Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Man kan nog utgå från att den senaste AESA-radarn från en tillverkare med stor erfarenhet inom området, och där radarn är en vidareutveckling av den mycket avancerade APG-77 på F-22 - Är en av de vassaste som sitter i ett stridsflygplan, eller hur?
Jag tror också det vilket jag skrivit varje gång. Men det är jobbigt att läsa vad enstaka personer säger när ingen hänvisar till en källa. Jag ber dig därför att länka till olika källor när du påstår saker.
Citat:
Enligt material från tillverkarna av de aktuella flygplanen, så har inte Gripen NG längre stridsradie utan extratankar ( vilket är det vi diskuterar).
Jag trodde du och Mikael666 diskuterade vilket plan som hade längst räckvidd. Alltså inget om stridsradie eller ferryrange specificerat, eller med/utan externa tankar.
Fråga 1: Kan det vara så att du försöker ändra det diskussionen handlade om för att du inte måste medge att du hade fel?
I så fall är det 1000ggr bättre att erkänna att du faktiskt hade fel, annars tappar du trovärdighet i allt annat du skriver också.
Fråga 2: Men medger du då att Gripen NG har längre Ferryrange
med och utan externa tankar?
Fråga 3: Medger du att Gripen NG har längre stridsradie
med externa tankar