Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Du som är köning på att starta trådar kan inte du göra en snygg ny trådstart?
Nix, är som framgår startinlägget ingen anhängare av säsongstrådar. Snacken nu finns ingen anledning att knipsa av som ett exempel. Tycker en mod bara ska ändra titeln och lägga in 18 istället för 17.
Förra säsongen var en brytpunkt, så mycket hade jag rätt i TS. Att det inte var Bayern som skulle hotas eller det med måndagsmatcher hade jag helfel på. Men fan vad mycket annat som hände!
Tysk fotboll är idag inte alls vad den var för ett år sedan. Min åsikt är att om man ska begripa varför är det tjänstefel att inte låta de diskussioner som funnits i tråden suddas ut för någon form av nystart-tänkande. För vad ska startas om? Det är nu som diskussionerna om de spelarna vilka vann både U/21 och ConFed Cup ska börja, inte avslutas bara för en ny säsong startar. (Underbart inlägg av Lekmand.) Det är nästa säsong som "uppkomlingarna" Leipzig och Hoffenheim, vilka båda charmade oss med sin fotboll, ska bevisa sin position. Detsamma, eller den totala motsatsen, gäller så många tyska klubbar att jag inte ids räkna upp dem. Fan så mycket som hände 2016/17.
Trådar ska inte avslutas i förtid är min åsikt.