2009-09-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
Inte annat än hat mot allt svenskt
Seriöst så är det så att när någon orkar diskutera och krokodil målar in sig i ett hörn så slutar han bara posta i den tråden.

Trodde det bara var jag som tyckte detta om krokodil judeälskarn.
Citera
2009-09-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Trodde det bara var jag som tyckte detta om krokodil judeälskarn.
Gripen har nog tvärr svårt att hävda sig men SAAB och annan svensk försvarsindustri kommer att röna framgångar även i framtiden.
Citera
2009-09-07, 23:36
Medlem
Det var en skaplig motköps deal man la fram från franskt håll.

36 Rafale åt ena hållet man förbinder sig att köpa 10st KC-390 plus full TOT samt att man tillåter att Brasilen blir leverantör i Sydamerika av Rafale åt andra hållet.

Inte ens USA och Boeing kunde möta denna "toppning" från Fransmännen.

Frågan blir väl nu vad Indierna kommer att kräva "mer" när det är dags för "bästa bud", för deras deal ?
Senast redigerad av Hansol 2009-09-07 kl. 23:39.
Citera
2009-09-07, 23:48
Medlem
Starvids avatar
Om nu Rafale vinner så är det väl rätt ok ändå, det är ett fint plan som haft rätt mycket otur i försäljningen hittills.
Citera
2009-09-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Om nu Rafale vinner så är det väl rätt ok ändå, det är ett fint plan som haft rätt mycket otur i försäljningen hittills.

Det är helt klart en väldigt bra kärra.

Skulle inte kalla det otur utan ignorans mot sina tilltänkta kunder, vilket man lärt sin läxa av nu.
Citera
2009-09-07, 23:58
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Det är helt klart en väldigt bra kärra.

Skulle inte kalla det otur utan ignorans mot sina tilltänkta kunder, vilket man lärt sin läxa av nu.
Fransmännen har hittills haft otur när de tänker.
Senast redigerad av Starvid 2009-09-08 kl. 00:02.
Citera
2009-09-08, 08:03
Medlem
Fysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Gripen har nog tvärr svårt att hävda sig

Hurså? Gripen låg väl bättre till som flygplan än vad Rafale när militären i Brasilien hade fått säga sitt vad jag har hört. Det är inte mer så att man har svårt att hävda sig politiskt och med motköp?
Citera
2009-09-08, 13:24
Medlem
Gripen ska givetvis inte säljas till vilket pris som helst.

Rafale är ju i en helt annan sits eftersom de desperat vill hitta vem som helst som kan tänkas vilja ha planet. Att mer eller mindre byta några plan mot några transportplan och samtidigt ge Brasilien rätt att vidaresälja Rafale till andra sydamerikanska länder var knappast vad de tänkt sig från början.
Men Dassault måste ha en export helt enkelt.
Citera
2009-09-08, 17:05
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Indien lär inte beställa några F-16 IN heller.
Betydligt större sannolikhet att man väljer F-16 istället för Gripen, men som jag sagt tidigare tror jag att Indien väljer Super Hornet.
Citera
2009-09-08, 17:07
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Inte annat än hat mot allt svenskt
Seriöst så är det så att när någon orkar diskutera och krokodil målar in sig i ett hörn så slutar han bara posta i den tråden.
Nej, jag hatar inte allt Svenskt ( eller Sverige).
Däremot har jag öppnat upp mina ögon, till skillnad från många här på forumet.
Citera
2009-09-08, 17:23
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Nej, jag hatar inte allt Svenskt ( eller Sverige).
Däremot har jag öppnat upp mina ögon, till skillnad från många här på forumet.

Jo just ja, glömde det!
Det kan ju även vara så att du är stängd i dina tankegångar då du verkar försvara allt som USA och Israel gör (i alla fall det jag läst av dig). Om 30 år så kanske du reviderar dina åsikter då reklamen för Amerikanernas produkter (och dess lilla bebis Israels) produkter är över och deras nya underbara produkter skall marknadsföras som såklart är bäst. Samtidigt som de som använt matriellet kan börja prata om att deras gamla grejer (JSF, M1 osv) helt plötslig (!) hade brister som inte kommit fram innan.

Är det inte alltid så att jänkarnas grejer är bäst i reklamen medans det kanske inte direkt är så om de får träffa en jämnbördig motståndare?
Citera
2009-09-08, 17:30
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Är det inte alltid så att jänkarnas grejer är bäst i reklamen medans det kanske inte direkt är så om de får träffa en jämnbördig motståndare?
Fortsätt du tro att det är så, så vi inte ändrar din rubbade världsuppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in