Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Nu blir jag nyfiken, på vilket sätt skulle ("citat: en bult") förändra eller rättare
sagt förbättra för en viktökning av ca:500 gr pga av hjälmbyte ?
Med tanke på att stolen håller ihop för en nödutskjutning genom huv utan att
på något sätt ge, vika ovasett om ff väger över normal vikt ?
Jag såg bara denna bult som den var, vet inte vart den ska sitta i stolen eller vad för funktion den ska ha egentligen.. Men den är ca 10-15 cm lång, tjocklek kanske 12 mm och ska klara en vikt på något ton. Gör ju att piloten+utrustning kan väga tio kg mer. Jag kan tyvärr inte ge så mycket mer fakta för jag vet helt enkelt inte. Jobbar knappt alls med stolarna. Men min egna gissning är att det håller ihop någonting i stolen

haha, vem kan inte gissa det.. xD
Luckas vi hitta några bilder så kan jag peka ut, men mer än så kan jag inte hjälpa tyvärr :/
EDIT: Försökte hitta lite bilder men är väldigt svårt. Av det jag kan hitta så är det ruskigt svårt att veta var denna ska sitta. Men endast av att döma från utseende så skulle det EVENTUELLT (mycket osäkert) kunna vara den som jag har markerat här:
http://image.bayimg.com/baoanaadk.jpg
Men som sagt! Jag har säkert fel! Har bara tittat på bilder och letat efter något som ser ut som den bulten

Vet inte vad den på markerade på bilden gör heller. Håller fast någonting gissar jag på