2016-12-18, 16:37
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst behövs nya unga spelare, problemet är bara att de måste hålla Bayern-klass. Dessutom är truppen väldigt stor redan idag.
Är den verkligen så stor? 20 utespelare, varav en alltid är skadad (Badstuber), och några brukar vara skadade från och till (Alonso, Robben, Ribéry, Thiago). Bland de 20 utespelarna är endast 5 yngre än 25 (fr o m nästa år).

Det kommer bli svårt att ersätta Ribbery, men Bayern måste föryngra. Forsberg lär det inte bli även om han går som tåget i ligan, men det var synd för Bayerns skull att man missade Dembélé. Gnabry, Süle, Draxler, Werner, Geis, Goretzka, Henrichs - jag har inte jättebra koll på vilka som skulle kunna vara intressanta för Bayern, men någon kanske?
Senast redigerad av Samizdat 2016-12-18 kl. 17:00.
Citera
2016-12-18, 17:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Är den verkligen så stor? 20 utespelare, varav en alltid är skadad (Badstuber), och några brukar vara skadade från och till (Alonso, Robben, Ribéry, Thiago). Bland de 20 utespelarna är endast 5 yngre än 25 (fr o m nästa år).

Det kommer bli svårt att ersätta Ribbery, men Bayern måste föryngra. Forsberg lär det inte bli även om han går som tåget i ligan, men det var synd för Bayerns skull att man missade Dembélé. Gnabry, Süle, Draxler, Werner, Geis, Goretzka, Henrichs - jag har inte jättebra koll på vilka som skulle kunna vara intressanta för Bayern, men någon kanske?
Stor trupp (23 st) i den bemärkelsen med spelare som är egna med tillräcklig nivå eller inköpta för, och förväntar sig, spela. Bayern säljer, som andra storlag i kalibern, sådana som är relativt unga och bra men inte riktigt passar; typ Götze, Rode, Weiser, mm.

Tog också en titt på spelarnas ålder och den klara tyngdpunkten är på de födda 1988 (28 år) eller äldre. Är ju bara Alaba, Kimmich, Costa (26), Thiago (25), Bernat, Renato Sanches, Coman och så Thomas/Holger (27) som är yngre av de mer eller mindre ordinarie. Tycker annars att siffror på lags medelålder ofta är missvisande eftersom de visar truppens inte de ordinarie spelarnas medelålder. Plockar man in 5 juniorer, som aldrig får spela, så sjunker den rejält och ser fint ut på pappret.

Men tillbaka till ursprungsfrågan, tror alla håller med om att Bayern behöver förnya sina spelare och det ganska omgående. Helst då med tyskar/tysktalande och gärna de från södra delen av landet. Ungdomssatsningen, som Uli H initierat, lär ta några år.
Citera
2016-12-18, 18:14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Stor trupp (23 st) i den bemärkelsen med spelare som är egna med tillräcklig nivå eller inköpta för, och förväntar sig, spela ...
Jag håller med om att medelålder ofta är missvisande. Ja, "problemet" (ett lyxproblem) för Bayern är att alla spelare är så bra att de borde få mycket speltid. Truppen är ålderstigen men så länge man lyckas ersätta Robbery är det inte alltför stora problem; Alonso t ex ska man kunna ersätta utan vidare.
Citat:
Men tillbaka till ursprungsfrågan, tror alla håller med om att Bayern behöver förnya sina spelare och det ganska omgående. Helst då med tyskar/tysktalande och gärna de från södra delen av landet. Ungdomssatsningen, som Uli H initierat, lär ta några år.
Hur ser det ut i ungdomslagen, har du någon koll på det? Någon som kan tänkas bli en ny Kroos, Lahm, Schweinsteiger, und so weiter? Oavsett så tycker jag nog att man ska värva in någon yngre tysk förmåga inför nästa år. Eller några.
Citera
2016-12-18, 19:13
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Hannover har bara 0-0 hemma mot Sandhausen och Stuttgart ligger under mor Würzburg (3-0), när en kvart är kvar. Mycket oväntat.

Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Hannover hade ju världens chans nu när Stuttgart torskade.
Var på stadion idag och såg eländet live. Med tanke på det spelövertag H96 hade var det dåligt att inte göra åtminstone ett mål. Visst var det lite otur också med ständigt täckande Sandhausen-ben i sista sekunden men det är ingen ursäkt.

Positivt ändå att gå upp på andraplatsen inför vintervilan. Finns en hel del som kan bli bättre men jag känner mig ändå optimistisk inför vårsäsongen. En direktuppflyttningsplats går definitivt att greja! Fördel också att man möter de två svåraste lagen, Braunschwig och Stuttgart, på hemmaplan under våren.
Citera
2016-12-18, 23:56
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hur ser det ut i ungdomslagen, har du någon koll på det?
Dålig sådan, är betydligt bättre insatt i svenska talanger än bayerska numera. Noterat att det är få från München i U-landslagen, vad Hoeneß jobbar med är nödvändigt för klubben och dess identitet. Närmsta åren är det värva som gäller är min tro.
Citera
2016-12-19, 00:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Var på stadion idag och såg eländet live. Med tanke på det spelövertag H96 hade var det dåligt att inte göra åtminstone ett mål. Visst var det lite otur också med ständigt täckande Sandhausen-ben i sista sekunden men det är ingen ursäkt.

Positivt ändå att gå upp på andraplatsen inför vintervilan. Finns en hel del som kan bli bättre men jag känner mig ändå optimistisk inför vårsäsongen. En direktuppflyttningsplats går definitivt att greja! Fördel också att man möter de två svåraste lagen, Braunschwig och Stuttgart, på hemmaplan under våren.
Såg bara sista halvtimmen den fick mig att tänka på Sven Jerring och hans; japaner, japaner, japaner...Sandhausens spelare kastade sig, flänkte sig, offrade sig eller småruffade bort varenda skott om inte målisen tog den. Heroisk insats, synd bara att det var dem mot er. En sån där försvarsinsats nog alla skulle vilja se ens eget lag göra någon gång för att få en poäng.

Drar ni tre iväg så här tidigt, som vintern är, lär ni stanna däruppe. Problemet med nedflyttning är om laget inte gör det utan harvar i de nedre regionerna redan första året, då börjar korparna att hugga.
Citera
2016-12-19, 06:08
Medlem
cyberkalles avatar
4-3-3 och Alonso denna artikel sammanfattar rätt bra hur krampaktigt det ser ut när Ancelotti prompt spelar 4-3-3. http://www.eurosport.de/fussball/bundesliga/2016-2017/3-dinge-die-bei-darmstadt-bayern-auffielen-lahme-munchner-falsches-system-und-das-alonso-dilemma_sto 5986581/story.shtml#de-fb-po
Citera
2016-12-19, 13:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Nå, vad tror ni om seriefinalen på onsdag då? Vilka blir vintermästare? Det verkar mest vara röda djävlar som skriver här i tråden, och jag tror att ert kära Bayern gör processen kort och kör över Leipzig med 3-0, typ. Fast jag hoppas naturligtvis på det motsatta bara för att reta alla anhängare till världens drygaste klubb
Citera
2016-12-19, 18:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nå, vad tror ni om seriefinalen på onsdag då? Vilka blir vintermästare? Det verkar mest vara röda djävlar som skriver här i tråden, och jag tror att ert kära Bayern gör processen kort och kör över Leipzig med 3-0, typ. Fast jag hoppas naturligtvis på det motsatta bara för att reta alla anhängare till världens drygaste klubb
Blir ju väldigt kul att der blev så att höstsäsongen avslutas med en ren final! Vem hade trott det?

Oavsett..ja tycker det är kul med nya klubbar kommer och utmanar. RBL jobbat sig upp på ett fair sätt oavsett vad man tycker till skillnad från deras systerklubb i Österrike som fått sätta etikett på allt.
Citera
2016-12-19, 18:32
Bannlyst
Ser att ingen här har nämnt att 1860 värvat en ny tränare vid namn Vitor Pereira som tidigare tränat bland annat Porto, Fenerbache och Olympiakos.

Dessutom ska ha han ha fått en "stor" bössa att använda i Januari
Citera
2016-12-19, 18:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Ser att ingen här har nämnt att 1860 värvat en ny tränare vid namn Vitor Pereira som tidigare tränat bland annat Porto, Fenerbache och Olympiakos.

Jo. Hoppas dom kan satsa på att komma upp i BL snart.
Citera
2016-12-20, 07:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Visst Pereira i all ära men vi som följt den klubben ett tag vet att inte ta ut något i förskott så det där med stor bössa (börs?) det återstår att se. 50 miljoner € i fotbollssammanhang är inte särskilt stor men visst för en klubb som 1860 så skulle det vara stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in