2017-07-02, 17:24
Medlem
Ewrus avatar
Nu är det definitivt att Pizarros kontrakt inte förlängs. Helt rätt, han borde slutat förra säsongen redan.
Citera
2017-07-02, 18:33
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nu är det definitivt att Pizarros kontrakt inte förlängs. Helt rätt, han borde slutat förra säsongen redan.

Han har varit med länge. Rätt sjukt att när han debuterade för Werder Bremen 1999 så lirade Dieter Eilts fortfarande där!

När Dieter Eilts debuterade i Werder 1985 så hade dom fortfarande Dieter Burdenski i mål.

När Burdenski 1972 debuterade i Bremens mål så var det Günter Bernard som var förstekeeper.

1963 kom Bernard till Werder Bremen från sin hemstads klubb FC Schweinfurt. Där föddes han 1939 då kriget bara hållit på i någon månad.
Citera
2017-07-02, 22:32
Medlem
motvalls avatar
Helt makalöst att Tyskland vann inte bara U21 utan också ConFed Cup. Visst är båda en mer seriös och viktigare form av träningsturnering men som alltid gäller det för de utvalda att prestera. Och det gjordes med råge. Om ni, mina trådkamrater, inte är förvånade saknar ni den ödmjukhet som spelarna hade. Ödmjuka för uppgiften, stenhårda i utförandet. För Chile var det bättre laget idag och en sådan matchbild är inte tyska lag styrka.
Senast redigerad av motvall 2017-07-02 kl. 22:44.
Citera
2017-07-03, 00:09
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Helt makalöst att Tyskland vann inte bara U21 utan också ConFed Cup. Visst är båda en mer seriös och viktigare form av träningsturnering men som alltid gäller det för de utvalda att prestera. Och det gjordes med råge. Om ni, mina trådkamrater, inte är förvånade saknar ni den ödmjukhet som spelarna hade. Ödmjuka för uppgiften, stenhårda i utförandet. För Chile var det bättre laget idag och en sådan matchbild är inte tyska lag styrka.

Tyskland är tveklöst den främsta fotbollsnationen i världen för närvarande.
Citera
2017-07-03, 00:51
Medlem
Oranginas avatar
Med fyra Vfb-fostrade spelare i startelvan är jag inte ett dugg förvånad över att det blev en seger.

Däremot avsaknaden av Vfb-fostrade spelare i U21-grabbarnas segrande lag är förvånande. Endast 1 spelare hade vi där! Utan speltid. Kudos till Pollersbeck dock, duktig är han.

Tittar vi ner i U19 och U17 har vi i dagsläget inte många spelare där heller. Talangfabriken har tillfälligt stopp i verkstaden, men den ska vara igång vid full fart väldigt snart.
Citera
2017-07-03, 05:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Inte många från FC Köln i Lekmands elvor. Men det är klart, tabellplaceringen ser ju bättre ut än vad den är. Det är väl ett defensivt knegelag som Peter Stöger styr. Man var rejält avhängda både poängmässigt & målmässigt gentemot Topp 4-lagen. Kölns femteplats är snarare att tolka som mittenlag.

Tre defensiva spelare i elvorna. Timo Horn (mv i 5e), Jonas Hector (hb i 1a) samt Dominique Heintz (mb i 7e). Var väl mest utländskt på offensiva nyckelpositioner & 13 färre gjorda mål än Hoffenheim skvallrar om att man levde mycket på att Anthony Modeste satte dit bollarna.
Bra analys. Köln är ett ganska tråkigt lag att se på, om än ruggigt effektiva. De snappade ju åt sig Leonarndo Bittencourt från Hannover som då var tysk U21-landslagsman men jag imponeras inte av "Leos" spel i Köln-tröjan. Som du skriver är det kollektivt hårt jobb och kinesflörtaren Modeste som ligger bakom framgångarna. Den enda på mittfältet som verkligen sticker ut är Marcel Risse.
Citera
2017-07-03, 07:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Jag var inte ens nervös igår

Du som är köning på att starta trådar kan inte du göra en snygg ny trådstart?
Citera
2017-07-03, 23:24
Medlem
Citat:

Jaaa, jag vet inte riktigt om jag håller med där. Han var ju inte dålig precis.
Citera
2017-07-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tyskland är tveklöst den främsta fotbollsnationen i världen för närvarande.

Ja, Tyskland blir farliga nästa sommar, dessutom går VM i Europa.
Citera
2017-07-03, 23:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jaaa, jag vet inte riktigt om jag håller med där. Han var ju inte dålig precis.
Förra säsongen va han direkt dålig, gjorde inte en bra match och ett enda mål. Däremot säsongen innan va han riktigt bra och en stor orsak till att Bremen inte åkte ur.
Citera
2017-07-04, 09:42
Medlem
cyberkalles avatar
Mattias Ginter klar för Gladbach för 17 miljoner €

Mycket snack om Vidal och Kimmichs gruff under finalen i CC men jag gillar bägge spelarnas attityd båda är vinnarskallar dom har rett ut "problemet"

Vidal tycker jag var en av dom bästa om inte den bästa under turneringen.

Rudy var en annan som var bra och nu ser mittfältet riktigt bra ut men hur ska Ancelotti formera laget hur bra är Tolisso tar han en plats direkt?
Citera
2017-07-04, 10:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Förra säsongen va han direkt dålig, gjorde inte en bra och ett enda mål. Däremot säsongen innan va han riktigt bra och en stor orsak till att Bremen inte åkte ur.
Jag undrar om det ändå inte hade varit bättre att behålla Pizarro istället för hans ersättare Yuning Zhang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in