2008-11-21, 19:00
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stridspitt
Fan helvete.

löl
Citera
2008-11-21, 19:01
Medlem
Stridspitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
löl
Ja det gick väl inte så bra kanske. You win yes.
Citera
2008-11-21, 19:02
Medlem
Snapcounts avatar
Okej.., lite här..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bofors-aff%C3%A4ren

Och lite till : http://www.e24.se/samhallsekonomi/artikel_83063.e24

Men haubistarna tycks vara pop bland militären.
Citera
2008-11-21, 19:06
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bofors-aff%C3%A4ren

Och lite till : http://www.e24.se/samhallsekonomi/artikel_83063.e24

Men haubistarna tycks vara pop bland militären.

Haha 20 år sen, äldre än mig Trodde det var nyligen, typ ett par år sen. För det vart väl uppmärksammat igen då? Jag fick höra talas om det då iaf

Edit: Läste andra länken du posta vilket har gett mig svar på mina frågor (även ovanstående). Thx
Citera
2008-11-21, 19:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/flygplan/article463668.ece

De flyget, hade jag helt missat.., ja jävlar där ser man.

Sukhoi T50 utvecklas i samarbete med Indien och Brasilien och väntas blir klar först efter Lockheed Martins T50.
Senast redigerad av Snapcount 2008-11-21 kl. 19:12.
Citera
2008-11-21, 19:09
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
De flyget, hade jag helt missat.., ja jävlar där ser man.

PAK-FA kommer nog bli brutalt
Citera
2008-11-22, 03:25
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
Jupp jag hade hamnade på den icke-korrekta sidan eftersom att man började snacka om "beställa" istället för "planera", men poängen kvarstår. Du hade fel från första början

Citerar igen, du kanske "har glömt bort" det som startade allt.

Jag började med att attackerade de inlägget då jag ansåg att det var fel, vilket jag var mycket riktig i. Sen blev diskussionen djupare och någonstans skrev någon "beställa" istället för "planera". Hade jag synat dig när du försökt byta diskussionsgrunden skulle vi inte diskuterat så här långt.

Du hade fel i ditt grundläggande påstående
Nej, för du är en djävla mupp.

Det jag skrev var att USA nu har beställt fler F-22 än man tidigare planerat - vilket inte är fel därför att man så sent som 2006 planerat beställa 183 st flygplan.

Du kontrar då med att USA har avbeställt massor av F-22 mm mm, du har noll koll....

Byta diskussionsgrund, är du dum på riktigt.....
Du hamnade i en situation med jobbiga frågor från min sida, och hugger på att jag sagt man ska beställa fler F-22 än planerat - vilket stämmer till 100% då man idag har beställt fler än de år 2006 faställda 183 flygplanen.
Det är du som flyr från huvudämnet då du inte vet ett smack.....
Citera
2008-11-22, 11:06
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil

Det jag skrev var att USA nu har beställt fler F-22 än man tidigare planerat - vilket inte är fel därför att man så sent som 2006 planerat beställa 183 st flygplan.

Du ska vara jävligt försiktig med hur du använder planera + beställa, utifrån de du nyss skrivit kan jag, även bestyrka men inlägg skrivna av dig, att du är helt ute och gojjar. Notera alltså ordet "planera" i din mening. Man har från början planerat 750st plan och det antalat har sjunkit till dagens 187 beställda. Det har vi kommit fram till tillsammans.
Antal stridsflygplan USA beställt kontra tidigare planerat = 187 plan av 750
Slutsats: Du har fel

Citat:

Däremot vill en del istället minska antalet F-35 och köpa fler F-22 ( där man redan nu ligger +4 över ursprungliga planerade antalet , pga mer tillförda pengar).

Haha! Det var jag som startade diskussionen, jag vet väl mer än dig vad "huvudämnet" i vår är. Ditt inlägg ovan startade det hel och NOTERA vad du skrivit där, t.o.m. enligt dig själv så HAR DU FEL. Det var det inlägget jag syftade på att attackera och jag var mycket korrekt i mitt påstående

Ursprungligt planerade flygplan = INTE 187
Ursprungligt planerade flygplan = 750
Slutsats = Du har fel

Allt annat vi har diskuterat hör inte till ämnet, för isåfall har vi diskuterat två olika saker (jag diskuterat min sak, medans du försökt hitta en utväg som du alltid gör när du inser att valen man gjort inte gynnar USA/Israel).
Det är ditt inlägg som närmast ovan är citerat som jag attackerat och drog upp för diskussion, INGET ANNAT. Det är bara att inse att du har fel. Vill du så kan jag citera lite inlägg du har skrivit själv och bestyrka att du har fel med hjälp av dessa.

Citat:
Du hamnade i en situation med jobbiga frågor från min sida

Oh please, dina argument är byggda på inhopp från andra som påpekat en liten marginallitet (beställa/planera). Du har inte alls varit svår att kontra, däremot väldigt bra på att försöka smita undan då du förnekar fakta. Men det spelar ingen roll eftersom att du nu vet att diskussionen handlar om planerade flygplan , det startade det hela och lite längre upp i mitt inlägg har du bevis på att du har fel
Det har alltid handlat om planerade flygplan och inget annat, jag gjorde tyvärr inte stor skillnad på beställa/planera och det var därför diskussionen for iväg som den gjorde.

Ska bli intressant att se vilken skitsnack du svarar på det här med. Och ska du svara på något så svara på hela inlägget, gör det på ett bra sätt och bestyrk allt (något du inte lyckats med hitills). Känner du att du inte riktigt fattar det jag skrivit så läs om (Verkar vara problem för dig, då jag får upprepa saker ett antal gånger. Börjar bli tröttsamt).

Sluta skriva i den här tråden så glömmer vi allt. Men du har fel, tidigare du inser det desto bättre. Du kan mer än gärna skriva att du i, inlägget som startade allt, skrev fel och att du kanske menade beställa. Då är vi överens och du slipper skam (jag ger dig en gratis utväg). I annat fall så har du som tidigare flera gånger nämnt; Fel
Senast redigerad av NanoFighter 2008-11-22 kl. 11:52.
Citera
2008-11-22, 13:06
Medlem
krokodils avatar
Citat:

Du kontrar då med att USA har avbeställt massor av F-22 mm mm, du har noll koll....

Byta diskussionsgrund, är du dum på riktigt.....
Du hamnade i en situation med jobbiga frågor från min sida, och hugger på att jag sagt man ska beställa fler F-22 än planerat - vilket stämmer till 100% då man idag har beställt fler än de år 2006 faställda 183 flygplanen.
Det är du som flyr från huvudämnet då du inte vet ett smack.....
Jag väljer att citera mig själv istället, ett inlägg du knappast kan ha läst...

Man har alltså med tiden minskat antal planerade F-22, vilket då är ganska normalt när det gäller dyra stridsflygplan.
750 som du skriver stämmer inte då det var antalet för ATF, F-22 är inte samma sak och där planerade man 650 flygplan 1990.

Man beställde de första 23 flygplanen genom kontrakt 2001-2002, Man beställde fler flygplan 2005 då man ökade produktionstakten.
2006 så minskade man antalet planerade antal flygplan till 183 samtidigt som man beställde fler flygplan då antalet flygplan är uppdelat i batcher (Lot).
2007 så beställde man de sista planerade flygplanen och hade då beställt totalt 183 flygplan.

Efter detta har man än så länge beställt 4 extra flygplan.

Om man har planerat 183 flygplan och då beställer 187+, då har man väl beställt fler än ursprungligen planerat - eller hur.

Du säger att man har beställt betydligt fler flygplan, som sen då måste ha blivit avbeställda - där du då har helt fel.
Citera
2008-11-22, 13:25
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
'skitsnack

Wow, du borde söka hjälp, helt seriöst. Det är meningslöst att snacka med dig då du alltid börjar snacka om annat
Citera
2008-11-22, 13:27
Medlem
Citat:
Jag väljer att citera mig själv istället, ett inlägg du knappast kan ha läst...

Man har alltså med tiden minskat antal planerade F-22, vilket då är ganska normalt när det gäller dyra stridsflygplan.
750 som du skriver stämmer inte då det var antalet för ATF, F-22 är inte samma sak och där planerade man 650 flygplan 1990.

Man beställde de första 23 flygplanen genom kontrakt 2001-2002, Man beställde fler flygplan 2005 då man ökade produktionstakten.
2006 så minskade man antalet planerade antal flygplan till 183 samtidigt som man beställde fler flygplan då antalet flygplan är uppdelat i batcher (Lot).
2007 så beställde man de sista planerade flygplanen och hade då beställt totalt 183 flygplan.

Efter detta har man än så länge beställt 4 extra flygplan.

Om man har planerat 183 flygplan och då beställer 187+, då har man väl beställt fler än ursprungligen planerat - eller hur.

Du säger att man har beställt betydligt fler flygplan, som sen då måste ha blivit avbeställda - där du då har helt fel.

Är det inte bättre ni för denna "pissing-kontest" via PM , istället för att tillföra nada vad det gäller trådens verkliga ämne ?
Citera
2008-11-22, 13:29
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Är det inte bättre ni för denna pissing kontest via PM , istället för att tillföra nada vad det gäller trådens verkliga ämne ?
Ja, det är nog klokast - men det spelar nog inte roll vad jag skriver till Nano fighter som förmodligen endast har vakum på andra sidan pannbenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in