2016-03-15, 13:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då tycker jag du tar en närmare titt på ditt ollon .. för det omges av en ytterhud om du inte är vanskapt. Den är tunnare än i dina händer, men ett yttre hudlager som skyddar skall den ha.

Behövs inte för du snackar så jävla mycket skit iafall... Kappan på kvinnan är att jämställa med förhuden på mannen.

Men ingen människa ska bli utsatt för omskärelse, om det inte är självvalt eller medicinskt.
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-03-15 kl. 13:59.
Citera
2016-03-15, 13:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Nej, ca. 70 000 judar i Sydafrika (som har en befolkning på 52 miljoner). Visst blir det 0.13%? Matte är inte min starkaste sida, så rätta mig gärna om jag har fel.

Jag tror dig då jag är övertygad om att din matte är vida överlägsen min. Så jag köper din siffra, och ja då var det inte så mycket.
Citera
2016-03-15, 14:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, de är inte jämförbara när man talar om ingreppet.
De är i allra högsta grad jämförbara. Den största anledningen till det är att det du beskriver som ingreppet i själva verket kan vara väldigt många olika ingrepp, beroende på vilken "operation som utförs" och av vem. Det är inte tränade kirurger detta, men världens bästa redskap för ändamålet som används utan ofta "traditionella" verktyg som gått i arv från generation till generation och slipats mot en traditionell sten bakom stället där hönsen bajsar. Wikipedias artikel om det här var ganska dålig.

Skillnaden mot kvinnor och män är anatomiska och i sin enklaste form väldigt snarlika. Förhud och labia minora är jämförbara i de fall där labia minora sticker ut och blir obekväm. Mäns förhuds funktion har diskuterats ur flera aspekter och svaren varierar en del även mellan könen. Kvinnors ingrepp får vi sällan fråga på. För vi har egentligen inte med det att göra annat än som betrodda tillfrågade. Sen finns det flera nivåer på kvinnliga omskärelser. Man syr ihop vid hymen eller mer exteriört, med lite olika syften osv, men som övergrepp är det samma tolkning jag gör. Antingen är det konsekvent att vi inte ska skära i barn, eller så är det inte det. Det får aldrig vara godtyckligt, för att en tycker si, andra så.
Ett barns kropp och skinns integritet kränks för absolut inget bra skäl överhuvudtaget annat än religiöst hokus pokus och det hör inte hemma i en modern värld.

Att tjejer vill trimma sin labia när de blir äldre är inte konstigare än att de vill ha en större byst. Hade det funnits bra sätt att förstora manlighet hade det utnyttjats av många män också.
Precis som alla andra medicinskt motiverade ingrepp. Här finns en hel del man kunde reglera hårdare.
Citera
2016-03-15, 14:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
jag är inte så imponerad av ditt binära tänkande. Vet inte om du hänger med i det faktum att man kan se något från flera perspektiv.

Nu jämförde jag fysiologisk funktion, inte hur omskärelsen utförs, om det är en för hög nivå för dig så tror jag vi hoppar vidare diskussion
Jag talar också om fysiologisk funktion och livsrisker ...

Inbillar du dig verkligen att det endast är vid själva stympningen som riskerna finns för flickor/kvinnor?
Är du så dåligt påläst?

https://unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning
Senast redigerad av micro113 2016-03-15 kl. 14:22.
Citera
2016-03-15, 14:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De är i allra högsta grad jämförbara. Den största anledningen till det är att det du beskriver som ingreppet i själva verket kan vara väldigt många olika ingrepp, beroende på vilken "operation som utförs" och av vem. Det är inte tränade kirurger detta, men världens bästa redskap för ändamålet som används utan ofta "traditionella" verktyg som gått i arv från generation till generation och slipats mot en traditionell sten bakom stället där hönsen bajsar. Wikipedias artikel om det här var ganska dålig.

Skillnaden mot kvinnor och män är anatomiska och i sin enklaste form väldigt snarlika. Förhud och labia minora är jämförbara i de fall där labia minora sticker ut och blir obekväm. Mäns förhuds funktion har diskuterats ur flera aspekter och svaren varierar en del även mellan könen. Kvinnors ingrepp får vi sällan fråga på. För vi har egentligen inte med det att göra annat än som betrodda tillfrågade. Sen finns det flera nivåer på kvinnliga omskärelser. Man syr ihop vid hymen eller mer exteriört, med lite olika syften osv, men som övergrepp är det samma tolkning jag gör. Antingen är det konsekvent att vi inte ska skära i barn, eller så är det inte det. Det får aldrig vara godtyckligt, för att en tycker si, andra så.
Ett barns kropp och skinns integritet kränks för absolut inget bra skäl överhuvudtaget annat än religiöst hokus pokus och det hör inte hemma i en modern värld.

Att tjejer vill trimma sin labia när de blir äldre är inte konstigare än att de vill ha en större byst. Hade det funnits bra sätt att förstora manlighet hade det utnyttjats av många män också.
Precis som alla andra medicinskt motiverade ingrepp. Här finns en hel del man kunde reglera hårdare.
Nej, kvinnlig könsstympning och manlig omskärelse är inte jämförbart ...
Läs på
Senast redigerad av micro113 2016-03-15 kl. 14:21.
Citera
2016-03-15, 14:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Behövs inte för du snackar så jävla mycket skit iafall... Kappan på kvinnan är att jämställa med förhuden på mannen.

Men ingen människa ska bli utsatt för omskärelse, om det inte är självvalt eller medicinskt.
Återigen .. (fast du tycks vara så dum i huvudet så att upprepningar inte hjälper) jag är är emot båda (alla) formerna.

Men ytterhud har du på ditt ollon - och ingreppen är inte jämförbara.

Läs på
Senast redigerad av micro113 2016-03-15 kl. 14:21.
Citera
2016-03-15, 14:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Återigen .. (fast du tycks vara så dum i huvudet så att upprepningar inte hjälper) jag är är emot båda formerna.

Men ytterhud har du på ditt ollon - och ingreppen är inte jämförbara.

Suck (din feta jävla kossa) du kan ju säga att du är emot båda formerna när man kan utläsa att du tycker det är helt okej med manlig omskärelse..

Jo det är jämförbart, bara för du inte tycker det är jämförbart så blir det inte det.

Behöver inte läsa på Unicef jävla propaganda.
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-03-15 kl. 14:58.
Citera
2016-03-15, 14:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, kvinnlig könsstympning och manlig omskärelse är inte jämförbart ...
Läs på
Nej, du får läsa på precis vad du vill och skicka vilka länkar du vill utan att det förändrar min inställning. Antingen skär man i barn eller inte. Fullt jämförbart!
Citera
2016-03-15, 14:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, du får läsa på precis vad du vill och skicka vilka länkar du vill utan att det förändrar min inställning. Antingen skär man i barn eller inte. Fullt jämförbart!

Microhjärnan förstår inte det. Är det okej att karva i småpojkar kön bör det vara helt okej att karva i flickors.
Citera
2016-03-15, 14:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Suck (din feta jävla kossa) du kan ju säga att du är emot båda formerna när man kan utläsa att du tycker det är helt okej med manlig omskärelse..

Jo det är jämförbart ditt jävla inavel, bara för du inte tycker det är jämförbart så blir det inte det.
Nej, du kan inte utläsa det - eftersom det inte är vad jag anser.

Däremot kan du utläsa att jag är lite bättre påläst än dig - både avseende omskärelse, stympning och uppenbarligen hur ditt eget ollon är uppbyggt.

Hundar däremot saknar ytterhud på penis .. du kanske skall försöka flukta på en jycke som vädrar penisen så förstår du skillnaden.
Citera
2016-03-15, 14:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, du kan inte utläsa det - eftersom det inte är vad jag anser.

Däremot kan du utläsa att jag är lite bättre påläst än dig - både avseende omskärelse, stympning och uppenbarligen hur ditt eget ollon är uppbyggt.

Hundar däremot saknar ytterhud på penis .. du kanske skall försöka flukta på en jycke som vädrar penisen så förstår du skillnaden.

Suck du är ju inte mer påläst än syrrans grabb på 8bast... du är helt enkelt för dum i huvudet fetknopp.

För som flera andra sagt är det jämförbart.
Senast redigerad av nousernameneeded 2016-03-15 kl. 14:52.
Citera
2016-03-15, 14:28
Bannlyst
Citat:

Precis så.

Sedan: Alla, (vilket givetvis är BRA) grader av omskärelse på flickor är förbjudna här, och alltså inklusive metoden, (prickning) där man i kappan skär ett litet snitt så att en bloddroppe kommer fram. Och det läker ihop. Omskärelse på pojkar är ett mkt större ingrepp och övergrepp, än nämnda prickning. Det mkt lindrigare är förbjudet här, men det mkt allvarligare är tillåtet - där har vi något som är helt åt helvete.

Sedan är andra grader av stympning på flickor, mkt allvarligare än omskärelse/partiell stympning av pojkars kön och sexualitet. Och eftersom det är på det sättet, så kommer alltid kvinnor att komma med svar som: "hur i helvete kan du ens jämföra dessa två". Grejen är att omskärelse/stympning på flickor är alltifrån ett stick i fingret fast på kappan, (nämnda prickning) till att skära bort hela könet, medan övergreppet som istället gäller pojkar är mkt värre än prickning på flickor, men mkt lindrigare än de värsta graderna gällande övergrepp på flickor.

Instämmer med alla, om att alla övergrepp på båda könen absolut ska vara förbjudna!

Men kvinnor tenderar att slå vakt om vem det är mest synd om, oavsett vilken tråd man tittar in i, och när det gäller dessa övergrepp på små barn, så betyder kvinnans stadiga och ständiga grepp om offerkoftan att övergreppen på pojkar ej får det utrymme/uppmärksamhet/erkännande, som det förtjänar.

Tar man upp övergreppen på pojkar så menar man samtidigt - INTE - att övergreppen på pojkar är lika allvarliga som de värsta övergreppen på flickor, man menar bara att övergreppen på pojkar är mkt allvarliga och att de måste förbjudas! Man måste kunna ta upp en sak utan att "den andra sidan" reflexmässigt ska få för sig att man samtidigt menar att övergreppen på pojkar är lika allvarliga som de värsta övergreppen på flickor.

Så ja, skulle jag tvingas välja att EN av de värsta, (total stympning på flickor, och partiell stympning på pojkar) övergreppen ska vara lagliga, så är det självklart det som görs mot pojkar, (även om det känns vidrigt att ens välja att något av dessa ska vara lagligt). De värsta graderna av stympning på flickor är såklart inte att jämföra med de på pojkar, (inte ens i närheten) men det helt sjuka är att omskärelse/partiell stympning på pojkar är lagligt, trots att nämnda prickning på flickor är olaglig.

Övergreppen på pojkar är tusen resor allvarligare än en bloddroppe från kappan, men är ändå lagliga! i Sverige.

Det gäller att kunna debattera utan att genast slå vakt om just sitt köns rättigheter. Ingen av sidorna i debatten vill att det ska vara lagligt med någon grad av omskärelse/stympning/partiell stympning på barn. Det gäller att kunna debattera och samtidigt inneha perspektiv/kunna se hela bilden. Annars blir det bara sedvanlig pajkastning av det hela, (läst hela tråden).
Senast redigerad av xxooww 2016-03-15 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in