag nedanför oss, samt att vi gjorde 3 mål (tidigare hade vi gjort 6 mål på 9 matcher).

Intressant är annars att Vfb är delad 1:a tillsammans med Bayern (bättre målskillnad dock) i hemmatabellen, där båda lag har 13 poäng på 5 hemmamatcher.

Dock ligger vi sist i bortatabellen med 0 poäng på 5 matcher!

Förhoppningsvis kan det bli ändring på det nästa omgång då vi möter ett svagt HSV i Hamburg.

Fortsättning VAR:

Förra matchen var över efter 15 min, och denna match ser onekligen ut att vara över efter 13 min.

Har inte förstått Wolfs gullande med "BvB-talangen" Burnic, men dagens utvisning var fullkomligt felaktig, och frågan är ju.. Om man nu har ett VAR-system, varför använder man inte det för att kolla upp en ytterst felaktig utvisning?

Nä, VAR är riktigt värdelöst.
Citera
2017-11-04, 19:27
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Fortsättning VAR:

Förra matchen var över efter 15 min, och denna match ser onekligen ut att vara över efter 13 min.

Har inte förstått Wolfs gullande med "BvB-talangen" Burnic, men dagens utvisning var fullkomligt felaktig, och frågan är ju.. Om man nu har ett VAR-system, varför använder man inte det för att kolla upp en ytterst felaktig utvisning?

Så länge inte DFB skickat ut ytterligare direktiv i hemlighet får inte VAR ingripa i gula kort. Om man ingriper i det andra gula kortet måste man ingripa i alla gula kort, och det skulle bli lite väl pilligt. Inte sett situationen men antar att den var helt felaktig

Edit: Kollade på laola. Jadu, det var svårt att se själva kontakten dem emellan (fanns det någon). Men han hade ju ingen avsikt på något sätt.
Senast redigerad av Lekmand 2017-11-04 kl. 19:35.
Citera
2017-11-04, 20:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Så länge inte DFB skickat ut ytterligare direktiv i hemlighet får inte VAR ingripa i gula kort. Om man ingriper i det andra gula kortet måste man ingripa i alla gula kort, och det skulle bli lite väl pilligt.
Är det så direktiven ser ut, hade ingen aning? Vet du var man hittar dem, för dom vore intressant att läsa.

Gula kort ska givetvis VAR ge fullständigt fan i. Skulle ju bli 20-30 pauser varenda match om sådana situationer skulle granskas varje gång de utspelar sig på planen.

Sen ska VAR givetvis också ge fan i att ge domaren direktiv om beslut (vilket du om berättade förra omgången), måste funka andra vägen. Domaren ska begära hjälp av dem för att avgöra en knepig händelse vid straff eller utvisning samt möjligtvis offsidemål. Aldrig skall de ta beslut åt honom/henne.
Citera
2017-11-04, 21:07
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Fortsättning VAR:

Tittade på sammandraget och det gula var kanske hårt. Men att utanför motståndarnas straffområde göra sig skyldig till något sådant i 13:e minuten, när man redan har ett gult kort efter 4:a, är så urbota korkat att ett kort till inte är oförtjänt. Brukar aldrig sura över sådana utvisningar, utom då på spelaren, när någon av min klubbar spelar. Inte ens i pojklag är sånt ok. (Spelaren är övertänd och sabbar för laget.)
Citera
2017-11-04, 23:24
Medlem
motvalls avatar
Såg matchen redan ikväll, kom upp efter ungefär en timme. Håller med kalle att den var bra, ligger mötena Bayern/Dortmund på denna nivå kan man faktiskt kalla dem klassiker, även om jag hatar der Klassiker som begrepp. Utan tvekan Tysklands två bästa lag, när BVB spelar fotboll istället för Ajax-experimenterar. Varför gör de inte det andra matcher mot andra lag?

Sen är det helt j-vla otroligt hur snabbt Jupp förändrade Bayern genom så enkla spelidéer till att inte bara bli bättre utan också roligare att se. Ancelottitiden känns verkligen som ett stort frågetecken; vad ville han, vilken fotboll ska laget spela och varför?

Sist men inte minst, har sett massor med möten mellan Dortmund och Bayern på Westfalen (TV). Detta var första gången jag hörde Bayernklacken under själva matchen, borträknat slutminuter vid klar vinst. Tror inte de gula är nöjda. Lär nog sväras grovt i den delen av Ruhr minst hela veckan över inte bara Bosz.
Citera
2017-11-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg matchen redan ikväll, kom upp efter ungefär en timme. Håller med kalle att den var bra, ligger mötena Bayern/Dortmund på denna nivå kan man faktiskt kalla dem klassiker, även om jag hatar der Klassiker som begrepp. Utan tvekan Tysklands två bästa lag, när BVB spelar fotboll istället för Ajax-experimenterar. Varför gör de inte det andra matcher mot andra lag?

Sen är det helt j-vla otroligt hur snabbt Jupp förändrade Bayern genom så enkla spelidéer till att inte bara bli bättre utan också roligare att se. Ancelottitiden känns verkligen som ett stort frågetecken; vad ville han, vilken fotboll ska laget spela och varför?

Sist men inte minst, har sett massor med möten mellan Dortmund och Bayern på Westfalen (TV). Detta var första gången jag hörde Bayernklacken under själva matchen, borträknat slutminuter vid klar vinst. Tror inte de gula är nöjda. Lär nog sväras grovt i den delen av Ruhr minst hela veckan över inte bara Bosz.

Enskilda spelare valde att ta striden mot sin tränare. Vilket nu belönats.

En tränare som alltid ansetts vara väldigt bra på att hantera stjärnor i alla länder som han tränat. och han är världens mest vinnande tränare idag.

Att belöna spelare som inte vill följa sin tränare är kanske inte ett framgångsrecep? Vi får väl kanske se om några år?
Citera
2017-11-04, 23:42
Medlem
Jag njuter såklart av t ex Ribery när han skojar med genomsköna Luca Toni. Mindre kul då han tillsammans med andra franska landslagsspelare förgriper sig på minderåriga flickor.

När den moralen får vinna över Ancelotti så förstår alla att de är inte bara fussball, utan Tyskland som befinner sig i ett mörkt hål. Finns ingen möjlighet att Tyskland någonsin kan återfinna sig. På samma sätt som Sverige är förlorat sedan länge.
Senast redigerad av Brille68 2017-11-04 kl. 23:58.
Citera
2017-11-05, 00:22
Medlem
När jag sa andra fransmän så menade jag andra franska muslimer typ Benzema.

http://www.bbc.com/news/world-europe-25964763

Men såklart slapp de fängelse eftersom det var jättesvårt att se om hon var vuxen….
Kanske tjatar jag om gamla nyheter som har avhandlats i tråden tidigare?
Citera
2017-11-05, 12:08
Medlem
cyberkalles avatar
Riktigt bra match igår Robben bäst på plan enligt mig otroligt vilken kvalité han håller år efter år.
James ska också ha beröm som jag sågat honom tidigare men nu visar han varför man tog honom.

Sen så är Ulreich "helt okej" vilket betyder bra när man talar Bayernspråk.

Dortmund var jävligt bra och det var bara det är Bayern hade det där lilla extra och det är svårt att tro att för fyra omgångar sedan så ledde Dortmund ligan med 5 poäng nu ligger dom 6 poäng bakom.
Dom har släppt in 12 mål på dom matcherna.

Fick in alla mina spel också igår Augsburgs kryss gav bra med pengar.

Skönt att Leipzig vände och vann dom behövs i titelracet.
Citera
2017-11-05, 14:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag njuter såklart av t ex Ribery när han skojar med genomsköna Luca Toni. Mindre kul då han tillsammans med andra franska landslagsspelare förgriper sig på minderåriga flickor.

När den moralen får vinna över Ancelotti så förstår alla att de är inte bara fussball, utan Tyskland som befinner sig i ett mörkt hål. Finns ingen möjlighet att Tyskland någonsin kan återfinna sig. På samma sätt som Sverige är förlorat sedan länge.
Har inte hängt med så mycket i nyhetsflödet om Ancelottis tid i Bayern men var det verkligen så att han var "osams" med Ribery pga den där prostitutionsgrejen?

Hur som helst står det fast att Heynckes når fram till spelarna mentalt på ett helt annat sätt. Guld-gubbe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in