2017-04-12, 15:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu verkar det som att dessa teorier om att det ska vara ett dåd av muslimer inte stämma.

Dåligt författat brev.

Jaja nu spekulerar jag inte mer i detta och låter tiden tala vem som bär ansvaret, må den/dom straffas ordentligt.
Nja, nyss har polisen tagit just två islamister. Vill någon diskutera det ämnet mer finns en bättre tråd än denna;
(FB) Terrordåd mot Dortmunds spelarbuss 11-04-2017

Fotbollsmässigt så lär det bli två mycket välbevakade fotbollsmatcher i kväll. Tycker det är extremt starkt av Dortmundspelarna om de klarar av att genomföra sin. Hoppas verkligen de vinner.

Annars visade de ofta, inte minst av oss, bespottade BVB-fansen sin allra bästa sida igår. Så j-la underbart att låta Monacos supportar få låna sängar över natten. Hatten av för dessa! Fotbollsfans är verkligen inte de monster vi ibland utmålas som.
Citera
2017-04-12, 16:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nja, nyss har polisen tagit just två islamister. Vill någon diskutera det ämnet mer finns en bättre tråd än denna;
(FB) Terrordåd mot Dortmunds spelarbuss 11-04-2017

Fotbollsmässigt så lär det bli två mycket välbevakade fotbollsmatcher i kväll. Tycker det är extremt starkt av Dortmundspelarna om de klarar av att genomföra sin. Hoppas verkligen de vinner.

Annars visade de ofta, inte minst av oss, bespottade BVB-fansen sin allra bästa sida igår. Så j-la underbart att låta Monacos supportar få låna sängar över natten. Hatten av för dessa! Fotbollsfans är verkligen inte de monster vi ibland utmålas som.
Det gick så mycket rykten idag så jag insåg att det var lika bra att vara tyst ett tag.

Värre för oss Bayernfans är att Lewandowski missar kvällens match.
Jag som hade ett uns av tro
Citera
2017-04-12, 16:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Värre för oss Bayernfans är att Lewandowski missar kvällens match.
Jag som hade ett uns av tro
Såg det, känns kört. Vet du om Müller är helt spelklar eller blir det typ Robben på topp?
Citera
2017-04-12, 16:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Såg det, känns kört. Vet du om Müller är helt spelklar eller blir det typ Robben på topp?
Usch...ja. Varför skulle han missa just denna av alla matcher att bli skada inför?
Citera
2017-04-12, 16:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Det är ännu inte spikat men det verkar som att han också missar
Citera
2017-04-12, 17:15
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Det är ännu inte spikat men det verkar som att han också missar
Enligt forza är Neuer skadad, stämmer det?
Citera
2017-04-12, 17:35
Medlem
Grus-Kalles avatar
Vet inte hur aktuell den här laguppställningen från ard-text.de är, men det kan ju hända att man mörkar med både Neuer och Lewandowski:

Voraussichtliche Aufstellungen

München: Neuer - Lahm, Martinez,
Boateng, Alaba - Alonso, Vidal -
Robben, Thiago, Ribery - Lewandowski

Madrid: Navas - Carvajal, Ramos, Nacho,
Marcelo - Casemiro - Kroos - Modric -
Bale, Benzema, Ronaldo

Schiedsrichter: Rizzoli (ITA)

I vilket fall är det en stark försvarslinje och Rizzoli är en bra domare. Samtidigt är det klart att båda lagen har många fantastiska spelare, både på planen och på bänken. Personligen tror jag att Lewa går på smärtstillande för axeln och sannolikt dyker upp, kan vara önsketänkande dock.
Citera
2017-04-12, 18:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Vet inte hur aktuell den här laguppställningen från ard-text.de är, men det kan ju hända att man mörkar med både Neuer och Lewandowski:

Voraussichtliche Aufstellungen

München: Neuer - Lahm, Martinez,
Boateng, Alaba - Alonso, Vidal -
Robben, Thiago, Ribery - Lewandowski

Madrid: Navas - Carvajal, Ramos, Nacho,
Marcelo - Casemiro - Kroos - Modric -
Bale, Benzema, Ronaldo

Schiedsrichter: Rizzoli (ITA)

I vilket fall är det en stark försvarslinje och Rizzoli är en bra domare. Samtidigt är det klart att båda lagen har många fantastiska spelare, både på planen och på bänken. Personligen tror jag att Lewa går på smärtstillande för axeln och sannolikt dyker upp, kan vara önsketänkande dock.
Enligt kicker

Neuer - Lahm, Javi Martinez, J. Boateng, Alaba - Xabi Alonso, Vidal - Robben, Thiago, F. Ribery - T. Müller

Där både Müller och Neuer finns med.
Citera
2017-04-12, 18:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Enligt forza är Neuer skadad, stämmer det?
Neuer - Lahm, Javi Martinez, J. Boateng, Alaba - Xabi Alonso, Vidal - Robben, Thiago, F. Ribery - T. Müller
enligt kicker
Citera
2017-04-13, 07:28
Medlem
cyberkalles avatar
Jahapp då var det över för denna gång.
Martinez är en bra mittback men han har ett otroligt yvigt rörelsesätt som ofta sätter honom i bekymmer trots att situationen ofta inte behöver göra det.

Hummels är saknad där bak och han kommer inte till returen.
Med Martinez avstängd (för jag antar att han blir det) så blir väl Boateng och Alaba som spelar mittbackar.

Müller var helt klart hämmad efter sin operation synd att han blev felaktigt avblåst för offside när han var helt fri.

Vafan är det med Bayern och straffar i viktiga matcher numera?

Annars så var första halvlek klart godkänd men med andra kan ingen vara nöjd.

Men hur som helst så spelar vi roligare fotboll nu under Ancelotti än under Pep så jag är rätt nöjd ändå och vill definitivt inte se ett tränarbyte utan låt Carlo få sina år.

Har förresten Real forumets mest osympatiska fans med den gamle terroristmoderatorn i spetsen som sitter där hemma med sitt bombbälte runt magen.
Citera
2017-04-13, 07:45
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Jahapp då var det över för denna gång.
Martinez är en bra mittback men han har ett otroligt yvigt rörelsesätt som ofta sätter honom i bekymmer trots att situationen ofta inte behöver göra det.

Hummels är saknad där bak och han kommer inte till returen.
Med Martinez avstängd (för jag antar att han blir det) så blir väl Boateng och Alaba som spelar mittbackar.

Müller var helt klart hämmad efter sin operation synd att han blev felaktigt avblåst för offside när han var helt fri.

Vafan är det med Bayern och straffar i viktiga matcher numera?

Annars så var första halvlek klart godkänd men med andra kan ingen vara nöjd.

Men hur som helst så spelar vi roligare fotboll nu under Ancelotti än under Pep så jag är rätt nöjd ändå och vill definitivt inte se ett tränarbyte utan låt Carlo få sina år.

Har förresten Real forumets mest osympatiska fans med den gamle terroristmoderatorn i spetsen som sitter där hemma med sitt bombbälte runt magen.

Nog fan ser det tufft ut. Men tror ändå det finns en chans så länge Lewandowski är tillbaka. Tufft såklart utan Hummels och Martinez, men tycker man tappar för mycket offensivt om man spelar Alaba som mittback, du tror inte Kimmich hade varit ett alternativ som mittback?
Citera
2017-04-13, 07:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Nog fan ser det tufft ut. Men tror ändå det finns en chans så länge Lewandowski är tillbaka. Tufft såklart utan Hummels och Martinez, men tycker man tappar för mycket offensivt om man spelar Alaba som mittback, du tror inte Kimmich hade varit ett alternativ som mittback?

Kanske att Kimmich skulle spela närmast Lahm det hade kunnat fungera men jag tror inte Carlo tycker så.
Jo med Alaba som mittback så tappar vi fart för ersättaren kommer då vara Bernat som inte är lika snabb och anfallsglad men jag tror att det kommer bli så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in