Resultat:
0%
röster
2004-09-19, 15:36
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Varför finns då inga märken på marken utanför?
Här och här finns två exempel på att det faktiskt finns skador på marken utanför. Vittnena säger att planet tog i marken innan den slog in i byggnaden. Det betyder inte att den kanade på gräset flera tiotal meter framför byggnaden. Den kraftiga explosionen kan mycket väl ha förstört märken skapade av när planet tog i...

Citat:
Jag tror på filmen än så länge. Precis som du tror på kända lögnare.
Frågan är väl varför du tror på filmen. Den ger inga svar utan, som du själv ha påpekat, ställer den bara frågor. Frågor som antingen är besvarade eller totalt orimliga.

Citat:
Men OM dom gjorde det då? Det är ju liksom det som är problemet. Man kan, genom logiskt och kritiskt tänkande faktiskt inte utesluta att kamerorna filmade ett flygande föremål.
Om man använder den logiken kan man inte heller utesluta att Usama bin Laden själv var med och kapade planet. Inte heller kan man utesluta att det egentligen var utomjordingar under ledning av Elvis Presley och Tupac Shakur som faktiskt orkrestrerade allt från sin mobila bas två mil norr om Öxnared. Det finns inga bevis som pekar på att så inte var fallet.

Jag ber om ursäkt angående ironin men det handlar ju om att, inom logikens ramar, utesluta allt som inte är rimligt och resonabelt. Som jag har påpekat innan. Frånvaro av bevis kan inte användas för att bevisa en godtycklig motsatts.

Citat:
Kanske därför man vågar visa den. Nu ser man ju ett föremål på den första framen men man kan inte med bestämdhet hävda att det är en 757.
Och man kan inte hävda att det är något annat, vilket konspirationsteoretiker inte ens släpper på gasen i sina utsvängnignar för att göra.

Citat:
Det är helt OK för mig om du anser det vara nonsens. Men lika mycket nonsens har hökarna i Washington presenterat, vilket historien har visat med all önskvärd tydlighet.
Vad, rent konkret, är det som "hökarna i Washington presenterat" som är nonsens angående Flight 77 och Pentagon?

Citat:
Fel. Dom säger att DET LÄT som ljudet av en missil. Kanske för att det var ett mindre flygplan?
Saxat ur filmen:
"The very first descriptions - before the mind control machine had time to go into action - described something 'like a missile' or a craft much smaller than a 757"

och varför skulle ett mindre flygplan låta som en missil?
eller vittnena överhuvutaget vara kompetenta nog att höra skillnaden mellan ljudet av en störtande Boing 757, ett midre flygplan eller en missil?

Citat:
Då kan man ju också vara så pass chockad och påverkad att man säger att det var en 757.
Påverkad av vad? Konspirationsteoretiker eller myndigheterna?

Citat:
Det är en fråga jag också ställer mig. Önskar att det fanns ett svar på det. Men som jag sagt förut; Time reveals the truth, vilket även innebär att jag kan ha fel i mina teorier. Men än så länge tvivlar jag på den officiella versionen och mycket mystiskt finns bakom 9/11, vilket jag också presenterat i länkform. Läs gärna och kommentera dessa.

Andra användare har tidigare försökt komma på vad det är du egentligen tror hände den 11 september 2001 vid Pentagon. Detta har du varit extremt motsträvig till att avslöja så jag tänker inte ge mig in på den vägen.

Men, du misstror den officiella versionen och den säger att det är/var ett Boing 757, mer specifikt Flight 77, som krashade in i Pentagon. Så vi kan ju i alla fall dra slutsatsen att du INTE tror att det var Flight 77... även nu om det kanske finns en teoretisk chans att det var en radiostyrd 757:a.

Ändå verkar du inte beskymrad över att hela ditt ifrågasättande faller på att du inte kan svara på frågan angående VAR Flight 77 då tog vägen och hur överväxlingen av flygande föremål och alla människor gick till?

Det finns inga oegentligheter angående flygfärden från flyplatsen som sedan avslutades in i Pentagon. Passagerarna på det flyget har identifierats och kropparna har hittats vid olycksplatsen. Så om nu inte Amarican Airlines och flygledarna också är delaktig i hela konspirationen så är det väl ganska orimligt att anta att det var någonting annat är Flight 77.
2004-09-21, 20:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Här och här finns två exempel på att det faktiskt finns skador på marken utanför. Vittnena säger att planet tog i marken innan den slog in i byggnaden. Det betyder inte att den kanade på gräset flera tiotal meter framför byggnaden. Den kraftiga explosionen kan mycket väl ha förstört märken skapade av när planet tog i...

Frågan är väl varför du tror på filmen. Den ger inga svar utan, som du själv ha påpekat, ställer den bara frågor. Frågor som antingen är besvarade eller totalt orimliga.

Om man använder den logiken kan man inte heller utesluta att Usama bin Laden själv var med och kapade planet. Inte heller kan man utesluta att det egentligen var utomjordingar under ledning av Elvis Presley och Tupac Shakur som faktiskt orkrestrerade allt från sin mobila bas två mil norr om Öxnared. Det finns inga bevis som pekar på att så inte var fallet.

Jag ber om ursäkt angående ironin men det handlar ju om att, inom logikens ramar, utesluta allt som inte är rimligt och resonabelt. Som jag har påpekat innan. Frånvaro av bevis kan inte användas för att bevisa en godtycklig motsatts.

Och man kan inte hävda att det är något annat, vilket konspirationsteoretiker inte ens släpper på gasen i sina utsvängnignar för att göra.

Vad, rent konkret, är det som "hökarna i Washington presenterat" som är nonsens angående Flight 77 och Pentagon?

Saxat ur filmen:
"The very first descriptions - before the mind control machine had time to go into action - described something 'like a missile' or a craft much smaller than a 757"

och varför skulle ett mindre flygplan låta som en missil?
eller vittnena överhuvutaget vara kompetenta nog att höra skillnaden mellan ljudet av en störtande Boing 757, ett midre flygplan eller en missil?

Påverkad av vad? Konspirationsteoretiker eller myndigheterna?

Andra användare har tidigare försökt komma på vad det är du egentligen tror hände den 11 september 2001 vid Pentagon. Detta har du varit extremt motsträvig till att avslöja så jag tänker inte ge mig in på den vägen.

Men, du misstror den officiella versionen och den säger att det är/var ett Boing 757, mer specifikt Flight 77, som krashade in i Pentagon. Så vi kan ju i alla fall dra slutsatsen att du INTE tror att det var Flight 77... även nu om det kanske finns en teoretisk chans att det var en radiostyrd 757:a.

Ändå verkar du inte beskymrad över att hela ditt ifrågasättande faller på att du inte kan svara på frågan angående VAR Flight 77 då tog vägen och hur överväxlingen av flygande föremål och alla människor gick till?

Det finns inga oegentligheter angående flygfärden från flyplatsen som sedan avslutades in i Pentagon. Passagerarna på det flyget har identifierats och kropparna har hittats vid olycksplatsen. Så om nu inte Amarican Airlines och flygledarna också är delaktig i hela konspirationen så är det väl ganska orimligt att anta att det var någonting annat är Flight 77.
Jag har nu roat mig med att gå igenom hela denna tråd och även kollat alla länkar.
Och det slår mig att en del "debattörer" använder ungefär samma länkar
(i den mån dom länkar överhuvudtaget) som jag gör.
Bla säger denna sida, som länkar till en "Witness-site", följande (länkad av en åsiktsdebattör):
Citat:
There are many theories around, I don't know what happened, but I do know
what DIDN'T happen. There is no way in a hundred years that the pentagon
damage was as a result of an airliner hit. The old critical mass and
momentum laws mean that an Airliner so heavy 100+ tons would make more than
just a dent.
[...]
Steve Patterson, 43, said he was watching television reports of the World Trade Center being hit when he saw a silver commuter jet fly past the window of his 14th-floor apartment in Pentagon City. The plane was about 150 yards away, approaching from the west about 20 feet off the ground, Patterson said.
[...]
He said the plane, which sounded like the high-pitched squeal of a fighter jet, flew over Arlington cemetary so low that he thought it was going to land on I-395. He said it was flying so fast that he couldn't read any writing on the side.
Så efter en genomgång här så kan man finna att jag är den enda som försökt utvidga debatten en aning, men det mesta verkar bottna i att jag skulle va en slags USA-hatare.

Alla dina frågor har jag i princip redan svarat på. Och jag ber dig observera att jag ingenstans har hävdat att jag VET vad som flög in i Pentagon. Men bara ifrågasättandet verkar generera ett massivt motstånd. Och då undrar jag varför? Får man inte ifrågasätta eller? Varför finns detta massiva motstånd mot felaktigheter begångna av USA?

Och nej, det finns inte mkt spår i gräsmattan. Och jag inser att jag bara ställer frågor. Men däremot har FBI frihetsberövat en hel del Israeler.
Ingen klocka som ringer? Inte ens efter en artikel som denna!?! Att denna "debatt" är genomsyrad av ett slags politiskt ställningtagande är ju konfirmerat. Jag bara undrar varför man inte får kritisera USA? Bryr du dig om vad som egentligen händer utanför ditt vardagsrumsfönster?Barn? Inte alls orolig för framtiden?
2004-09-21, 21:20
Medlem
smartypantss avatar
"Det är en konspiration!"
"Har du bevis för det?"
"Nej, har du bevis för att den officiella versonen stämmer?"
"Ja, här och här och här. Och här. Och här, och här."
"Men vafan! Får man inte ens ställa frågor och kritisera utan att tystas ner?!"
2004-09-21, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
"Det är en konspiration!"
"Har du bevis för det?"
"Nej, har du bevis för att den officiella versonen stämmer?"
"Ja, här och här och här. Och här. Och här, och här."
"Men vafan! Får man inte ens ställa frågor och kritisera utan att tystas ner?!"

I Blizzards dröm land Sovjetunionen så får man inte tycka vad man vill utan det skall censureras, passa Dig så han inte klipper ihop något citat av dig, då kan det framstå att man har sagt saker som man inte gjort. Jag vet jag har blivit utsatt för det.
Men det är väl en desperat varelse vi har och göra med.

"Där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid"
2004-09-21, 22:50
Bannlyst
Citat:

Alla dina frågor har jag i princip redan svarat på. Och jag ber dig observera att jag ingenstans har hävdat att jag VET vad som flög in i Pentagon. Men bara ifrågasättandet verkar generera ett massivt motstånd. Och då undrar jag varför? Får man inte ifrågasätta eller? Varför finns detta massiva motstånd mot felaktigheter begångna av USA?

Ja Du kanske har ensamrätt på att fråga saker, vi som frågat dig saker har INTE fått ett enda svar som innehåller fakta eller EGNA tankar det kan komma texter från en ren kommunist hip hop grupp eller i bästa fall så kommer det en länk som Amalgam mannen redan försökt med här.

OM Du nu är så osäker på vad som flög in i Pentagon så borde den första och självklara frågan bli: VAR FINNS DENNA BOEING 757-200 idag någonstans, VAR FINNS DOM PASSAGERARE SOM RINGDE HEM OCH FICK REDA PÅ ATT DET FLUGIT IN 2 ST PLAN I WCT I NEW YORK?????

2 st enkla frågor som varje tänkande människa borde ställa till sig själv.
2004-09-22, 00:09
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
I Blizzards dröm land Sovjetunionen så får man inte tycka vad man vill utan det skall censureras, passa Dig så han inte klipper ihop något citat av dig, då kan det framstå att man har sagt saker som man inte gjort. Jag vet jag har blivit utsatt för det.
Men det är väl en desperat varelse vi har och göra med.

"Där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid"
Och snart tar väl den här tråden också slut och ni måste fortsätta att stångas någon annanstans...Själv har jag lite svårt att hitta några korkekar att sitta under för det är alltid en massa överspända tjurar som har stångat ner dom i tron att dom vann någon form av respekt eller att dom vann någonting?????? När dom går för långt i sitt människoförakt så låser man helt enkelt bara tråden sen var det inget mer med det...THE END
2004-09-22, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Och snart tar väl den här tråden också slut och ni måste fortsätta att stångas någon annanstans...Själv har jag lite svårt att hitta några korkekar att sitta under för det är alltid en massa överspända tjurar som har stångat ner dom i tron att dom vann någon form av respekt eller att dom vann någonting?????? När dom går för långt i sitt människoförakt så låser man helt enkelt bara tråden sen var det inget mer med det...THE END

Det är väl ingen som tvingar dig att vara här och leka psykolog, Hej då!!!

Vann någonting???

Jo det är en STOR vinst varje gång det kommer in någon och INTE falller ner i den grop där revisionister krälar runt i. Utan ser saken på ett nyktert och klart sätt. Det är en vinst.
2004-09-22, 11:17
Medlem
smartypantss avatar
A: "Det är en konspiration!"
B: "Har du bevis för det?"
Ghoststrokes: "Fy vilken ond människa du är som är så taskig mot A".

Jaharu.
2004-09-22, 11:31
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Det är väl ingen som tvingar dig att vara här och leka psykolog, Hej då!!!

Vann någonting???

Jo det är en STOR vinst varje gång det kommer in någon och INTE falller ner i den grop där revisionister krälar runt i. Utan ser saken på ett nyktert och klart sätt. Det är en vinst.
Människoförakt luktar lika illa oavsett orsakerna! Varför slänger du då bort en massa tid på att fortsätta tjafsa med en person som du inte KAN omvända till din egen åsikt? Inse det meningslösa i det! Såvida du inte njuter av att förolämpa folk förstås?
2004-09-22, 11:38
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
A: "Det är en konspiration!"
B: "Har du bevis för det?"
Ghoststrokes: "Fy vilken ond människa du är som är så taskig mot A".

Jaharu.
Jag förmodar att du tycker det är en konstruktiv diskussion som pågår mellan Blizzard och Bush? Jag känner inte er personligen så jag kan inte uttala mig om någon är ond men jag har vett att inse det meningslösa med den här diskussionen vilket fler borde inse..Det är nog det mest analytiska sättet att beskriva det på...Toleransnivån på oförskämdheter ligger tydligen högre på denna tråd än på David Ickes kan man nog också säga...
2004-09-22, 12:04
Bannlyst
Citat:
Människoförakt luktar lika illa oavsett orsakerna! Varför slänger du då bort en massa tid på att fortsätta tjafsa med en person som du inte KAN omvända till din egen åsikt? Inse det meningslösa i det! Såvida du inte njuter av att förolämpa folk förstås?

Du "lill Freud", läser Du allt jag skriver eller?
Jag har skrivit att jag gör det INTE för att omvända galningar som redan bestämt sig vad dom vill tro på, jag gör det för att slippa fler i gropen.
2004-09-22, 12:05
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Jag förmodar att du tycker det är en konstruktiv diskussion som pågår mellan Blizzard och Bush?

Nej. Men du envisas att skylla denna brist på dom som faktiskt försöker föra en konstruktiv diskussion. Vilket inte direkt inger nån större respekt. Sedan gömmer du dig fegt bakom felaktiga och förolämpande psykologiseringar, istället för att faktiskt föra en konstruktiv debatt. Inte heller speciellt respektingivande.

Om du nu vill ha en konstruktiv debatt, varför envisas du då med att hela tiden göra ditt yttersta för att hindra det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in