Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Nej, men du ger ett väldigt oproffsigt intryck. Bara så du vet det.
"Men min egna gissning är att det håller ihop någonting i stolen haha,

vem kan inte gissa det.. xD"
Jag har gjort min värnplikt inom flygvapnet och är i övrigt väldigt intresserad av planet i fråga, med det sagt borde din kunskap vara oändligt mer omfattande på området än min. Men man kan nästan tro du är 13 år. Dock en bra slutsats att bulten håller fast något!
Du kanske helt enkelt inte förstod min humor jag syftade på i den meningen... Är väl ganska så jävla uppenbart att den håller fast något eller hur?!
Kan för övrigt förtydliga att jag är tekniker med A behörighet. Har således inte gått hela den treåriga teoretiska och två år praktiska utbildning som en fullfjädrad tekniker har gått. Därför min kunskap inte är komplett i det mesta, men har däremot en viss mer kunskap än de flesta här och vill därför svara så gott jag kan och får, vilket jag även försöker. Att du sen kommer och kallar mig för idiot när du själv inte kan ett skit tycker jag bara är idiotiskt av dig..
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Tror du verkligen att man behöver byta 1 st bult i stolen pga hållfastighetsökning
i samband med hjälmbyte där en viktökning genererar upp till 500 gram.
Stolen och dess närmiljö har en konstruktion som klarar stress situvationer
på flera gångers säkerhetsmarginal.
Det kan säkerligen vara någon mer modd på stolen i fråga som jag inte vet om. Men tänk när det går i några tusen knyck och piloten gör en tvär sväng i 9G. Då kommer dessa 500 gram ha en vikt på 4,5kg! Att denna bult då klarar tio kg mer än den tidigare så har du extra säkerhetsmarginaler!
Jag kan kolla upp mer exakt vilka moddar som har gjorts på stolen för att klara av hjälmsikte. Och mer exakt vad denna bult har för syfte!